Juniorcup 2010 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Topic: Juniorcup 2010 (6816 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Hoi,

Het is maar wat je wilt! Je kan echt veel rijden in Duitsland, je hebt de seriensport (KNMV cup) en het IDM. Bij het IDM zijn er de verschillende klasse die al bekend zijn. Hier heb je ook een A/B licentie nodig. De seriencup is een 1 dag race, waar je mee kunt doen met een C-licentie of een duitse dag licentie. Je kan echter beter en duitse C licentie kopen is goedkoper en je kan alles rijden behalve het IDM. Hier zit wel een haak aan! Je kan alle licentie´s kopen bij de DMSB, maar dan moet de KNMV je een release geven, dat moeten ze ook doen bij een daglicentie! Altijd een probleem is de verzekering, als je als NLer in Duitsland rijdt moet je extra verzekerd zijn!

Natuurlijk kan je in Duitsland ook gewoon rijdagen doen. Je kan meedoen met grab the flag, köningsklasse. Dit zijn allemaal evenementen die niet direct onder de vlag van de DMSB meedoen, oftewel rijden om de gouden worst!

Het instappen bij het IDM is moeilijk/kostbaar. Wel is er kans om met classic, of Supermono mee te doen, dit kan zelfs met een daglicentie! Het rijden in Duitsland is goed te doen, je komt ook nog eens op andere banen, maar, zoals altijd is er een maar, ook hier ziten wat haken en ogen aan verbonden. Ik spreek uit ervaring, doe dit al wat langer. Hier zijn dezelfde problemen als in NL,

Wim
     Reageer met citaat 
Haken en ogen aan verbonden ??
     Reageer met citaat 
SITO schreef 16-10-10 om 20:01:43
Haken en ogen aan verbonden ??


Hoi,

De haak is dat als iedereen een Duitse licentie gaat kopen de KNMV weleens kan gaan zeggen NEE. Indien de wedstrijden onder de FIM vlag worden gereden gelden andere regels en bepalingen, zoals bv de verzekering. Wil je gewoon rijden dan is de DMSB cup een goed alternatief, maar dan kun je ook KNMV cup gaan rijden. Het enige verschil is dat Duitsland meer banen heeft!! Dat drijft dan weer de reiskosten op.

Een andere haak en oog is dat als je met een willekeurige organisator rijdt dat sommige dingen niet zo goed geregeld zijn, bv stewards, ambu´s. Dit hoeft ook niet want die races hebben geen status anders dan een renntraining.

Wim

p.s op dit topic gaat het om de juniorcup misschien een ander topic openen.

« Gewijzigd: 16-10-2010 om 21:10:54 door wim61 »

     Reageer met citaat 
Ander topic goed idee !!!

Misschien zou ook eens bekeken kunnen worden waarom er zoveel prijsverschil is in licenties

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: