Talent Cup 600 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Topic: Talent Cup 600 (162272 keer gelezen)
kikkie95

avatar
#NLYF

     Reageer met citaat 
Kootje schreef 01-02-11 om 09:07:35
(...)


Oke, maar trek daar de BPM e.d. eens vanaf die je voor een straatmotor betaalt en dus niet voor een racer zonder kenteken en laat Honda de motoren raceklaar leveren, de onderdelen die er af komen van de straatversie via het dealerkanaal weer verkopen en dan kom je al gauw op een prijs van 11500.- raceklaar, wat (te) veel geld is voor een standaard circuitfiets.

Ik denk dat Harrys het inderdaad aardig bij het rechte eind heeft. Het riekt bijna naar prijsafspraken met de KNMV. Waar blijft de NMA met een onderzoek naar kartelvorming?? .

de machines die je dan koopt hebben een kenteken en de spullen om hem weer naar straat om te bouwen.
Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
kikkie95 schreef 01-02-11 om 18:12:09
(...)

de machines die je dan koopt hebben een kenteken en de spullen om hem weer naar straat om te bouwen.

Daar heb je voor een racer eerlijk gezegd niks aan. Een motor waar mee geraced is krijg je toch bijna niet als straatmotor verkocht. Zien SV cup, GSXR cup, RS cup, RD350 cup etc etc.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
zie de toegevoegde waarde van de talentcup niet in , beter ééñ klasse, dus de moriwaki cup of de 600 cup en beide naast elkaar gaat denk ik in het kleine nederland niet. als je één klasse hebt is de kans dat deze volstroomt groter dan nu.

met ééñ klasse kan je meer racetijd regelen op het circuit en of je nu 2 klassen hebt van circa 18 coureurs of één met circa 30-35 maakt kwa inschrijfgeld voor de organisator niet uit.
Giacomo
ZAC #905

     Reageer met citaat 
kikkie95 schreef 01-02-11 om 18:12:09
(...)

de machines die je dan koopt hebben een kenteken en de spullen om hem weer naar straat om te bouwen.

Als je hem total-loss rijd heb je dat kenteken voor niets betaald...
     Reageer met citaat 
kikkie95 schreef 01-02-11 om 18:12:09
(...)

de machines die je dan koopt hebben een kenteken en de spullen om hem weer naar straat om te bouwen.


Correctie, de machines hebbe geen kenteken.
Om een kenteken te krijgen dien je eerst een kleine 2000 euro BPM te betalen
kleppie
later als ik groot ben...

     Reageer met citaat 
Optimate schreef 01-02-11 om 15:20:07
(...)


Ik heb mijn mening niet duidelijk verwoord of jij begreep me verkeerd (laten we het op het eerste houden) want mijn mening verschilt nauwelijks van die van jou, namelijk: Als je internationaal wat wil dan moet je Nederland uit. IDM, CEV, daar moet je zijn. Net zoals de Aussies die in de jaren '70 en '80 met 1 tas met kleren naar Engeland kwamen om een racecarriere op te bouwen.

Ben ik het wel mee eens, alleen heb je tegenwoordig twee tassen nodig, waarvan één voor de kleren...
     Reageer met citaat 
Trax schreef 01-02-11 om 13:17:44


(...)

Hmmm...hoor ik KNMV en CRT?

*Trax die hier eigenlijk niet zo van opkijkt...*



Nee, de importeurs zelf. Ik weet dat kawa niet moeilijk deed. Bij Ter Braake hebben ze een kawa uit de verhuur omgebouwd naar racer voor de talent cup. Achteraf voor niets dus.

Naar mijn mening moeten ze gewoon vrij laten met welk merk je wilt racen. Er kan toch gewoon in het reglement omschreven worden waar de machine aan moet voldoen. En belachelijk dat je niet met een 2009/2010 fiets in standaard trim mee mag doen.

Bij de aanschaf prijs zit trouwens de originele kuip inbegrepen. Deze kun je weer los verkopen voor € 1000,-. Daarnaast zit er een voorjaarstraining bij de prijs in. Wat me wel tegenvalt is dat de jongens die nog geen licentie hebben gewoon de volle mep moeten betalen netals alle inschrijfgeld.

Ik denk dat je voor het eerste seizoen inclusief aanschaf motor toch snel € 20.000,- kwijt bent.

Hier kun je met een jong gebruikte racer heel wat cup en endurance wedstrijden voor rijden. En als je echt talent hebt, kom je in de cup ook snel genoeg boven. Kijk naar Ronald Ter Braake, Danny de Boer en nog vele anderen.

« Gewijzigd: 01-02-2011 om 21:08:49 door siegerrr »

     Reageer met citaat 
kikkie95 schreef 01-02-11 om 18:12:09
(...)

de machines die je dan koopt hebben een kenteken en de spullen om hem weer naar straat om te bouwen.
nee, dat klopt niet. Ik neem aan dat het om nieuwe motoren gaat. Zolang ze niet worden verkocht voor gebruik op de weg wordt er geen kenteken aangevraagd. En dan hoef je dus ook geen bpm te betalen. Dat moet je alsnog als de motor weer na circuit gebruik wordt doorverkocht en wordt terug gebouwd voor op de weg. Alleen gebeurt dit bijna nooit met een race fiets.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
     Reageer met citaat 
Giacomo schreef 01-02-11 om 11:02:08
Het was in elk geval niet toegestaan om met een zelf aangeschafte 2009 CBR600 in de Talentcup te stappen. Coureurs werden verplicht 1 van de aangewezen 11500 euro kostende CBR'tjes te kopen...

Het zelfde speelde jaar of 10 terug met de aprillia juniorcup en later de Vobis sv cup.
Uitsluitend motoren geleverd door CRT mochten ter keuring worden aangeboden en werden gecontroleerd via frame nummer
kikkie95

avatar
#NLYF

     Reageer met citaat 
Kootje schreef 01-02-11 om 21:15:13
(...)
nee, dat klopt niet. Ik neem aan dat het om nieuwe motoren gaat. Zolang ze niet worden verkocht voor gebruik op de weg wordt er geen kenteken aangevraagd. En dan hoef je dus ook geen bpm te betalen. Dat moet je alsnog als de motor weer na circuit gebruik wordt doorverkocht en wordt terug gebouwd voor op de weg. Alleen gebeurt dit bijna nooit met een race fiets.

bij de briefing van de talent cup in assen werd er uitgelegd dat de talent cup fietsen met de standaart onderdelen (er bij) en geschorst kenteken werden verkocht, zodat je ze na je talent cup avontuur eventueel hem nog naar straat fiets kon opbouwen.
Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired
     Reageer met citaat 
crosser78 schreef 01-02-11 om 19:22:08
zie de toegevoegde waarde van de talentcup niet in , beter ééñ klasse, dus de moriwaki cup of de 600 cup en beide naast elkaar gaat denk ik in het kleine nederland niet. als je één klasse hebt is de kans dat deze volstroomt groter dan nu.

met ééñ klasse kan je meer racetijd regelen op het circuit en of je nu 2 klassen hebt van circa 18 coureurs of één met circa 30-35 maakt kwa inschrijfgeld voor de organisator niet uit.


denk dat de moriwaki-cup al heel erg blij is met 15 deelnemers.
Heb niet het idee dat het storm loopt
     Reageer met citaat 
kikkie95 schreef 02-02-11 om 07:13:20
(...)

bij de briefing van de talent cup in assen werd er uitgelegd dat de talent cup fietsen met de standaart onderdelen (er bij) en geschorst kenteken werden verkocht, zodat je ze na je talent cup avontuur eventueel hem nog naar straat fiets kon opbouwen.


Oke , dat wist ik dus niet. Ik vraag me dan alleen af of je voor die 11500.- dan al wel de BPM hebt betaald of dat je die dan alsnog moet betalen als de kentekenschorsing wordt opgeheven.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
     Reageer met citaat 
Kootje schreef 02-02-11 om 09:05:58
(...)


Oke , dat wist ik dus niet. Ik vraag me dan alleen af of je voor die 11500.- dan al wel de BPM hebt betaald of dat je die dan alsnog moet betalen als de kentekenschorsing wordt opgeheven.


BPM moet nog betaald worden en ook de BTW over deze BPM
     Reageer met citaat 
ossje schreef 02-02-11 om 10:20:29
(...)


BPM moet nog betaald worden en ook de BTW over deze BPM


Nee, dat klopt zeker weten niet. BPM is altijd BTW-vrij!!! Net als de kentekenleges a € 38.- en de tenaamstellingskosten kenteken.

BTW wordt alleen berekend over de netto cataloguswaarde excl. BPM.

Dat zou trouwens mooi zijn, belasting over belasting betalen. Dat is bij benzine wel het geval, stelletje ratten van de blauwe enveloppenbrigade.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
EPV_52

avatar
Poggi #54

     Reageer met citaat 
Na al deze berichten kunnen we dus wel vast stellen dat de TalentCup een flop wordt. Het idee erachter is wel goed bedacht, maar in werkelijkheid zal het nooit een succes worden. Het is gewoon belachelijk dat je verplicht bent om een nieuwe racer aan te schaffen voor een absurd hoog bedrag. En dat je tenslotte maar kunt kiezen uit een R6 of GSX-R600. Een machine van 1 of 2 jaar oud is toch helemaal niks mis mee? Wanneer je de regelementen gewoon aanhoudt en dus er voor zorgt dat de motor helemaal standaard is en door de technishe keuring komt voldoe je toch aan het regelement. Een nieuwe motor die ze aanbieden is velen malen duurder dan een gebruikte standaard racer. Hiermee trek je toch meer rijders die budget vinden en kunnen racen in de TalentCup. Dus als volgend jaar de klasse nog bestaat zal je als nieuwe deelnemer geen machine mogen over kopen van een andere coureur die overstapt uit de TalentCup? Zo hadden ze beter de SV-Cup kunnen behouden. De SV650 zijn goedkoper dan een 600 en de nieuwe deelnemers kunnen gewoon met een gebruikte racer deelnemen. En met de SV-Cup kun je ook wel de stap maken naar het snellere werk. Kijk maar naar Erwin Druijff, Ron Looijenstein, Frank Brouwer etc.


Ben benieuwd hoe lang deze klasse op deze manier door kan gaan. Wanneer je wilt gaan racen op een 600 kun je beter naar de SuperCup 600 gaan. Hier kan je teminste wel met een gebruikte racer aan deelnemen. En met een bijna standaard fiets kun je ook zeker wel in de kijker rijden in de A-groep.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11


Snelle navigatie: