Hoe kom je aan de beste motor? favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6

Topic: Hoe kom je aan de beste motor? (7884 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Sommige van jullie vinden het maar zo kunnen dat ene Melandri kampioen wordt omdat hij het beste materiaal heeft. &quotat heeft ie niet voor niets" is dan de reactie.

Hier ben ik het niet mee eens:
Het is toch een publiek geheim dat je een bepaalde afkomst moet hebben om een goeie motor te krijgen?

Daarom ben ik ook fan van Jurgen. En in mindere mate van o.a. Kallio, West en ook wel een beetje van Janssen. Zij presteren het om zich in de Grand Prix wereld te werken. Soms met succes, anderen verdwijnen weer via de achterdeur. (niet altijd door gebrek aan talent) Wat er van Kallio terecht gaat komen, moeten we ook maar afwachten, want wie zegt dat hij in een topteam komt als hij geen geld meebrengt?

Landen als Engeland, waar ook niet het meeste sponsorgeld vandaan komt zetten daarom een speciale klasse op om toch talenten te kunnen laten rijden (in Nederland is hier ook over gepraat, maar natuurlijk wegens geldgebrek niet van de grond gekomen)

Ik denk toch dat er door de marketing (Jappen op Honda, Spaghettivreters op Aprilia's) veel spanning verloren gaat. Geen geweldige coureurs meer, een 1 iemand op de beste fiets, omdat het anders zo stom staat om Rossi niet te laten winnen.
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
wat een ongelofeloos geleuter.
The_Doctor
Tribu dei chihuahua

     Reageer met citaat 
Ik wou net zeggen....... Als je de motorsport een beetje volgt, dan weet je dat b.v. Melandri een talentvolle coureur is, hij bewandeld zijn weg in de wegracerij niet zo succesvol als b.v. Rossi. En dat het alleen een kwestie is van het beste materiaal, dat betwijfel ik. Mensen onderschatten Melandri...

EDIT: hoe je aan de beste motor komt? in eerste instantie door goed te zijn...

« Gewijzigd: 23-10-2002 om 13:25:11 door The_Doctor »

WLF
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Of door Italiaan te worden. Of Japanner.
     Reageer met citaat 
Citaat:
Of door Italiaan te worden. Of Japanner.

wat een ongelofeloos geleuter
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Bedankt voor je nuttige bijdrage, edraket. Ga me niet vertellen dat je het er niet mee eens bent dat het voor een Italiaan, Japanner of Spanjaard makkelijker is om bij een goed team terecht te komen dan voor bijvoorbeeld een Nederlander.

Kijk bijvoorbeeld naar een Criville, met z'n dikke Repsol sponsor, of Gibernau, met z'n Telefonica.
     Reageer met citaat 
ik wordt zo moe van deze discussie's Alsof je alleen maar Buitenlander in je paspoort hoeft hebben te staan om de beste motor te krijgen.
Allereerst krijg je wat je verdient.
en het is GELUL dat jij dat niet zou krijgen omdat je NEDERLANDER bent.

FEIT is gewoon dat het niveau van de nederlandse wegrace geen drol meer voorsteld, zeker niet t.o.v. het buitenland. Het is nu eenmaal zo dat in Spanje, Italie enz enz ze de zaken nu eenmaal beter voor elkaar hebben. En zolang het nederlands niveau niet aan het internationale niveau kan tippen, zullen de nederlanders altijd achter in de rij staan als het om stoeltjes erm...stuurtjes gaat in de wegracerij.

Maar ga alsjeblieft niet zielig lopen doen omdat wij nederlanders altijd pech hebben en worden gediscrimineerd.

Jij vindt misschien dat bepaalde coureurs (Criville, Gibernau) nix te zoeken hebben in de GP's maar een spanjaard zal daar heel anders over denken. Die kent waarschijnlijk Jurgen nog geeneens.
     Reageer met citaat 
Ben je daar echt van overtuigd Edraket of bedoel je het als grapje?
Guru Josh
     Reageer met citaat 
je hebt voor een groot deel gelijk edraket, maar het is ook zo, dat er in nederland dom weg geen geld voor is. als je in een goed team wel komen, zul je ook een redelijk zakcentje mee moeten neemen. buiten het talent om, er zijn hier in nederland te weinig mogelijk heden om jeugdt te kweeken. niet voldoende circuits, en het leeft hier niet.dat zijn de grootste problemen :-[]
gaaaaaaaaaaaas...........nakano
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Als een team kan kiezen tussen een Criville met Repsol sponsor en een Jurgen zonder sponsor, dan kiezen ze natuurlijk diegene met de zak geld.

Dacht je dat het toeval was dat er allemaal Italianen en Japanners bij Honda rijden? Hun land van herkomst is een veel interessantere markt dan wanneer er bijvoorbeeld een Tsjech of een Rus of een Nederlander zou rijden. Als een Italiaan wint verkoopt Honda in Italiƫ heel wat meer motoren dan ze in Nederland zouden verkopen wanneer er een Nederlander wint, en dat is puur vanwege de omvang van de markt.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Even een paar quotes uit een andere topic die eigenlijk hier thuishoren:

Citaat:
Ben je Spanjaard, Italiaan of Jap, dan heb je geluk want dan heb je geld of kom je uit t land van de motoren. Zo komen zij aan de beste fiets. Eigenlijk komen ze dus idd zomaar aan de superieure machine

Alleen echte coureurs kunnen ook aan een goeie motor komen zoals Doohan, Schwantz enz, maar dat was vroeger toen het nog om t racen ging.


Citaat:
Zit wel wat in hoor, maar niet zo maar iedere Italiaan, Spanjaard of Japanner krijgt zomaar topspullen. En ze zijn ook sneller weer weg als het niet lukt. Cardoso: 2 jaartjes 500 en weg. Riba kan na 1 jaar al inpakken.

En denk je dat het ook maar 1 Italiaan lukt om na een aantal seizoenen in de 250 met als hoogste plaats een 4de in je thuisgp de overstap te maken naar de 500?


Bovenstaande ben ik het helemaal mee eens. En Riba is wel een goed voorbeeld. Die zit alleen maar op die fiets omdat hij Spanjaard is. Hij lazert er elke keer weer af en blesseert zich weer, maar ze zetten hem er telkens weer op.
     Reageer met citaat 
Maar het is toch te onnozel voor woorden:
Als je als motorproducent zijnde nou gewoon de beste coureur neemt en je wint, dan kan je toch genoeg promotie maken en roepen dat je de beste bent. Maar nee, het gaat zo: We zijn Japans, dus moeten we minstens 1 Japanner hebben. Italie is een belangrijke markt, haal er dus maar een maffioso bij. Amerika een groeiende motormarkt? Volgend jaar ruilen we een Jap voor een Yankee. (Amerika is misschien niet zon goed voorbeeld omdat daar wel goeie coureurs rondrijden, maar t gaat om t idee)
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Citaat:
Ik wou net zeggen....... Als je de motorsport een beetje volgt, dan weet je dat b.v. Melandri een talentvolle coureur is, hij bewandeld zijn weg in de wegracerij niet zo succesvol als b.v. Rossi. En dat het alleen een kwestie is van het beste materiaal, dat betwijfel ik. Mensen onderschatten Melandri...

EDIT: hoe je aan de beste motor komt? in eerste instantie door goed te zijn...


Ik weet niet of jij de motorsport volgt of dat je alleen op internet naar de uitslagen kijkt...
Ik zeg ook niet dat er geen Italianen of Japanners zijn met talent, maar sinds Rossi zo jong begon worden er steeds meer jochies uit de schoolbanken getrokken om te racen (lees in t grint te spelen) En Melandri is daar de trendsetter van. Ze hebben er (nog) niets te zoeken.
Vroeger reden er echte coureurs als Schwantz, Gardner, Capirossi (nog steeds) Spaan en zo kan je nog wel ff doorgaan, ik noem ook maar zo willekeurig wat namen.

EDIT: hoe je aan de beste motor komt? Eerst een zak geld meebrengen, en als je erop blijft zitten en de verkoop gaat goed mag je blijven

« Gewijzigd: 23-10-2002 om 18:35:41 door The.Gambler »

Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
er wordt hier tegen de japanners/spanjaarden/italianen aangetrapt alsof die alleen maar op een fiets zitten vanwege hun afkomst, maar niemand die de hand in eigen boezem steekt en toegeeft dat die coureurs ook gewoon beter zijn dan wat er gemiddeld in nederland rondrijdt.

FEIT is gewoon dat de italiaans/spaanse/japanse competitie op uitzonderlijk hoog niveau ligt. Voor diegene die daar aan twijfelt, kijk alleen al naar het niveau van de wildcards in deze landen en wat er hier met de TT meerijdt.
En zeg dan niet meteen, JAAAAAA MAAAAR die nederlandse wildcards hebben veel slechter materiaal...alsof die japans/spaans/italiaanse wildcards het beste spul hebben.

FEIT is dat met een nationale competitie die bestaat uit 26x Assen rijden je niet ver komt op internationaal niveau.

We moeten dan niet jaloers zijn op de buitenlanders die het beter voor elkaar hebben, maar ervoor zorgen dat het niveau qua racen sterk wordt verbeterd. Iets wat middels het cupracen in gang is gezet. Jongens als bv. Joey Litjens zijn de jongens van de toekomst en daar moeten we ons op richten.
     Reageer met citaat 
je snijdt idd problemen aan die er spelen, bijvoorbeeld het circuitgebrek. En ik zou ook niet weten wie Joey Litjens zou kunnen helpen, Nederland slaapt...

Maar dat is niet het enige, er zijn wel goeie coureurs in de buitenlandse kampioenschappen, alleen komen er ook zon hoop rotjongens de GP's in die er nix te zoeken hebben omdat 'de talenten in die landen rijden' En het geld zit daar gewoon, dus wat doen bedrijven, die sponoren zon broekie die geen motor krijgt omdat ie geen talent heeft. Dat is een
FEIT
Mugello never sleeps!

Pagina's: 1 2 3 4 5 6


Snelle navigatie: