Silly Season 2017 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6

Topic: Silly Season 2017 (16030 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 14-08-16 om 09:56:52
het verhaal gaat echter dat Tech 3 de handdoek in de ring gooit en ook met Kalex gaat rijden.
Ik snap ook niet dat ze nog zolang met die klote frame hebben gereden.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Oliveira herenigd met Ajo, teamgenoot van Binder?

Ajo-Moto2-Team 2017 mit Binder und Oliveira
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Speedweek meldt nu al dat Fenati volgend jaar de plek van Lowes inneemt bij Gresini
     Reageer met citaat 
Tja, Speedweek..... categorie roddel vooralsnog.
     Reageer met citaat 
Maar een rijder even bijvegen kunnen ze bij Gresini wel. Al heeft dat bij Melandri maar korte termijn effect gehad

« Gewijzigd: 20-08-2016 om 11:01:03 door Robbo »

RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Bagnaia bevestigd bij Sky VR46!
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Jorge Navarro maakt volgend jaar de overstap naar Moto2 en neemt het zitje van Sam Lowes over bij Gresini.

https://www.racesport.nl/...avarro-moto2-klasse/
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Via Twitter gelezen dat Remy Gardner bij Tech 3 Isaac Viñales vervangt en teamgenoot wordt van Xavi Vierge.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Tweet van David Emmet (@motomatters):
Citaat:
Ajo confirm that they will be running a 2-man team on KTMs in Moto2 next year. Brad Binder and Miguel Oliveira as riders
Capirex_65
#Be a Racer

     Reageer met citaat 
Gaaf, maar het zal wel wennen zijn, een KTM met zo'n Honda jankblokje.
Het zou mooi zijn als er in de Moto2 2 cilinders mogen worden ontwikkeld en gebruikt. Het gaat erg snel en de rijders zijn toppers maar dat gejank van die dingen maakt de beleving niet mooier.
Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Capirex_65 schreef 13-09-16 om 13:24:50
Gaaf, maar het zal wel wennen zijn, een KTM met zo'n Honda jankblokje.
Het zou mooi zijn als er in de Moto2 2 cilinders mogen worden ontwikkeld en gebruikt. Het gaat erg snel en de rijders zijn toppers maar dat gejank van die dingen maakt de beleving niet mooier.


Ik geloof niet dat dat gaat gebeuren. Honda heeft een redelijk dikke vinger in de pap bij Dorna voor wat betreft de moto 2 in mijn beleving.

Dat KTM een moto2 machine heeft gemaakt blijft voor mij een bijzonder verhaal. Dat is de eerste motorfiets fabrikant volgens mij die naast volledige eigen motoren nu een frame maakt voor een motor met een blok van een concurrent.

Of zou KTM stiekem bezig zijn met het ontwikkelen van een 600 blok wat men aan dorna aan kan bieden? zie ik ze ook wel voor aan.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 14-09-16 om 12:19:53
(...)


Ik geloof niet dat dat gaat gebeuren. Honda heeft een redelijk dikke vinger in de pap bij Dorna voor wat betreft de moto 2 in mijn beleving.

Dat KTM een moto2 machine heeft gemaakt blijft voor mij een bijzonder verhaal. Dat is de eerste motorfiets fabrikant volgens mij die naast volledige eigen motoren nu een frame maakt voor een motor met een blok van een concurrent.

Of zou KTM stiekem bezig zijn met het ontwikkelen van een 600 blok wat men aan dorna aan kan bieden? zie ik ze ook wel voor aan.


Het contract met Honda loopt eind 2018 af. Ik denk dat er in de loop van volgend seizoen wel meer bekend wordt over de eventuele nieuwe leverancier.

Via deze link trouwens een mooi stuk over de regels en de opbouw van het blok. En hoe Honda ervoor zorgt dat er nagenoeg geen vermogensverschillen in de blokken zitten
http://world.honda.com/MotoGP/2016/moto2_engines/
     Reageer met citaat 
Ik vind het een meesterzet van KTM. Op relatief eenvoudige wijze kunnen ze nu mooie sier maken in de Moto2 en mocht allemaal tegenvallen dan is het natuurlijk de schuld van Honda.

Verder snap ik het gescheld op Honda (vooral op dat andere forum) niet zo. Eenheidsmotor is eenheidsmotor en of daar nou een sticker op zit van Honda, of welk merk dan ook kan mij niet zo heel veel schelen eigenlijk. Ik denk ook trouwens dat de publicitaire waarde voor Honda vrij klein is en ook niet dat ze er echt heel veel geld mee verdienen. Ik denk dat de return on investment laag is. Uiteindelijk gaat het er ook om wie in staat is zoveel blokken te leveren.

Overigens las ik in tweets van David Emmett dat men in de paddock best blij is met de Moto2 in z'n huidige vorm. De teams zouden niet graag weer terug willen naar de tijd van de 250cc waar je als je wat wilde bereiken veroordeeld was een miljoenen contract met Aprila af te sluiten. Over eenheidsmotor gesproken...
Capirex_65
#Be a Racer

     Reageer met citaat 
Daar is zeker een punt mee gemaakt, ook het monopoly van Aprilia op de 250 was geen goede ontwikkeling, wat voor ze pleit was wel dat het echte race blokken waren, itt de uit het schap blokken van nu. Laatst een item gezien over het bedrijf dat die blokken servicet en verdeelt. An sich een eerlijk system maar voor mij is een van de charmes van MotoGP ook de technische kant. Vroeger had je ook de Yamaha productieracers en wilde je iets bereiken in het racen moest je wel zo'n ding kopen. Tuning en veranderen van blokdelen was vrij. Ik begrijp de kostenbesparingen, maar een aspect van het racen mist zo wel.
Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
     Reageer met citaat 
Suter zal volgend seizoen terug aanwezig zijn in de Moto2

Het team van Dynavolt Intact GP heeft als eerste officieel te kennen gegeven terug op een Suter chassis te gaan rijden.

Hopelijk volgen er nog meer teams!!

Bron: GP-inside.com

Pagina's: 1 2 3 4 5 6


Snelle navigatie: