wim61 schreef 16-12-10 om 12:36:25
Hoi,
Het probleem met de 250cc is, er zijn geen nationale bonden te vinden die de klasse ondersteunen. In de praktijk betekend dit een probleem bij de UEM, al moet ik zeggen dat dit met geld is op te lossen! De IG konigsklasse is een organsiator niet anders dan CRT of Bike-promotion, met als uitzondering dat deze organisatoren wedstrijden rijden onder de DMSB/KNMV vlag, zgn Seriensport/KNMV cup races.
IG konigsklasse zul je nooit op Assen tegenkomen, of ze moeten worden uitgenodigd door 1 van de organiserende clubs in NL. Verder is van belang om te weten dat IG konigsklasse rijden onder een totaal ander regime dan het IDM/ONK, het zijn eigenlijk veredelde einstelfahrten, dat betekend minder BACO's geen veiligheidsplan kortom "minder veilig" ,
Wim
wie zegt dat je onder een bond moet rijden...als je dat wel doet ben je via hun verzekerd.
t is dus een verzekeringskwestie. als je dat op een andere manier kan regelen heb je geen bond nodig.
als de andere klasses waar over gesproken word ook van de grond komen heb heb je genoeg rijders om zelf een circuit voor een dag af te huren.
t gaat om wil tonen, de knmv wil t niet omdat alles nu supersport en zometeen ook nog de vervanging van de 125cc voor de deur staat zien ze hier geen toekomst in.
maar wat heefty toekomst er nou mee te maken.
t kan toch ook gewoon leuk zijn om met een 250 2takt races te rijden.