Autosport topic, deel 7 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 103

Topic: Autosport topic, deel 7 (324790 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
falerossi schreef 15-11-11 om 12:10:12
What really happened to vettel

(afbeelding)


Ja?

Citaat:
This XML file does not appear to have any style information associated with it. The document tree is shown below.

AccessDenied
Request has expired
F1198A78EAC11CA9
2011-11-15T11:25:58Z

Q5v0O/sTx5i9CDtOvrMvazVqRKHIp7ZRMIbYUodfk8+ZQ6ozKf5nXwjWKRJMxiz5

2011-11-16T16:36:55Z
     Reageer met citaat 
zelhemboy schreef 16-11-11 om 17:30:21
(...)


ik zie alleen een kruisje hoor


De foto werkt dus blijkbaar niet meer. naja jammer!
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
falerossi schreef 16-11-11 om 17:57:42
(...)


De foto werkt dus blijkbaar niet meer. naja jammer!


wat was het dan? leg ff uit..
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 26-07-11 om 11:54:58
Ik heb toevallig van de week ook de nieuwe (docu)film "Senna" gezien, daar word je ook wel even stil van.


Ik heb hem gisteren gekeken (besteld via Bol.com) en nu zie ik dat ie a.s. zondag op RTL7 komt .

Maar goed, een mooie docu idd. Je kijkt het in 1 adem uit. Als het een 4 uur durende docu was geweest had ik het niet eens in de gaten. Mooie beelden ook, ook van rijdersbriefings e.d.

Het lijkt erop dat Senna altijd bang is geweest in de auto voor de "grote klap". ALs er een ernstig ongeluk gebeurde ding hij ook altijd ter plekke kijken. Dat zag je mooi bij de horrocrash van Martin Donnely die uit de auto was geslingerd en roerloos op de baan lag (en het uiteindelijk overleefde). En zo ook bij het ongeluk van Barrichello en Ratzenberger in het weekend van zijn eigen overlijden.

De spanning stijgt als de verhaallijn richting het horrorweekend van Imola '94 gaat. Senna was streng gelovig en na de crash van Barrichello in de vrije training en de dood van Ratzenberger heeft ie op het punt gestaan niet te starten. In een andere docu heb ik eens gelezen dat hij dat weekend gewoon doodsbang was. Tevens dronk Senna op de avond voor de race bij het diner wijn. Dat deed hij nooit en te nimmer. Het lijkt erop dat hij voelde dat er iets zou gebeuren.

Het meeste draait me de maag nog om als hij na de klap nog in de auto zit. Marshalls die niet bij hem in de buurt durven/mogen komen. Je ziet zijn hoofd nog bewegen door stuiptrekkingen. Ik heb het toen live gezien op TV. Een hele zwarte dag (weekend).

Trouwens, het werd Senna (ook in de docu door Prost) verweten te rijden zonder angst (terwijl hij wel degelijk angst kende) en dat hij daarmee niet alleen een gevaar voor zichzelf, maar ook voor anderen vormde en dat hij daarmee het leven van zichzelf en andern in gevaar bracht. We weten hoe het afliep.

Ik moest gelijk aan Lorenzo denken dit jaar. Hij deed dezelfde uitspraak richting Simoncelli. Best bizar dat er paralellen zijn.
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
Plaggie
Het WF brekebeentje

     Reageer met citaat 
Ik was te jong om het echt mee te maken, maar heb daarom nooit geweten dat Ratzenberger in hetzelfde weekend overleed als Senna. Toch wel apart dat het weekend na het overlijden van die Ratzenberger gewoon is voortgezet. Het is onderdeel van het spel, maar ik vraag me af of er ook nog gereden zou worden als een iconische coureur als Senna die Zaterdagmiddag was overleden.....Kan me dat moeilijk voorstellen.

Maar kwam laatst via youtube bij Senna uit en dan een filmpje van hem op de startgrid, zittend in z'n bolide. Aan z'n uitdrukking te zien lijkt wel alsof hij weet wat er te gebeuren staat! heel apart.
     Reageer met citaat 
Plaggie schreef 24-11-11 om 14:15:07
Maar kwam laatst via youtube bij Senna uit en dan een filmpje van hem op de startgrid, zittend in z'n bolide. Aan z'n uitdrukking te zien lijkt wel alsof hij weet wat er te gebeuren staat! heel apart.


Hij wilde dus ook eerst niet rijden. Maar wellicht kwam dat ook door de druk die op hem stond. Williams overheerste in 1992 omdat hun auto was uitgerust met actieve vering, zeg maar computer gestuurde vering waarbij de auto constant op het wegdek werd gedrukt en dat er altijd en overal volledige grip was. Nigel Mansell werd dat jaar met overmacht kampioen. Eind '92 verbood de FIA dit systeem, maar door de overmacht van de Renault motoren werd Alain Prost als vervanger van Mansell (die was overgestapt naar de Indycars in USA) wereldkampioen.

Senna zat bij McLaren waar ze na '91 de Honda motoren verloren en overgingen naar Ford. Een rampjaar want de auto was totaal niet competitief. Senna wilde graag naar Williams, maar Prost had in zijn contract laten vastleggen dat Senna nooit zijn teamgenoot zou zijn. Toen Prost eind '93 als kampioen met pensioen ging lag de weg vrij voor Senna om in zijn droomauto te stappen.

Begin '94 scoorde Senna door pech en een niet zo bijster goede Williams geen enkel punt in de eerste 3 GP's. De Beneton overheerste met een of andere Michael Schumacher achter het stuur. Senna kon dus in zijn droomauto zijn favorietenrol absoluut niet waarmaken. Hij voelde zich ook geen moment op zijn gemak in de Williams. Toen hij wel de pole scoorde in Imola '94 gebeurden de ongelukken met Barrichello en Ratzenberger. De blik in zijn ogen bij het aanschouwen van de crashes sprak al boekdelen.

Senna was bang in de Williams en dat was aan zijn gezicht af te lezen. Hij lijkt op de grid, in de auto, nog zonder helm op bijna te huilen en nee te schudden. Toen gebeurde ook nog dat enorme ongeval bij de start waarbij o.a. Mika Salo betrokken was. Er vlogen auto's op elkaar. Afgebroken wielen vlogen de tribune in waarbij geloof ik ook nog doden zijn gevallen onder de toeschouwers.

Na de herstart kwam Senna nog 1 ronde als leider door voor ie in de Tamburello bocht zijn wagen niet kon houden en vol in de muur knalde en direct dood was.

Bizar is wel te lezen dat de stuurstang dwars door zijn helm heen is gegaan. Gezien de hoek waaronder hij de muur raakte had hij normaal gesproken gewoon uit kunnen stappen maar die stuurstang had gewoon 15 cm hoger moeten zitten, dan was er niks aan de hand geweest.

Een bizar weekend was dat daar :'(
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.
     Reageer met citaat 
Tests Petter Solberg Fiesta WRC

http://www.youtube.com/...ed&v=SOJgHus626Q

Vet geluidje!
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
Past beter in ander topic
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
falerossi schreef 16-12-11 om 14:17:16
Tests Petter Solberg Fiesta WRC

http://www.youtube.com/...ed&v=SOJgHus626Q

Vet geluidje!


hoewel ik voor auto's toch 6 of acht of 12 cylinders mooier vind was dit ook wel leuk. die gasten gaan wel hard hoor op dat stuk..

hoe gaat dat testen daar eigenlijk dan word er gewoon een dag of wat een deel van het traject afgesloten voor openbaar gebruik?
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Sjongejonge, nou heeft die Kubica z'n been nog een keer gebroken.

http://www.gpupdate.net/...-over-ijs-in-italie/
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 11-01-12 om 20:42:31
Sjongejonge, nou heeft die Kubica z'n been nog een keer gebroken.

http://www.gpupdate.net/...-over-ijs-in-italie/


Haha ik las het net ook
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Wauw. Dit wordt het seizoen van de lelijke neuzen.

Force India
Ferrari
Caterham
De_Wim
maar dan anders

     Reageer met citaat 
Lelijke bochel hebben ze allemaal.
De inhoud van bovenstaand bericht bereikt u via internet. Het is derhalve niet uitgesloten dat onbevoegden de verzonden informatie hebben gemanipuleerd, door het toevoegen van taalfouten en/ of domme opmerkingen.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Jarno schreef 03-02-12 om 15:13:43
Wauw. Dit wordt het seizoen van de lelijke neuzen.

Force India
Ferrari
Caterham


Allemachtig wat zijn dat tegenwoordig lelijke hokken van dingen. Dat heeft toch amper nog met een auto te maken.

Dingen hangen aan elkaar van Flips en Flops en Flaps en difusers en confusers. spoilers en boilers...

echt ontzettend lelijk. het worden echt raketten op willen die dingen...
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
fuzzybear schreef 03-02-12 om 19:30:19
(...)


Allemachtig wat zijn dat tegenwoordig lelijke hokken van dingen. Dat heeft toch amper nog met een auto te maken.

Dingen hangen aan elkaar van Flips en Flops en Flaps en difusers en confusers. spoilers en boilers...

echt ontzettend lelijk. het worden echt raketten op willen die dingen...


Met mooie auto's win je geen races. En ja, het is de bedoeling dat het raketten op 4 wielen zijn. Alleen dan raketten die zich horizontaal verplaatsen .
"Sbattersene I Coglioni". Ciao Marco. Non dimenticherò mai.

Pagina's: 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 103


Snelle navigatie: