Silly Season 2017 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

Topic: Silly Season 2017 (44348 keer gelezen)
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
De Aruba.it Racing Ducati van Chaz Davies en Marco Melandri:

http://www.worldsbk.com/...off%202017%20colours

     Reageer met citaat 
Jarno schreef 07-02-17 om 17:55:01
Maar kijk jij naar de nummers dan? Ik kijk naar de kleur van de motor en dan de helm. Er zijn doorgaans maar twee van elk dus niet zo moeilijk te herkennen.



Ik kijk ook nooit naar de nummers. Wanneer ik langs de baan sta foto's te maken herken ik de rijder in de verte al aan zijn helm.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
falerossi schreef 08-02-17 om 15:26:59
(...)


Ik kijk ook nooit naar de nummers. Wanneer ik langs de baan sta foto's te maken herken ik de rijder in de verte al aan zijn helm.


Ja heb ik ook wel. Voel me dan net zo'n vogelaar die de Siberische karakiet op 500 meter binnen een halve seconde herkent.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 07-02-17 om 17:30:33
(...)


ik heb prima ogen. met dit soort onleesbare donkere startnummers kun je helemaal niks. gaat gewoon nergens meer over. Op deze manier kun je ze net zo goed weglaten.

Dit is zowel langs de baan als voor de nietkenner niet te doen. is Slecht voor de sport! mensen moeten hun sporters kunnen herkennen. moet je eens opletten als je dit in het voetbal zou doen..


Weet iemand waarom de nummers onleesbaar zijn?
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 08-02-17 om 16:56:07
(...)

Ja heb ik ook wel. Voel me dan net zo'n vogelaar die de Siberische karakiet op 500 meter binnen een halve seconde herkent.

Wat voor helm heeft die op dan?
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 08-02-17 om 17:23:42
(...)

Wat voor helm heeft die op dan?


Als die van de bosrietzanger, maar die heeft een lagere bochtensnelheid.

Veel oefenen.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 08-02-17 om 17:02:20
(...)


Weet iemand waarom de nummers onleesbaar zijn?


Zal met de leeftijd te maken hebben
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
falerossi schreef 08-02-17 om 18:11:33
(...)


Zal met de leeftijd te maken hebben




Denk ik ook.

Maar dat is niet zo erg, maar het betekent inmiddels wel dat de jeugd alleen nog maar Rossi kent.

De ouderen zien het niet meer en de jeugd kan toch niet meer lezen.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
falerossi schreef 08-02-17 om 15:26:59
(...)


Ik kijk ook nooit naar de nummers. Wanneer ik langs de baan sta foto's te maken herken ik de rijder in de verte al aan zijn helm.


als je mijn reactie leest weet je wat ik bedoel. Je moet het groter zien dan alleen de fan die elk detail kent.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 


gewoon zo dus.. duidelijk, mooi en overzichtelijk en het staat ook nog eens perfect!

hoe moeilijk kan het zijn..
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 08-02-17 om 22:59:14
(afbeelding)

gewoon zo dus.. duidelijk, mooi en overzichtelijk en het staat ook nog eens perfect!

hoe moeilijk kan het zijn..


Ja hoe moeilijk kan het zijn.

Moeilijk is het ook niet

Ik heb trouwens nog nooit iemand gehoord die kon vertellen waarom er met onleesbare nummers gereden wordt.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
falerossi schreef 08-02-17 om 15:26:59
(...)
... Wanneer ik langs de baan sta foto's te maken herken ik de rijder in de verte al aan zijn helm.

Ik meestal ook wel, maar soms is dat verrekte moeilijk. Kijk maar eens op de vorige pagina naar de foto van de Red Bull Honda's. Hayden en Bradl hebben ook nog eens de RB kleuren op hun helm, dat is geen makkie.
Grotendeels eens met Fuzzy, het is helaas allemaal marketing etc. Tegenwoordig is het startnr van de rijder zijn unieke logo wat nauwelijks wijzigt, alleen mogelijk de kleuren om de sponsor te pleasen. Als vd twee rijders een met een rood nr en de ander met een geel nr rijdt was het al stuk makkelijker...
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 09-02-17 om 00:09:16
(...)

.......het is helaas allemaal marketing etc....


In het geval van de toppers in de MotoGP kan ik me dat nog voorstellen.

Maar als je achteraan meerijdt in de OW-cup...

Willen al die anonieme rijders in de WSBK-, BSB- en IDM weekenden incognito blijven om reden van marketing? Hoe ik er ook tegen aan kijk, ik kan het niet snappen.

En ik vind het ook een soort van onverschilligheid naar de toeschouwer. Of draaf ik nou weer door.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 08-02-17 om 22:59:14
(afbeelding)

gewoon zo dus.. duidelijk, mooi en overzichtelijk en het staat ook nog eens perfect!

hoe moeilijk kan het zijn..


In zo'n wit vlak kunnen de rijders hun eigen nummer/logo natuurlijk ook. Plus dat het dan inderdaad voor iedereen duidelijk is.

Edit: Als je naar het plaatje van Ducati kijkt, daar is het na mijn idee ook duidelijk. Die van Red bull Honda is inderdaad ook erg onduidelijk.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Johannes schreef 09-02-17 om 06:44:24
(...)

En ik vind het ook een soort van onverschilligheid naar de toeschouwer. Of draaf ik nou weer door.


ik vind van niet, dat is ook hoe ik het zie. Allicht inderdaad een soort blinde vlek: De fans weten wel wie het is. Ja dat is allicht zo maar wil je de sport interessant maken/houden voor een groter publiek dan zal je toch echt de herkenbaarheid van de coureurs moeten verbeteren.

De sponsors hebben ondertussen dus zoveel invloed dat de herkenbaarheid van een rijder schijnbaar totaal ondergeschikt is aan het etaleren van hun rijdende reclame bord. vanuit puur commercieel oogpunt logisch en ook verklaarbaar. Aan de andere kant geef je dan wel als sponsor aan dat de coureur die jou vertegenwoordigd je schijnbaar echt niet zoveel interesseerd.

En het geeft mijn inziens aan dat de IRTA en organisaties van de klassen zich ook teveel het kaas van het brood hebben laten eten, om de duidelijkheid van de coureurs zo te grabbel te gooien.

« Gewijzigd: 09-02-2017 om 16:55:33 door fuzzybear »

TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!

Pagina's: 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16


Snelle navigatie: