Road Racing 2015 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Topic: Road Racing 2015 (35692 keer gelezen)
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Lee Johnston man of the meeting:
http://photo.gp/2015/08/11/ulster-grand-prix-report/
Peter Hickman had ook goed weekend met 3 podiums (zo uit mijn hoofd) en zijn eerste zege bij de laatste Superbikerace van de dag.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Als het goed is, op deze link:
http://www.filmon.com/tv/bbc-1-north-ireland
zo meteen samenvatting deel 2!
Anoniem
     Reageer met citaat 
Dennis Hoffer verongelukt tijdens trainingen Manx GP. RIP
     Reageer met citaat 
Tiko schreef 27-08-15 om 13:08:59
Dennis Hoffer verongelukt tijdens trainingen Manx GP. RIP


Verschrikkelijk, verschrikkelijk en onwerkelijk nieuws dit. Ons forumlid Hoffer is niet meer.

Wat een diep triest nieuws dit. In Spanje begin dit jaar hadden we het nog volop over Man, hij had er zo veel zin in, dit was echt z'n lust en z'n leven. :'(
Anoniem
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 27-08-15 om 14:16:19
(...)


Verschrikkelijk, verschrikkelijk en onwerkelijk nieuws dit. Ons forumlid Hoffer is niet meer.

Wat een diep triest nieuws dit. In Spanje begin dit jaar hadden we het nog volop over Man, hij had er zo veel zin in, dit was echt z'n lust en z'n leven. :'(


Yep. En de risico's van dergelijke, in mijn optiek, achterlijke races zijn gewoon veel te groot.

Knuppel in hoenderhok modus aan
     Reageer met citaat 
Hi Tiko, ik ben het compleet met je eens. De risico's van dergelijke races zijn dusdanig groot, dat je, je kan afvragen of het niet gewoon moet stoppen.

Voor heel wat forummers is het verongelukken van Dennis een flinke schok, hij was een graag geziene gast in het paddock. Zeer triest dat zijn grote droom, zijn einde is geworden.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Tiko schreef 04-09-15 om 23:47:03
(...)


Yep. En de risico's van dergelijke, in mijn optiek, achterlijke races zijn gewoon veel te groot.

Knuppel in hoenderhok modus aan


ja dat is een moeilijke discussie Tiny.

Toch hoor je vaak van familie dat men vrede heeft met het feit dat iemand stierf met het uitoefenen van zijn favoriete hobby. Maar of dat een voldoende argument is om het door te laten gaan...

De road racers zelf zijn allemaal hardstikke fanatiek met deze races en het is datgene wat ze het liefste doen. Ze nemen de gevaren bewust op de koop toe. Maar wanneer word het te gek en moet je mensen tegen zichzelf in bescherming nemen?

vroeger ging het al regelmatig mis met minder snelle motoren. Nu je weet dat de snelheden dusdanig hoog zijn dat je weet dat elke valpartij potentieel levensbedreigend is. Moet je dit nog willen? lastige materie. We smullen allemaal van de actie beelden van Man. en de NW 200. toch vraag je je af dit nog wel van deze tijd is.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Anoniem
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 05-09-15 om 13:52:54
(...)
We smullen allemaal van de actie beelden van Man. en de NW 200. toch vraag je je af dit nog wel van deze tijd is.


Ik smul er niet echt van. Kijk er eerder met afgrijzen naar. Ik gun iedereen zijn hobby maar in mijn optiek zetten dit soort races de sport eigenlijk continue in een kwaad daglicht.

Tuurlijk verongelukken er ook rijders op goede circuits maar normaal gesproken zijn dat gelukkig toch uitzonderingen.
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 05-09-15 om 13:52:54
(...)
We smullen allemaal van de actie beelden van Man. en de NW 200. toch vraag je je af dit nog wel van deze tijd is.


Ik kijk er in het geheel niet naar en vindt het ook niet echt sport maar meer waaghalzerij.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 05-09-15 om 15:08:48
(...)


Ik kijk er in het geheel niet naar en vindt het ook niet echt sport maar meer waaghalzerij.


ok niet iedreen in dit geval. ik kijk er met heel veel respect naar dat deze mannen zon groot hard hebben.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Waaghalzerij? Absoluut, maar dat is racen op een permanent circuit ook, ook daar breken mensen hun nek en komen om het leven. Laatst nog, een hele jonge jongen in Duitsland.

Wat jullie zeggen over racen op dit soort circuits zeggen mensen die niks met racen hebben net zo hard over racen op gesloten circuits. Mijns inziens begeef je je op glad ijs om te gaan oproepen voor verboden.
     Reageer met citaat 
Ik kijk er graag naar en vind het geweldig om te zien. Vind het mooier om naar te kijken dan die saaie rondjes om de kerk. Dat het risico op ongelukken groter is weten we allemaal wel.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
Je kunt je inderdaad afvragen waar je de grens moet trekken. Voor mij zijn dat stratencircuits. Als team wil ik daar niet aan mee doen. Kijken in Oss en Hengelo doe ik wel regelmatig. Is ook niet te vergelijken met Man voor wat betreft snelheden en gevaar.

Als je aan de ene kant de circuits zo veilig mogelijk maakt en daar continu verbeteringen in aanbrengt, is het lastig om de straten circuits te handhaven. Ze komen niet in de buurt van de permanente circuits én dat zie je in de incidenten terug.
Anoniem
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 05-09-15 om 16:21:58
Waaghalzerij? Absoluut, maar dat is racen op een permanent circuit ook, ook daar breken mensen hun nek en komen om het leven. Laatst nog, een hele jonge jongen in Duitsland.

Wat jullie zeggen over racen op dit soort circuits zeggen mensen die niks met racen hebben net zo hard over racen op gesloten circuits. Mijns inziens begeef je je op glad ijs om te gaan oproepen voor verboden.


Dat is ook zo. Alleen vind ik het verschil dat het bij dat gedoe op Man en bv de NW200 niet de vraag is of er doden vallen maar hoeveel.
     Reageer met citaat 
Citaat:
Ik kijk er in het geheel niet naar en vindt het ook niet echt sport maar meer waaghalzerij.


Road Racing is regelrechte topsport! Als je er niet bij bent geweest kun je er ook niet over oordelen lijkt me zo, in het geval van bijv. de TT van Man.

Voor een bedrijf als Honda is het gewoon topsport, McGuinness staat ook onder contract bij HRC net als V/d Mark, Stoner, Marquez en consorten.
Voor Metzeler was de TT van Man de maatstaf voor de introducctie van de nieuwe Racetec RR banden. De primeur van deze banden heb ik vorig jaar meegemaakt op Man.

Wat is veilig....?? Dit jaar zijn er al genoeg mensen verongelukt op de zgn. "veilige banen". Het zijn op zichzelf staande incidenten, maar de gevolgen ervan zijn nog steeds triest. Veiligheid is iets wat ook tussen je oren zit lijkt me zo. Je weet vantevoren als je start dat je bewust deze risico's aangaat. Maakt niet uit of je aan Road Racen meedoet of het racen op de zgn. "veilige circuits".
Ik heb daarom ook diepe bewondering voor de mannen als Michael Dunlop, John McGuinness, Guy Martin en consorten sinds mijn bezoek aan de TT van Man. Valentino Rossi zal dat ook beamen...!

Dan hebben we het nog niet eens over de TT Zero gehad. Daarin is de TT van Man z'n tijd al ver voortuit. Calimero met z'n Dorna kan hier alleen maar van dromen. Voor Honda/Mugen is dit echt een proeftuin om hun machine te ontwikkelen.

Om nu te zeggen om dergelijke races te verbieden, dan heb je boter op je hoofd. Dat zal ook niet gebeuren en al zeker niet op het eiland Man. Mijns insziens dit ook echte motorsport die zich kan meten met de Grand Prix. Alleen al de beleving van snelheid voor het publiek is veel intenser dan bijv. op Assen.

Vergeet 1 ding niet, het huidige Grandprix circus heeft z'n roots in de Road Racing scene liggen.

« Gewijzigd: 06-09-2015 om 12:28:45 door Triple-racing »

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7


Snelle navigatie: