Moriwaki cup favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 12

Topic: Moriwaki cup (172421 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Een fotootje :

     Reageer met citaat 
crosser78 schreef 07-09-10 om 20:21:28
(...)


mag hopen dat het wel dubbele wedstrijden worden want 7 wedstrijden is wel erg mager


Dan komt de machine op 1200 euri per wedstrijd, komt vor de rest alles er nog bij.
     Reageer met citaat 
WimLex schreef 08-09-10 om 07:24:05
(...)


Dan komt de machine op 1200 euri per wedstrijd, komt vor de rest alles er nog bij.


behoorlijk duur geintje.....
     Reageer met citaat 
Ik wil hiermee overigens niet de Moriwaki cup afkatten, maar het zijn toch behoorlijke bedragen.
kikkie95

avatar
#NLYF

     Reageer met citaat 
dat is erg duur voor een race als je het mij vraagt .
Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired
     Reageer met citaat 
Moet jij niet aan het werk op school

Het is natuurlijk niet te vergelijken met SOBW Sportluchtklasse. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat de rijders in de juniorcup nu per wedstrijd kwijt zijn.

Anyone?
kikkie95

avatar
#NLYF

     Reageer met citaat 
doe ik ook ben multitasker
WimLex schreef 08-09-10 om 10:40:58
Moet jij niet aan het werk op school
Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired
     Reageer met citaat 
andre schreef 06-09-10 om 16:25:09
Volgens mij 7 wedstrijden


Volgens mij moet aankomend talent veel rijden om een talent te ontwikkelen.
Dit gaat niet lukken in 7 races.
Dat is globaal 7 uur op de motor in een heel jaar.

Talent ontwikkelen gaat ook niet lukken als de rijders uitsluitend de beschikking hebben over de motor tijdens de races, er is zo geen enkele mogelijkheid om lekker veel kilometers te maken, iets wat juist zo broodnodig is.

Wat is nu uiteindelijk het doel van deze klasse
     Reageer met citaat 
Er zijn meerdere manieren om hard rond te gaan op een motor, de een heeft het van zichzelf (Rossi) de ander moet het hebben van hard werken (Hayden).

Vooral voor de tweede groep is veel testen een must om naar voren te komen. Dit is volgens mij ook meteen de grootste groep.
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
WimLex schreef 06-09-10 om 15:28:15
+ 1000 euri borg, zorgt voor een startbedrag wat even neergeteld moet worden op € 8330,- Valschade komt daar nog bij en wat schade aan het blok, is me niet helemaal duidelijk. al met al toch wel een redelijke investering voor een machine die op het einde van de rit niet je eigendom is.

Erik mag nog heel wat vakken vullen bij de plaatselijke buurtsuper voor hij dit bij elkaar heeft


Even een kleine reality check:

Koop voor tussen de 3000,-- en 4000,-- een recente (2005-2008 ) 600cc racer.
Betaal zo'n 2000,-- aan inschrijfgeld voor 10 races (ZAC/CUP)
Ga lekker rijden.

Als je talent hebt kom je wel boven (zie : Kleppie), als je geen talent hebt blijf je lekker rommelen (zie: Trax)

Dan heb je nog steeds het risico van technisch malheur (koop een standaard fiets, gaat echt bijna nooiot kapot), kosten van banden (vrije keuze, geen verplicht merk, rijden met gebruikte circuitbanden van ONK teams gaat prima tot een zeker nivo) en dergelijke.

Grootste voordeel is dat de motor nu van jezelf is. Je kunt trainen op circuitdagen en het ding heeft een restwaarde bij verkoop. Hoe minder crashen, hoe meer restwaarde....

Zonder crashes en dergelijke rij ik met 8300,-- misschien wel 4 seizoenen.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
WimLex schreef 08-09-10 om 10:40:58
Moet jij niet aan het werk op school

Het is natuurlijk niet te vergelijken met SOBW Sportluchtklasse. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat de rijders in de juniorcup nu per wedstrijd kwijt zijn.

Anyone?


nieuwe motor gekocht voor 4400euri en 190euri inschrijfgeld/race
Natturlijk het normale onderhoud.
Veel wezen trainen op div. banen.

Alles bij elkaar 10.000euro voor 2 jaar.
Daarna rs weer verkocht voor aanschaf cbr600
     Reageer met citaat 
Trax schreef 08-09-10 om 12:10:25
(...)


Even een kleine reality check:

Koop voor tussen de 3000,-- en 4000,-- een recente (2005-2008 ) 600cc racer.
Betaal zo'n 2000,-- aan inschrijfgeld voor 10 races (ZAC/CUP)
Ga lekker rijden.

Als je talent hebt kom je wel boven (zie : Kleppie), als je geen talent hebt blijf je lekker rommelen (zie: Trax)

Dan heb je nog steeds het risico van technisch malheur (koop een standaard fiets, gaat echt bijna nooiot kapot), kosten van banden (vrije keuze, geen verplicht merk, rijden met gebruikte circuitbanden van ONK teams gaat prima tot een zeker nivo) en dergelijke.

Grootste voordeel is dat de motor nu van jezelf is. Je kunt trainen op circuitdagen en het ding heeft een restwaarde bij verkoop. Hoe minder crashen, hoe meer restwaarde....

Zonder crashes en dergelijke rij ik met 8300,-- misschien wel 4 seizoenen.


Er zijn natuurlijk meerdere wegen richting Rome

Erik's plan was juniorcup te gaan rijden na de SOBW. Door het verdwijnen van deze klasse werd de Moriwaki een optie. Erik kan voorlopig nog genoeg leren in de SOBW daarna zien we wel.
     Reageer met citaat 
WimLex schreef 08-09-10 om 13:49:02
(...)


Er zijn natuurlijk meerdere wegen richting Rome

Erik's plan was juniorcup te gaan rijden na de SOBW. Door het verdwijnen van deze klasse werd de Moriwaki een optie. Erik kan voorlopig nog genoeg leren in de SOBW daarna zien we wel.


denk idd dat de overstap van een brommer naar een 600cc wel een hele stap is dus lijkt de moriwaki cup idd een goede optie alleen je 'least' daar de racer dus kun je hem nooit verkopen of meerdere jaren er mee rijden (kan wel betaal je weer opnieuwe dezelfde kosten)

het is en blijft een dure hobby....en sponsors staan niet echt in de rij en zeker niet omdat er op die moriwaki dingen geen eens sponsering op kan vanwege elke race een andere motor

al met al...een lastig verhaal
kikkie95

avatar
#NLYF

     Reageer met citaat 
zelhemboy schreef 08-09-10 om 14:07:03
(...)


denk idd dat de overstap van een brommer naar een 600cc wel een hele stap is dus lijkt de moriwaki cup idd een goede optie alleen je 'least' daar de racer dus kun je hem nooit verkopen of meerdere jaren er mee rijden (kan wel betaal je weer opnieuwe dezelfde kosten)

het is en blijft een dure hobby....en sponsors staan niet echt in de rij en zeker niet omdat er op die moriwaki dingen geen eens sponsering op kan vanwege elke race een andere motor

al met al...een lastig verhaal

in de moriwaki klasse mag je 1 sponsor meenemen, die zal op je kuip en je pak komen. elke race krijg je een andere machine geloot maar je houd wel je eigen kuipwerk.
Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired
     Reageer met citaat 
kikkie95 schreef 08-09-10 om 14:12:42
(...)

in de moriwaki klasse mag je 1 sponsor meenemen, die zal op je kuip en je pak komen. elke race krijg je een andere machine geloot maar je houd wel je eigen kuipwerk.

owja sorry moet iets beter opletten want dit had ik kunnen weten weet niet hoe het nu met je sobw zit maar neem aan dat je toch wel een aantal sponsors hebt en niet maar 1.....dat is toch een verschil qua bedrag wat je zelf moet inleggen (heel veel uurtjes vakken vullen of folders brengen )

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 12


Snelle navigatie: