Het niveau lag erg hoog in de Stock 1000 klasse (bij de Supersport overigens ook) en het voelde een beetje als een afterparty voor de Spaanse coureurs.
Mooi evenement, lekker weer en het rijden ging goed. We moesten 9 kilo aan de motor toevoegen, omdat ze het Stock regelement toepasten tov het aangepaste Stock/Superbikes regelement van Nederland.
Ik reed meer dan een seconde sneller dan de Dunlop test van maart (met 9 kilo extra!). De Spanjaarden hadden net daarvoor hun kampioenschaps wedstrijd op Albacete gehad, dus die waren erg goed voorbereid. Zij waren dan een stukje sneller dan de rest.
Ik ben erg blij met hoe het hele evenement gegaan is. Goed geregeld en het rijden ging in princiepe ook super. Als er een doel is voor 2011, dan is dat wel richting top 5 bij het EK! Zoveel extra is daar niet voor nodig.
De reden dat de Duitsers en Engelsen er niet waren is omdat het vrijwijl onmogelijk is hun Superbikes aan te passen voor het Stock regelement. Ze hadden dus een geheel andere fiets moeten prepareren.
De reden dat de Supersport zo snel is tov de Stock 1000 is dat zij wel een open regelement hebben en dus relatief veel meer aan de fiets mogen veranderen. EN dat Albacete een en al bocht is, waarbij het voordeel van de 1000cc (rechte stukken) nauwelijks aan bod komt. Supersport gaan gewoon harder de bocht om.... Andere reden zou natuurlijk kunnen zijn dat wij gewoon prutsers zijn
"History teaches us that people have never learnt anything from history" GWF Hegel
Love the party, feel the party, live the party!
http://www.politics59.com!
Twitter: Politics59