falerossi « 15-04-2011 om 22:52:03 »
1e training ONK tijdens WK SBK op Assen
We zitten weer op Assen! Na de laatste eerste race hebben we geen minuut stil gezeten en een paar korte nachtjes gehad. We hebben dan ook echt vooruitgang geboekt. Terwijl ik nog in Eindhoven aan het werk was, werd de oplegger al naar Assen gereden. Toen ik op Assen aankwam stond bijna alles al klaar, wat een luxe. Uiteraard hadden ze nog wel wat werk voor mij over gelaten. Maar ik mijn pa, ma en zus hadden goed werk geleverd!
Vandaag was het een relaxte dag voordat we pas om 18.15 uur de baan op hoefden. Uiteraard werden de grote jongens van het WK goed gevolgd. We hebben ons goed vermaakt maar ik had toch wel erg veel zin om eerder al te rijden. Toen we uiteindelijk de baan opmochten was het asfalt alweer een stuk kouder geworden. Maar we hadden gelukkig nog geen verlichting nodig. Na een paar rondjes om in het ritme te komen op een oude band ging er een nieuwe in. Al snel reed ik een erg goede tijd. Hoewel ik het idee had dat ik nog wat foutjes maakte reed ik zeker snel rond. Ik reed mijn snelste tijd en gelijk nog 2 ronden erna binnen 0,03 seconde hiervan. Hoezo precisie werk. Jammer genoeg kon ik niet die stap omlaag zetten naar een snellere tijd. Hoewel ik echt weet dat er echt meer in zat. Ik belande hiermee op een 10e tijd en daar ben ik zeker tevreden mee op dit moment.
Jammer genoeg hoeven we morgen niet te rijden, dus dat word lekker de motor weer perfect neerzetten en de andere trainingen lekker volgen. En nu hopen dat ik daar ook iets van opsteek. In Nederland ben ik de enige die op een Kawasaki rijd, maar in de FIM Cup 1000 zijn er maar liefst 8! Ik vind wel mooi om te zien dat ik nu maar 0,1 seconde langzamer ben dan de snelste ZX10.
Zondag ochtend om 8.15 uur hebben wij de 2e kwalificatie. Hoewel de meeste verwachten dat het dan te koud is om snelle tijden neer te zetten, heb ik het gevoel dat ik dat wel kan. Heb nog een dag te bedenken hoe en waar ik tijd ga winnen. Daarna hebben we om 17.30 uur onze race.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”