Ronde 6 - Assen ( TT) favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Racetopic
6

TT Assen

27 juni 2015
Nederland TT Circuit Assen

UITSLAGEN

RACE

1Rob Hartog
2Eric Ott
3Chris Nobel
4Tim van Ooijen
5Jaimie van Sikkelerus
Volledige uitslag »

TRIVIA

Ondanks een vervelende nekblessure opgelopen bij een zware val in het voorseizoen, waardoor zijn start twijfelachtig was, én een 20 seconden tijdstraf voor inhalen onder geel, wist Kervin Bos (vd Heyden Yamaha) de paasraces van 2012 te winnen.
Ben Spies werd met zijn zege in de MotoGP klasse in 2011 de eerste rijder die op het Asser TT circuit zowel een race in de Superbikes (2009) als in de koningsklasse van de GP's wist te winnen.
Nadat klassementsleider Chris Nobel door rivaal Davy Thoonen van zijn fiets werd gekegeld in de laatste bocht van de laatste race ging Rob Hartog (Suzuki) er met de winst vandoor en behaalde zijn eerste Nationale titel in 2014.
Nelson Rolfes (BMW) won bij de Paasraces 2015 de eerste race in de Supercup 1000 van de Open Wegrace Cup die door het CRT werd georganiseerd.
Regerend kampioen Jack Middelburg begint de verdediging van zijn 3 titels (350, 500 en 750cc) goed op hemelvaartsdag 1978 bij de eerste kampioensraces van het seizoen. De Naaldwijker stuurt zijn Yamaha's in alle 3 klasses met overmacht naar de zege!
Topic: Ronde 6 - Assen ( TT) (54888 keer gelezen)
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
driekus schreef 25-06-15 om 20:26:00
Waar is Koen Meuffels? Wint de laatste wedstrijden en nu afwezig?


Geen TT Assen voor Koen Meuffels
     Reageer met citaat 
Dat er niet staat wat er aan de hand is, klinkt niet echt positief. Ik hoop dat het meevalt voor Koen. Ik heb veel waardering voor de aanpak van Koen en zijn vader.

Sterkte Familie Meuffels!
     Reageer met citaat 
Ron-Looij schreef 25-06-15 om 18:06:07
(...)



Liepen de motoren van Nobel en Van Ooijen maar op 3 cilinders ofzo?



Met name Nobel had ik verder naar voren verwacht. Was over het algemeen altijd wel wat sterker dan Hartog, hoewel Hartog met z'n huidige pakket onverslaanbaar zal zijn.

Als het goed is komt Eric Ott er vandaag ook nog bij. Had gisteren de verdediging van z'n afstuderen en dan vandaag lekker knallen!
     Reageer met citaat 
Ott 2'de getraind achter Hartog........... zegt toch wel iets over het niveau op dit moment in het ONK en het hoge(re) niveau op dit moment in de OW Cup.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Niet geheel onverwacht werd de race met afstand gewonnen door Rob Hartog. Ivar Doornbos werd aanvankelijk tweede maar werd na afloop gediskwalificeerd (zie verhaal op Racesport). Derde werd Eric Ott.

Dan moet dit volgens mij de uitslag en de nieuwe tussenstand zijn:
Uitslag race
Tussenstand

Nobel en Van Ooijen gaan gelijk op.
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 27-06-15 om 20:18:42
Niet geheel onverwacht werd de race met afstand gewonnen door Rob Hartog. Ivar Doornbos werd aanvankelijk tweede maar werd na afloop gediskwalificeerd (zie verhaal op Racesport). Derde werd Eric Ott.

Dan moet dit volgens mij de uitslag en de nieuwe tussenstand zijn:
Uitslag race
Tussenstand

Nobel en Van Ooijen gaan gelijk op.


Als je de coureurs die normaal gesproken niet meedoen weglaat ( Hartog, Ott, Sikkelerus, Duits, Doornbos, Den Besten )

Dan blijven ze ook maar met zijn 2e over.
     Reageer met citaat 
lm6t schreef 28-06-15 om 14:58:07
(...)


Als je de coureurs die normaal gesproken niet meedoen weglaat ( Hartog, Ott, Sikkelerus, Duits, Doornbos, Den Besten )

Dan blijven ze ook maar met zijn 2e over.


Ook Mike Cleutjens is een vaste deelnemer. Stond ervan te kijken hoe goed hij erbij kon blijven. Met een positieve bril op zou je kunnen stellen dat het gat tussen de eerste en laatste vaste ONK'er tijdens een race nog nooit zo klein is geweest

Tsja, wat kan je er verder nog van zeggen. Als Doornbos niet gediskwalificeerd was had er geen 1 vaste ONK'er op het ONK podium gestaan. Ik vond Chris Nobel wel erg tegen vallen hoor. Vorig jaar was hij meerdere keren Rob Hartog de baas. Rob zal een erg sterke motor hebben maar heb het idee dat hij ook als coureur enorme stappen gemaakt heeft. Zelfs nadat het gat al enorm was zag je hem nog doorstappen en haast met achterwiel los op de Haarbocht af remmen. Die jongen is gedreven!
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 26-06-15 om 08:52:34
(...)


Met name Nobel had ik verder naar voren verwacht. Was over het algemeen altijd wel wat sterker dan Hartog, hoewel Hartog met z'n huidige pakket onverslaanbaar zal zijn.

Als het goed is komt Eric Ott er vandaag ook nog bij. Had gisteren de verdediging van z'n afstuderen en dan vandaag lekker knallen!


De ow cup rijdt het hele jaar op Assen.... wellicht dat dat de reden dat Nobel er niet meteen bijzat.
     Reageer met citaat 
crosser78 schreef 29-06-15 om 10:52:45
(...)


De ow cup rijdt het hele jaar op Assen.... wellicht dat dat de reden dat Nobel er niet meteen bijzat.


Wellicht. Hoewel Eric Ott dit jaar ook maar 2 ow cup races op Assen heeft gereden en Chris Nobel 1 (hoewel hij die race niet reed ivm pech).

Normaal gesproken moet Chris gewoon voor Doornbos en Ott kunnen eindigen, of in ieder geval het gevecht aan kunnen gaan. Die gozer kan gewoon verschrikkelijk hard sturen, daarom viel die me wat tegen afgelopen zaterdag.
     Reageer met citaat 
Hetgeen mij in negatieve zin opviel, dat er zo weinig deelnemers uit de OWcup middels een dag licentie de strijd aandurfden om aan de start te verschijnen van nota bene de TT van Assen.

Het werd nu een rare iets wat saaie vertoning
     Reageer met citaat 
Hi!

Sorry to bother the topic, but does anyone here know where I can find the pictures from the starting grid procedure from the ONK supersport race at Assen this weekend? I've been searching around the internet without much luck. Sorry for the english too, but I'm danish and my dutch is not very good

Best regards,
Simone
     Reageer met citaat 
lm6t schreef 29-06-15 om 21:48:21
Hetgeen mij in negatieve zin opviel, dat er zo weinig deelnemers uit de OWcup middels een dag licentie de strijd aandurfden om aan de start te verschijnen van nota bene de TT van Assen.

Het werd nu een rare iets wat saaie vertoning


Ik denk dat het niets te maken heeft met de strijd aan kunnen gaan, maar meer met de kosten. Je moet KNMV lid zijn/worden en een geldige medische keuring hebben.

Zie reglement:
Citaat:
Een daglicentie voor deelname aan één van de ONK/NK klassen bij evenementen in
Nederland wordt afgegeven op voorwaarde dat de deelnemer KNMV lid is, met goed gevolg
een sportmedische keuring heeft ondergaan en in het bezit is van een wegracelicentie van
een andere Nederlandse organisator of de afgelopen 3 jaar in het bezit is geweest van een
KNMV wegrace licentie.
     Reageer met citaat 
Rasengan21 schreef 01-07-15 om 18:50:08
Hi!

Sorry to bother the topic, but does anyone here know where I can find the pictures from the starting grid procedure from the ONK supersport race at Assen this weekend? I've been searching around the internet without much luck. Sorry for the english too, but I'm danish and my dutch is not very good

Best regards,
Simone


Hello Simone,

There are a lot of photographers but I don't know who made pictures on the starting grid. Ad Kieviet makes usually photo's of the starting grid. You can find his pictures here: http://new.wegraceinfo.nl/albums/details/245

Only point is you have to go through al his pictures to get to the starting grid

You could also send him your start number and I guess he will send you all the photo's he made of you with water mark. You can obviously decide to buy them without.

Or post your start number here, as there are some users of this forum that also make pictures. Perhaps you are lucky and they have one of you.
     Reageer met citaat 
siegerrr schreef 01-07-15 om 22:54:48
(...)


Ik denk dat het niets te maken heeft met de strijd aan kunnen gaan, maar meer met de kosten. Je moet KNMV lid zijn/worden en een geldige medische keuring hebben.

Zie reglement:
(...)


Het heeft in ieder geval niets te maken met strijd aan gaan. De wel rijdende OW cuppers zijn voor de ONK'ers geeindigt...

Is idd meer combinatie van factoren. Kosten zijn een belangrijker. Maar ik denk dat het voor iedereen een verassing was hoeveel rijders er meededen. Voor hetzelfde geld had er 10 man aan de start gestaan, daar valt weinig eer aan te behalen.
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 01-07-15 om 22:55:04
(...)


Hello Simone,

There are a lot of photographers but I don't know who made pictures on the starting grid. Ad Kieviet makes usually photo's of the starting grid. You can find his pictures here: http://new.wegraceinfo.nl/albums/details/245

Only point is you have to go through al his pictures to get to the starting grid

You could also send him your start number and I guess he will send you all the photo's he made of you with water mark. You can obviously decide to buy them without.

Or post your start number here, as there are some users of this forum that also make pictures. Perhaps you are lucky and they have one of you.


Thanks a lot, and great idea you came with there! I'll try writing him, if he doesn't have any pictures maybe he knows someone who has.

if anyone else out there knows something or have seen Pictures from the starting grid, I'm looking for the pictures of starting number 104. I'm not the rider, but the grid girl for him

Once again, thanks a whole bunch!

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: