Spaans Open favoriete topics

Moderator: Jarno

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Topic: Spaans Open (8521 keer gelezen)
VarenhofRacing

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Het is hetzelfde materiaal als de GP fietsen van 2005
qua blok en het frame is het nieuwste van 2006.
Na overleg met onze technische staf is overigens vandaag besloten definitief af te zien van een vaste start in het WK 2006. De teams waarmee wij in gesprek zijn en waren laten nog steeds niets definitief horen hoe de plannen voor 2006 eruit gaan zien.
Dit geeft ons geen gelegenheid op een goede voorbereiding en dus trekken wij ons eigen plan voor 2006. Het kan niet zo zijn dat Hugo geen start krijgt en wij vervolgens zelf ook niets meer kunnen regelen, vandaar is besloten dat Hugo in 2006 onder de vlag van VarenhofRacing aan het seizoen gaat beginnen.
Dit met dezelfde bezetting als in 2005, alleen zal het programma er anders uit gaan zien.
Meer info binnenkort via racesport.nl
JT

Profiel Privébericht 
Geslacht: man
     Reageer met citaat 
Ik geef jullie groot gelijk  
Je kunt wel een paar maanden achter een GP start blijven hobbelen, het risico tussen wal en schip terecht te komen lijkt het me niet waard.

Succes met Hugo volgend jaar!

« Gewijzigd: 03-12-2005 om 08:34:17 door JT »

pierfrancesco

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Idd veel succes volgend seizoen.
EPV_52

Poggi #54

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Ja, nu kunnen jullie alvast beginnen met 2006.
Rijdt Hugo dan een hele seizoen Spaans Open?
BMW_M5

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
jah deed hij dit jaar ook al.

En er zullen wel aardig wat Wildcards aangevraagd worden.

« Gewijzigd: 03-12-2005 om 12:26:45 door BMW_M5 »

EPV_52

Poggi #54

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
dat zou mooi zijn de wildcards voor de GP125
VarenhofRacing

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Hugo gaat zeker weer het Spaans open rijden, in 2006 met een nieuwe Aprilia zodat hij op dat punt niets meer tekort komt.
The.Gambler

Jong en onbezonnen.

Profiel Privébericht Facebook 
     Reageer met citaat 
Kijk dat zijn goede berichten! Gewoon lekker knallen met topmateriaal in 2006 en dan vol vertrouwen 2007 in ipv half half zoals je dit jaaranders zou moeten gaan!
crosser78
Remco #78

Profiel E-mail Privébericht Homepage 
     Reageer met citaat 
Waarom kiezen jullie er voor om het spaan open te rijden en niet het Duits open? Kan me voorstellen dat het IDM zowel logistiek als financieel wat voordelen heeft. Ook vanuit het IDM stromen de talenten door naar de GP;s.
Al staat het spaans kampioenschap natuurlijk dichter bij de Dorna en is het niveau hoger denk ik.
Ocampa

Tja...

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Citaat:
Waarom kiezen jullie er voor om het spaan open te rijden en niet het Duits open? Kan me voorstellen dat het IDM zowel logistiek als financieel wat voordelen heeft. Ook vanuit het IDM stromen de talenten door naar de GP;s.
Al staat het spaans kampioenschap natuurlijk dichter bij de Dorna en is het niveau hoger denk ik.

Je geeft volgends mij zelf het antwoord al. Stel ff dat ik coureur was en ik had de financiele middelen dan koos ik ook voor het Spaans kampioenschap. Dat wordt georganiseerd door Dorna. Je ziet dat het zijn vruchten nu al afwerpt want de naam Hugo vd Berg is in ieder geval bekend bij Dorna, terwijl ik denk dat dat voor andere Nederlanders een stuk minder is.
Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.
VarenhofRacing

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Het Spaans kampioenschap is het enigste kampioenschap in Europa met een hoog niveau over de hele breedte. Altijd staan er meer als 60 coureurs aan de start, dit is elke keer weer een uitdaging voor coureur en monteurs om te kwalificeren, als er iets niet klopt sta je er zo buiten, zie de laatste wedstrijd op Jerez waar Hugo zich als enigste Nederlander wist te kwalificeren dit terwijl de andere twee in Nederland en Duitsland goed mee kunnen komen, maar in dit startveld duidelijk tekort kwamen.
Om een coureur goed op te leiden moet hij in een startveld staan waarvan hij kan leren en zodoende progressie kan maken, daarnaast rijden ze in spanje met dit kampioenschap op drie banen die ook in het WK op het programma staan. Hugo heeft met zijn 15 jaar al op Estoril, Barcalona, Valencia, Jerez, Sachsenring en Assen gereden, dit geeft naar de toekomst alleen maar voordelen. Daarom trachten wij in het voorseizoen de laatste twee jaar ook zoveel mogelijk deze circuits te bezoeken. De circuits die in het IDM gereden worden zijn niet de beste en daarnaast worden op de Nurburgring en Hockenheim altijd de ingekorte versies gereden, Hugo heeft afgelopen jaar alleen het IDM gereden op Sachsenring omdat dit een WK circuit is, hij werd hier vijfde na een niet goed gereden weeekeinde.
En wat ik voor mijzelf het belangrijkste vind is de altijd weer stralende zon in Spanje, want als begeleider moet je ook wat hebben vind ik.
Wat de kosten betreft kan ik maar een ding zeggen: die zijn feitenlijk veel en veel te hoog. Een seizoen als afgelopen jaar kost mij meer als Hugo onderbrengen in een WK team voor 2006. Dat was ook de belangrijkste reden om Hugo te trachten onder te brengen in een team, dit is niet gelukt. Voor de ontwikkeling van Hugo is het misschien beter zo, of dit werkelijk zo is zal de toekomst uitwijzen.
Freek

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Henk, Je zegt een 2006 aprillia aan te schaffen zodat Hugo op dat gebied volgend jaar niets te kort komt. Ook vertel je dat dat dan een 2005 ex- grandprix fiets betreft. Volgens mij was het begin dit seizoen precies hetzelfde het geval, ook een 'nieuwe' 2005 fiets (dus voormalig 2004 grandprix fiets) Waarom kwam hij dit jaar dan wel tekort en volgend jaar niet? Je gaf zelf aan dat je er een kit van veel geld bij moet kopen omdat je anders een standaard motor hebt die tekort komt op de a-kit honda's?
BMW_M5

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Aan een kit voor een Aprilia kun je niet eens komen tog?
Bij Honda gaat dat veel makkelijker hoorde ik..?
VarenhofRacing

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
Hugo heeft dit jaar gereden op een Aprilia van 2004.
De nieuwe Aprilia voor 2006 betreft een kompleet nieuwe motor, hierin zit een zo goed als kompleet kitblok van 2005, echter wel een nieuw blok. Dit betreft dus geen WK fiets uit 2005. Niets van deze fiets is gebruikt, hij is nieuw. Samengevat: de technische specificaties van de 2006 Aprilia zijn nagenoeg gelijk aan de Kit aprilia van 2005. Wij weten wat eraan ontbreekt en hiervoor hebben wij een uitnodiging om te praten in Noale begin 2006. Hetgeen ontbreekt is echter niet van heel groot belang, het belang van Hugo om nog eerder op het gas te gaan is groter.
Het uiteindelijke verschil wordt door de coureur gemaakt, maar het materiaal moet competatief zijn.
12 tot 15 km tekort op top zoals dit jaar dat kan niet, dat compenseert geen enkele coureur.
EPV_52

Poggi #54

Profiel Privébericht 
     Reageer met citaat 
MotoGP Academy zoekt naar nieuw talent

Het MotoGP Academy project, dat zich richt op het opleiden van potentiële Grand Prix rijders, organiseert zondag een test op het circuit van Valencia, in Spanje, waaraan 21 jonge rijders uit acht verschillende landen zullen deelnemen.

Tijdens deze test, die staat onder supervisie van Alberto Puig, worden de rijders gevolgd om uiteindelijk de meest veelbelovende talenten te selecteren voor het 2006 programma van de MotoGP Academy. De deelnemerslijst wordt gevormd door vier Duitsers, vier Britten, twee Fransen, een Bulgaar, een Zweed, zes Spanjaarden, twee Australiërs en een Japanner. De jongste deelnemer is nog maar 12 jaar oud.

De MotoGP Academy is dit jaar opgericht door de MotoGP rechthebbende, Dorna Sports, en liet dit jaar diverse rijders deelnemen aan het Spaans 125 cc kampioenschap. De ervaringen zijn succesvol met de Brit, Bradley Smith, die de laatste drie races wist te winnen van wat wordt beschouwd als het meest competitieve nationaal 125 cc kampioenschap.

Bericht van: motogp.com

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Snelle navigatie: