Grosser Preis von Österreich /moto drei favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Racetopic
11

Red Bull Ring

13 augustus 2017
Oostenrijk Red Bull Ring, Spielberg

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Gabriel Rodrigo
2JuanFran Guevara
3Arón Canet
4Enea Bastianini
5John McPhee
Volledige uitslag »

RACE

1Joan Mir
2Philipp Oettl
3Jorge Martín
4Livio Loi
5Arón Canet
Volledige uitslag »

TRIVIA

Rookie Joan Mir (Leopard KTM) behaalde hier in 2016 zijn eerste Poleposition gevolgd door zijn eerste overwinning. Mir was hiermee ook de eerste rookie die dit presteerde in de Moto 3 klasse.
De Italiaan Ivan Goi (Honda) won hier in 1996 de Oostenrijkse Grand Prix op de A1 Ring. Op een leeftijd van 16 jaar en 157 dagen was hij op dat moment de jongste GP winnaar ooit.
Collin Veijer (Intact Husqvarna) veroverde hier in 2023 als eerste Nederlander Poleposition in de lichtste 4-takt klasse. Hans Spaan (1990) was de laatste landgenoot in de 125cc, Jurgen vd Goorbergh (500cc in 1999) gingen hem voor.
Johann Zarco behaalde hier in 2016 met een zege in de Moto 2 klasse zijn 38e GP podium behalen waarmee hij Christian Sarron (37) passeerde als meest succesvolle Grand Prix coureur uit Frankrijk
Valentino Rossi behaalde hier in 1996 op een Aprilia met een derde plaats zijn eerste Grand Prix podium op de toenmalige A1 Ring.
Valentino Rossi (Aprilia) behaalde op de A1 Ring in 1996 met een derde plaats zijn eerste GP podium. Een jaar later stond hij hier opnieuw op het podium, toen met een tweede plaats, 0,004 achter winnaar Noboru Ueda.
Andrea Dovizioso (Ducati) reed hier in 2016 zijn 250e Grand Prix en vierde dit met een tweede plaats. Dovi was met 30 jaar en 144 dagen oud de jongste rijder die deze mijlpaal noteerde en het oude record van Dani Pedrosa (30/236) overnam.
Topic: Grosser Preis von Österreich /moto drei (5028 keer gelezen)
Will
Fryslan Boppe!

     Reageer met citaat 
Bo om half zeven live op face book bij red bull ajo. Je kunt nog vragen stellen
     Reageer met citaat 
Wat een geweldige kwalificatie van Bo Kon helaas net niet het perfecte rondje rijden, maar belangrijker is dat hij constant snel is.

Zijn ideaaltijd zou de pole zijn geweest, maar goed als telt niet
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 12-08-17 om 15:47:53
Fenati ging maar weer eens in standje fluitketel

https://mobile.twitter.com/...314107621380/video/1


Ja, hilarisch! ik zit mij het hele weekend al te verbazen over alle armgebaren en andere geïrriteerde uitingen van diverse coureurs. Ik bedoel, het maakt in de Moto3 echt geen ruk uit of je als 1e of als 9e start. Het wordt toch een slipstreamgevecht. Zelfs in de MotoGP ging Marquez op een gegeven moment zitten te gebaren terwijl er echt niets aan de hand was.
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Harald schreef 12-08-17 om 18:25:54
(...)


Ja, hilarisch! ik zit mij het hele weekend al te verbazen over alle armgebaren en andere geïrriteerde uitingen van diverse coureurs. Ik bedoel, het maakt in de Moto3 echt geen ruk uit of je als 1e of als 9e start. Het wordt toch een slipstreamgevecht. Zelfs in de MotoGP ging Marquez op een gegeven moment zitten te gebaren terwijl er echt niets aan de hand was.


Hij zat tijdens de kwalicatie ook nog een middelvinger te geven. Dus ik ben benieuwd of die nog een straf krijgt vanwege onprofessioneel gedrag.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Goede WUP met een 3e plaats.

Zegt natuurlijk niet zoveel, maar geeft aan dat het met gevoel en vertrouwen wel goed zit.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 13-08-17 om 09:09:40
Goede WUP met een 3e plaats.

Zegt natuurlijk niet zoveel, maar geeft aan dat het met gevoel en vertrouwen wel goed zit.

constant alleen gereden, erg strak. Leuk om te zien dat hij ook erg goed in zijn nopjes was en een goed gevoel heeft
Midstar racing
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Will
Fryslan Boppe!

     Reageer met citaat 
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Dom
Midstar racing
Will
Fryslan Boppe!

     Reageer met citaat 
Tsja
Will
Fryslan Boppe!

     Reageer met citaat 
Snap er niks van hoe kun je zo overtuigend op kop rijden en vervolgens zo terug zakken
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Zwaar kut......
     Reageer met citaat 
Pfff balen zeg...
     Reageer met citaat 
Wat een geweldige eerste ronde(s)!!

Hij liet zich wel te ver terug vallen maar dat hoefde niks te zeggen, hij lag immers voor bijv. Loi toen hij viel. Podium had dus zeker mogelijk geweest. Wat enorm zonde van zijn crash zeg! Maar ik ben mijn frustratie over het mindere presteren van Bo wel kwijt, geniet echt van zijn rijden de laatste tijd!
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
inderdaad verschrikkelijk balen. Ik ben wel benieuwd naar waarom hij ineens zo terug zakte. Je zag wel dat hij zich even daarna weer terug knokte.
Het leek op een remfout. maar allicht dat hij veel later remt als McPhee? en die allicht wat vroeg remde?

wel balen hoor. Loi doet het ineens weer erg goed. Op Mir staat geen maat nu. Word voorspelbaar.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: