ONK 2015 (BeNeCup) favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Topic: ONK 2015 (BeNeCup) (152847 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
wim61 schreef 21-12-14 om 22:45:05
(...)



Avond,

Niks of helemaal niks...tis maar een keuze:-)

Wim


Ben ik niet met je eens.
aansluiting 4 tal IDM wedstrijden + 1x Assen+1x Zandvoort had veel beter geweest
of
aansluiting OW-cup incl. Zandvoort en Hengelo is beter.
of
BeNe cup 2x Assen 1x Zandvoort 1x Hengelo, 1x Zolder 1x Spa is ook een mooi kampioenschap.

Mogelijkheden genoeg.
     Reageer met citaat 
lm6t schreef 22-12-14 om 21:48:54
(...)


Ben ik niet met je eens.
aansluiting 4 tal IDM wedstrijden + 1x Assen+1x Zandvoort had veel beter geweest
of
aansluiting OW-cup incl. Zandvoort en Hengelo is beter.
of
BeNe cup 2x Assen 1x Zandvoort 1x Hengelo, 1x Zolder 1x Spa is ook een mooi kampioenschap.

Mogelijkheden genoeg.


Avond,

Ben het met je eens ware het niet dat........

Aansluiting bij IDM zoals de Moto3 gaat um niet worden, voor de Moto3 kon een redelijk pakket worden besproken, inschrijfgeld dat soort dingen. Het liefst hadden we de 2 takten gewoon meegenomen. Echter de DMSB/IDM hebben een hele ander kijk op de toekomst, voor hun is er nog 2 jaar SS600 bv.

OW cup...CRT gaat um ook niet worden, BTW OW cuppers kunnen gewoon met het ONK meedoen. Wie houdt ze tegen?

Neem van me aan dat alle scenario´s zijn doorlopen en partijen gesproken. Gelet op alle belangen/inzichten is er dit uitgekomen. Het gaat te ver om hier alles uit de doeken te doen. Er was zelfs een scenario waarin de "stratencircuits" konden blijven bestaan maar er toch tegemoet werd gekomen aan de emotie/sentimenten van bepaalde klasse´s:-)

Wim
     Reageer met citaat 
Zijn er al inschrijvingen/licentiehouders voor het ONK van 2015?
Of wordt het eigenlijk een soort OBK?
Ben eigenlijk wel benieuwd.
     Reageer met citaat 
Check hier maar eens: https://www.knmv.nl/motorsport/wegrace1/Topsport/Licentiehouders/

En trek je voorzichtige conclusies

OW Cup heeft op dit moment ruim 260 licentiehouders.............
     Reageer met citaat 
Triple-racing schreef 10-01-15 om 21:31:28
Check hier maar eens: https://www.knmv.nl/motorsport/wegrace1/Topsport/Licentiehouders/

En trek je voorzichtige conclusies

OW Cup heeft op dit moment ruim 260 licentiehouders.............


Het is niet aan mij om conclusies te trekken.
Maar het wordt dus een OBK.

Voor het ONK is het raadzaam voorwaarde te stellen voor bijvoorbeeld 1 februari betreffende het aantal deelnemers.
Een kampioenschap zonder deelname?
Dat moet de KNMV nu toch ook wel inzien.
     Reageer met citaat 
momenteel heeft de superbike er 4 waarvan 1 omdat hij irrc wil rijden (heb je een licentie voor nodig) en de dss 3 waarvan 1 ook wil gaan road racen en daarvoor een licentie heeft aangevraagd maar het is nog wel vroeg in het seizoen, hoop dat er toch minimaal 15 per klasse bij komen
     Reageer met citaat 
Het dwingt respect af om te strijden voor je belangen.
Het is dom om te strijden voor belangen welke een utopie blijken te zijn.

Het is heel eenvoudig; de KNMV plaatst een item op racesport.nl

met een quotum ( minimale deelname/licentiehouders ) per klasse.
Dit geeft aan of de klasse bestaansrecht heeft, of dat het kampioenschap bestaansrecht heeft.

Voor iedereen duidelijkheid. En niemand treft enige blaam.
     Reageer met citaat 
Hoe dan ook een rare situatie, de OW cup stroomt over voor wat betreft licentie aanvragen. Voor het niveau doet de OW supercup niet onder voor het ONK, sterker nog er zijn ONK rijders die niet aan de OW supercup tijden komen. Afgelopen zaterdag is er tijdens de Kick Off van de OW gestemd over wat te doen met ONK rijders die de supercup limiet niet halen.

Besloten is dat deze in de Pro-cup hun wedstrijd mogen rijden.
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
het gaat er naar uitzien dat er zich een def. door vraag en aanbod gestuurde splitsing gaat komen en dat de OW-cup wellicht "Het" kampioenschap voor de nederlandse motorcoureur in de SS600 en Superbike gaat worden.

Jammer de de OW cup dan niet op Zandvoort rijdt in 2015.
     Reageer met citaat 
Ik begreep van iemand uit de zaal (ben zijn naam even kwijt) dat ook voor het ONK nog geen harde overeenkomst is voor Zandvoort.
     Reageer met citaat 
Wat wel een puntje is, is dat door het grote aantal licentieaanvragen sprake is van onvermijdelijke overboeking. Er mogen een x aantal rijders per klasse op de baan. Voor Assen is dat voor het gehele gebeuren 200 rijders dacht ik.

Indien er meer dan 200 licentie houders zijn, en die zijn er, ben je dus niet automatisch verzekerd van een plaatsje op de grid tenzij je meteen voor het hele seizoen inschrijft. Maar stel dat iedereen dat zou doen, is er een luxe probleem.
     Reageer met citaat 
En toch staat voor mij als wegracefan, zonder belang in het ONK, OWcup of welke raceserie dan ook, een race om het nationaal kampioenschap toch wel hoger in aanzien dan een race zonder enig officieel kampioenschap. Dat is en blijft, zoals iemand anders dat hier zo mooi omschreef laatst, racen om de gouden worst. Ik snap ook wel dat dat voor de deelnemers misschien anders is, dat zij een afweging maken en dan misschien bij de OWcup aankomen. Maar het is jammer dat het allemaal zo loopt en dat ons eigen Nederlands kampioenschap nu echt ten dode lijkt opgeschreven. Er zijn nu vast mensen die enorm leedvermaak hebben richting de KNMV, maar mijns inziens kent dit hele verhaal alleen maar verliezers, het is echt jammer voor de Nederlandse wegracesport dat het zo gelopen is.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Best wel een vreemde situatie dit. Het is jammer dat het in de organisatie misgaat want blijkbaar is er wel genoeg animo in Nederland om te racen. Je zou bij wijze van spreken het "keurmerk" van officiëel kampioenschap aan die andere club kunnen hangen en ineens heb je weer een NK.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 12-01-15 om 16:39:07
En toch staat voor mij als wegracefan, zonder belang in het ONK, OWcup of welke raceserie dan ook, een race om het nationaal kampioenschap toch wel hoger in aanzien dan een race zonder enig officieel kampioenschap. Dat is en blijft, zoals iemand anders dat hier zo mooi omschreef laatst, racen om de gouden worst. Ik snap ook wel dat dat voor de deelnemers misschien anders is, dat zij een afweging maken en dan misschien bij de OWcup aankomen. Maar het is jammer dat het allemaal zo loopt en dat ons eigen Nederlands kampioenschap nu echt ten dode lijkt opgeschreven. Er zijn nu vast mensen die enorm leedvermaak hebben richting de KNMV, maar mijns inziens kent dit hele verhaal alleen maar verliezers, het is echt jammer voor de Nederlandse wegracesport dat het zo gelopen is.


Volledig mee eens,

Echter dienen bestuurders van een bond in welke situatie dan ook bestuurlijke maatregelen te treffen.
Hoe zwart/wit deze maatregel zal zijn. Kampioenschap zonder deelname is geen kampioenschap )
Dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 12-01-15 om 16:18:26
Wat wel een puntje is, is dat door het grote aantal licentieaanvragen sprake is van onvermijdelijke overboeking. Er mogen een x aantal rijders per klasse op de baan. Voor Assen is dat voor het gehele gebeuren 200 rijders dacht ik.

Indien er meer dan 200 licentie houders zijn, en die zijn er, ben je dus niet automatisch verzekerd van een plaatsje op de grid tenzij je meteen voor het hele seizoen inschrijft. Maar stel dat iedereen dat zou doen, is er een luxe probleem.

Ik vroeg me dat al af, hoe ze bij de OW Cup nog rijtijd kunnen regelen voor al die deelnemers en klassen. Een keer moet het toch (te) vol zitten, zou je denken.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12


Snelle navigatie: