Erik Günther (Aka Kikkie95) favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 47

Topic: Erik Günther (Aka Kikkie95) (414852 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Nice!
Mugello never sleeps!
kikkie95

avatar
#NLYF

     Reageer met citaat 
andre schreef 29-10-11 om 17:30:38
(...)


voor de talentcup heeft ie wel 2 krantenwijken nodig

2? ik denk wel 20
Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired
     Reageer met citaat 
kikkie95 schreef 29-10-11 om 21:16:17
(...)

2? ik denk wel 20


maar je hebt nu voor het 2e jaar gereden tijdens opstapdag.

WAT GAAT HET WORDEN ??
kikkie95

avatar
#NLYF

     Reageer met citaat 
Als het geld er is moriwaki cup(of als er nog meer is 600)
Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired
     Reageer met citaat 
andre schreef 29-10-11 om 21:57:25
(...)
WAT GAAT HET WORDEN ??


Wat een haast Andre, de opstapdagen zijn bedoeld voor orientatie, zodat je de juiste keuze voor de toekomst kunt maken. Erik heeft net zijn eerste volledige seizoen gereden en heeft goed kunnen vergelijken wat hij vorig jaar, met een paar wedstrijdjes achter de rug op de Moriwaki kon en nu een jaar verder. De Moriwaki competitie zit goed in elkaar, behoorlijk veel inclusief bij de lease (€6000,- + €1000,- alles ex btw) dankzij de cup sponsoren. Licentie, kleding, brandstof, gereedschap, tent/box, machine en onderhoud. Een eigen risico van € 2500,- bij het volledig afschrijven van een machine (per gebeurtenis) Dat ziet er allemaal heel goed uit, ook de ondersteuning is goed te noemen, evenals het trainingsprogramma naast de baan.

Wat voor Erik minder is, is dat hij met net een jaar race ervaring in een competitie komt met jongens die 2 tot 3 jaar jonger (kleiner en lichter) zijn dan hijzelf met bovendien meer ervaring. Hij begint dus met een dubbele achterstand, die je niet zomaar wegpoetst. Nu werd hij op de Veenslang al voorbij gereden door deze mannetjes met vlieggewicht. Vooraan meerijden in de Moriwaki zal dus moeilijk worden en om nu te gaan leasen om in het achterveld mee te rijden....

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het geweldig om te zien dat die mannetjes op deze leeftijd doorstromen naar de Moriwaki cup, dat geeft hoop voor de toekomst. Sinds deze projecten (NSF en Moriwaki) zien we gelukkig doorstroming naar hogere klassen op jongere leeftijd. Het wordt meer het Spaanse model, we zien het nu al terug in de Red Bull Rookies, een goede ontwikkeling dus.

Erik en Kiki Racing kijken realistisch naar de toekomst, we zijn gek op motorsport, maar hij moet hard werken om hard te gaan, we genieten er daarom niet minder van. De kans dat hij ooit op de grid in het WK Moto3 zal staan is niet zo groot. Waar dit avontuur wel gaat eindigen? ONK, IDM, EK, WSS/WSB we zien wel waar we terecht komen. Plezier in het rijden staat voorop, en daarom proberen we zoveel mogelijk meters te maken.

De Minibike staat al achter in de auto, want vandaag kunnen we indoor trainen in Grootebroek.

« Gewijzigd: 30-10-2011 om 08:02:49 door Ben-Gunther »

PTR
     Reageer met citaat 
Ik heb al zitten denken dat, gezien Erik zijn ervaring dit jaar, de nieuwe 4 takt klasse van de SOBW iets voor hem is http://www.sobw.nl/mededelingen.php

Nadeel is dat:
- hier nog niet zoveel van bekend is (volgt hopelijk snel / kampioenshuldiging) en
- er weer investeringen nodig zijn.

Een jaartje MB lijkt de verstandigste optie, ondanks dat er sportief gezien van alles mogelijk is...
     Reageer met citaat 
Hoi,

Waar gaat het dan heen (in het algemeen)? Vanuit de SOBW/RAP of Moriwaki naar de SS600? Slaan we de 125/Moto3 over?

Wim
kikkie95

avatar
#NLYF

     Reageer met citaat 
wim61 schreef 30-10-11 om 12:37:16
Hoi,

Waar gaat het dan heen (in het algemeen)? Vanuit de SOBW/RAP of Moriwaki naar de SS600? Slaan we de 125/Moto3 over?

Wim


Hallo Wim,

Er zijn er genoeg uit de sobw/rap die eerst de Moriwaki cup of Moto3 zijn of gaan rijden, dit zijn over het al gemeen mee de NSF jongens en de wat kleinere/lichtere onder ons. Ik heb afgelopen woensdag op de Moriwaki gereden en merkte daar het gewichts nadeel al, al het extra gewicht wat je hebt moet je weer terug winnen in sturen wat in zo een cup klasse erg lastig is. Als je dan denkt aan Dutch Moto3 daar is het niveau weer enorm hoog om in te beginnen, met een 600 kan je nog in de ZAC/CUP terecht. Volgens mij is dat het probleem waarom er soms gelijk op een 600 gestapt word, want kijk er naar wie wilt er nu 12000(of meer) euro neer leggen als je toch geen kans heb om voorin mee te komen.
Ik hoop dat dit antwoord op je vraag is.

Groet,
Erik
Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired
     Reageer met citaat 
Erik,

Klinkt logisch en dat is het ook!! Natuurlijk is het wel zo dat als je voorin mee wilt rijden het altijd een geweldige zak met geld kost, maakt niet uit welke klasse. Wil je nationaal gewoon leuk meedoen in de DutchMoto3 valt het met de koste wel mee. Jammer genoeg denken veel rijders niet direct aan de Supermonoklasse. Voorbeeld van een Monorijder die enkele jaren in de Mono heeft gereden is Rob hakvoort (zijn er wel meer te noemen).

Het nivo van de 125 en Moto3 is in NL modaal. Jammer genoeg denken veel rijders hier anders over en durfen niet in te stappen. OKay besluit je mee te gaan doen in het IDM moet je er inderdaad wat krantenwijken bij nemen. Rijders die in een vroeg stadium besluiten om met een 4 takt te gaan racen zijn ervoor de toekomst veel te slim af.

Het blijft allemaal een vraag van wat wil ik bereiken in de motorsport. Wil ik lekker racen, en wat in verhouding staat met wat ik me kan veroorloven, of wil ik vooraan meedoen en er mijn beroep van maken. Voor dat laatste is NL jammerlijk te klein!

Wim

Ps In NL vlak bij de deur een redelijk alternatief: www.450gp.nl

« Gewijzigd: 30-10-2011 om 17:46:12 door wim61 »

     Reageer met citaat 
PTR schreef 30-10-11 om 08:15:20
Ik heb al zitten denken dat, gezien Erik zijn ervaring dit jaar, de nieuwe 4 takt klasse van de SOBW iets voor hem is http://www.sobw.nl/mededelingen.php

Nadeel is dat:
- hier nog niet zoveel van bekend is (volgt hopelijk snel / kampioenshuldiging) en
- er weer investeringen nodig zijn.

Een jaartje MB lijkt de verstandigste optie, ondanks dat er sportief gezien van alles mogelijk is...


Het is inderdaad jammer dat er nog niet meer bekend is over deze klasse, de MB staat er en is in principe met weinig kosten weer raceklaar voor 2012, met de HMR(X) klasse als viertakt machine erbij kunnen we in 2012 veel meters maken.

Vandaag zijn we gestart met het winterprogramma en heeft Erik 150 rondjes gereden in 4 sessies op de kartbaan van Grootebroek. De Minibike reed prima en Erik heeft lekker kunnen trainen. Komende maanden zullen we om de week gaan trainen met de Blata.
     Reageer met citaat 
WimLex schreef 30-10-11 om 19:43:59
(...)


Het is inderdaad jammer dat er nog niet meer bekend is over deze klasse, de MB staat er en is in principe met weinig kosten weer raceklaar voor 2012, met de HMR(X) klasse als viertakt machine erbij kunnen we in 2012 veel meters maken.


Denk dat dit een beter traject is dan nu al een stap omhoog te maken. Met meer ervaring en snelheid zal je automatisch meer plezier op de baan hebben van de financiële investering.
PTR
     Reageer met citaat 
Paul17 schreef 30-10-11 om 21:31:39
(...)


Denk dat dit een beter traject is dan nu al een stap omhoog te maken. Met meer ervaring en snelheid zal je automatisch meer plezier op de baan hebben van de financiële investering.


Helemaal mee eens
     Reageer met citaat 
Paul17 schreef 30-10-11 om 21:31:39
(...)
Denk dat dit een beter traject is dan nu al een stap omhoog te maken. Met meer ervaring en snelheid zal je automatisch meer plezier op de baan hebben van de financiële investering.


Dat denken Erik en ik ook
     Reageer met citaat 
Overigens een paar filmpjes van gisteren en het ritje op de soes.

http://youtu.be/IT8QOvCpmYk

http://youtu.be/YGxjUexNo-c

http://youtu.be/6AgZ6rx2gJQ
Bernhard
Blanke bolster, ruwe pit

     Reageer met citaat 
Beste WL.

Op basis waarvan vind jij precies dat klasses als SBK, IDM of zelfs ook maar ONK nu al ter sprake moeten komen? En nog belangrijker, vindt Kikkie dat zelf ook?

Laat die jongen nou eerst gewoon lekker brommeren voordat je al dit soort flauwekul uitspraken doet man. Hoeveel NL’ers is het ooit gelukt om in de IDM te komen, laat staan SS/SBK! En dan ga jij er op basis van wat leuke rondjes op een kartbaan, met een brommer, vanuit dat het Kikkie ook wel even zal gaan lukken?

Ik zeg absoluut niet dat het onmogelijk is, en je moet altijd blijven dromen....maar echt..geloof je dat nou echt?

Oh, en dit: Citaat:
Wat voor Erik minder is, is dat hij met net een jaar race ervaring in een competitie komt met jongens die 2 tot 3 jaar jonger (kleiner en lichter) zijn dan hijzelf met bovendien meer ervaring. Hij begint dus met een dubbele achterstand, die je niet zomaar wegpoetst. Nu werd hij op de Veenslang al voorbij gereden door deze mannetjes met vlieggewicht. Vooraan meerijden in de Moriwaki zal dus moeilijk worden en om nu te gaan leasen om in het achterveld mee te rijden....


verhaal komt op mij nogal “Calimero-achtig” (zij zijn groot en ik ben klein) over.

« Gewijzigd: 31-10-2011 om 10:42:29 door Bernhard »

-- Rumours of my death have been greatly exaggerated --
** "Een volk, dat zijn verdediging verwaarloost, zet zijn vrijheid op het spel'" **

Pagina's: 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 47


Snelle navigatie: