Nieuwe Supersport 300 klasse favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Topic: Nieuwe Supersport 300 klasse (64663 keer gelezen)
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 

Wat verwachten jullie van de veranderingen die er volgend jaar aan zitten te komen?

De FIM Cup SuperStock 1000 krijgt weer EK-status (het CEV EK Superbike komt daarmee te vervallen) en er komt een nieuw WK Supersport 300 (minimumleeftijd 15 jaar). Beide klassen worden alleen tijdens de Europese ronden verreden.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Duitsland 2016, terugkeer op de Lausitzring »

     Reageer met citaat 
Jarno schreef 21-09-16 om 19:55:48
Wat verwachten jullie van de veranderingen die er volgend jaar aan zitten te komen?

De FIM Cup SuperStock 1000 krijgt weer EK-status (het CEV EK Superbike komt daarmee te vervallen) en er komt een nieuw WK Supersport 300 (minimumleeftijd 15 jaar). Beide klassen worden alleen tijdens de Europese ronden verreden.


Vooral de SS300 lijkt me wel een goed idee.Alhoewel ik wel denk dat hier voornamelijk de 2e garnituur zal rijden. De jongens die echt wat kunnen zullen voor de Moto3 kiezen.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Duitsland 2016, terugkeer op de Lausitzring »

Capirex_65
#Be a Racer

     Reageer met citaat 
Klopt waarschijnlijk. Ook de Asia Talent Cup is gericht op de Moto3.
Al is Azie vergeven van die nieuwe 300 CC dingen. Voor de grens tussen Singapore en Tangjung Pelepas staan dagelijks meer motoren dan er naar de TT gaan, ik zal een keer wat foto's daarvan sturen. 600 CC supersports verkopen geloof ik ook niet meer, correct me if I'm wrong.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Duitsland 2016, terugkeer op de Lausitzring »

Aprilia Tuono R 2008 Ice White
Aprilia RSV Mille 2000 track bike
Aprilia ETX 6.35 1999
     Reageer met citaat 
Harald schreef 22-09-16 om 10:34:20
(...)
Vooral de SS300 lijkt me wel een goed idee..

Mij ook! Ik zit meteen al even te zoeken welke motorfietsen daar allemaal voor in aanmerking komen! https://ic.maxabout.us//misc/infographics//KTM_Rc_390_vs_rivals.jpg/thumb/700


Harald schreef 22-09-16 om 10:34:20
(...)
Alhoewel ik wel denk dat hier voornamelijk de 2e garnituur zal rijden. De jongens die echt wat kunnen zullen voor de Moto3 kiezen.

Bij Moto3 komt vaak nog wel een kostenplaatje kijken die niet iedereen op kan hoesten. Dit is dan misschien een mooie opstap om jezelf in de kijker te rijden!?!



Misschien dat dit topic niet de juiste plek is om het hierover te hebben, maar dat we een topic in de map "Algemeen" aan moeten maken?

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Duitsland 2016, terugkeer op de Lausitzring »

"If everything seems under controle, you are not going fast enough!" - Mario Andretti
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Capirex_65 schreef 22-09-16 om 11:20:43
600 CC supersports verkopen geloof ik ook niet meer, correct me if I'm wrong.

Klopt. De enige reden dat het WK SS600 nog blijft bestaan is omdat er een stap tussen de 300cc en 1000cc moet zitten. Dat verschil zou anders te groot zijn.

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Superbike / Duitsland 2016, terugkeer op de Lausitzring »

     Reageer met citaat 
Dus capirex, als ik dat lijntje even doortrek komt er binnen niet al te lange tijd een wk allroad racen??

« Gewijzigd: 23-09-2016 om 07:55:23 door Onbekend »

Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
BREAKING 2017 NEWS: Dorna unveil 2017 WorldSSP 300 Championship!

This new production-based platform is designed to be the new beginner class for the WorldSBK Championship, feeding the higher categories with new talents in the near future. This class will be a perfect window for the various manufacturers to showcase their new range of lightweight 300 sport bikes that are emerging in the marketplace. The category is devoted to building rider potential and discovering new talents worldwide, with a minimum rider entry age of 15.

“This new platform will be the perfect environment for developing future talent,” said Vito Ippolito, President of FIM. “The intention of WorldSSP 300 is to create a benchmark for National Championships to follow. We want to offer an environment that is regulated and relatively equal in which future talent can grow, and where manufacturers can accompany young riders as they take their first steps towards stardom.”

“The focus is to have an affordable Series for these young competitors,” said Javier Alonso, WorldSBK Executive Director. “There has been great interest for low-capacity motorcycles in this sport and the new WorldSSP 300 class strives to offer that. It will be promoted by Manufacturers as an easily accessible championship, the best possible platform to grow future stars where Manufacturers can accompany riders from an early age and as they progress through their career.

Wording taken from official WorldSBK media release.

Bron Michael Hill

« Dit bericht stond oorspronkelijk in WK Superbike / World Supersport / Dorna unveil 2017 WorldSSP 300 Championship! »

“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
En daarnaast blijft de 600 ook bestaan of wat?
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 28-09-16 om 08:27:59
En daarnaast blijft de 600 ook bestaan of wat?


De SS600 blijft bestaan.
Yamaha met een nieuwe motor en officieel team.

is er nog nederlandse inbreng te verwachten in de SS300 ?
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 28-09-16 om 08:27:59
En daarnaast blijft de 600 ook bestaan of wat?

Ja, het wordt zeg maar dezelfde opzet als in de GP's: drie klassen; licht, midden en zwaar. Als het goed is moet dat doorstroming bevorderen.
     Reageer met citaat 
Ron-Looij schreef 22-09-16 om 11:37:16
(...)

Mij ook! Ik zit meteen al even te zoeken welke motorfietsen daar allemaal voor in aanmerking komen! https://ic.maxabout.us//misc/infographics//KTM_Rc_390_vs_rivals.jpg/thumb/700


Hoe logisch het ook lijkt dat deze motoren daarvoor in aanmerking komen, klopt dit voor wat betreft de Honda en Yamaha niet.

Honda kan meedoen met de CBR500R
Yamaha met de R3, ondanks dat deze 321 cc is.
De KTM met 1 cilinder en 390 cc en de Kawasaki Ninja 300.

Een en ander moet worden rechtgetrokken met gewichtsverschillen en verschillen in het maximaal aantal toeren.

Honda 150 kg, 10.500 tpm
Kawasaki en Yamaha 140 kg en 13.000 tpm
KTM 136 kg en 10.500 tpm

Aangezien de Yamaha 25cc meer heeft, lijkt me de Kawa op voorhand al kansloos. Of komt Kawasaki nog met een nieuwe "300" ?
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 28-09-16 om 10:35:57
(...)

Ja, het wordt zeg maar dezelfde opzet als in de GP's: drie klassen; licht, midden en zwaar. Als het goed is moet dat doorstroming bevorderen.


En de stock 1000 dan?
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 28-09-16 om 13:03:21
(...)

En de stock 1000 dan?

Dat wordt een EK. Zie het eerste bericht in dit topic.
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 28-09-16 om 13:07:08
(...)

Dat wordt een EK. Zie het eerste bericht in dit topic.


Supersport300 will replace Superstock1000

http://www.lastlap.org/...00-all-details-here/
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
^^ Dat klopt niet hoor, die titel is misleidend. De SST1000 verdwijnt niet, het krijgt zelfs een upgrade want wordt weer een officieel EK.

Je kan je wel afvragen wat er met de European Junior Cup gebeurt, blijft die gewoon bestaan?

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8


Snelle navigatie: