Moto 3 Mugello 2017 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Racetopic
6

Mugello

4 juni 2017
Italië Autodromo Internazionale di Mugello

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1John McPhee
2Joan Mir
3Fabio Di Giannantonio
4Nicolò Bulega
5JuanFran Guevara
Volledige uitslag »

RACE

1Andrea Migno
2Fabio Di Giannantonio
3JuanFran Guevara
4Darryn Binder
5Arón Canet
Volledige uitslag »

TRIVIA

Door het 2013 podium (Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa, Cal Crutchlow) eindigde een serie van 17 jaar waarin Italianen onafgebroken op het podium van de zwaarste klasse stonden. Luca Cadalora was in 1996 de eerste met een derde plaats.
Sebastián Porto (Aprilia) wist hier als eerste Argentijn een Grand Prix buiten eigen land te winnen door in 2004 de 250cc race op zijn naam te schrijven.
Jorge Lorenzo behaalde hier in 2016 de 100e MotoGP overwinning voor Yamaha door Marc Márquez in de laatste meters te verslaan. Teamgenoot Valentino Rossi moest opgeven wegens een opgeblazen motorblok.
Miguel Oliveira (Red Bull KTM Ajo) behaalde hier tijdens de Italiaanse GP van 2015 zijn eerste Grand Prix zege en werd hiermee de eerste coureur uit Portugal die een wegrace GP wist te winnen.
Tijdens zijn debuut GP rijdt wild-card rijder Loberto Locatelli op zaterdag 2 juli 1994 zijn Aprilia naar polepostion, in de race werd hij 10e.
Mika Kallio was hier niet altijd gelukkig in de kleinere klasses. In 2005 kwalificeerde hij zich met de Red Bull KTM op Pole, maar ging in leidende positie in de laaste bocht van de laatste ronde onderuit. Teamgenoot Gabor Talmácsi won toen de race.
Tomomi Manako rijdend op een Honda won hier in 1998 de 500e 125cc Grand Prix uit de geschiedenis. Manako zou dat jaar achter Kazuto Sakata als tweede eindigen in het wereldkampioenschap.
Romano Fenati (KTM) won de race in 2014 voor merkgenoot Isaac Viñales en Alex Rins (Honda). De 0,010 sec. verschil tussen de eerste en derde plaats was het kleinste ooit gemeten.
Topic: Moto 3 Mugello 2017 (8551 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Goede race van Bo. Sterke openingsfase Middenstuk was even lastig maar daarna teruggeknokt naar top10, helaas nog 2 plekjes verloren en p12 op 1,2 sec...

In het interview met Cementa gaf hij aan niet tevreden te zijn en ik vond hem ook een stuk strijdvaardiger dan afgelopen wedstrijden. Zoals hij al aangaf op Mugello moet je ook wat geluk hebben. Oetll rijdt 2 ronde voor het einde op p1 en eindigd achter Bo op p14.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 04-06-17 om 11:50:12
.. typische moto3 race op Mugello! Je weet gewoon niet waar je kijken moet. ...


Optimate schreef 04-06-17 om 11:52:30
Een goeie race gereden en toch maar 12e. ...

Dat gevoel heb ik ook beetje..
Je hoopt als ie voor de breuk zit dat ie zich wat meer met de gevechten binnen de top 10 bemoeit en niet alleen 'maar meerijdt'. Kijk echter naar Martin en Fenati die dat wel deden en nu achter hem zaten. Of Oettl, voorlaatste ronde nog aan de kop, zelfde verhaal.
Maar wel beschouwd is dit een goede race ondanks dat hij zichzelf op Eurosport niet tevreden toonde. Vooral op het rechte stuk werd hij voorbijgevlogen en met zijn lengte en gewicht wellicht iets meer in het nadeel. Klasse dat hij zich steeds weer terug remde naar betere posities.
Maar: snel circuit > 3 KTM's in de top 4, het kan dus wel met deze fiets
     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 04-06-17 om 12:04:49
Antonelli en Loi mogen zich serieus zorgen gaan maken over hun carrière


Tja Loi.. Die is helemaal de weg kwijt...
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
Ik ben bekkaf....
Wauw...
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 04-06-17 om 12:04:49
Antonelli en Loi mogen zich serieus zorgen gaan maken over hun carrière


Antonelli heeft 3 GP's gewonnen, dus dat spreekt wel in zn voordeel denk ik. Dan willen teams nog wel een gokje wagen denk ik.

Maar Antonelli kan gewoon niet met de KTM overweg. Hij begon pas in beeld te komen (buiten de crashes om), toen hij op een Honda reed.

Nu terug op KTM en het is weer bagger.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Zo'n grote groep geeft soms wat andere uitslagen.

Naast de eerste overwinning voor Migno, ook een eerste podium voor Guevara en het RBA team

Binder op een mooie 4e plaats!

Fenati en Martin slechts op P13 en 14......

Rookie Sasaki 8e, nadat hij een Suzuki opeens voorin het veld reden.
Will
Fryslan Boppe!

     Reageer met citaat 
Ajo wasniet echt happy
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
man man zeg wat een race! ik dacht er komt nog wel een breuk maar die kwam dus niet. Wat een gevechten en met 6 man breed over het rechte stuk. Geweldig!

Bo goed bijgebleven leek verstandig zich niet te mennen tot het eind toen weer naar voren geknokt maar helaas inderdaad 2 plaatsen verloren.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Will schreef 04-06-17 om 19:32:07
Ajo was niet echt happy

Waar gelezen/gezien?
Will
Fryslan Boppe!

     Reageer met citaat 
Ajo website. Ik kijk altijd daar staat als eerste het commentaar van de rijders en de teambaas.
     Reageer met citaat 
Will schreef 04-06-17 om 19:32:07
Ajo wasniet echt happy


Vorig jaar winnend team en nu de eerste rijder op p16 met 16 punten. Welke teameigenaar zou daar niet ziek van zijn....
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
     Reageer met citaat 
Na zijn beroerde seizoenstart was het belangrijk om een aantal races te rijden en finishen 'met een goed gevoel'. In dat kader denk ik dat Bo redelijk tevreden kan zijn met afgelopen 3 races. Goede rondetijden, pace van de mannen op het podium, gestreden in de kopgroep, etc. Ik kon er ook van genieten dat Bo weer regelmatig in beeld was.

Maar wat mij betreft wordt het nu tijd voor de volgende stap. Voorafgaand aan het seizoen zag ik hem toch lichtelijk als titelkandidaat en iemand die met regelmaat voor de top-5 zou strijden. In Barcelona zal hij toch meer moeten laten zien dan dit weekend in Mugello. Ik hoop dan ook dat hij nu de stap naar de top-5 weet te maken. Als dat niet lukt is dat een teleurstelling.
     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 06-06-17 om 09:48:25
(...)


Vorig jaar winnend team en nu de eerste rijder op p16 met 16 punten. Welke teameigenaar zou daar niet ziek van zijn....


Mee eens, Beide rijders doen het minder dan verwacht maar ik heb het aantrekken van Antonelli vanaf het begin aan vreemd gevonden. Ik kan mij herinneren dat in eerste instantie Bastianini de eerste keus was. Ik denk dat beiden zich nu wel achter de oren krabben....
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
bredebeier schreef 06-06-17 om 09:48:25



Vorig jaar winnend team en nu de eerste rijder op p16 met 16 punten. Welke teameigenaar zou daar niet ziek van zijn....


Vanaf 2008 is het een winnend team. Niet elk jaar de titel, maar wel steeds overwinningen en podiums.

Dus vorig jaar was zeker geen uitschieter. Het is daarom moeilijk te geloven dat het team de zaken/ motor niet in orde zou hebben.
     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 06-06-17 om 12:18:19
(...)
Vanaf 2008 is het een winnend team. Niet elk jaar de titel, maar wel steeds overwinningen en podiums.

Dus vorig jaar was zeker geen uitschieter. Het is daarom moeilijk te geloven dat het team de zaken/ motor niet in orde zou hebben.


Het grote verschil is wel dat ze dit jaar voor het eerst nu ook in de Moto2 en MotoGP meedoen. Misschien dat er teampersoneel naar de Moto2 is overgeheveld. Geen idee of dit zo is maar het zou wel zo maar kunnen.

Pagina's: 1 2 3 4


Snelle navigatie: