Zandvoort 26-27 september - Superbikes at sea favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6

Racetopic
11

Zandvoort

27 september 2015
Nederland Circuit Park Zandvoort

UITSLAGEN

RACE 1

1Koen Zeelen
2Nigel Walraven
3Cedric Fievet
4Willem Kerkvliet
Volledige uitslag »

RACE 2

1Vincent Lonbois
2Koen Zeelen
3Nigel Walraven
4Xavier Michel
5Cedric Fievet
Volledige uitslag »

TRIVIA

Tijdens de internationale Olof races van 1980 behaalde Peter Looijesteyn een driedubbele zege in de 125, 250 en de 350cc klasses. Randy Mamola behaalde de totaalzege in de 500cc.
WK Toppers kwamen naar het duinen circuit in 1980 toen daar de Olof Races werden gehouden. Randy Mamola (Suzuki) behaalde de totaalzege voor Jack Middelburg en wereldkampioen Kenny Roberts.
Topic: Zandvoort 26-27 september - Superbikes at sea (74281 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
BattlaxBunny schreef 27-09-15 om 13:01:48
(...)


Ik zou eerst eens de vraag stellen waarom ook de Belgen die normaal in de BeNeCup het laten afweten, dan de magere startvelden af te schuiven op de afwezigheid van OW Cuppers.

Verder zijn er gewoon veel Cuppers die niks met de KNMV te maken willen hebben of niet op Zandvoort willen rijden.


Belgen rijden in het IRRC , ( Froburg dit weekend )
Zandvoort telt niet mee voor het BK,

Wat zeg je nu eigenlijk over Cuppers........
Cuppers kunnen gewoon 3 wedstrijden buiten de cup rijden. ( KNMV is gewoon de Bond ), 2 a 3 honderd licentiehouders niemand is er, super evenement, leuke en uitdagende baan, een keertje geen Assen, super gelegenheid om je lokale sponsoren en fans een keertje uit te nodigen...
BattlaxBunny
OW Pro Cup 1000, #91

     Reageer met citaat 
lm6t schreef 27-09-15 om 13:55:31
(...)


Belgen rijden in het IRRC , ( Froburg dit weekend )
Zandvoort telt niet mee voor het BK,

Wat zeg je nu eigenlijk over Cuppers........
Cuppers kunnen gewoon 3 wedstrijden buiten de cup rijden. ( KNMV is gewoon de Bond ), 2 a 3 honderd licentiehouders niemand is er, super evenement, leuke en uitdagende baan, een keertje geen Assen, super gelegenheid om je lokale sponsoren en fans een keertje uit te nodigen...


De BeNeCup races worden gereden onder auspicien van de KNMV. Met diens grillen en grollen.
Veel Cuppers hebben zich goed vermaakt op Oschersleben en Hockenheim en een aantal neemt ook deel aan ZAC races op onder andere Zandvoort.
Zolang de KNMV de touwtjes in handen heeft in het ONK zal het m.i. beroerd blijven. Tenzij er eens iets echt verandert bij de KNMV, maar dat laatste zie ik niet gebeuren.
     Reageer met citaat 
Volgens mij begrijp je me niet helemaal Optimate.
Veronica investeert dmv veel promotie voor een evenement waar anderhalve man en een paardenkop voor inschrijft, terwijl er in de OW propvolle startvelden zijn, de cuppers zitten niet te wachten op de BeNeCup, maar zijn wellicht te lokken?

Niemand hoeft iets te doen, maar met een simpele actie kán je een vol startveld krijgen. Geld is daar een goed smeermiddel voor, wat kost een dagje meerijden als niet licentiehouder in het ONK?

Ik denk ongeveer € 500,- alles met elkaar, wellicht weet Chrissifumi dat.

Hooggeëerd publiek, de BeNeCup presenteert......... tromgeroffel.....op het beroemde circuit van Zandvoort......tromgeroffel.....stilte....Veronica tegen KNMV:ehh, jullie zouden de rijders toch regelen? ..............stilte....GVD ik wist dat we iets vergeten waren....

« Gewijzigd: 27-09-2015 om 16:39:37 door Ben-Gunther »

     Reageer met citaat 
BattlaxBunny schreef 27-09-15 om 14:34:44
(...)


De BeNeCup races worden gereden onder auspicien van de KNMV. Met diens grillen en grollen.
Veel Cuppers hebben zich goed vermaakt op Oschersleben en Hockenheim en een aantal neemt ook deel aan ZAC races op onder andere Zandvoort.
Zolang de KNMV de touwtjes in handen heeft in het ONK zal het m.i. beroerd blijven. Tenzij er eens iets echt verandert bij de KNMV, maar dat laatste zie ik niet gebeuren.


Je argument KNMV houdt in dit geval geen stand:
KNMV heeft dit weekend samen de organisatie een super motorsportevenement georganiseerd op het 2e permanente circuit van Nederland..

Je argument dat je je feestje liever 800km verderop viert houdt ook geen stand:
Geeft namelijk geen blijk van waardering voor eventuele sponsoring volgers of dergelijke uit de regio

Je geeft nu slechts uiting van het matige sportieve moraal van een waarschijnlijk een groot gedeelte van de OWcoureurs
     Reageer met citaat 
Welke specifieke aspecten maakten het evenement, een super evenement?
     Reageer met citaat 
Citaat:
Je geeft nu slechts uiting van het matige sportieve moraal van een waarschijnlijk een groot gedeelte van de OWcoureurs


Pfff, wat een opmerking.........

De meeste OW-coureurs hebben wel wat anders aan hun hoofd, er is nog geen 1 kampioenschap/Klassement beslist in de 6 klassen! Komende zaterdag moet dat gebeuren. Denk je dan werkelijk dat ze dan het ea. op het spel willen zetten voor een "uitje" Zandvoort?
     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 27-09-15 om 17:24:11
Welke specifieke aspecten maakten het evenement, een super evenement?


specifieke niet aspecten wel
stuuraspecten van het circuit, karakteristieke lay out, hoogte verschillen, makkelijke toegankelijkheid om in veel bochten van het circuit te kunnen kijken, goede communicatie, zoals speakers op alle plekken rond het circuit, gratis programmaboekjes, lekker weer, goede parkeervoorzieningen, goede voorzieningen voor een hapje en een drankje, enzovoorts enzovoorts
     Reageer met citaat 
Triple-racing schreef 27-09-15 om 19:16:34
(...)


Pfff, wat een opmerking.........

De meeste OW-coureurs hebben wel wat anders aan hun hoofd, er is nog geen 1 kampioenschap/Klassement beslist in de 6 klassen! Komende zaterdag moet dat gebeuren. Denk je dan werkelijk dat ze dan het ea. op het spel willen zetten voor een "uitje" Zandvoort?


Dat is wat ik bedoel, pff.. .. alle 300 zeker,
een echte coureur wil racen.....
     Reageer met citaat 
Tiko schreef 27-09-15 om 10:05:14

Ik ken de redenen van de niet aanwezige rijders niet en kan ook zeker niet in hun beurs kijken. Het blijft echter wel vreselijk jammer.


Precies het zelfde als tijdens alle andere ONK races.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
lm6t schreef 27-09-15 om 19:54:18
(...)


Dat is wat ik bedoel, pff.. .. alle 300 zeker,
een echte coureur wil racen.....


En daarom heeft hij bewust gekozen voor de volle startgelden in de OW Cup
Verder speelt natuurlijk het kostenaspect mee. De kosten voor inschrijving waren natuurlijk aan de stevige kant.

En als coureur maak je voor het seizoen een keuze over de competitie waarin je wilt rijden met de daarbij behorende begroting. En als de keus op een volledig seizoen OW-cup is gevallen, dan kun je de cupper niet kwalijk nemen dat hij geen ONK op Zandvoort rijdt. Vindt je opmerking naar de niet aanwezige cuppers toe dan ook niet terecht.

De KNMV had ook een ander weekend, zonder IRRC, kunnen kiezen en er een onderdeel van de BENE-cup van kunnen maken. Was er gegarandeerd ook meer opkomst geweest.
     Reageer met citaat 
lijkt me dat men met deze dramatische opkomsten volgend jaar niet weer een ONK race kan organiseren op Zandvoort. Wellicht kan de OW Cup dan inspringen en is het paddock en het circuit alsnog goed gevuld.
Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing
     Reageer met citaat 
lm6t schreef 27-09-15 om 19:50:28
(...)


specifieke niet aspecten wel
stuuraspecten van het circuit, karakteristieke lay out, hoogte verschillen, makkelijke toegankelijkheid om in veel bochten van het circuit te kunnen kijken, goede communicatie, zoals speakers op alle plekken rond het circuit, gratis programmaboekjes, lekker weer, goede parkeervoorzieningen, goede voorzieningen voor een hapje en een drankje, enzovoorts enzovoorts


Bijna allemaal aspecten die helemaal niets met de organisatie van het evenement te maken hebben. De grote misser is het aantal deelnemers, dat is bijzonder jammer, waarmee je kunt spreken van een gemiste kans.
DanielV
NK Supercup 1000 #83

     Reageer met citaat 
Ben-Gunther schreef 27-09-15 om 16:35:57
Volgens mij begrijp je me niet helemaal Optimate.
Veronica investeert dmv veel promotie voor een evenement waar anderhalve man en een paardenkop voor inschrijft, terwijl er in de OW propvolle startvelden zijn, de cuppers zitten niet te wachten op de BeNeCup, maar zijn wellicht te lokken?

Niemand hoeft iets te doen, maar met een simpele actie kán je een vol startveld krijgen. Geld is daar een goed smeermiddel voor, wat kost een dagje meerijden als niet licentiehouder in het ONK?

Ik denk ongeveer € 500,- alles met elkaar, wellicht weet Chrissifumi dat.

Hooggeëerd publiek, de BeNeCup presenteert......... tromgeroffel.....op het beroemde circuit van Zandvoort......tromgeroffel.....stilte....Veronica tegen KNMV:ehh, jullie zouden de rijders toch regelen? ..............stilte....GVD ik wist dat we iets vergeten waren....

Yep, zo'n 500,- en dan heb je nog geen meter gereden.
Ik heb dit jaar Gamma en BSB meegereden, puur omdat de evenementen aantrekkelijk zijn gezien de opkomst van het publiek. Het inschrijfgeld (285,-), medische keuring (126,-), lidmaatschap KNMV (20,-) en een daglicentie (40,-) maken dat we voordat we ook maar 1 meter hebben gereden, al 471,- verder zijn... Dat maakt het ook niet echt aantrekkelijk voor niet-licentiehouders om te komen rijden..
     Reageer met citaat 
DanielV schreef 28-09-15 om 08:16:55
(...)

Yep, zo'n 500,- en dan heb je nog geen meter gereden.
Ik heb dit jaar Gamma en BSB meegereden, puur omdat de evenementen aantrekkelijk zijn gezien de opkomst van het publiek. Het inschrijfgeld (285,-), medische keuring (126,-), lidmaatschap KNMV (20,-) en een daglicentie (40,-) maken dat we voordat we ook maar 1 meter hebben gereden, al 471,- verder zijn... Dat maakt het ook niet echt aantrekkelijk voor niet-licentiehouders om te komen rijden..


De inschrijving voor Zandvoort was zelfs € 375,- Tel daarbij de overige kosten op en het wordt wel een heel duur evenement om als OW-cupper eenmalig aan mee te doen.
     Reageer met citaat 
Met de huidige opzet van de Benecup is niet veel mis. Als je, je als (talent) coureur wilt ontwikkelen is het van belang dat je op diverse circuits rijdt. Dit kunnen ook prima veilige stratencircuits zijn zoals een Hengelo Gld.

Het blijkt wel dat de kosten voor deelnemers gewoon aan de hoge kant zijn. Als je in Nederland/België iets zal willen om een kampioenschap met diverse circuits van niveau te krijgen zal je een voorbeeld moeten nemen aan de EK Superstock. Totale inschrijf kosten voor alle evenementen (inclusief een voorjaarstraining dacht ik) en banden voor een € 12 000,-. Dit lijkt veel geld maar als je dit over langere termijn verspreid is dit veel goedkoper als de huidige opzet.

Uiteraard zitten hier ook kanttekeningen aan zoals één banden leverancier ect. maar de kosten worden voor een ieder gelijk en de kansen voor elke deelnemer ook.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6


Snelle navigatie: