CEV 2015 - EK & Junior WK favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Topic: CEV 2015 - EK & Junior WK (66330 keer gelezen)
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Een upgrade voor het CEV volgend jaar: de Moto3 klasse krijgt een "Junior WK" status en de Moto2 en Superbike klassen krijgen een EK-status.

http://www.fimcevrepsol.com/...m-cev-repsol-in-2015


Ook is de kalender bekendgemaakt:

26 April - Autódromo Internacional do Algarve - Portimão
17 May - Le Mans (bijprogramma GP; alleen Moto3)
21 June - Circuit de Barcelona-Catalunya
5 July - MotorLand Aragón
6 September - Circuito de Albacete
4 October - Circuito de Navarra
1 November - Circuito de Jerez
15 November - Comunitat Valenciana - Ricardo Tormo
     Reageer met citaat 
Dat is echt wel lachwekkend. Een EK-status die slechts in 3 landen wordt verreden, waarvan 6 van de 8 dan nog in Spanje wat betreft de Moto3 en zelfs 7 van de 8 races in Spanje van de Moto2.
     Reageer met citaat 
Wim_Kwanten schreef 03-12-14 om 20:11:49
Dat is echt wel lachwekkend. Een EK-status die slechts in 3 landen wordt verreden, waarvan 6 van de 8 dan nog in Spanje wat betreft de Moto3 en zelfs 7 van de 8 races in Spanje van de Moto2.


Eens
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Het is ook niet snel goed he jongens. Elke stap vooruit die wordt gemaakt weten we wel weer iets te vinden waarom het waardeloos is. In dit geval: het EK bestond jaren geleden als een serie dat een paar races in heel Europa kende, oa ook op het TT circuit. Maar bij gebrek aan belangstelling van organisatoren is dat tot een einde gekomen. Er kwam ook geen hond op af, alleen in Italie en Spanje leefde het een beetje. Daarna wij met z´n allen klagen dat de overstap van de nationale races naar de WKś zo groot is en dat daar een oplossing voor moet komen. Nu komt de FIm dan na al die jaren eindelijk weer met iets dat erop lijkt, een EK en kiest daarvoor voor zo ongeveer het enige land waar motorsport een mainstream sport is (op zich trouwens ook alweer reden tot gescheld) en waar dus een basis kan worden gelegd en vanuit waar gewerkt kan worden naar hopelijk een meer internationaal karakter. Weer niet goed. Zet maar eens een raceserie op op volwaardige circuits door heel Europa met (voor het grote publiek) nauwelijks bekende coureurs. Succes. Je komt dan vanzelf weer op Spanje en Italie uit.

Hetzelfde geldt trouwens ook voor de GP´s. iedereen moord en brand schreeuwen dat teveel races in maar een paar landen zijn maar als Dorna dan eens een nieuw land presenteert is het niet goed want dat land kent geen racehistorie en/of het circuit is kut want gebouwd door Tilke dis is te clean en heeft geen karakter. Ga maar eens op zoek naar een land buiten Europa dat nu geen GP heeft maar wel een racehistorie en een heel mooi en volwaardig circuit heeft dat er al jaren ligt en dus wel ¨karakter¨ heeft.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Ik ben het helemaal met Optimate eens. Bovendien, wat maakt een EK een EK? Gaat het alleen maar om de landen waarin gereden wordt? Er doen nu in het CEV rijders van veel verschillende nationaliteiten mee, én het wordt algemeen beschouwd als dé opstapklasse naar de GP's. Wat mij betreft prima redenen om het een EK / junior WK te noemen. Dat zijn dan ook de argumenten van de FIM. Ik vind het wel een goede zet. En wie weet worden er in komende jaren nog wel wat buurlanden toegevoegd aan de kalender.
     Reageer met citaat 
Wim_Kwanten schreef 03-12-14 om 20:11:49
Dat is echt wel lachwekkend. Een EK-status die slechts in 3 landen wordt verreden, waarvan 6 van de 8 dan nog in Spanje wat betreft de Moto3 en zelfs 7 van de 8 races in Spanje van de Moto2.


Geef je helemaal gelijk Wim! Heel erg leuk dat hoge niveau in Spanje, maar voor een EK-status lijkt mij dat je inderdaad in Europa rijd en niet alleen in Spanje!
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 04-12-14 om 11:34:54
Het is ook niet snel goed he jongens. Elke stap vooruit die wordt gemaakt weten we wel weer iets te vinden waarom het waardeloos is. In dit geval: het EK bestond jaren geleden als een serie dat een paar races in heel Europa kende, oa ook op het TT circuit. Maar bij gebrek aan belangstelling van organisatoren is dat tot een einde gekomen. Er kwam ook geen hond op af, alleen in Italie en Spanje leefde het een beetje. Daarna wij met z´n allen klagen dat de overstap van de nationale races naar de WKś zo groot is en dat daar een oplossing voor moet komen. Nu komt de FIm dan na al die jaren eindelijk weer met iets dat erop lijkt, een EK en kiest daarvoor voor zo ongeveer het enige land waar motorsport een mainstream sport is (op zich trouwens ook alweer reden tot gescheld) en waar dus een basis kan worden gelegd en vanuit waar gewerkt kan worden naar hopelijk een meer internationaal karakter. Weer niet goed. Zet maar eens een raceserie op op volwaardige circuits door heel Europa met (voor het grote publiek) nauwelijks bekende coureurs. Succes. Je komt dan vanzelf weer op Spanje en Italie uit.

Hetzelfde geldt trouwens ook voor de GP´s. iedereen moord en brand schreeuwen dat teveel races in maar een paar landen zijn maar als Dorna dan eens een nieuw land presenteert is het niet goed want dat land kent geen racehistorie en/of het circuit is kut want gebouwd door Tilke dis is te clean en heeft geen karakter. Ga maar eens op zoek naar een land buiten Europa dat nu geen GP heeft maar wel een racehistorie en een heel mooi en volwaardig circuit heeft dat er al jaren ligt en dus wel ¨karakter¨ heeft.

Helemaal mee eens optimate
     Reageer met citaat 
Maximum leeftijd is vastgesteld op 23 jaar, dus geen Jasper Iwema in het WK Junior Moto3!:
http://www.speedweek.com/...oren-WM-aendert.html
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Harald schreef 19-12-14 om 07:32:44
Maximum leeftijd is vastgesteld op 23 jaar, dus geen Jasper Iwema in het WK Junior Moto3!:
http://www.speedweek.com/...oren-WM-aendert.html

Vind ik in principe nog hoog, dus wel prima wat mij betreft.
Midstar racing
     Reageer met citaat 
midstar schreef 19-12-14 om 07:58:50
(...)

Vind ik in principe nog hoog, dus wel prima wat mij betreft.


Mee eens! Tot 20 jaar was mooi geweest.

Anyways, benieuwd wat ons aller Jasper nu gaat doen. BSB of IDM Motor3? Ik zie hem niet meer overstappen naar de WSS oid.
     Reageer met citaat 
Harald schreef 19-12-14 om 10:33:36
(...)


Mee eens! Tot 20 jaar was mooi geweest.

Anyways, benieuwd wat ons aller Jasper nu gaat doen. BSB of IDM Motor3? Ik zie hem niet meer overstappen naar de WSS oid.


Dan verwacht ik dat hij binnenkort aankondig dat hij stopt. Ik zie geen reden waarom hij nog wk zou moeten rijden.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
Vreemde keus als je mij vraagt, gezien zijn leeftijd;

''Luca Marini is the new teammate of Edgar Pons to contest the FIM CEV Repsol in Moto2.''
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
Bo Bendsneijder zal morgen starten vanaf p6 op Le Mans.
Hij reed vrij constant en alleen zijn tijden. Hopelijk een goede start zodat de voorste rij die qua ritme net iets sneller is nog niet weg is gereden.
De race is morgen om 16.30 uur weer live te volgen via you tube
     Reageer met citaat 
Bo 3e! Supergoed gedaan.
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 16-05-15 om 17:28:16
Bo 3e! Supergoed gedaan.


idd echt een wereldprestatie, als je kijkt wat voor teams en materiaal er aan de start staat van dit kampioenschap!!

krijgt het Dutch Racing team ook (financiele) steun vanuit de KNMV ?

Dit team doet het al jarenlang met bescheiden middelen en verdient echt support van de KNMV, met de juiste mensen aan het roer kom je een heel eind! echt respect voor dit team en de mensen die dat mogelijk maken.

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: