Nieuwe europese 250 kampioenschap favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Topic: Nieuwe europese 250 kampioenschap (192199 keer gelezen)
TZ250
92pk - 96kg

     Reageer met citaat 
zelhemboy schreef 14-12-10 om 23:52:48
(...)


koningsklasse? de 250 noem jij dus een koningsklasse


dat is een duitse 2takt klasse, waar ook echte 500 GP machines rijden die nog in de echt koningsklasse hebben gereden.
dat 4takt spul van tegenwoordig verdient deze benaming niet vind ik.

http://www.igkoenigsklasse.de/index.php
TZ250
92pk - 96kg

     Reageer met citaat 
SITO schreef 14-12-10 om 21:02:31
Assen staat niet vermeld op de voorlopige kalender van de Konigsklasse


heeft assen er ooit bij gestaan in t verleden?
     Reageer met citaat 
Heeft nooit eerder erop gestaan en in het verleden is de IG Konigsklasse nooit buiten Duitsland en Tsjechie geweest.
TZ250
92pk - 96kg

     Reageer met citaat 
SITO schreef 15-12-10 om 19:46:06
Heeft nooit eerder erop gestaan en in het verleden is de IG Konigsklasse nooit buiten Duitsland en Tsjechie geweest.


waarom ben je er dan verbaast over?
     Reageer met citaat 
Hoi,

Het probleem met de 250cc is, er zijn geen nationale bonden te vinden die de klasse ondersteunen. In de praktijk betekend dit een probleem bij de UEM, al moet ik zeggen dat dit met geld is op te lossen! De IG konigsklasse is een organsiator niet anders dan CRT of Bike-promotion, met als uitzondering dat deze organisatoren wedstrijden rijden onder de DMSB/KNMV vlag, zgn Seriensport/KNMV cup races.

IG konigsklasse zul je nooit op Assen tegenkomen, of ze moeten worden uitgenodigd door 1 van de organiserende clubs in NL. Verder is van belang om te weten dat IG konigsklasse rijden onder een totaal ander regime dan het IDM/ONK, het zijn eigenlijk veredelde einstelfahrten, dat betekend minder BACO's geen veiligheidsplan kortom "minder veilig" ,

Wim
     Reageer met citaat 
wim61 schreef 16-12-10 om 12:36:25
Hoi,

Verder is van belang om te weten dat IG konigsklasse rijden onder een totaal ander regime dan het IDM/ONK, het zijn eigenlijk veredelde einstelfahrten, dat betekend minder BACO's geen veiligheidsplan kortom "minder veilig" ,

Wim


Ik denk dat meneer WIM61 nog nooit een race weekend van de IG Konigsklasse heeft bezocht.
Alle veiligheids aspecten worden ruimschoots in acht genomen en doen niet onder voor het ONK/IDM.
Altijd een ruim aantal baco`s en ook op medische gebied is het ruimschoots vertegenwoordigd.
Bij deze wil ik meneer WIM61 dan ook uitnodigen om komend seizoen een race weekend te komen bezoeken.
U bent van harte welkom en de koffie kost bij mij NIX.
TZ250
92pk - 96kg

     Reageer met citaat 
wim61 schreef 16-12-10 om 12:36:25
Hoi,

Het probleem met de 250cc is, er zijn geen nationale bonden te vinden die de klasse ondersteunen. In de praktijk betekend dit een probleem bij de UEM, al moet ik zeggen dat dit met geld is op te lossen! De IG konigsklasse is een organsiator niet anders dan CRT of Bike-promotion, met als uitzondering dat deze organisatoren wedstrijden rijden onder de DMSB/KNMV vlag, zgn Seriensport/KNMV cup races.

IG konigsklasse zul je nooit op Assen tegenkomen, of ze moeten worden uitgenodigd door 1 van de organiserende clubs in NL. Verder is van belang om te weten dat IG konigsklasse rijden onder een totaal ander regime dan het IDM/ONK, het zijn eigenlijk veredelde einstelfahrten, dat betekend minder BACO's geen veiligheidsplan kortom "minder veilig" ,

Wim


wie zegt dat je onder een bond moet rijden...als je dat wel doet ben je via hun verzekerd.
t is dus een verzekeringskwestie. als je dat op een andere manier kan regelen heb je geen bond nodig.
als de andere klasses waar over gesproken word ook van de grond komen heb heb je genoeg rijders om zelf een circuit voor een dag af te huren.
t gaat om wil tonen, de knmv wil t niet omdat alles nu supersport en zometeen ook nog de vervanging van de 125cc voor de deur staat zien ze hier geen toekomst in.
maar wat heefty toekomst er nou mee te maken.
t kan toch ook gewoon leuk zijn om met een 250 2takt races te rijden.
     Reageer met citaat 
Zelf rij ik al jaren IG koenigsklasse en er is niks mis met de veiligheid; dat heb ik dit jaar zef nog mogen ervaren toen ik in Brunn een bekkenbreuk, 3 gebroken middenhandsbeentjes, etc,etc opliep; lever dus geen kritiek als je er nooit geweest bent !!
Het verschil met Nederland is dat er gereden wordt en niet zoveel geluld wordt !
     Reageer met citaat 
Niet alleen de veiligheid staat hoog in het vaandel ook de samenhorigheid en respect voor elkaar.

Net as vroegahhh
     Reageer met citaat 
JumpingJac schreef 16-12-10 om 22:44:39
Zelf rij ik al jaren IG koenigsklasse en er is niks mis met de veiligheid; dat heb ik dit jaar zef nog mogen ervaren toen ik in Brunn een bekkenbreuk, 3 gebroken middenhandsbeentjes, etc,etc opliep; lever dus geen kritiek als je er nooit geweest bent !!
Het verschil met Nederland is dat er gereden wordt en niet zoveel geluld wordt !





     Reageer met citaat 
SITO schreef 16-12-10 om 21:35:55
(...)


Ik denk dat meneer WIM61 nog nooit een race weekend van de IG Konigsklasse heeft bezocht.
Alle veiligheids aspecten worden ruimschoots in acht genomen en doen niet onder voor het ONK/IDM.
Altijd een ruim aantal baco`s en ook op medische gebied is het ruimschoots vertegenwoordigd.
Bij deze wil ik meneer WIM61 dan ook uitnodigen om komend seizoen een race weekend te komen bezoeken.
U bent van harte welkom en de koffie kost bij mij NIX.


Mogge,

Dit is wat ik zo jammer vindt van dit forum! Zie mijn posting niet als een aanval maar als een uitleg omtrent enkele dingen. Gelul omtrent dat ik er nog nooit geweest ben.......Doe al wat enkele jaren races regelen in de landen om ons heen.

Als ik het over veiligheid heb bedoel ik de voorschriften die verplicht zijn als je officieele wedstrijden wilt rijden, dus races die onder de vlag van de FIM/UEM worden gereden. Natuurlijk rijden om de gouwe worst kan altijd. Je kan altijd een baan afhuren en lekker rijden daar is niks mis mee! Maw als je gewoon "lekker" wilt rijden is de kans dat je tijdens een ONK weekend kunt meerijden erg klein, uitzonderingen zijn dan de races te Oss en Hengelo.

Misschien eerst de posting maar eens beter lezen voordat je reageerd! Het is geen kritiek die ik lever, kritiek ziet er bij mij anders uit!

Meneer Wim
     Reageer met citaat 
wim61 schreef 17-12-10 om 07:50:11
(...)


Mogge,

Dit is wat ik zo jammer vindt van dit forum! Zie mijn posting niet als een aanval maar als een uitleg omtrent enkele dingen. Gelul omtrent dat ik er nog nooit geweest ben.......Doe al wat enkele jaren races regelen in de landen om ons heen.

Als ik het over veiligheid heb bedoel ik de voorschriften die verplicht zijn als je officieele wedstrijden wilt rijden, dus races die onder de vlag van de FIM/UEM worden gereden. Natuurlijk rijden om de gouwe worst kan altijd. Je kan altijd een baan afhuren en lekker rijden daar is niks mis mee! Maw als je gewoon "lekker" wilt rijden is de kans dat je tijdens een ONK weekend kunt meerijden erg klein, uitzonderingen zijn dan de races te Oss en Hengelo.

Misschien eerst de posting maar eens beter lezen voordat je reageerd! Het is geen kritiek die ik lever, kritiek ziet er bij mij anders uit!

Meneer Wim
Waar staat de aanval op je dan? Het in mijn ogen een normale nette reactie van iemand die zich afvraagt of je wel weet waar je over praat en of je wel eens bent wezen kijken. Ga volgend jaar gewoon lekker een keer bakkie halen bij zo'n evenement. Wist trouwens zelf niet dat dit bestond dus als iemand een kalender voor me heeft ga ik zelf ook een bakkie halen.
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
TheBody schreef 17-12-10 om 08:11:52
(...)
Waar staat de aanval op je dan? Het in mijn ogen een normale nette reactie van iemand die zich afvraagt of je wel weet waar je over praat en of je wel eens bent wezen kijken. Ga volgend jaar gewoon lekker een keer bakkie halen bij zo'n evenement. Wist trouwens zelf niet dat dit bestond dus als iemand een kalender voor me heeft ga ik zelf ook een bakkie halen.


IGK 1 23.-24. April 2011 Most

IGK 2 15. Mai 2011 Nürburgring GP (Option, nicht fix)

IGK 3 12. Juni 2011 Sachsenring GP

IGK 4 02.-03. Juli 2011 Brno

IGK 5 23.-24. Juli 2011 Oschersleben

IGK 6 27.-28. Aug 2011 Schleizer Dreieck

IGK 7 10.-11. Sep 2011 Frohburger Dreieck (Option, nicht fix)

IGK 8 18.-19. Sep 2011 Eurospeedway Lausitz
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
crosser78 schreef 17-12-10 om 08:39:25
(...)


IGK 1 23.-24. April 2011 Most

IGK 2 15. Mai 2011 Nürburgring GP (Option, nicht fix)

IGK 3 12. Juni 2011 Sachsenring GP

IGK 4 02.-03. Juli 2011 Brno

IGK 5 23.-24. Juli 2011 Oschersleben

IGK 6 27.-28. Aug 2011 Schleizer Dreieck

IGK 7 10.-11. Sep 2011 Frohburger Dreieck (Option, nicht fix)

IGK 8 18.-19. Sep 2011 Eurospeedway Lausitz



als je deze kalender ziet waarom probeert men dan een 250 cup op te starten, zou zeggen ga in dit kamioenschgap met je 250cc fiets rijden. Mooie circuits en mooie spreiding van de kalender en redelijk te doen quasi afstand.
TZ250
92pk - 96kg

     Reageer met citaat 
crosser78 schreef 17-12-10 om 08:42:28
(...)



als je deze kalender ziet waarom probeert men dan een 250 cup op te starten, zou zeggen ga in dit kamioenschgap met je 250cc fiets rijden. Mooie circuits en mooie spreiding van de kalender en redelijk te doen quasi afstand.


je hebt een punt, t is alleen wel zo dat alle klasses door elkaar in 1 race rijden.
er zijn wel aparate kampioenschappen.

t EK wat Willy probeert op te zetten zal dat niet hebben, en zal 2 races in assen krijgen iig.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12


Snelle navigatie: