Moriwaki cup favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 12

Topic: Moriwaki cup (172335 keer gelezen)
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Als opvolger van de Junior cup en de SV 650 klasse wordt door CRT en Ten Kate gezamenlijk de Moriwaki cup geintroduceerd

Moriwaki cup website

Leuk initiatief, sluit ook wel aan bij wat er verder in de wereld van de racerij gebeurt.

Zijn er hier nog potentiële deelnemers? Kikkie wellicht?
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
Talent 600 Cup, Moriwaki Cup, schitterende initiatieven om talent te kweken. Maar hoe past bijvoorbeeld dat Kids on tracks waar die motorsportloterij zich mee bezig houdt hier in? Is dat dan weer een apart iets? En die NSF100 cup van Molenaar, gaat dat ook gewoon door?

En nog een aantekening, het is leuk om talent te kweken, maar volgens mij is het kweken van talent niet het probleem in Nederland, dat is best wel aanwezig. Het is meer dat als ze de overstap dan willen maken naar een internationaal kampioenschap ze vaak in een gat vallen omdat er dan geen geld voorhanden is? Dat is waar het mis gaat in Nederland.
     Reageer met citaat 
Trax schreef 25-08-10 om 07:40:03
Als opvolger van de Junior cup en de SV 650 klasse wordt door CRT en Ten Kate gezamenlijk de Moriwaki cup geintroduceerd

Moriwaki cup website

Leuk initiatief, sluit ook wel aan bij wat er verder in de wereld van de racerij gebeurt.

Zijn er hier nog potentiële deelnemers? Kikkie wellicht?


Kiki Racing volgt de Moriwaki cup met grote belangstelling. Erik heeft ook al op zo'n machientje gezeten om even te kijken hoe het voelt. Het kost in de basis € 5500,- per seizoen. Dat wijkt niet zoveel van zijn budget voor dit jaar. Echter komt de valschade daar nog wel bij.

2011 komt voor ons nog iets te vroeg, de planning was 4 raceweekenden in 2010 en daarna in 2011 een heel seizoen in de sportluchtklasse. Hij heeft inmiddels deelgenomen aan 6 raceweekenden en zal de laatste drie ook rijden (grote schade voorbehouden). Dat is fors meer dan van te voren gedacht en dus positief. Erik moet echter nog veel leren (en doet dat ook).

Vooralsnog is de planning 2011 sportlucht, tenzij er een dikke financiele meevaller opduikt of een van zijn sponsoren er brood in ziet.


Moriwaki machientje tijdens de RRD achter de hoofdtribune.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 25-08-10 om 09:33:22
Talent 600 Cup, Moriwaki Cup, schitterende initiatieven om talent te kweken. Maar hoe past bijvoorbeeld dat Kids on tracks waar die motorsportloterij zich mee bezig houdt hier in? Is dat dan weer een apart iets? En die NSF100 cup van Molenaar, gaat dat ook gewoon door?


Zoals je op de Moriwaki kan zien werkt kids on tracks mee aan het project. De NSF100 is mondiale klasse onderverdeeld in nationale kamioenschappen voor de leeftijdsgroep tot en met 15. De Moriwaki sluit daar mooi op aan.
     Reageer met citaat 
WimLex schreef 25-08-10 om 11:17:35
(...)


Zoals je op de Moriwaki kan zien werkt kids on tracks mee aan het project. De NSF100 is mondiale klasse onderverdeeld in nationale kamioenschappen voor de leeftijdsgroep tot en met 15. De Moriwaki sluit daar mooi op aan.


Bedankt voor de uitleg.
kikkie95

avatar
#NLYF

     Reageer met citaat 
Deze klasse heeft inderdaad mijn aandacht, ik zou graag eerst naar de top kruipen van de sobw races voor ik de overstap maak naar een klasse zoals dit. Deze klasse zal ook echt heel erg hard over de banen scheuren. De 25 snelste en meest enthousiast rijders zullen hier aan de start staan en dus is er hoogst waarschijnlijk een enorme strijd. Kortom daarom lijkt dit mij een erg leuke klasse om te zien en zeker om te rijden
Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired
     Reageer met citaat 
Michael van der Mark reed vanmiddag met een Moriwaki mee bij de KNMV-Cup op Assen in de Vobis/Juniorcup. Zag er goed uit.
     Reageer met citaat 
Informatie Moriwaki Cup (05-09-2010)

Bron CRT, Hennie Lentink
Citaat:
De wegrace in Nederland mist eigenlijk nog een klasse waarin rijders vanaf
twaalf jaar ervaring kunnen opdoen met een lichte
viertaktmachine. Gezien de fysieke bouw van Hollandse jongens rond de
leeftijd van twaalf jaar zijn er slechts enkelen die goed op een 125cc
tweetakt- machine passen. Hiernaast is het discutabel deze jonge
jongens direct op een 600cc viertakt machine aan het werk te zetten. Een lichte
viertakt machine zou een ideale schakel zijn om dit talent te ontwikkelen voor
doorstroming naar een Standaard 600 klasse.
Nadat Hennie Lentink eerder hierover al eens met Gerrit ten Kate had
gesproken heeft Gerrit zich in en buiten Europa georiënteerd wat de
mogelijkheden in deze zijn.
In Italië maakt hij kennis met de Moriwaki MD250H Cup. In deze Cup wordt er
gereden met een betrouwbare ééncilinder viertaktmachine met een
Honda CRF 250 X Enduroblok in een 125cc Moriwaki frame.
Gerrit ziet toekomst in deze machine en neemt hem mee. Hij informeert Hennie
dat er een prachtige machine in Nieuwleusen staat die het “gat” in de struktuur
van de opbouw in de wegrace in Nederland sluitend kan maken. Een mogelijke
Cupklasse met deze motoren kan als ideale kweekvijver dienen om jong talent
te scouten en te ontwikkelen.

Moriwaki Cup
Er zijn verschillende manieren om de Moriwaki Cup te integreren in de
Nederlandse motorsport. De meest professionele wijze is de beste en de
participerende relaties krijgen hieruit hun grootste effort.
Een aantal relaties investeren gezamenlijk in de aanschaf van 30 Moriwaki
motoren voor 25 deelnemers.
De deelnemer least zijn motor op jaarbasis voor € 6.000,00 ex. BTW en betaalt
een borgstelling van € 1.000,00 ex BTW.
De borgstelling wordt aan het eind van het seizoen geretourneerd nadat al het
materiaal in goede staat is ingeleverd bij de organisatie. De deelnemer blijft te
allen tijde financieel verantwoordelijk voor de door haar of hem gereden
schade.
De motoren komen in onderhoud bij ten Kate Racing Products die zorg draagt
dat de motoren in perfect technische staat blijven.
Tevens draagt ten Kate Racing Products zorg voor het op voorraad hebben van
spareparts en crashdelen.
De motoren worden middels een truck met oplegger naar het circuit gebracht
en iedere rijder krijgt per loting haar of zijn motor voor die dag aangewezen.
Iedere deelnemer krijgt de beschikking over een eigen tent van 3 x 3 mtr. welke
rondom de truck met oplegger geplaatst dient te worden. Verder krijgt iedere
deelnemer de beschikking over een gereedschapkist met daarin
handgereedschap.
Deelnemers mogen alleen op de dag zelf de setting van de vering aanpassen,
kleine reparaties worden ook door de deelnemer zelf uitgevoerd.
Grote reparaties worden gedaan door de aanwezige monteur en in geval van
een totale schade kan besloten worden om één van de reservemotoren ter
beschikking te stellen.
     Reageer met citaat 
Ben ik nu gek of is de leaseprijs nu 500euri hoger geworden.
     Reageer met citaat 
andre schreef 06-09-10 om 14:56:38
Ben ik nu gek of is de leaseprijs nu 500euri hoger geworden.


Is allebei waar

Sorry,ik kon het niet laten
     Reageer met citaat 
ossje schreef 06-09-10 om 15:03:53
(...)


Is allebei waar

Sorry,ik kon het niet laten


was ook een inkoppertje
     Reageer met citaat 
+ 1000 euri borg, zorgt voor een startbedrag wat even neergeteld moet worden op € 8330,- Valschade komt daar nog bij en wat schade aan het blok, is me niet helemaal duidelijk. al met al toch wel een redelijke investering voor een machine die op het einde van de rit niet je eigendom is.

Erik mag nog heel wat vakken vullen bij de plaatselijke buurtsuper voor hij dit bij elkaar heeft
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
WimLex schreef 06-09-10 om 15:28:15
+ 1000 euri borg, zorgt voor een startbedrag wat even neergeteld moet worden op € 8330,- Valschade komt daar nog bij en wat schade aan het blok, is me niet helemaal duidelijk. al met al toch wel een redelijke investering voor een machine die op het einde van de rit niet je eigendom is.

Erik mag nog heel wat vakken vullen bij de plaatselijke buurtsuper voor hij dit bij elkaar heeft


Daarintegen is dit wel in grote lijnen een machine die gelijk is aan de toekomstige vervanger van de 125.

Misschien dat het daarmee wel DE klasse moet gaan worden waar je moet gaan rijden om vroeg ervaring op te doen voor een eventuele internationale doorstart?

Neemt niet weg dat hij ondanks dat toch betaalbaar moet blijven.

Hoeveel wedstrijden hebben we het over trouwens?
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Volgens mij 7 wedstrijden
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
andre schreef 06-09-10 om 16:25:09
Volgens mij 7 wedstrijden


mag hopen dat het wel dubbele wedstrijden worden want 7 wedstrijden is wel erg mager

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 12


Snelle navigatie: