Ronde 9 Lausitzring 2017 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Racetopic
9

Lausitzring

20 augustus 2017
Duitsland EuroSpeedway Lausitz, Klettwitz

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Tom Sykes
2Jonathan Rea
3Lorenzo Savadori
4Marco Melandri
5Jordi Torres
Volledige uitslag »

RACE 1

1Chaz Davies
2Jonathan Rea
3Tom Sykes
4Marco Melandri
5Leon Camier
Volledige uitslag »

RACE 2

1Chaz Davies
2Jonathan Rea
3Marco Melandri
4Tom Sykes
5Alex Lowes
Volledige uitslag »

TRIVIA

Fonsi Nieto (PSG-1 Kawasaki) was bij de 'Wet Superpole' van 2007 de slimste door op de (nog) zo goed als droge baan direct naar buiten te gaan om de snelste tijd te noteren. Direct hierna begon het te regenen waardoor niemand meer in de buurt kwam.
Lorenzo Lanzi, met de Xerox Ducati 999F05, behaalde hier zijn eerste Superpolezege in 2005. Een dag later behaalde hij zijn debuutzege in race 2.
Topic: Ronde 9 Lausitzring 2017 (6054 keer gelezen)
Will
Fryslan Boppe!

     Reageer met citaat 
Dacht net hetzelfde geen reet an.
Will
Fryslan Boppe!

     Reageer met citaat 
Meegekeken of livetiming geen goede tijden andermaals voor michael. Hoop dat het volgende keer beter gaat.


Die Melandri heeft ook zo n beetje van vind het wel best als ik derde word. Straalt weinig enthousiasme van uit.
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Ja de uitstraling van de WSBK is enorm achteruit gehold. Hadden we een jaar of 2 terug nog mooie close races soms daar is nu niks meer van over.

De wedstrijden zelf zijn belachelijke voorspelbaar aan het worden en als je dan op zo'n foei lelijke sfeerloze baan als deze rijd waar op het oog dan ook nog eens geen hond zit doet dit geen goed.

Er kunnen geloof ik ook 125000 man zitten op dat circuit. Ik meende dat Bos het had over al 25000 man op de hoofdtribune. stel dat er 50000 man waren zag je het nog niet. Ik meen dat Indy in Amerika dat zelfde probleem heeft. Ook al zitten er best veel mensen dan is de capaciteit zo enorm dat het nog leeg lijkt.

Neemt niet weg dat ik vermoed dat de bezoekers aantallen daar in duitsland sowieso ook tegen vielen. Bocht na bocht alleen maar lege tribunes in beeld hebben is geen reclame voor je sport...
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 20-08-17 om 22:30:37
.........

De wedstrijden zelf zijn belachelijke voorspelbaar aan het worden...


Daarom had je ook zoveel punten in de Superpoll
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Johannes schreef 20-08-17 om 23:38:08
(...)


Daarom had je ook zoveel punten in de Superpoll


ja, de superpoll is niet de wedstrijd
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 20-08-17 om 22:30:37

Neemt niet weg dat ik vermoed dat de bezoekers aantallen daar in duitsland sowieso ook tegen vielen. Bocht na bocht alleen maar lege tribunes in beeld hebben is geen reclame voor je sport...


Ik geloof dat dit jaar toch het laatste jaar voor de WSBK was op de Lausitzring omdat het circuit in handen is gekomen van nieuwe eigenaren. Dus is dat gelijk een probleem minder.

In de VS loopt de belangstelling voor NASCAR zo terug dat er vele ovals zijn waar tribunes zijn afgebroken (!) zodat het het er nog een beetje uit ziet. Was ook nog een optie geweest hier maar dat hoeft nu niet meer.

Ik vond zelf de races nog wel meevallen en toch kan het mij ook minder boeien. Ik mis ook een beetje het gekonkel wat bv de F1 en MotoGP wel hebben en een beetje zuid europees drama. Die Rea heeft de uitstraling van een pak vla. Een beetje 2e keus kampioenschap en dat is wel eens anders geweest,
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Harald schreef 21-08-17 om 11:55:34
(...)


Ik geloof dat dit jaar toch het laatste jaar voor de WSBK was op de Lausitzring omdat het circuit in handen is gekomen van nieuwe eigenaren. Dus is dat gelijk een probleem minder.



Ik begreep van Kervin Bos dat het de bedoeling was het circus volgend jaar alsnog weer een jaar daar heen te halen.. MAar allicht heb ik dat verkeerd begrepen
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Het was weer saai, kleurloos en eentonig. Ik vind de lay-out van Lausitz helemaal niet verkeerd, maar de enorme leegte er omheen maakt het zon sfeerloos geheel.

Kon me aandacht er in beide races maar moeilijk bijhouden. De andere klasses vond ik wel leuke races hebben.

Michael kende hier en in Laguna een zeer teleurstellend weekend. Vorig jaar ging het voor hem ook moeizaam op Lausitz. Het circuit zal hem wel niet liggen. Waarschijnlijk door het lage grip niveau, waar Michael vaak moeite mee heeft.

Toch heeft hij ook veel betere weekenden gekend, zoals Donington en Misano. Al gaf Misano waarschijnlijk een vertekend beeld vanwege het vele testen.

De circuits die er nu aankomen liggen hem allemaal wel geloof ik. Hopelijk weet hij z'n weg richting top 5 weer te vinden. De stap naar het podium is niet haalbaar. Niet onder normale omstandigheden. Geloof er niet in dat ze die stap nu nog zullen maken. Dit jaar in ieder geval niet.
Will
Fryslan Boppe!

     Reageer met citaat 
Die MV Augusta doet het overigens niet verkeerd vind ik

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: