GP Frankrijk - Le Mans favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Racetopic
5

Le Mans

20 mei 2018
Frankrijk Bugatti Circuit, Le Mans

UITSLAGEN

STARTOPSTELLING

1Francesco Bagnaia
2Xavi Vierge
3Lorenzo Baldassarri
4Joan Mir
5Marcel Schrötter
Volledige uitslag »

RACE

1Francesco Bagnaia
2Álex Márquez
3Joan Mir
4Marcel Schrötter
5Xavi Vierge
Volledige uitslag »

TRIVIA

Kenny Noyes (Jack & Jones by Antonio Banderas/Promoharris) was in 2010 de eerste Amerikaanse rijder die sinds John Kocinski in 1990 (Phillip Island) op Pole stond in de 250/Moto 2 klasses.
Scott Redding won hier in 2013 zijn eerste Grand Prix in de tussenklasse voor Marc VDS teamgenoot Mika Kallio, dit was tevens de eerste 1-2 zege in de Moto 2 categorie. De laatste keer in de 250cc was China 2008 met KTM: (H. Aoyama en weer Kallio)
Tijdens de Frans Grand Prix van 1979 behaalde de Noord-Ier Joey Dunlop door een 9e plaats in de 350cc klasse met een Yamaha zijn eerste WK punten. De Fransman Patrick Fernandez (ook Yamaha) behaalde zijn eerste Grand Prix zege!
Met winst in de MotoGP klasse in 2017 door Maverick Viñales behaalde Yamaha de 500e Grand Prix overwinning in haar historie.
Freddie Spencer behaalde met zijn Rothmans Honda's de dubbelzege (250 & 500cc) bij de Franse Grand Prix van 1985, het was de laatste keer in de geschiedenis dat één rijder op dezelfde dag deze klasses wist te winnen.
Xavier Siméon (Kalex) behaalde hier in 2013 bij de Franse Grand Prix met een derde plaats zijn eerste podium. Didier de Radiguès (Francorchamps 1990) was de laatste Belg die hem voorging in de GP middenklasse.
De Franse Grand Prix van 2012 ging de geschiedenis in als de 800e GP die, sinds de start in 1949, voor WK punten telde.
Alan Carter (Mitsui Yamaha) had in 1983 als 31e getraind maar won op een natte baan zijn eerste en enige GP. De toen 18 jarige Carter had lange tijd het record in handen van de jongste 250 GP winnaar in handen. Dani Pedrosa verbeterde dit in 2004.
Bo Bendsneyder (SAG Kalex) behaalde hier met een vijfde plaats in 2021 de beste klassering in deze klasse voor een Nederlandse rijder tot nu toe.
Topic: GP Frankrijk - Le Mans (4455 keer gelezen)
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Saaie race inderdaad. Weinig actie.

Bagnaia kent een geweldige start van het seizoen! Lag wel een beetje in de verwachtingen, maar toch...3 overwinningen uit 5 races.

Eerste podium voor Mir de eerste van velen verwacht ik.

Goed optreden van het Dynavolt team ook. Schrotter beste Moto2 resultaat met een 4e positie en Vierge van de laatste plaats op de grid, naar plaats 5 gekomen

Baldassarri onderuit.....wat zal hij een hekel aan die chicane hebben, want hij gaat daar voor het 3e! achtereenvolgende jaar onderuit tijdens de race. Jammer, want hij leek snel genoeg voor een podium positie.

Moeilijke race voor de KTM mannen.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Jarno schreef 20-05-18 om 13:25:25
Weer net geen puntje voor Bo. Dat is jammer, maar hij zit in ieder geval wel tegen de top 15 aan te hikken, dat is bemoedigend.


Net als in Jerez, weer een man of 4/5 voor hem onderuit gegaan. Er op blijven zitten hoort natuurlijk ook bij het racen, maar op eigen kracht zat hij wederom niet dichtbij een top 15 klassering. Als je ziet wie hij achter zich houdt denk ik ook....mwah.....

Ik vind het net als Chrissifummi ook wel vroeg om nu al conclusies te trekken dat het hem niet gaat worden in de Moto2. Het is een harde leerschool, het valt tegen tot nu toe, maar we hebben 5 races gehad. Er zijn tal van voorbeelden te noemen die een erg lastige start kenden, maar toch tot goede resultaten zijn gekomen.
     Reageer met citaat 
Hervé Poncharal is er duidelijk over:
https://www.racesport.nl/...n-ik-niet-uitleggen/
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Harald schreef 20-05-18 om 22:12:49
Hervé Poncharal is er duidelijk over:
https://www.racesport.nl/...n-ik-niet-uitleggen/

Duidelijk!.
Bo is gehaald voor de punten en ik denk dan ook dat ze meer verwachten van hem,dan van Remy.
Het lag toch aan zijn lengte etc in de moto3, de moto2 zou hem beter passen, ook zijn eigen woorden. Dus top 10 materiaal in moto3, dan zou je dus ook denken op materiaal wat hem beter past dat het na een paar wedstrijden en een goede winterseizoen dat hij nu een goede stijgende lijn heeft. Maar hij blijft een beetje hangen.
Meer strijdlust word er gezegd, tjah dat was in de moto3 al een punt wat hier vaak voorbij kwam.
Hoe krijg je meer strijdlust, wat meer agressie en vertrouwen in een rijder gepompt
Midstar racing
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
midstar schreef 20-05-18 om 22:37:12
Hoe krijg je meer strijdlust, wat meer agressie en vertrouwen in een rijder gepompt

Vechtsport?

Nederlanders zijn ook eigenlijk veel te lief hiervoor. Als je al die jonge Spaanse en Italiaanse gastjes ziet, dat zijn eigenlijk allemaal best wel klootzakken. Op de baan dan. Volgens mij heb je dat ook echt nodig om verder te komen in deze sport. Ellebogenwerk en je absoluut niet opzij laten zetten.
Will
Fryslan Boppe!

     Reageer met citaat 
Zei hij vorige wedstrijd niet iets anders?!
Anoniem
     Reageer met citaat 
Het zal ook allemaal wel een beetje te maken hebben met de klotedag die Poncheral gisteren had maar in de kern snap ik zijn kritiek wel.

Bo startte gisteren als 21e en schoof direct door naar 17 of 18.
Vervolgens zakt hij na de eerste chicane weer een plaats of twee. Dat kan omdat als je in de drukte niet goed uit die chicane kan komen en dus te weinig snelheid mee kan nemen.

Vervolgens zakt hij in de sectoren drie en vier nog drie plaatsen om als 23e of 24e uit die eerste ronde te komen en dat mag eigenlijk niet. Hij laat zich simpelweg nog veel te makkelijk wegdrukken waardoor hij vervolgens van veel te ver moet komen.

Hoop dat hij leert om vanaf het begin met het mes tussen de tanden te rijden en ik denk ook dat het inderdaad iets is wat je misschien wel vanaf het begin van de eerste training moet gaan doen.
     Reageer met citaat 
Tja, duidelijk verhaal van Poncheral. En goed te billijken.
     Reageer met citaat 
Het team dat reed met de TransFIORmers deed het meer dan behoorlijk. Waarom nemen sommige teams eens niet de kans om met zo een chassis een seizoen te rijden ipv het zoveelste team met een Kalex? Tech3 verdwijnt nu ook al uit de moto2. Gelukkig komt MV Agusta, al zou het alleen wel eens een sticker over een Suter chassis kunnen zijn.

Hopelijk kunnen de TransFIORmers in het CEV kampioenschap nog mooie dingen laten zien!!
     Reageer met citaat 
Omdat je eigenlijk alleen met een Kalex kan winnen?
Zie ook de laatste jaren van de 250cc. Allemaal Aprilia.

Totdat Honda er in het laatste jaar nog wat fabrieks 250's tegen aan gooide.

En prompt de titel pakte.
     Reageer met citaat 
Er zijn ook teams die met een Kalex onderaan meestrijden. Het gaat dan uiteraard om die teams. Net zoals het RW team heeft gedaan met het NTS chassis!

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: