Silly season 2008 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Topic: Silly season 2008 (27199 keer gelezen)
super-bike
denk nooit dat je groot bent, roem is vergankelijk

     Reageer met citaat 
racesport.nl:

Charpentier volgend jaar manager superstockteam van TKR met Maxime Berger in de FIM sst1000 em Michal Sembara in de FIM sst600.


Die gaan uitkomen voor het EAB Ten Kate Team, want Sembara reed al naast Appelo!
Ocampa
Tja...

     Reageer met citaat 
Dus ook in de stock klasses kiest TK nu voor buitenlanders ipv Nederlanders.
Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.
     Reageer met citaat 
Ocampa schreef 16-10-07 om 20:45:28
Dus ook in de stock klasses kiest TK nu voor buitenlanders ipv Nederlanders.


Er staat me wat bij dat Gerrit Ten Kate ooit eens heeft gezegd dat er met Nederlandse rijders altijd gezeik is. Ik kan me vergissen hoor. Schiet me er niet op af, maar ik meen dat dit minstens 5/6 jaar geleden was.
     Reageer met citaat 
IK hoop dat Danny de Boer de verwachtingen waar gaat maken in de FIM Cup. Misschien worden ze bij Ten Kate dan wel eens wakker.
Het is inderdaad jammer dat men totaal geen band met Nederlandse rijders heeft.
Probeer het eens voor een paar jaar en geef jongens de tijd om te groeien. Maar ja dat zal weg ter vergeefse hoop blijven.
super-bike
denk nooit dat je groot bent, roem is vergankelijk

     Reageer met citaat 
Marinho schreef 16-10-07 om 22:18:57
IK hoop dat Danny de Boer de verwachtingen waar gaat maken in de FIM Cup. Misschien worden ze bij Ten Kate dan wel eens wakker.
Het is inderdaad jammer dat men totaal geen band met Nederlandse rijders heeft.
Probeer het eens voor een paar jaar en geef jongens de tijd om te groeien. Maar ja dat zal weg ter vergeefse hoop blijven.


mee eens Marinho, trouwens gefeliciteerd met je mooie teamkeus, zal spannend worden komend seizoen...

Wat TKR betreft, laat ik proberen het netjes te omschrijven. Ach nee laat ook maar, mijn slogan zegt al genoeg....

of toch niet,

Huberts is andere jaren ook naar de kl.te gegaan (team)... alleen dat moet je hem nageven, hij had wel oog voor nederlandse jeugd bv Barry, Stuart, Raymond enz enz.

Neem nou het intervieuw van RTL Motorsport met RTK in de laatste aflevering:

gaat over de technische veranderingen gedaan in het winterseizoen voorafgaande aan dit seizoen:

"ook hebben wij veel aandacht besteed aan waar tegenwoordig zoveel om te doen is, traction control"

Het cynisme waarmee RTK dit uitsprak, daarmee doelt hij op het ONK (zeker weten, want in de WK rijdt iedereen hiermee)

Het was reglementeer afgelopen seizoen toegestaan, geen probleem, maar hak het er nog een keer in. Tis maar goed dat de KNMV geen ECHTE technische controles uitvoerd (durven ze ook niet, R en G zetten direct een hals op en WDR en consjotten zijn er als de dood voor).

Mijn voorspelling mbt AV volgend jaar,

Hij rijdt met 2 verschillende fietsen 1 voor IDM en 1 voor ONK.

In het IDM zullen ze zich niet wagen aan technische hoogstandjes, geheid dat het blok los gaat, ook al ben je 10e. In het ONK kunnen ze het rustig doen, kijkt toch niemand naar of ze pakken wel een andere rijder.

Sorry dwaalde een beetje af...
sTTevie
España para siempre (y la Isla de Man también)

     Reageer met citaat 
Honda heeft tot nu toe niet veel laten zien in de FIM Cup ... mss kunnen ze nu met Ten Kate hier wat verandering in brengen ...

net als bovenstaanden 'n beetje spijtig dat TKR geen Nederlandse rijder (kan) inzet(ten) ...



nog 'n interviewtje met Canepa (sbk.it)

Citaat:
Interview: Niccolo Canepa, FIM Superstock1000 World Cup Winner

How hard has it been to win this championship?
"Right from the start we knew it was going to be difficult. A new bike, a new set-up to find on all the circuits, and many strong adversaries; all these things mean it's not going to be easy. We began well, with a win at Donington and a podium at Valencia, but from then one it was much harder."

How did things change?
"For sure having to learn everything gave me a bit of extra nervous energy and once I was "overtaken" it allowed me to concentrate on the races. The win at Brands Hatch was a turning point; it gave me the impetus to attack the series after the summer break in the last three races of the season."

It was a thrilling finale at Magny Cours; in the final corners it looked as though it might slip through your fingers…
"It was one of the most intense races. Unfortunately I made a mistake and lost ground on Badovini and Corti. I know that if Corti won I would have lost the title but I didn't give them a single centimetre until I caught them. But there wasn't time to attack, and Badovini won."

Who were your toughest opponents?
"For sure Corti, perhaps Baiocco until halfway through the championship, Simeon - who went very well - and Aitchison. All tried to win, and this made the championship closely balanced until the end."

What is your next objective?
"I'd like to move to SBK and it looks to me as though Ducati are trying to find a satisfactory solution. Otherwise I'll do another year in STK1000 and try and win another title."

« Gewijzigd: 17-10-2007 om 13:25:33 door sTTevie »

#19 & #11 ... our future

Dennis Noyes is the daddy!!

go BIG or go home!
     Reageer met citaat 
Hallo super-bike,

alhoewel ieder recht heeft op een mening en ook iedereen zijn eigen voorkeur heeft voor teams rijders etc., wil ik toch even reageren.

Over slogans, gezegdes en spreekwoorden zul je ook wel bekend zijn met hoge bomen vangen veel wind en je kop boven het maaiveld uitsteken...

Maar goed waar ik op wil reageren is het feit dat we zgn niks doen voor nederlandse rijders, wellicht is je ontgaan dat we al jaren NK teams ondersteunen: Kobutex, Duntep, Iris ten Katen en Arie Vos. Op WK nivo zijn we verbonden aan Honda Europe en worden rijderskeuzes genomen obv te verwachten resultaten.

Natuurlijk is het ook ONZE wens om eens een nederlander op WK nivo voor de hoofdprijzen mee te laten strijden, maar dat zit er op dit moment niet in.

Mijn quote over traction control ging duidelijk over de WK machine van James Toseland. In het NK met Arie Vos is deze technologie NIET ingezet, maar zoals jezelf al zegt zou dat hierin wel mogen, dus zelfs als....,dan zou het geen probleem zijn.... Zelfde geldt voor IDM trouwens...

De motor van Arie Vos is diverse keren gecontroleerd en zoals iedereen kan zien is het zeker niet de absoluut snelste motor van het veld, maar gewoon een zeer goed sturende motor, met een zeer goed sturende rijder erop.

Aangezien je uit Dalfsen komt (naast de deur dus), wil ik je graag uitnodigen om eea eens onder een kop koffie nader uit te leggen. Hopelijk accepteer je de uitnodiging en anders hoop ik op een iets genuanceerdere mening.

Met vriendelijk groet,
Ronald ten Kate
     Reageer met citaat 
Ronald_ten_Kate schreef 18-10-07 om 14:44:09
Hallo super-bike,

alhoewel ieder recht heeft op een mening en ook iedereen zijn eigen voorkeur heeft voor teams rijders etc., wil ik toch even reageren.

Over slogans, gezegdes en spreekwoorden zul je ook wel bekend zijn met hoge bomen vangen veel wind en je kop boven het maaiveld uitsteken...

Maar goed waar ik op wil reageren is het feit dat we zgn niks doen voor nederlandse rijders, wellicht is je ontgaan dat we al jaren NK teams ondersteunen: Kobutex, Duntep, Iris ten Katen en Arie Vos. Op WK nivo zijn we verbonden aan Honda Europe en worden rijderskeuzes genomen obv te verwachten resultaten.

Natuurlijk is het ook ONZE wens om eens een nederlander op WK nivo voor de hoofdprijzen mee te laten strijden, maar dat zit er op dit moment niet in.

Mijn quote over traction control ging duidelijk over de WK machine van James Toseland. In het NK met Arie Vos is deze technologie NIET ingezet, maar zoals jezelf al zegt zou dat hierin wel mogen, dus zelfs als....,dan zou het geen probleem zijn.... Zelfde geldt voor IDM trouwens...

De motor van Arie Vos is diverse keren gecontroleerd en zoals iedereen kan zien is het zeker niet de absoluut snelste motor van het veld, maar gewoon een zeer goed sturende motor, met een zeer goed sturende rijder erop.

Aangezien je uit Dalfsen komt (naast de deur dus), wil ik je graag uitnodigen om eea eens onder een kop koffie nader uit te leggen. Hopelijk accepteer je de uitnodiging en anders hoop ik op een iets genuanceerdere mening.

Met vriendelijk groet,
Ronald ten Kate


Grote klasse!
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Ronald_ten_Kate schreef 18-10-07 om 14:44:09
Hallo super-bike,

alhoewel ieder recht heeft op een mening en ook iedereen zijn eigen voorkeur heeft voor teams rijders etc., wil ik toch even reageren.

Over slogans, gezegdes en spreekwoorden zul je ook wel bekend zijn met hoge bomen vangen veel wind en je kop boven het maaiveld uitsteken...

Maar goed waar ik op wil reageren is het feit dat we zgn niks doen voor nederlandse rijders, wellicht is je ontgaan dat we al jaren NK teams ondersteunen: Kobutex, Duntep, Iris ten Katen en Arie Vos. Op WK nivo zijn we verbonden aan Honda Europe en worden rijderskeuzes genomen obv te verwachten resultaten.

Natuurlijk is het ook ONZE wens om eens een nederlander op WK nivo voor de hoofdprijzen mee te laten strijden, maar dat zit er op dit moment niet in.

Mijn quote over traction control ging duidelijk over de WK machine van James Toseland. In het NK met Arie Vos is deze technologie NIET ingezet, maar zoals jezelf al zegt zou dat hierin wel mogen, dus zelfs als....,dan zou het geen probleem zijn.... Zelfde geldt voor IDM trouwens...

De motor van Arie Vos is diverse keren gecontroleerd en zoals iedereen kan zien is het zeker niet de absoluut snelste motor van het veld, maar gewoon een zeer goed sturende motor, met een zeer goed sturende rijder erop.

Aangezien je uit Dalfsen komt (naast de deur dus), wil ik je graag uitnodigen om eea eens onder een kop koffie nader uit te leggen. Hopelijk accepteer je de uitnodiging en anders hoop ik op een iets genuanceerdere mening.

Met vriendelijk groet,
Ronald ten Kate


inderdaad, dank voor dit antwoord!

Maar......bepaalt Honda ook de keuze voor stock1000 of heeft TKR daar ook een bepalende stem in? Overigens zijn er natuurlijk slechtere kandidaten te verzinnen dan de stock600-kampioen; het gaat dus niet op Maxime Berger, maar in algemene zin.
     Reageer met citaat 
Nu we toch vragen aan het afvuren zijn: is bijvoorbeeld Roy ten Napel geen optie geweest? Heeft dit seizoen beter gepresteerd dan Sembera (natuurlijk puur naar de klassering gekeken).
Mugello never sleeps!
Ocampa
Tja...

     Reageer met citaat 
Ronald_ten_Kate schreef 18-10-07 om 14:44:09
...heel verhaal...


Gaaf dat je even van je laat horen Ronald!
Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.
Ocampa
Tja...

     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 18-10-07 om 15:19:26
Nu we toch vragen aan het afvuren zijn: is bijvoorbeeld Roy ten Napel geen optie geweest? Heeft dit seizoen beter gepresteerd dan Sembera (natuurlijk puur naar de klassering gekeken).


Tja, ik denk dat daar gewoon vooral bedrijfs-economische redenen aan ten grondslag liggen, niks meer en niks minder. Voor ons als Nederlandse wegracefans natuurlijk erg jammer, maar voor Gerrit en Ronald TK spelen heel andere belangen, zij moeten een raceteam (met werknemers etc.) draaiende houden. Nederlanders genereren niet genoeg sponsorgelden (dat is bekend), dus tja dan is het kiezen of delen.
Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.
henk179
zo, effe een bakkie

     Reageer met citaat 
super-bike schreef 16-10-07 om 22:42:36
(...)



In het IDM zullen ze zich niet wagen aan technische hoogstandjes, geheid dat het blok los gaat, ook al ben je 10e. In het ONK kunnen ze het rustig doen, kijkt toch niemand naar of ze pakken wel een andere rijder.



De toppers in het IDM rijden met traction control en launche control...... hoezo geen technische hoogstandjes ?
Hobby's ?: het dragen van een geel petje
fred
Alonso betekent spaans wijf!

     Reageer met citaat 
Ocampa schreef 16-10-07 om 20:45:28
Dus ook in de stock klasses kiest TK nu voor buitenlanders ipv Nederlanders.
Ben je daar nu echt verbaasd over
Smoke it, smoke it, smoke it if it's ready for replacement
Ocampa
Tja...

     Reageer met citaat 
fred schreef 18-10-07 om 17:52:09
(...)
Ben je daar nu echt verbaasd over


Nee (zie drie posts boven deze), maar daarom is het toch wel jammer om als Nederlands wegracefan dat te moeten constateren?
Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: