Citaat:
Tijdje geleden stond er in de moto73 een stuk over het nieuwe circuit en de toekomst daarvan dat het de bedoeling is om ooit de F1 er te krijgen.
De tijd dat Assen alleen bestemd is voor motoren is al niet meer
Ik riep ook altijd "opzouten met die koekblikken ze slopen m`n hele baan!"
Maar ook assen moet overleven dus zullen ze wel moeten.
Maar ik vind wel dat de motorsport vooraan moet blijven staan en die indruk krijg ik niet altijd
Neem bv de rizla racing day de motor wedstrijden zijn gewoon een opvulling tussen de auto races door
Assen is van oorsprong een motor circuit en dat mag niet vergeten worden
Tijdens de Rizla Racing Day wordt het programma evenredig opgebouwd uit motor-, auto- en kartsport. Van motorraces als opvulling tussen de autoraces door is geen sprake. Dit is praktisch niet mogelijk in verband met "het ombouwen" van het circuit. Er worden eveneel motorklasses als autoklasses ingezet. Geen scheve verhoudingen dus.
Assen is inderdaad van origine een motorcircuit en zal dat ook altijd blijven. Dat betekent echter niet dat er uitstekend autosport georganiseerd kan worden. De autosport is dan te gast op één van de beroemdste motorcircuits van de wereld. En met een enkele aanpassing van beide kanten (circuit en organisatie/rijders) gaat dat prima.
De kans dat er in Nederland een nieuw circuit aangelegd zal worden is nihil. Het aanleggen van een nieuwe dergelijke locatie (met alle moderne accomodaties die daarbij horen) zal een dusdanige inverstering vergen dat een gezonde exploitatie niet mogelijk is. Tevens werkt de Nederlandse overheid tegen (o.a. milieuwetgeving).
Formule 1 zal er in Nederland nooit meer komen. Er is onder aanvoering van Ecclestone een tendens ingezet om naar het Midden-Oosten en andere "ontwikkelingsgebieden" uit te wijken. Deze tendens zal onomkeerbaar zijn.
Assen zal inderdaad eerder in aanmerking (na de nodige aanpassingen!) kunnen komen voor Formule 1 dan Zandvoort. Kritische bezoekers van beide locaties kunnen hierover meepraten. Dus een F1-licentie voor Assen zal niet het moeilijkste zijn. Vervolgens een promotor met voldoende financiële ondersteuning van (hoofd)sponsoren vinden is onmogelijk. Misschien klinkt het negatief, maar we moeten in Nederland realistisch blijven.
De Nederlandse circuits moeten in gaan zetten op evenementen zoals DTM (nu op Zandvoort), LG Super Racing Weekend (met de diverse FIA-kampioenschappen) etc. En het behouden van de TT, WK Superbike, Truck GP etc.