Kees schreef 09-10-14 om 21:13:05
(...)
VB3: Wim vind het maar niks dat er 4 Spaanse GP's zijn. Dorna uiteraard.
Als je dan reageert met het feit dat er in de SBK in het verleden 3 Engelse en 3 Italiaanse wedstijden zijn geweest, ofwel meer dan 50% van de kalender, dan reageert hij niet.
En ik was er klaar mee toen hij het onbegrijpelijk vond dat er Nederlandse Moto3 rijders wedstrijden gingen rijden in Spanje.
Jarno en anderen: Men verplicht mij zowat tot een reactie over Spanje, dus bij deze.
Ik denk dat er heel wat meer mensen zijn die 4 Spaanse GP's te veel vinden. Daar komt nog bij dat de voorjaarstesten ook al vaak in dat land zijn... Dat doet Dorna echt niet alleen omdat de wegrace in Spanje heel populair is, maar vooral omdat ze er veel winst maken. Véél meer winst dan in andere wegrace GP's. Een promotor kijkt waar hij het meeste winst kan maken, en dat is niet alleen zo in de GP's, maar ook in de Formule 1, het WK Rally en sinds dit jaar het WK Rallycross. Ik vind en zal altijd blijven vinden dat een WK in zoveel mogelijk verschillende landen moet worden verreden.
3 Engelse wedstrijden in de SBK zijn er maar 2 of 3 jaar geweest. 3 Italiaanse wedstrijden zijn er bij mijn weten nooit geweest, want Misano hoort bij San Marino. Inwoners van San Marino zullen zich niet meteen Italianen laten noemen. Bovendien zijn de SBK races vaak hoofdzakelijk in Europa geweest en werden er diverse ronden geschrapt, waarvan ook dit jaar. Als er dan nog geen vervangers voor die 2 ronden (4 races) worden ingelast zoals o.a. dit jaar, tja, dan kom je inderdaad wel eens aan 50 % in Italië en Engeland.
Er gaan ook al Belgische Moto3 rijders racen in Spanje, maar aan een race in eigen land deelnemen, een race in het IDM of aan een ONK race, ho maar... dat is ze te veel. Dan vind ik het onbegrijpelijk dat ze naar Spanje gaan ja. Ze kwalificeren zich dan meestal niet vanwege het hoge niveau in het CEV, dan kunnen ze toch beter eerst in eigen land of de buurlanden wat ervaring opdoen. Snap je mijn redenering nu?