Silly season 2008 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Topic: Silly season 2008 (27473 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
fred schreef 18-10-07 om 17:52:09
(...)
Ben je daar nu echt verbaasd over


Teleurgesteld
fred
Alonso betekent spaans wijf!

     Reageer met citaat 
Ocampa schreef 18-10-07 om 18:11:55
(...)


Nee (zie drie posts boven deze), maar daarom is het toch wel jammer om als Nederlands wegracefan dat te moeten constateren?
Het is nu toch al lange tijd duidelijk dat de Tenkate's het op zijn best hooguit erg jammer vinden dat ze van hun zakenpartners niet de mogelijkheid krijgen om een nederlands coureur te laten rijden op één van hun machine's. Vergeet het gewoon maar dat er ooit nog een nederlander bij Tenkate gaat rijden. De wil is er gewoon niet genoeg. Dat dat als nederlandse race fan teleurstellend is zal ze denk ik gewoon worst zijn.
Smoke it, smoke it, smoke it if it's ready for replacement
super-bike
denk nooit dat je groot bent, roem is vergankelijk

     Reageer met citaat 
Ronald_ten_Kate schreef 18-10-07 om 14:44:09
Hallo super-bike,

alhoewel ieder recht heeft op een mening en ook iedereen zijn eigen voorkeur heeft voor teams rijders etc., wil ik toch even reageren.

Over slogans, gezegdes en spreekwoorden zul je ook wel bekend zijn met hoge bomen vangen veel wind en je kop boven het maaiveld uitsteken...

Maar goed waar ik op wil reageren is het feit dat we zgn niks doen voor nederlandse rijders, wellicht is je ontgaan dat we al jaren NK teams ondersteunen: Kobutex, Duntep, Iris ten Katen en Arie Vos. Op WK nivo zijn we verbonden aan Honda Europe en worden rijderskeuzes genomen obv te verwachten resultaten.

Natuurlijk is het ook ONZE wens om eens een nederlander op WK nivo voor de hoofdprijzen mee te laten strijden, maar dat zit er op dit moment niet in.

Mijn quote over traction control ging duidelijk over de WK machine van James Toseland. In het NK met Arie Vos is deze technologie NIET ingezet, maar zoals jezelf al zegt zou dat hierin wel mogen, dus zelfs als....,dan zou het geen probleem zijn.... Zelfde geldt voor IDM trouwens...

De motor van Arie Vos is diverse keren gecontroleerd en zoals iedereen kan zien is het zeker niet de absoluut snelste motor van het veld, maar gewoon een zeer goed sturende motor, met een zeer goed sturende rijder erop.

Aangezien je uit Dalfsen komt (naast de deur dus), wil ik je graag uitnodigen om eea eens onder een kop koffie nader uit te leggen. Hopelijk accepteer je de uitnodiging en anders hoop ik op een iets genuanceerdere mening.

Met vriendelijk groet,
Ronald ten Kate



Ronald, bedankt voor je verhaal!

alleen bedoel niet de rijders in het ONK, maar juist rijders op internationaal niveau.

Ik ook kan begrijpen dat Honda en sponsoren mede bepalend zijn in de rijderskeuze,

maar was het niet sterk geweest om naast Maxime Berger (wat een logische keus voor de toekomst kan zijn) een keer een Nederlander de kans te geven?

Bv Schouten of Ter Braake of Ten napel etc

zodat ook jullie een Nederlandse jongen verder helpen op weg naar een internationale carriere?

Ben benieuwd naar je antwoord.

Wat de uitnodiging betreft zal ik binnenkort eens doen.

Groeten

Super-bike
R1_beest
yellow1000Gixx

     Reageer met citaat 
Danny de Boer/Ten kate
Circuitrijden is toppie bij www.motorsport lifestyle.nl
     Reageer met citaat 
Ik verwacht Danny de Boer in de FIM 1000 Cup in het MTM team.
Tenminste dat zijn de laatste berichten.
Is misschien wel de rijder die vol voor punten kan gaan in deze hele zware klasse, Schouten kan er over meepraten. Ben heel benieuwd hoe Danny het gaan doen, hoewel ik hem liever bij TKR had gezien nu ze ook zich gaan bemoeien met de FIM 1000 Cup.
allard
Putoline Oil Racing

     Reageer met citaat 
En ook Srdanov wil volgend jaar FIM Cup rijden!
Voor het Belgische Zone Rouge team, zal hij ook aan de World Endurance van Qatar meerijden. En zij willen voor het zelfde team ook volgend jaar in de FIM Cup uitkomen.

bron: racesport.nl
http://www.allardracing.com
Dutch Superbike # 35
     Reageer met citaat 
Dit begrijp ik niet echt, als je met de 600 al niet echt kan meekomen wordt het wel heel moeilijk. Ik denk dat ze het niveau zwaar onderschatten. Kan je beter nog een jaar 600 superstock rijden en in het dutch open op een 1000 om te wennen.
Ook een start krijgen in de FIM 1000 Cup zal moeilijk worden verwacht ik, de regels zijn niet misselijk.
     Reageer met citaat 
fred schreef 18-10-07 om 19:03:33
(...)
Het is nu toch al lange tijd duidelijk dat de Tenkate's het op zijn best hooguit erg jammer vinden dat ze van hun zakenpartners niet de mogelijkheid krijgen om een nederlands coureur te laten rijden op één van hun machine's. Vergeet het gewoon maar dat er ooit nog een nederlander bij Tenkate gaat rijden. De wil is er gewoon niet genoeg. Dat dat als nederlandse race fan teleurstellend is zal ze denk ik gewoon worst zijn.

Ik ben toch van mening dat de wil er echt wel is bij TenKate.Maar dat de invloed van Honda Europa toch best wel groot is wie er op een Honda uitkomt in het WK
Trax

avatar
ZAC #111 en #717, Teammanager #222

     Reageer met citaat 
Paul schreef 19-10-07 om 09:33:05
(...)

Ik ben toch van mening dat de wil er echt wel is bij TenKate.Maar dat de invloed van Honda Europa toch best wel groot is wie er op een Honda uitkomt in het WK

Dat is dan de tol van het succes.

Blijft jammer. Een team op wereldnivo en toch nog weinig tot geen kansen voor nederlands talent. Da's dus balen voor de nederlandse wegracesport.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
sTTevie
España para siempre (y la Isla de Man también)

     Reageer met citaat 
Polita keert volgend jaar terug naar de FIM Cup, met Sterilgarda-Ducati van Borciani ....

hier tijdens 'n recente test ...



& op de CIV 999R

#19 & #11 ... our future

Dennis Noyes is the daddy!!

go BIG or go home!
Ocampa
Tja...

     Reageer met citaat 
sTTevie schreef 23-10-07 om 15:47:08
Polita keert volgend jaar terug naar de FIM Cup, met Sterilgarda-Ducati van Borciani ....

hier tijdens 'n recente test ...

(afbeelding)

& op de CIV 999R

(afbeelding)


Ik vind het toch jammer dat coureurs die al eens overgestapt zijn naar en andere klasse (SBK) en daar dan floppen weer terug gaan naar de stock. De stock zie ik als een klasse voor jong talent, om zich daar te bewijzen en het als springplank genruiken om hogerop te komen. Niet als een soort vergaarbak voor rijders die het in een andere klasse niet konden bolwerken.
Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.
allard
Putoline Oil Racing

     Reageer met citaat 
Ocampa schreef 23-10-07 om 18:02:28
(...)


Ik vind het toch jammer dat coureurs die al eens overgestapt zijn naar en andere klasse (SBK) en daar dan floppen weer terug gaan naar de stock. De stock zie ik als een klasse voor jong talent, om zich daar te bewijzen en het als springplank genruiken om hogerop te komen. Niet als een soort vergaarbak voor rijders die het in een andere klasse niet konden bolwerken.

Er zijn er een paar die teurgstappen. Nu dus Polita, maar ook van Keymeulen, Iannuzo, Chiarello.

Maar hoeveel zijn er wel niet teruggestapt van SBK naar SS?? Veel meer denk ik zelf, toch?

Ik denk dat vaak het probleem is dat ze te snel overstappen van de FIM Cup naar de SBK.
Zelf (als ik de kans zou krijgen dan) zou ik vanuit de FIM Cup willen overstappen naar het WSS en dan pas WSBK.
Het probleem is dat je op een stock fiets geen vrijheid hebt. In de Supersport al wat meer zoals versnellingsbakken, leren uit datalogging, anti hop koppelingen en bandenkeuzes.

En als je dat naast hard rijden kunt, pas overstappen naar het SBK.

« Gewijzigd: 24-10-2007 om 01:10:05 door allard »

http://www.allardracing.com
Dutch Superbike # 35

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: