Monteur gezocht! favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Topic: Monteur gezocht! (7528 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
dagobert schreef 28-02-10 om 19:41:04
Hij gaat eerst even goed oefenen met starten, schakelen etc.
Doel van dit seizoen is om 2 of 3 races te gaan rijden.


Schakelen enzo heb je in een middag onder de knie
Als het weer het toelaat misschien eens op een industrie terrein een beetje oefenen.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Fuse

avatar
Fuselicious.

     Reageer met citaat 
Het mooiste is als je een monteur vind die op steenworp afstand van je woond zodat hij niet alleen de racer ziet op de wedstrijd dagen.
En heb je van de vorige eigenaar wat gegevens gekregen voor preventief onderhoud zoals olie wissel om de zoveel tijd, zuiger zoveel uur en welke sproeier bij welke temperatuur (weet niet of ze zo ver gaan in jou klasse ).
Welke banden en welke banden druk.
En maak een lijst waarop je dingen bijhoud.

een voorbeeldje: datum, plaats, weersomstandigheden

Type band=
bandendrukvoor=
bandendruk achter=
Tandwiel voor=
tandwiel achter=
Sproeier=
Liters in de tank=
Trainings tijd=
snelste ronde race=

En ik weet niet wat je aan je vering kan/mag doen anders kan dat er ook nog bij.
Zo heb je altijd iets om in terug te kijken als je weer op het zelfde circuit komt.

En een lijst voor de trainings ronden.

Voorbeeld:datum, plaats, weersomstandig heden, Training/race, type band, banden druk.
Ronde 1
ronde 2
enz
enz


Hier houd je dan je ronde tijden bij in de training en race.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Comedy is simply a funny way of being serious.
     Reageer met citaat 
Fuse,

Erik heeft inmiddels wat mensen om zich heen verzameld die inderdaad in de buurt wonen. Het onderhoud zit qua monteurs wel goed.

Het bijhouden van de data ga ik voor hem regelen. Hij maakt gebruik van een GPS logger van Infotronic. In de software die daar bij zit, kun je alle waarden meegeven en heb je die inclusief ronde en sector tijden bij elkaar.

Zelfs als beginneling heb je veel aan zo'n (relatief goedkoop) systeem. Door telkens te kijken wat je resultaten zijn kun je zien of je progressie boekt. ook bij kleine dingen.

Wat de afstelling betreft, eerst maar rijden met de basis setup en als de grens bereikt is en er routine is het naar een volgend level brengen.
Fuse

avatar
Fuselicious.

     Reageer met citaat 
Comedy is simply a funny way of being serious.
Ferry_van_Rijn
Racecracks Trackdays & Racing School Mettet

     Reageer met citaat 
Fuse schreef 17-03-10 om 20:37:34
Het mooiste is als je een monteur vind die op steenworp afstand van je woond zodat hij niet alleen de racer ziet op de wedstrijd dagen.
En heb je van de vorige eigenaar wat gegevens gekregen voor preventief onderhoud zoals olie wissel om de zoveel tijd, zuiger zoveel uur en welke sproeier bij welke temperatuur (weet niet of ze zo ver gaan in jou klasse ).
Welke banden en welke banden druk.
En maak een lijst waarop je dingen bijhoud.

een voorbeeldje: datum, plaats, weersomstandigheden

Type band=
bandendrukvoor=
bandendruk achter=
Tandwiel voor=
tandwiel achter=
Sproeier=
Liters in de tank=
Trainings tijd=
snelste ronde race=

En ik weet niet wat je aan je vering kan/mag doen anders kan dat er ook nog bij.
Zo heb je altijd iets om in terug te kijken als je weer op het zelfde circuit komt.

En een lijst voor de trainings ronden.

Voorbeeld:datum, plaats, weersomstandig heden, Training/race, type band, banden druk.
Ronde 1
ronde 2
enz
enz


Hier houd je dan je ronde tijden bij in de training en race.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Wat een flauwekul allemaal, je lijkt wel een boekhouder. Gewoon gassen met die handel
     Reageer met citaat 
Ferry_van_Rijn schreef 18-03-10 om 18:43:16
(...)

Wat een flauwekul allemaal, je lijkt wel een boekhouder. Gewoon gassen met die handel


Inderdaad, gewoon lekker rijden en plezier (en snelheid) krijgen. Ga die jongen aub niet vermoeien met schematjes. Als de resultaten er zijn kan je eens beginnen met bijbrengen waarom je bepaalde dingen doet, welk effect ze hebben en wat je er aan kan verbeteren.

Gewoon...lekkker...rijden!
Fuse

avatar
Fuselicious.

     Reageer met citaat 
Je hoeft die jongen er niet belasten maar je bouwt gewoon een gegevens bestand op voor de toekomst.

En het was maar een tip
Comedy is simply a funny way of being serious.
Fuse

avatar
Fuselicious.

     Reageer met citaat 
Ferry_van_Rijn schreef 18-03-10 om 18:43:16
(...)

Wat een flauwekul allemaal, je lijkt wel een boekhouder. Gewoon gassen met die handel



Ik weet niet hoe jij het doet..........maar ik weet niet beter als dat dit gewoon helpt we deden bij MV niet anders.
Comedy is simply a funny way of being serious.
     Reageer met citaat 
Fuse schreef 18-03-10 om 20:07:35
(...)



Ik weet niet hoe jij het doet..........maar ik weet niet beter als dat dit gewoon helpt we deden bij MV niet anders.


Er is een behoorlijk verschil tussen het niveau waarop jij en Ferry en zometeen Erik gaat rijden.

Iemand die nog geen meter op een circuit heeft gereden ga je niet lastig vallen met schematjes enz.
De datalogger is leuk om hem te laten zien wat hij aan zijn schakelmanier moet veranderen maar aan de andere kant, ik denk dat 99% van de huidige rijders in welke klasse dan ook het zonder logger heeft geleerd
Bernhard
Blanke bolster, ruwe pit

     Reageer met citaat 
Ach, als prestaties straks uitblijven kunnen we in elk geval zeggen: aan het materiaal heeft het niet gelegen!
-- Rumours of my death have been greatly exaggerated --
** "Een volk, dat zijn verdediging verwaarloost, zet zijn vrijheid op het spel'" **
     Reageer met citaat 
Paul17 schreef 19-03-10 om 08:42:23
(...)


Er is een behoorlijk verschil tussen het niveau waarop jij en Ferry en zometeen Erik gaat rijden.

Iemand die nog geen meter op een circuit heeft gereden ga je niet lastig vallen met schematjes enz.
De datalogger is leuk om hem te laten zien wat hij aan zijn schakelmanier moet veranderen maar aan de andere kant, ik denk dat 99% van de huidige rijders in welke klasse dan ook het zonder logger heeft geleerd


Ik ben het helemaal met je eens, lekker rijden is het belangrijkste. Je leert uiteraard niet te schakelen door de logger, maar je kunt wel zien of je vooruitgang boekt.

Erik is overigens net als ik zeer geintereseerd in computers. De Dataverwerking sluit dus op onze hobby/beroep/school aan en is beslist geen belemmering maar voegt juist iets toe aan ons plezier.

Gisteren heeft hij nog even gereden, het is echt wel stoer om zo'n mannetje te horen opschakelen en die machine in de toeren te jagen. Het blijft een mooi geluidje zo'n snerpende tweetakt.
     Reageer met citaat 
WimLex schreef 19-03-10 om 13:31:12
(...)


Ik ben het helemaal met je eens, lekker rijden is het belangrijkste. Je leert uiteraard niet te schakelen door de logger, maar je kunt wel zien of je vooruitgang boekt.

Erik is overigens net als ik zeer geintereseerd in computers. De Dataverwerking sluit dus op onze hobby/beroep/school aan en is beslist geen belemmering maar voegt juist iets toe aan ons plezier.

Gisteren heeft hij nog even gereden, het is echt wel stoer om zo'n mannetje te horen opschakelen en die machine in de toeren te jagen. Het blijft een mooi geluidje zo'n snerpende tweetakt.


Bedoel het ook niet vervelend, we rijden zelf met dezelfde logger als jullie en zitten ook een paar keer per dag te spelen
Een goed dashbord levert overigens meer op omdat je direct informatie tot je beschikking hebt. Probeer je een nieuwe lijn of short shift je ff snel voor een bocht zie je direct het effect op je rondetijd.

We gebruiken het programma eigenlijk alleen om te bevestigen dat de tandwielverhouding die voor de rijders ideaal blijkt, ook op papier het beste is al heb je daar aan een tijdsuitdraai al genoeg aan.
Het is leuk om te zien wat aanpassingen aan de carb en overbrenging doen op bepaalde stukken van het circuit.
Daarnaast is het met 5 rijders in 1 team ideaal om te kijken waar je tijd laat liggen om zo van elkaar te leren.
Ferry_van_Rijn
Racecracks Trackdays & Racing School Mettet

     Reageer met citaat 
Fuse schreef 18-03-10 om 20:07:35
(...)



Ik weet niet hoe jij het doet..........maar ik weet niet beter als dat dit gewoon helpt we deden bij MV niet anders.

Ik was beetje reactie aan het uitlokken
Ook als die jongen met de brommer aan het begin staat zijn er natuurlijk wel een aantal dingen erg belangrijk.
Denk ook aan d eveiligheid, dus niks vergeten en de banden op de juiste druk.

Ach en ikke......... ik doe maar wat. Nadeel daarvan is wel dat het telkens een verrassing is hoe de motor nu weer aanvoelt. Gewoon rijstijl aan de motor aanpassen en gassen met dat apparaat. haha
Nee, om eerlijk te zijn, ben ik met grote STIP de grootste boekhouder van het team en ik kijk op de mm!
Miereneuker zoals ze in Den-Haag zeggen. Meesten in het ONK houden alles wel netjes bij toch?!
     Reageer met citaat 
Paul17 schreef 19-03-10 om 14:51:25
(...)


Bedoel het ook niet vervelend, we rijden zelf met dezelfde logger als jullie en zitten ook een paar keer per dag te spelen
Een goed dashbord levert overigens meer op omdat je direct informatie tot je beschikking hebt. Probeer je een nieuwe lijn of short shift je ff snel voor een bocht zie je direct het effect op je rondetijd.

We gebruiken het programma eigenlijk alleen om te bevestigen dat de tandwielverhouding die voor de rijders ideaal blijkt, ook op papier het beste is al heb je daar aan een tijdsuitdraai al genoeg aan.
Het is leuk om te zien wat aanpassingen aan de carb en overbrenging doen op bepaalde stukken van het circuit.
Daarnaast is het met 5 rijders in 1 team ideaal om te kijken waar je tijd laat liggen om zo van elkaar te leren.


Ik heb het liefst dat hij nog een helemaal niet op zijn dashboard kijkt, stelt op deze machine ook niet voor. Hij moet zich concentreren op het rijden niet op kijken naar zijn schemrpje

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: