Moriwaki cup favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Topic: Moriwaki cup (172334 keer gelezen)
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
Ik race niet en voel daar ook geen enkele behoefte toe. Als je probeert indruk te maken met het feit dat jij blijkbaar ZAC rijdt en ik niet, bespaar jezelf de moeite. Het feit dat jij vind dat alleen mensen die zelf racen hier hun mening mogen posten daar veeg ik mij bips mee af. Ik heb in de forumregels nergens een zin zien staan dat dit een forum is alleen voor coureurs en dat de rest van de bezoekers alleen aanbiddend de zieleroerselen mag lezen van mensen als jij.
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 09-09-10 om 09:13:39
Ik race niet en voel daar ook geen enkele behoefte toe. Als je probeert indruk te maken met het feit dat jij blijkbaar ZAC rijdt en ik niet, bespaar jezelf de moeite. Het feit dat jij vind dat alleen mensen die zelf racen hier hun mening mogen posten daar veeg ik mij bips mee af. Ik heb in de forumregels nergens een zin zien staan dat dit een forum is alleen voor coureurs en dat de rest van de bezoekers alleen aanbiddend de zieleroerselen mag lezen van mensen als jij.

Dat is niet wat ik zeg in mijn reactie.

Voor alle duidelijkheid: ik stel nergens dat je geracet moet hebben o.i.d.. Ik vraag me alleen af wat je ervaringen zijn, gezien je uitgesproken meningen.

Vriendelijk verzoek: hou je bij de inhoudelijke discussie.
Mocht je de mening van bepaalde personen niet kunnen waarderen, wees zo wijs die dan te negeren.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
Bedankt voor jouw reactie. Ik reageer toch redelijk inhoudelijk? Ik geef in eerdere reacties aan waarom die nieuwe klasse mijns inziens beter voldoet dan iets als de ZAC. Ik besluit met een bericht waarin ik zeg dat ik het jammer vind dat de klasse door enkelen hier nu al wordt afgeschreven ook met allerlei emo-redenen die compleet uit de lucht gegrepen zijn (het 2-takt verhaal). Overigens ook waardering voor WimLex zijn verhaal die probeert zijn mening te onderbouwen met een stukje analyse. Dat zouden meer mensen moeten doen.
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Prima, ik vond een aantal reacties niet zo inhoudelijk en bovendien geen recht doen aan de inhoud van de posts waar je op reageerde.

Anyway, back on topic.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
kikkie95

avatar
#NLYF

     Reageer met citaat 
ik ben het met trax eens, laten we het weer bij het topic houden. wat is het nou weer voor bullshit dat we de klasse neer halen... volgens mij is het toch juist de bedoeling dat er over een nieuwe klasse word gepraat?? wij komen hier gewoon tot de conclusie dat vergeleken met de eerdere tussenklasses van het racen dat de moriwaki cup een dure klasse is teminste hoe het nu geregeld is , dat wil dus niet zeggen dat we tegen die klasse zijn sterker nog ik vind het zelf een fantastiese klasse waar ik graag zou willen uitkomen.

« Gewijzigd: 09-09-2010 om 11:46:33 door kikkie95 »

Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired
     Reageer met citaat 
kikkie95 schreef 09-09-10 om 11:30:59
ik ben het met trax eens, laten we het weer bij het topic houden. wat is het nou weer voor bullshit dat we de klasse neer halen...


     Reageer met citaat 
WimLex schreef 09-09-10 om 07:37:29
Helaas is 4 takt racen prijziger dan 2 takt.


Weet je dat wel zeker wat je nu zegt??
     Reageer met citaat 
joey den besten kampioen 2008 ging bij amici suzuki rijden in 09
     Reageer met citaat 
De techniek van een viertakt is ontegenzeggelijk een stuk gecompliceerder dan een tweetakt. Er zijn veel meer (slijtage) onderdelen.

Wellicht dat er in de Moriwaki cup en de NSF100 een dikke veiligheidsmarge zit ingebouwd, maar als alles vrij is, zal dat de kosten zeker opdrijven.
     Reageer met citaat 
even wachten nog wimlex de chineese replica is al in de maak en die word heel wat goedkoper.
er is nu ook al een alternatief voor de nsf voor de helft van het geld. zie:www.hmrmotorsport.nl

« Gewijzigd: 09-09-2010 om 15:41:42 door gixxer »

     Reageer met citaat 
Ha Gixxer, het gaat er niet om dat de Moriwaki Machine goedkoper moet of er een alternatief voor moet komen. Er zullen binnen enkele jaren meer dan genoeg 250 cc viertaktracers zijn denk ik.

Ik zag ook al een flyer met daarop een 450cc racertje, zal Erik eens vragen waar hij die gelaten heeft.

Motoren genoeg in ontwikkeling, alleen of ze ook in Nederland een plekje kunnen vinden...

« Gewijzigd: 09-09-2010 om 15:57:07 door Ben-Gunther »

     Reageer met citaat 
ik heb in de wandelgangen gehoord dat er een soort van cup gaat komen met die nsf achtige dingen alleen die dingen kunnen zomaar over 20pk beschikken. dat lijkt er toch wat meer op dan die 10pk van een nsf
maar je hebt gelijk, binnen enkel4e jaren zijn er genoeg lichte 4 takt racers voorhanden
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
WimLex schreef 09-09-10 om 15:33:19
De techniek van een viertakt is ontegenzeggelijk een stuk gecompliceerder dan een tweetakt. Er zijn veel meer (slijtage) onderdelen.

Wellicht dat er in de Moriwaki cup en de NSF100 een dikke veiligheidsmarge zit ingebouwd, maar als alles vrij is, zal dat de kosten zeker opdrijven.


Een (min of meer) standaard viertaktblok gaat langer mee dan een tweetakt. Wel is de techniek veel gecompliceerder.

Als je gaat tunen wordt e.e.a. wel aanmerkelijk kritischer.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
Ik spreek niet uit persoonlijke ervaring, maar heb het met Erik's monteur uiteraard ook over wat we hierna kunnen gaan doen.

Hij heeft een heel behoorlijk monteurs verleden, vooral uit de cross en zijn ervaring is dat viertakten een stuk prijziger zijn in onderhoud.

Ik kan me heel goed voorstellen dat het heel veel uitmaakt hoever je de machine tuned. Dat zal bij cupraces makkelijker zijn te beheersen dan in een vrije klasse.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12


Snelle navigatie: