andre schreef 29-10-11 om 21:57:25
(...)
WAT GAAT HET WORDEN ??
Wat een haast Andre, de opstapdagen zijn bedoeld voor orientatie, zodat je de juiste keuze voor de toekomst kunt maken. Erik heeft net zijn eerste volledige seizoen gereden en heeft goed kunnen vergelijken wat hij vorig jaar, met een paar wedstrijdjes achter de rug op de Moriwaki kon en nu een jaar verder. De Moriwaki competitie zit goed in elkaar, behoorlijk veel inclusief bij de lease (€6000,- + €1000,- alles ex btw) dankzij de cup sponsoren. Licentie, kleding, brandstof, gereedschap, tent/box, machine en onderhoud. Een eigen risico van € 2500,- bij het volledig afschrijven van een machine (per gebeurtenis) Dat ziet er allemaal heel goed uit, ook de ondersteuning is goed te noemen, evenals het trainingsprogramma naast de baan.
Wat voor Erik minder is, is dat hij met net een jaar race ervaring in een competitie komt met jongens die 2 tot 3 jaar jonger (kleiner en lichter) zijn dan hijzelf met bovendien meer ervaring. Hij begint dus met een dubbele achterstand, die je niet zomaar wegpoetst. Nu werd hij op de Veenslang al voorbij gereden door deze mannetjes met vlieggewicht. Vooraan meerijden in de Moriwaki zal dus moeilijk worden en om nu te gaan leasen om in het achterveld mee te rijden....
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het geweldig om te zien dat die mannetjes op deze leeftijd doorstromen naar de Moriwaki cup, dat geeft hoop voor de toekomst. Sinds deze projecten (NSF en Moriwaki) zien we gelukkig doorstroming naar hogere klassen op jongere leeftijd. Het wordt meer het Spaanse model, we zien het nu al terug in de Red Bull Rookies, een goede ontwikkeling dus.
Erik en Kiki Racing kijken realistisch naar de toekomst, we zijn gek op motorsport, maar hij moet hard werken om hard te gaan, we genieten er daarom niet minder van. De kans dat hij ooit op de grid in het WK Moto3 zal staan is niet zo groot. Waar dit avontuur wel gaat eindigen? ONK, IDM, EK, WSS/WSB we zien wel waar we terecht komen. Plezier in het rijden staat voorop, en daarom proberen we zoveel mogelijk meters te maken.
De Minibike staat al achter in de auto, want vandaag kunnen we indoor trainen in Grootebroek.