Grand Prix Barcelona favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Racetopic
7

Catalunya

5 juni 2016
Spanje Circuit de Barcelona-Catalunya

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Johann Zarco
2Álex Rins
3Thomas Lüthi
4Takaaki Nakagami
5Sam Lowes
Volledige uitslag »

RACE

1Johann Zarco
2Álex Rins
3Takaaki Nakagami
4Hafizh Syahrin
5Thomas Lüthi
Volledige uitslag »

TRIVIA

Yuki Takahashi behaalde hier de winst in 2010 op de Tech 3 Mistral 610. Achteraf bleek dit de enige zege met dit chassis behaald in deze klasse te zijn.
Andrea Iannone (Fimmco Speed Up) leek in 2010 op weg naar zijn derde zege van het jaar totdat hij een ride-through penalty kreeg voor het inhalen onder geel van Yuki Takahashi. Takahashi greep hierdoor de eerste zege voor de Tech-3 machine.
Luis Salom kwam tijdens de tweede vrije training in 2016 ten val en overleed in het ziekenhuis aan zijn verwondingen. De lay-out die ook voor de Formule 1 gebruikt werd, met een chicane, werd toen voor de rest van het raceweekend gebruikt.
Marcos Ramírez (Leopard Honda) was hier in 2019 de laatste rijder in een unieke nog nooit (ook niet in andere klasses) eerder voorgekomen serie van 12 verschillende winnaars. Fabio Di Giannantonio was in oktober 2018 de eerste in deze serie.
Marc Márquez won hier in 2014 de MotoGP klasse en broer Alex de Moto 3. Dit was voor het eerst in de 66 jaar WK wegrace dat twee broers op dezelfde dag een Grand Prix wonnen!
Het podium van 2005: Dani Pedrosa (Telefónica MoviStar Honda), Casey Stoner (Carrera LCR Aprilia), Andrea Dovizioso (Scot Honda) was het eerste 250cc podium waarbij alle drie rijders nog tieners waren.
Stefan Bradl (Viessmann Kiefer Racing) was in 2011 met zijn Kalex de eerste rijder sinds 1974, toen deze statistieken pas werden bijgehouden, die de Pole pakte bij de eerste 5 Grands Prix van het seizoen in de tussenklasse.
De 19 jarige Fabio Quartararo (HDR Speed Up) behaalde hier in 2018 als een na jongste coureur na Marc Márquez Poleposition en de winst in deze klasse. Dit was tevens de eerste Pole/zege voor Speed Up sinds 2015.
Topic: Grand Prix Barcelona (9246 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Pffff Luis Salom is overleden na zijn crash in FP2.....
RIP Salom

http://m.crash.net/...es-at-catalunya.html
Will
Fryslan Boppe!

     Reageer met citaat 
RIP Luis
     Reageer met citaat 
Damn :'(
     Reageer met citaat 
Ik had al zo'n bang vermoeden toen ik hem zag liggen.

RIP Luis
     Reageer met citaat 
Gadverdamme zeg
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Verschrikkelijk triest nieuws schrok er wel even van. Had niks van die hele sessie meegekregen en dan ineens lezen dat er iemand overleden is komt wel aan.....

RIP Salom. Sterke aan alle nabestaanden.....
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
Vreselijk... :'(
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
Max_biaggi_2
- - -

     Reageer met citaat 
Ontstellend
- - -
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Lees het net, gewoon klote bah!
Elke wedstrijd hield ik hem in de gaten en hoopte dat hij de aansluiting kon vinden naar voren.
Triest
Midstar racing
     Reageer met citaat 
Het weekend gaat "gewoon" door na overleg met de familie van Salom, teams, en organisatie. Het circuit wordt wel aangepast en men gaat nu de F1 lay out gebruiken. Om hieraan te wennen worden alle FP3 trainingen verlengt.

http://m.crash.net/...g-salom-tragedy.html

http://www.motogp.com/...-and-schedule/202736

« Gewijzigd: 03-06-2016 om 20:35:13 door MB84 »

     Reageer met citaat 
In onderstaande link beelden van de crash van Salom. Er is altijd wat discussie over het wel of niet laten zien van zulke beelden in het geval van een dodelijk ongeval. Ik vind zelf van wel, ik wil als fan graag weten hoe het zo mis heeft kunnen gaan. Ik wil niet wegkijken voor de werkelijkheid. Crashen is onderdeel van racen en er wel naar kijken als iemand zich het ziekenhuis inrijdt en dan opeens niet als die persoon omkomt vind ik een beetje raar. Hieronder dus de beelden, niet superduidelijk trouwens. Iedereen mag zelf weten of hij/zij het bekijkt.

https://www.youtube.com/watch?v=vs_yK5Dsb10
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 03-06-16 om 23:59:48
..het wel of niet laten zien van zulke beelden in het geval van een dodelijk ongeval. Ik vind zelf van wel, ik wil als fan graag weten hoe het zo mis heeft kunnen gaan. ..

Ja ik ook, hoort er helaas bij. Ik wil altijd perse weten hoe en waarom, ook omdat we er wellicht van kunnen leren. Had het eerder gezien vanavond. Wat ik ook lees uit de diverse reacties is dat die lange (asfalt) uitloopstroken ook nadelig kunnen werken. Je glijdt als rijder langer door, het lijkt hier haast accelererend te werken.
Het is i.m.o. een geval van uiterste pech dat Luis door zijn uit het luchtkussen terugverende machine geraakt wordt met deze verschrikkelijke gevolgen.
Het is nu paniekreactie om de lay-out van het circuit te veranderen om de risico's te verminderen met bocht 10 en 12. Ik denk gelijk aan bocht 1?
Ik kan zo meer plekken op diverse circuits bedenken waar het zelfde zou kunnen gebeuren, Sachsenring bocht 1 bv.
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
Je kunt dit soort dingen nooit helemaal voorkomen , hoe rot het ook is.
Ik denk dat de coureurs zich daar meer bewust van zijn dan wie dan ook.
En die beelden....het is een crash zoals we ze vaker zien.Loopt 999 keer met een sisser af.
Maar gravel zou wellicht beter zijn op zulke punten dan asfalt.Daar zou eens naar gekeken mogen worden.
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
     Reageer met citaat 
Zwaar waardeloos, het overlijden van Salom. RIP.

Ik was er al "bang" voor dat dit direct zou gaan leiden tot het overnemen van het circuit dat de F1 volgt door deze bochtencombinaties. Wel begrijpelijk enerzijds, anderzijds maakt dit het circuit wel een stuk minder uitdagend naar mijn mening. Dit ongeval had ook volgens mij ook in een andere bocht kunnen gebeuren.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Elvera schreef 04-06-16 om 08:06:16
Je kunt dit soort dingen nooit helemaal voorkomen , hoe rot het ook is.
Ik denk dat de coureurs zich daar meer bewust van zijn dan wie dan ook.
En die beelden....het is een crash zoals we ze vaker zien.Loopt 999 keer met een sisser af.
Maar gravel zou wellicht beter zijn op zulke punten dan asfalt.Daar zou eens naar gekeken mogen worden.


tja is een discussie. op asfalt glijden coureurs langer dus minder kans op tuimelen met daarbij behorende verwondingen. maar het haalt duidelijk de snelheid minder uit rijder en materiaal.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: