TT circuit favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 105

Topic: TT circuit (342757 keer gelezen)
jur
     Reageer met citaat 
Citaat:
En toch.......auto's en trucks horen op Zandvoort, niet op Assen.


De praktijk bewijst toch duidelijk dat auto's én trucks prima op het TT Circuit Assen thuis horen!
     Reageer met citaat 
Hij bedoelt alleen maar dat Assen een motorracecircuit is, en niet bedoelt voor auto's trucks en popconcerten.

Zandvoort is gemaakt voor (vracht)auto's.
Mugello never sleeps!
jur
     Reageer met citaat 
Citaat:
Hij bedoelt alleen maar dat Assen een motorracecircuit is, en niet bedoelt voor auto's trucks en popconcerten.

Zandvoort is gemaakt voor (vracht)auto's.


Daar ben ik het dus niet mee eens. Assen mag dan in den beginne gebouwd zijn voor de wegracerij, het blijkt tegenwoordig ook uitstekend geschikt voor autorensport.
En om variatie te kunnen bieden aan de heren en dames coureurs moet op beide (door de overheid gesponsorde) sportlocaties geracet worden.
     Reageer met citaat 
Ben ik het helemaal mee eens, gebruiken die circuits!

Het moet in 2004 toch mogelijk zijn om met behulp van tijdelijke vangrails e.d. veiligheid voor zowel motorrijder als autocoureur te waarborgen?!

Ik zie eerlijk gezegd Assen eerder een F1 GP krijgen dan Zandvoort. Voor beide is de kans nihil dat het werkelijk zover komt, maar Assen is dan de beste optie.
     Reageer met citaat 
Tijdje geleden stond er in de moto73 een stuk over het nieuwe circuit en de toekomst daarvan dat het de bedoeling is om ooit de F1 er te krijgen.

De tijd dat Assen alleen bestemd is voor motoren is al niet meer
Ik riep ook altijd "opzouten met die koekblikken ze slopen m`n hele baan!"

Maar ook assen moet overleven dus zullen ze wel moeten.
Maar ik vind wel dat de motorsport vooraan moet blijven staan en die indruk krijg ik niet altijd
Neem bv de rizla racing day de motor wedstrijden zijn gewoon een opvulling tussen de auto races door

Assen is van oorsprong een motor circuit en dat mag niet vergeten worden
     Reageer met citaat 
De Kuip is ook een voetbalstadion, maar als ze hem voortaan als concertzaal gebruiken vind ik het ook best

@Jarno, krijgen we eerdaags weer gewone smilies?
ik word een beetje depri van kerstsmilies in de zomer :'(
Gum-Tree
Ant for president !!

     Reageer met citaat 
Citaat:
@Jarno, krijgen we eerdaags weer gewone smilies?
ik word een beetje depri van kerstsmilies in de zomer  :'(

Zal wel aan mij liggen, maar ik zie al dagen de gewone smilies.
Never hold your farts in. They travel up your spine and into your brain. That's where your get crap ideas from.
     Reageer met citaat 
Citaat:

Zal wel aan mij liggen, maar ik zie al dagen de gewone smilies.

Het ligt niet aan jou
jur
     Reageer met citaat 
Citaat:
Tijdje geleden stond er in de moto73 een stuk over het nieuwe circuit en de toekomst daarvan dat het de bedoeling is om ooit de F1 er te krijgen.

De tijd dat Assen alleen bestemd is voor motoren is al niet meer
Ik riep ook altijd  "opzouten met die koekblikken ze slopen m`n hele baan!"

Maar ook assen moet overleven dus zullen ze wel moeten.
Maar ik vind wel dat de motorsport vooraan moet blijven staan en die indruk krijg ik niet altijd
Neem bv de rizla racing day de motor wedstrijden zijn gewoon een opvulling tussen de auto races door

Assen is van oorsprong een motor circuit en dat mag niet vergeten worden


Tijdens de Rizla Racing Day wordt het programma evenredig opgebouwd uit motor-, auto- en kartsport. Van motorraces als opvulling tussen de autoraces door is geen sprake. Dit is praktisch niet mogelijk in verband met "het ombouwen" van het circuit. Er worden eveneel motorklasses als autoklasses ingezet. Geen scheve verhoudingen dus.

Assen is inderdaad van origine een motorcircuit en zal dat ook altijd blijven. Dat betekent echter niet dat er uitstekend autosport georganiseerd kan worden. De autosport is dan te gast op één van de beroemdste motorcircuits van de wereld. En met een enkele aanpassing van beide kanten (circuit en organisatie/rijders) gaat dat prima.

De kans dat er in Nederland een nieuw circuit aangelegd zal worden is nihil. Het aanleggen van een nieuwe dergelijke locatie (met alle moderne accomodaties die daarbij horen) zal een dusdanige inverstering vergen dat een gezonde exploitatie niet mogelijk is. Tevens werkt de Nederlandse overheid tegen (o.a. milieuwetgeving).

Formule 1 zal er in Nederland nooit meer komen. Er is onder aanvoering van Ecclestone een tendens ingezet om naar het Midden-Oosten en andere "ontwikkelingsgebieden" uit te wijken. Deze tendens zal onomkeerbaar zijn.
Assen zal inderdaad eerder in aanmerking (na de nodige aanpassingen!) kunnen komen voor Formule 1 dan Zandvoort. Kritische bezoekers van beide locaties kunnen hierover meepraten. Dus een F1-licentie voor Assen zal niet het moeilijkste zijn. Vervolgens een promotor met voldoende financiële ondersteuning van (hoofd)sponsoren vinden is onmogelijk. Misschien klinkt het negatief, maar we moeten in Nederland realistisch blijven.

De Nederlandse circuits moeten in gaan zetten op evenementen zoals DTM (nu op Zandvoort), LG Super Racing Weekend (met de diverse FIA-kampioenschappen) etc. En het behouden van de TT, WK Superbike, Truck GP etc.
     Reageer met citaat 
Je hebt (helaas) helemaal gelijk als je het hebt over een eventueel nieuw circuit en F1 in NL.
Die tendens van Ecclestone is niet een zo heel erg, gebrek aan tabaksponsoring kan worden opgevangen (Vodafona GP van Italie, Monza) maar het circuit en vooral de omgeving is er niet geschikt voor. Het is jammer dat er zo weinig ontwikkelingen plaatsvinden, en we nooit meer zullen krijgen dan het rijtje wat jij opnoemt.
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
[off topic] Mijn smilies zijn ook weer gewoon,
heb even mijn tijdelijke bestanden gewist en voila[/offtopic]
jur
     Reageer met citaat 
Citaat:
Je hebt (helaas) helemaal gelijk als je het hebt over een eventueel nieuw circuit en F1 in NL.
Die tendens van Ecclestone is niet een zo heel erg, gebrek aan tabaksponsoring kan worden opgevangen (Vodafona GP van Italie, Monza) maar het circuit en vooral de omgeving is er niet geschikt voor. Het is jammer dat er zo weinig ontwikkelingen plaatsvinden, en we nooit meer zullen krijgen dan het rijtje wat jij opnoemt.



Sponsoring is wellicht op te vangen, maar waarschijnlijk zullen de astronomische bedragen die de tabaksindustrie ooit ingelegd hebben nooit meer behaald worden.

Over de accomodatie maak ik me niet eens zo heel veel zorgen. Met een aantal (wellicht in ingrijpende) aanpassingen kan het TT Circuit Assen binnen een paar maanden geschikt zijn voor de F1. Alleen de Europese wetgeving maakt het steeds moeilijker... kijk nu maar weer eens naar die achterlijke nieuwe wet over de aansprakelijkheid van teamleden.

De accomodatie is dus niet het probleem... eerder het geld voor de organisatie (risico's) en de wetgeving (o.a. milieu).
     Reageer met citaat 
Idd de wetgeving is ook een probleem.
Maar als ik hoor dat Vodafone per berichtje meer dan 20 cent winst mmaakt, denk ik dat die ook wel hoge bedragen kunnen geven. Ze sponsoren denk ik niet voor nix de GP van Italie. Monza, een klassieker...

Ernst wil echter pas verder in het circuit investeren als Ecclestone een GP geeft. Maar denk je nou echt dat Bernie zo dom is

En Assen moet wel degelijk ingrijpend veranderd worden. En dat is nu ook al een probleem met de GT.
Mugello never sleeps!
jur
     Reageer met citaat 
De heer Ernst kan zijn geld binnenhouden, want als hij pas wil investeren met een garantie dat hij F1 krijgt... Die garantie krijgt hij dus nooit, ook Assen niet.

Ik heb nooit ontkent dat Assen moet investeren/veranderen. Maar dat zijn geen onoverkomelijke problemen, waarbij zelfs grotendeels het karakter van het circuit kan blijven bestaan. De GT-bocht is geen probleem, daar wordt binnenkort een verandering verricht, zodat het karakter van de bocht niet aangetast wordt én de veiligheid vergroot wordt.
     Reageer met citaat 
jur,
wat je zegt over de Rizla Racing Day klopt niet helemaal. Als het vanaf de tribune's zo lijkt, dan is het hartstikke mooi, maar de motorraces worden daar echt ondergewaardeerd. Mochten ze de dag met 15 minuten in moeten korten, dan zullen er ronde's van de motoren worden afgesnoept en mag de Dutch Supercar Challenge gewoon 45 minuten rijden. Iets soortgelijks gebeurde afgelopen RRD ook. Het is een prachtprogramma hoor, de RRD, maar de motoren worden echt gezien als bijprogramma.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 105


Snelle navigatie: