Grand Prix van Maleisië 2017 – MotoGP-debuut Michael van der Mark! favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5

Racetopic
17

Sepang

29 oktober 2017
Maleisië Sepang International Circuit

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Dani Pedrosa
2Johann Zarco
3Andrea Dovizioso
4Valentino Rossi
5Maverick Viñales
Volledige uitslag »

RACE

1Andrea Dovizioso
2Jorge Lorenzo
3Johann Zarco
4Marc Márquez
5Dani Pedrosa
Volledige uitslag »

TRIVIA

Toni Elías (Moriwaki) had hier aan een vierde plaats in 2010 genoeg om de eerste wereldtitel in de nieuwe Moto 2 klasse op zijn naam te schrijven.
Kenny Roberts Jnr. won de openings GP van 1999, toen hier voor de eerste keer gereden werd, bij zijn debuut op de fabrieks Suzuki. Spanjaarden Carlos Checa (Marlboro Yamaha) en Alex Crivillé (Repsol Honda) vergezelden hem die dag op het podium.
Valentino Rossi pakte in 2008 de overwinning en stond hiermee voor de 150e keer op het podium. Andrea Dovizioso, op de satelliet Honda van het JiR Scot team, stond met een derde plaats voor de eerste keer in deze klasse op het podium.
Met de opvolging van Valentino Rossi door Jorge Lorenzo in 2010 haalde Yamaha voor het eerst in de 62 jarige geschiedenis van de Grand Prix racerij twee opeenvolgende titels in de zwaarste klasse met twee verschillende rijders.
Na zijn zware beenbreuk in juni van dat jaar is Valentino Rossi in oktober 2010 weer helemaal terug met zijn tweede seizoenszege. Op Sepang haalde hij voor de 46e keer met de Yamaha M1 de overwinning, dat werd uiteraard op gepaste wijze gevierd...
In 2006 kon hier de kwalificatie niet doorgaan vanwege hevige regenval en moest voor het eerst een startopstelling worden samengesteld aan de hand van de vrije trainingen.
Door een overwinning in 2014 evenaarde Marc Márquez (Repsol Honda) het record van 12 zeges in een seizoen in de koningsklasse van Mick Doohan uit 1997.
Door een zege in 2012 werd Sandro Cortese (Red Bull KTM/Ajo)de eerste wereldkampioen in de nieuwe Moto 3 4-takt categorie die de 125cc klasse opvolgde. Met nog 2 GP's te gaan was de Duitser niet meer in te halen voor de concurrentie.
Met zijn 13e Poleposition van het seizoen in 2014 werd Marc Márquez de nieuwe recordhouder voor de meeste Poles in een seizoen in de zwaarste klasse.
Wegens hevige regen werd in 2009 de start een half uur uitgesteld. Casey Stoner won die dag met de Marlboro Ducati. Fiat Yamaha rijder Valentino Rossi werd toen derde, wat genoeg was om zich van zijn 9e wereldtitel te verzekeren.
Topic: Grand Prix van Maleisië 2017 – MotoGP-debuut Michael van der Mark! (12357 keer gelezen)
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
@mickeyvdmark
Best birthday present ever!! Thanks @Tech3Racing


https://mobile.twitter.com/...563230064640/photo/1

RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Inerview met MvdM op crash.net over zijn verwachtingen voor het Sepang weekend
Will
Fryslan Boppe!

     Reageer met citaat 
Die smile ook, van oor tot oor ook. Leuk genieten dit weekend
Will
Fryslan Boppe!

     Reageer met citaat 
Zou Monster Michael nu ook gaan sponsoren? Bij lowes wel.
     Reageer met citaat 
midstar schreef 26-10-17 om 10:44:34
(...)

Hier hetzelde, aardig verbaasd. Nu besef ik pas eigenlijk dat het echt niet kan op de moto3. Wat een verschil.




Kwam in Duitsland Bo tegen in het hotel. Ook even een foto gemaakt, maar jeetje ik schrok wel een beetje van zijn lengte. Ik ben 1.78, maar Bo een halve kop groter..
Hij is echt te groot voor de moto3
     Reageer met citaat 
midstar schreef 26-10-17 om 10:44:34
(...)

Hier hetzelde, aardig verbaasd. Nu besef ik pas eigenlijk dat het echt niet kan op de moto3. Wat een verschil.


Grappig dat je bij het beoordelen van Bo zijn prestaties aangeeft dat Bo z'n lengte niet als excuus mag gebruiken terwijl je feitelijk gewoon geen idee hebt hoe lang hij is.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 26-10-17 om 21:05:26
(...)


Grappig dat je bij het beoordelen van Bo zijn prestaties aangeeft dat Bo z'n lengte niet als excuus mag gebruiken terwijl je feitelijk gewoon geen idee hebt hoe lang hij is.

Dat kan he dat ik niet precies inschat hoe groot is. Ik dacht dat Michael groter was.
En toch hebben niet alle mindere prestaties echt met zijn lengte te maken, maar ook met vertrouwen, vechtlust etc...
Midstar racing
     Reageer met citaat 
midstar schreef 26-10-17 om 21:21:36
(...)

Dat kan he dat ik niet precies inschat hoe groot is. Ik dacht dat Michael groter was.
En toch hebben niet alle mindere prestaties echt met zijn lengte te maken, maar ook met vertrouwen, vechtlust etc...


Jij zal het weten
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 26-10-17 om 21:24:44
(...)


Jij zal het weten

Wel weer vreemd dat jij een discussie over Bo gaat uitlokken in het topic van de motogp,
Ik had het over zijn lengte en was eerlijk over wat ik zag.
Mijn gedachtes zijn niet de jouwe. Ik probeer niet andermans ideeen te veranderen.

« Gewijzigd: 27-10-2017 om 06:20:18 door midstar »

Midstar racing
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Volgens mij heeft Michael het goed gedaan in fp1, niet eeens laatste in zijn eerste outing
Midstar racing
fuzzybear

avatar
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
19e in zij eerste training in moeilijke omstandigheden.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
De eerste beelden van Michael op de Yamaha

https://twitter.com/...s/923740368277049344
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Een moeilijke eerste kennismaking voor Michael met wisselende en natte omstandigheden in de eerste vrije trainingen.

Hij sluit beide trainingen af op een keurige 19e plaats.

Volledige uitslag trainingen
Will
Fryslan Boppe!

     Reageer met citaat 
Ik vond het er best smooth uitzien.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Reactie Michael in persbericht Tech3:

Citaat:
"It has been an amazing day. This morning the weather was not ideal so I had to wait for a bit before my first outing on the MotoGP bike. Then, when I took to the track, I immediately felt quite good and I was comfortable so this morning I stayed out and enjoyed the opening session. Then, in FP2, with the rain, I felt positive and I improved step by step. For my first day, it has been a great experience but the thing that I need to work on the most is the braking because, for me, this is the biggest difference between MotoGP and WorldSBK. The brakes are really powerful and it’s more difficult to find the limit of the braking point. I will focus on this, but tomorrow I hope we have some dry track time and I just want to enjoy and improve in every session. I think I can be very happy about my first day on the YZR-M1 and I want to keep progressing."

Pagina's: 1 2 3 4 5


Snelle navigatie: