Yamaha Finance Australian Round favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4

Racetopic
1

Phillip Island

25 februari 2018
Australië Phillip Island Circuit

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Tom Sykes
2Eugene Laverty
3Marco Melandri
4Alex Lowes
5Chaz Davies
Volledige uitslag »

RACE 1

1Marco Melandri
2Tom Sykes
3Chaz Davies
4Xavi Forés
5Jonathan Rea
Volledige uitslag »

RACE 2

1Marco Melandri
2Jonathan Rea
3Xavi Forés
4Tom Sykes
5Alex Lowes
Volledige uitslag »

TRIVIA

Met een tweede plaats in zijn debuutrace voor BMW behaalde Marco Melandri hier in 2012 het tot op dat moment beste restultaat voor het Duitse motormerk in de Superbikeklasse.
Sylvain Guintoli won hier in 2013 zijn debuutrace voor het Aprilia fabrieksteam. Het was de tweede keer in WSB geschiedenis (na Nürburgring 2012/race 1) dat het een volledig Aprilia podium was met Eugene Laverty als tweede voor Michel Fabrizio.
Anthony Gobert won 1996 race 1 met Kawasaki voor Colin Edwards (Yamaha), Troy Corser (Ducati), Carl Fogarty (Honda) & Peter Goddard (Suzuki). De eerste WSBK top 5 ooit met 5 verschillende motorfabrikanten!
In 2015 maakte Troy Bayliss (Aruba.it Ducati) een tijdelijke rentree als invaller en werd met 45 jaar de oudste rijder die punten haalde in het WK Superbike. Dat record stond op naam van Pierfrancesco Chili (42 jaar in 2006).
Anthony Gobert (Kawasaki) werd hier in 1994 op een leeftijd van 19 jaar, 7 maanden en 25 dagen oud de jongste coureur ooit die zich op Poleposition kwalificeerde. Anno 2019 is dit nog steeds een record.
Met tweemaal een tweede plaats behaalde Chris Vermeulen tijdens de tweede ronde van het seizoen 2004 de eerste podiumplaatsen voor het Ten Kate Honda team uit Nieuwleusen.
Met de terugkeer van Aprilia (met de RSV4) en de entree van BMW (S1000 RR) zijn er voor het eerst 7 merken (Aprilia, BMW, Ducati, Honda, Kawasaki, Suzuki en Yamaha) actief in deze klasse vanaf de openingsrace in 2009.
Ben Spies (Sterilgarda Yamaha) pakt op 28 februari 2009 gelijk poleposition voor zijn eerste race, er zouden hierna nog 10 poles volgen (dus 3x niet..)
Troy Corser zorgde in race 2 van 2000 voor de eerste Aprilia zege in het WSBK.
Ben Spies (Sterilgarda Yamaha) won als 'rookie' -na een excursie buiten de baan in race 1 waarin hij 16e werd - zijn eerste wedstrijd in de tweede race van de dag bij de openingsronde van 2009.
Álvaro Bautista werd in 2019, na Davide Tardozzi, Peter Goddard, John Kocinski, Youichi Takeda en Max Biaggi, de zesde debutant die er in slaagde zijn eerste WSB race te winnen. Het was tevens de debuutzege van de Ducati Panigale V4.
Na een tweede plaats achter Kevin Magee (Yamaha) in race 1 won Doug Polen (Fast By Ferracci Ducati 888) de allerlaatste race van 1991. Polen werd met 17 zeges wereldkampioen en verdedigde met succes zijn titel in het volgende jaar.
Rob Phillis, op een fabrieks Kawasaki ZXR750, behaalde hier in race 2 van 1990 zijn eerste zege. Met nog een overwinning bij de volgende ronde in Nieuw Zeeland werd hij vierde in het wereldkampioenschap.
Sylvain Guintoli (Honda) finishte in 2015 voor de veertigste keer op rij in de punten. Hij verbrak daarmee het record van Max Biaggi uit 2011.
Tom Sykes (Kawasaki) begon hier in 2017 het seizoen met zijn 43e Poleposition, een evenaring van Troy Corser's record dat in 2010 gevestigd werd. Marco Melandri opende het seizoen met zijn eerste dubbelzege voor Ducati.
Max Biaggi (Aprilia) won de openingsrace van 2012 en werd tweede in race 2 na een inhaalrace vanaf de allerlaatste positie in de eerste bocht. Met 17 zeges is Max samen met Pierfrancesco Chili nu de succesvolste Italiaanse WSB rijder.
In de beginfase van race 2 (23 april 2000) knalde Carl Fogarty achterop Robert Ulm. De WSBK legende liep meervoudige armbreuken en een zware schouderblessure op en besloot later dat jaar te stoppen. Troy Bayliss volgde hem op..
Op 23 april 2000 won Anthony Gobert met de 501 Bimota SB8K (V2 gebaseerd op Suzuki TL1000) zeer verrassend race 2 op een doornatte baan. Na Stéphane Mertens was hij tevens de 2e rijder in de WSB geschiedenis die op 3 merken wist te winnen.
In de door Castrol Honda teamgenoot Colin Edwards gewonnen (regen) race 1 van 2001 stond Tadayuki Okada (VTR 1000SP) met een tweede plaats voor het eerst bij de Superbikes op het podium. Race 2 werd, vanwege de omstandigheden, niet meer verreden.
Carlos Checa reed hier in 2013 de Alstare Ducati Panigale 1199 bij zijn racedebuut naar Poleposition. De vorige keer dat dit met een nieuwe machine van Ducati gebeurde was in Qatar 2006 toen Troy Bayliss met de 999 F06 Poleposition veroverde.
Álvaro Bautista (Aruba.it Ducati) was hier in 2019 de eerste rijder, bij zijn en Ducati's V4 debuut, die er in slaagde drie races in een weekend te winnen. Behalve race 1 en 2 wist Bautista ook de nieuwe sprintrace op zondagmorgen te winnen.
Michael van der Mark (Pata Honda) beleefde in 2015 zijn debuut in het WK Superbike op dit circuit en gaf meteen zijn visitekaartje af met een vijfde plaats in race 1 en reed, tot hij crashte, zelfs enige tijd aan de leiding in race 2.
Alstare Suzuki coureur Leon Haslam debuteerde in 2010 voor dit team met de eerste Superpole uit zijn carrière, gevolgd door zijn eerste overwinning in race 1 waarin hij Michel Fabrizio met 0.004 sec. verschil op de streep versloeg.
Topic: Yamaha Finance Australian Round (9360 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Toch weer gedoe met de banden voor MvdM. Met geluidsopname.

https://www.racesport.nl/...erste-weekend-audio/
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Ontzettend mooie en spectaculaire 2e race! Grote groep van een man of 8/9 in het eerste deel van de race. Met 3 breed de eerste bocht in.

Verrassend dat Melandri het seizoen opent met de dubbel natuurlijk is hij snel, maar dit had ik toch niet helemaal verwacht. Is ook eindelijk eens wat anders dan Rea die gelijk het klassement aanvoert.

Davies legt hem weer neer. Blijft hij toch te vaak doen.

Sterk optreden ook van Camier op de Honda

Michael heeft zich in beide races goed laten zien, al zijn de uiteindelijke resultaten teleurstellend. Hij had pech met zn banden in de eerste race. Zo zonde, want hij was op een gegeven moment zichtbaar sneller dan Davies....die uiteindelijk 3e werd. Waarschijnlijk zit het iets in zn rijstijl, want als er problemen met de banden zijn, dan is het vaak wel bij hem. (Misano, Lausitz vorig jaar).

Race 2 wederom positief optreden van Michael t/m de pitstop dan. Lekker fel en mooie inhaalacties. Zat er goed bij en dacht dit gaat hem worden. Helaas leek hij na de pitstop geen vuist meer te kunnen maken. Naar eigen zeggen bood de 2e band hem minder grip. En dan is het bij Michael dus klaar.

Jammer....potentieel was goed, maar schijnbaar mocht het niet zo zijn dit weekend.

Lastig om dit weekend als graadmeter te gebruiken. We zullen zien wat Buriram brengt.
     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 25-02-18 om 14:32:46
We zullen zien wat Buriram brengt.


Over precies een maand.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 25-02-18 om 15:18:55



Over precies een maand.


Vervelend inderdaad......
Will
Fryslan Boppe!

     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 25-02-18 om 13:51:45
(...)

Is dat hier geroepen dan? Volgens mij niet.

Mooi race waar MvdM er beter bij zat dan race 1. Na pitstop had hij niet helemaal die snelheid van er voor. In een 'normale race' over ca 20 ronden zou vandaag podium en wellicht winst er in zitten in mijn ogen.

Maar zo af en toe podium lijkt mogelijk. Alleen is PI nogal afwijkend van andere banen en meestal geen goede graadmeter.


Zag ergens een interview waar michael dat gezegd zou hebben....

Valt me wel op dat bij de supersport michael in het begin slechter was dan in het tweede helft dan kwam hij opzetten. Nu is het meer andersom. 2 e helft vd race is minder tov lowes
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 24-02-18 om 01:31:19
..99cent voor eurosportplayer. dat ga ik doen. gelijk weer opzeggen daarna. ..

Ook maar gedaan, prima optie.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
De EuroSport Player had bij mij altijd kuren maar heeft zo te zien een update gehad en werkt nu prima.

Race 1 was al mooi maar race 2 vond ik helemaal om te smullen. Hopelijk krijgen we dit jaar meer van dit soort races.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Wanneer waren de races op Philip Island niet mooi?

Zijn elk jaar spannende races hier met een close finish.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
bijzondere races inderdaad die flag to flag was bijzonder en boeiend. Weer zo balen dat hoe verder de race vordert Vd Mark toch vaak redelijk terug zakt. Dit lijkt hij nog niet goed onder controle te hebben hoewel hij duidelijk niet de enige was met dit probleem.

We weten dat Philip Island inderdaad niet echt een graadmeter is. over een maand weten we meer..
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Boeiende races. Zeer close allemaal.

Toch kijk ik ook steeds met de wetenschap dat de krachtsverhoudingen gemanipuleerd worden. Heeft niemand van jullie daar last van?

Als ik naar motorsport kijk wil ik gewoon weten wie de beste is en wat de beste combinatie van man en machine is. Dat vind ik belangrijker dan geconstrueerde spanning als ik eerlijk ben.

Kawasaki en Rea uiten zich motorsport-politiekcorrect in de media, maar als je zo je best doet en daardoor de beste bent dan moet het toch ook frusterend zijn als je met deze maatregelen geconfronteerd wordt.

Volgende int. wedstrijden schaatsen de Nederlanders met een pond lood in de schaatsen. Helemaal te gek.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Johannes schreef 27-02-18 om 21:19:00
..Toch kijk ik ook steeds met de wetenschap dat de krachtsverhoudingen gemanipuleerd worden. Heeft niemand van jullie daar last van?
..

Wel aan gedacht, of het me stoort? Moet ik ook even op me in laten werken..
Bij de start van de Moto 2 als vervanger vd 250cc had ik die gedachte ook. Maar (zelfs voor mij als 2-takt liefhebber) ik heb me er nooit aan geërgerd omdat het al snel een mooie klasse met veel strijd blijkt te zijn.
Tot nu toe heb ik er geen probleem mee want het lijkt er op dat de onderlinge verschillen kleiner zijn geworden...
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 27-02-18 om 22:16:46
(...)

Wel aan gedacht, of het me stoort? Moet ik ook even op me in laten werken..
Bij de start van de Moto 2 als vervanger vd 250cc had ik die gedachte ook. Maar (zelfs voor mij als 2-takt liefhebber) ik heb me er nooit aan geërgerd omdat het al snel een mooie klasse met veel strijd blijkt te zijn.
Tot nu toe heb ik er geen probleem mee want het lijkt er op dat de onderlinge verschillen kleiner zijn geworden...


Ja zo kun jer ook naar kijken.

Tja ik vraag me af of Melandri ook gewonnen had als Rea wel voluit mocht en nu moet Melandri nu strak weer in toeren naar beneden omdat hij gewonnen heeft. Zo komt vd Mark vanzelf vooraan en dan zijn we trots.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Denk dat we naar wedstrijden pas echt conclusie kunnen trekken of de reglementswijziging wat opgeleverd heeft.
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 27-02-18 om 23:13:19
Denk dat we naar wedstrijden pas echt conclusie kunnen trekken of de reglementswijziging wat opgeleverd heeft.


Meer duidelijkheid of meer onduidelijkheid?

Ik weet nu na één wedstrijd niet of Melandri op eigen kracht gewonnen heeft of door de handicap die Kawasaki is opgelegd. Of dat na meer wedstrijden wel duidelijk wordt betwijfel ik.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
     Reageer met citaat 
Johannes schreef 28-02-18 om 06:48:54
(...)


Meer duidelijkheid of meer onduidelijkheid?

Ik weet nu na één wedstrijd niet of Melandri op eigen kracht gewonnen heeft of door de handicap die Kawasaki is opgelegd. Of dat na meer wedstrijden wel duidelijk wordt betwijfel ik.


Het kan mij eerlijk gezegd niets schelen. Het gaat mij om spannende races, hoeveel toeren een machine maakt kan mij niet echt boeien. Daar zet ik de tv niet voor aan of ga op ik niet voor op de tribune zitten.

Pagina's: 1 2 3 4


Snelle navigatie: