Argentinië 2018 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Racetopic
2

Rio Hondo

8 april 2018
Argentinië Autódromo Termas de Río Hondo

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Xavi Vierge
2Lorenzo Baldassarri
3Danny Kent
4Mattia Pasini
5Jorge Navarro
Volledige uitslag »

RACE

1Mattia Pasini
2Xavi Vierge
3Miguel Oliveira
4Lorenzo Baldassarri
5Álex Márquez
Volledige uitslag »

TRIVIA

Xavi Vierge (Kalex) kon hier in 2019 zijn tweede Argentijnse pole op rij niet verzilveren toen hij in de opwarmronde tot stilstand kwam door een elektrisch probleem.
Fermín Aldeguer (Boscoscuro) behaalde in 2022 hier Poleposition op de leeftijd van 16 jaar en 362 dagen waarmee hij met afstand de jongste coureur ooit werd in de tussenklasse die dit presteerde.
Sebastián Porto is met afstand de meest succesvolle Argentijnse Grand Prix coureur; van 2002 tot en met 2005 behaalde hij zeven GP zeges in de 250cc klasse. Jorge Kissling en Benedicto Caldarella behaalden elk een 500cc (thuis) zege.
Marc (winnaar MotoGP) en Alex Márquez (P2 in Moto3) stonden hier in 2014 voor de zevende keer in hun carrière op het podium van dezelfde Grand Prix. Dit was een evenaring van het record van de Sarron broers (Christian en Dominique) in de jaren '80.
De Argentijnse broers Juan (2e) en Eduardo (3e) Salatino waren de eerste broers die gezamenlijk op het zelfde podium stonden bij een Grand Prix. Dit gebeurde in de 500cc klasse bij de Argentijnse GP van 1962 op het circuit van Buenos Aires.
Johann Zarco (Ajo Kalex) behaalde vanaf Pole Position in 2015 hier zijn eerste zege in deze klasse en werd ook de nieuwe leider in de WK tussenstand.
Miguel Oliveira (Red Bull KTM) schreef hier in 2017 geschiedenis door het Oostenrijkse merk de eerste Poleposition en podiumplaats (P2) in de Moto 2 te bezorgen. Hij was tevens de eerste Portugese rijder die dit in de tussenklasse (250cc/Moto 2)deed.
In 2014 werd de Argentijnse Grand Prix voor het eerst sinds 15 jaar op dit circuit (aangelegd in 2008) verreden. Marc Márquez (Honda/MotoGP), Esteve "Tito" Rabat (Kalex/Moto2) en Romano Fenati (KTM/Moto3) waren de winnaars.
Xavier Siméon (Gresini Suter) behaalde hier in 2014 een tweede plaats, de beste klassering uit zijn Grand Prix carrière tot op dat moment.
Met Danny Kent (P1/Moto 3), Sam Lowes (P3/Moto 2) en P3 voor Cal Crutchlow in de MotoGP waren er in 2015 voor het eerst Britse podiumplaatsen in de 3 belangrijkste klassen sinds Silverstone 1978 (Horton/125cc, Herron/250cc en Manship & Sheene (500cc)
Topic: Argentinië 2018 (3622 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Er was nog niet eens een topic voor de Moto2! Van een Bo-virus is dus nog niet echt sprake...

Bo 25e, ik had toch zelf wel op wat meer gerekend. Morgen een berestart maken en dan een goede race rijden, anders wordt punten scoren moeilijk.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 07-04-18 om 21:23:06
Er was nog niet eens een topic voor de Moto2! Van een Bo-virus is dus nog niet echt sprake...

Bo 25e, ik had toch zelf wel op wat meer gerekend. Morgen een berestart maken en dan een goede race rijden, anders wordt punten scoren moeilijk.


Bo en Argentinië is nog geen match, ook in de moto3 had Bo het hier moeilijk.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Het waren ook wel moeilijke omstandigheden, voor je tweede Grand Prix op een Moto2. Het verschil met zijn teamgenoot is fors.

Ik bedoel dat overigens niet als excuus maar ik kan het wel een beetje begrijpen.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 07-04-18 om 21:23:06
Er was nog niet eens een topic voor de Moto2! Van een Bo-virus is dus nog niet echt sprake...

Bo 25e, ik had toch zelf wel op wat meer gerekend. Morgen een berestart maken en dan een goede race rijden, anders wordt punten scoren moeilijk.



Er valt ook weinig te zeggen over dit resultaat natuurlijk, behalve datgene wat jij nu al opschrijft: Bo 25e, we hadden op wat meer gerekend/ gehoopt. Denk dat iedereen het gewoon even aankijkt, zeker tijdens een GP/ trainingen met wisselende omstandigheden zoals dit weekend.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Knappe prestatie en verdiende pole voor Vierge ging er 110% voor! Ronde na ronde.

Baldassarri er wederom lekker bij.

Een wat verrassende QP uitslag al met al.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Jarno schreef 08-04-18 om 09:55:22
Het waren ook wel moeilijke omstandigheden, voor je tweede Grand Prix op een Moto2. Het verschil met zijn teamgenoot is fors.

Ik bedoel dat overigens niet als excuus maar ik kan het wel een beetje begrijpen.


Toch zitten Fenati en Mir er goed voor. Fenati heeft alleen de laatste minuten gereden door een technisch mankement. Dus zonder gevoel op deze moeilijke halfnatte baan een goede stint gereden.
In dat daglicht heeft Bo het flink laten liggen.
Midstar racing
     Reageer met citaat 
word er bij het terug schakelen geen koppeling meer gebruikt,viel me vooral op bij passini.
En zijn remhendel ontbrak waar die normaal hoort te zitten
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
De mannen vooraan maakte er een mooie pot van
Gardner ook erg goed bezig enkele sec na de winnaar, ook nog een jong jochie.

Bo, tjah!!! Teleurstellend weekend, en wederom een slechte start na 1 ronde bijna laatste, dit gaat hij zich niet meer aanleren denk ik, hier werkt hij al het 3de seizoen aan.
Ook als hij zich meer naar voren kwalificeerd gaat hij het moeilijk krijgen, vooraan is het nog harder vechten in de eerste rondes, en zal dan veel inleveren.
Ik heb er een hard hoofd in, te voorbarig misschien maar ik roep al een tijdje dat in moto2 hij het moeilijk gaat krijgen, als je ziet hoe die gasten vechten met de motor en met hun tegenstanders, dat zie ik Bo niet snel doen.

Ik laat me wel graag door hem verrassen, dat is uiteraard welkom
Midstar racing
     Reageer met citaat 
yzfr1 schreef 08-04-18 om 19:08:17
word er bij het terug schakelen geen koppeling meer gebruikt,viel me vooral op bij passini.
En zijn remhendel ontbrak waar die normaal hoort te zitten


Pasini rijdt ook zonder remmen, daarom gaat hij zo hard zonder gekheid, hij kan z’n rechterhand niet volledig gebruiken, heeft geen kracht om te remmen dus hij remt links dacht ik.

Pfff, Bo 28e.... benieuwd wat z’n verhaal is maar dit is niet waarvoor we komen kijken natuurlijk
     Reageer met citaat 
Pasini heeft weinig kracht in de rechterhand na een ongeluk, hij remt sindsdien met links.
Hij was weer niet bezig met vriendjes maken maar kreeg nog wel een felicitatie van Oliveira na de race.
Mooie race van Vierge
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Mooie race! Spannend tot aan de finish.

Pasini wist goed te counteren elke keer. Erg fel, maar niet over het randje. Meteen terugslaan elke keer dat Oliveira er voorbij ging. En daardoor verdiend gewonnen.

Man van het weekend is voor mij toch Vierge geweldige race gereden, ondanks de nodige momentjes niet opgeven. Net zoals gisteren, toen hij zo pushte om de pole te pakken. Leuke aanwinst.

Baldassarri zat er wederom goed bij. Moest het wel wat laten lopen aan het einde, maar sterk begin van zijn seizoen.

Wereldprestatie ook van Gardner P6! Het circuit lijkt de Mistral wel goed te liggen. Vierge werd hier vorig jaar ook al 5e.

Daardoor is het optreden van Bo wel teleurstellend, maar die gaat nooit zo lekker op deze baan. ....
     Reageer met citaat 
Tja, Bo... Werk aan de winkel om maar eens een cliché te gebruiken.....
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 08-04-18 om 23:26:51
Tja, Bo... Werk aan de winkel om maar eens een cliché te gebruiken.....


Inderdaad, dit was niet best. Maar om positief af te sluiten, het kan alleen maar beter gaan
     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 08-04-18 om 20:06:21
Mooie race! Spannend tot aan de finish.

Pasini wist goed te counteren elke keer. Erg fel, maar niet over het randje. Meteen terugslaan elke keer dat Oliveira er voorbij ging. En daardoor verdiend gewonnen.

Man van het weekend is voor mij toch Vierge geweldige race gereden, ondanks de nodige momentjes niet opgeven. Net zoals gisteren, toen hij zo pushte om de pole te pakken. Leuke aanwinst.

Baldassarri zat er wederom goed bij. Moest het wel wat laten lopen aan het einde, maar sterk begin van zijn seizoen.

Wereldprestatie ook van Gardner P6! Het circuit lijkt de Mistral wel goed te liggen. Vierge werd hier vorig jaar ook al 5e.

Daardoor is het optreden van Bo wel teleurstellend, maar die gaat nooit zo lekker op deze baan. ....
Maar ook zijn rondetijden zat geen progressie in volgens mij..integendeel...mentaal niet zo fijn
Een volk dat voor tirannen zwicht,verliest veel meer dan lijf en leden, is reddeloos,dan dooft het licht.
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Zo uit zijn audio interview te begrijpen lijkt het er weer op dat hij ff in een dip zit. Dit is vaker gebeurd, en dat kan je niet gebruiken.
Het verschil dit weekend met zijn maat was gewoon te groot.
Wintertesten waren leuk en ook goed , maar als in de raceweekenden het niet lukt zoals je wilt dan kan dat flink tegenwerken in het koppie. Ik hoop dat hij volgend raceweekend een goed gevoel kan hebben, dan kan hij veel meer dan hij heeft laten zien dit weekend.
Wel jammer dat hij niet een constante heeft in zijn mentale gesteldheid en het vertrouwen in div omstandigheden op de baan.
Midstar racing

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: