TT circuit favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 105

Topic: TT circuit (342549 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Citaat:
Het is een prachtprogramma hoor, de RRD, maar de motoren worden echt gezien als bijprogramma.

Voor mij zijn de motoren het hoofdprogramma Mocht de Supercar Challenge 45 minuten rijden ? Ik heb er geen seconde van gezien.
TYRI_F1
GIXXER

     Reageer met citaat 
ook dit jaar?


Tis allemaal goed verdeeld, 's ochtends motoren, smiddags auto's.
Veel motorliefhebbers houden nie van racen en veel auto liefhebbers houden wel van motoren....
(over het algemeen he!!!)
     Reageer met citaat 
Citaat:
ook dit jaar?
[oto]


Tis allemaal goed verdeeld, 's ochtends motoren, smiddags auto's.
Veel motorliefhebbers houden nie van racen en veel auto liefhebbers houden wel van motoren....
(over het algemeen he!!!)

Waren ze allemaal maar zo mooi....
TYRI_F1
GIXXER

     Reageer met citaat 
de 1e klasse (zo'n 10 wagens) in iedergeval mooi.
de 2e klasse (ook een 10 denk ik)
en de rest is allemaal doorrijden totdat het roest....
jur
     Reageer met citaat 
Citaat:
jur,
wat je zegt over de Rizla Racing Day klopt niet helemaal. Als het vanaf de tribune's zo lijkt, dan is het hartstikke mooi, maar de motorraces worden daar echt ondergewaardeerd. Mochten ze de dag met 15 minuten in moeten korten, dan zullen er ronde's van de motoren worden afgesnoept en mag de Dutch Supercar Challenge gewoon 45 minuten rijden. Iets soortgelijks gebeurde afgelopen RRD ook. Het is een prachtprogramma hoor, de RRD, maar de motoren worden echt gezien als bijprogramma.


Villie, ik bekijk de races, en dus ook de RRD, op het TT Circuit Assen niet vanaf de tribunes. Laten we zeggen dat ik nogal nauw betrokken ben...

Ik kan je dan ook bewijzen dat jouw stelling dat de motoren onder gewaardeerd worden en het slachtoffer worden van een krap tijdschema onjuist is.

Als er gedurende de racedag achterstand onstaat op het tijdschema, dan moet dat over alles raceklasses (auto's en motoren) ingelopen worden. Tijdens RRD 2003 hebben de motoren echter de volledige tijd gebruikt/verbruikt. Doordat de DSC (Dutch Supercar Challenge) aan het einde van het programma gepland was, zijn zei juist slachtoffer van een krap tijdschema. Als er namelijk te laat gestart wordt, dan valt een paar minuten voor zes uur toch de finishvlag zodat er om 18.00 uur motorstilte heerst, onafhankelijk van de verreden racetijd.

Begin er dus niet over dat de motoren onder gewaardeerd worden en altijd slachtoffer worden van de auto's! Dit is slechts éénmaal daadwerkelijk gebeurd tijdens de tweede editie van RRD (door heftige regenval liepen de motorraces ernstige vertraging op en werd de 250cc na tweemaal code rood voorgoed afgevlagd). Dit was afgelopen jaar absoluut niet het geval!
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Deze strijd speelde al toen het nog Barclay Racedag heette en verreden werd op Zandvoort....

Ik heb eerlijk gezegd ook altijd de indruk gehad dat de autocoureurs hun politiek en lobby naar de organisaties wat beter op orde hebben dan de motormannen en daadoor er vaak wat beter afkomen.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
Citaat:
Publiek

Sport en publiek horen bij elkaar. Dat is ook zeker in de motorsport het geval. De TT van Assen staat zelfs te boek als het best bezochte eendaagse sportevenement van Nederland. Daar kun je mee aankomen. Maar zoals met zoveel dingen vandaag de dag is ook de situatie rondom het motorsportpubliek volop in beweging. Er komen op de laatste zaterdag van juni steeds minder mensen naar Assen. In 1990 bezochten 143.000 mensen de TT. In 2003 waren dat er nog maar 90.000. Daarmee neemt de TT een bijzondere positie in, want internationaal komen er steeds meer toeschouwers naar de Grand Prix’s.

Het valt niet mee om de vinger op de zere plek te leggen. Volgens een inventarisatie en analyse betreffende de plannen en wensen voor het TT circuit, zijn er 40.000 mensen die gegarandeerd naar de TT komen. De harde kern zou je kunnen zeggen. De echte motorsportliefhebbers. Deze trouwe bezoekers nemen weer vrienden en bekenden mee. Daarnaast heb je dan nog de mensen die motorsport wel leuk vinden, maar die ook vooral op het evenement op zich afkomen. Dagjesmensen. Er is wat te beleven. Iedereen spreekt erover en daar wil men bij zijn. Maar er zijn steeds meer wegblijvers. Wie zijn dat en waarom komen ze niet meer? De daling van de toeschouwers aantallen begon zo begin jaren ’90. Dat valt zo’n beetje samen met de invoering van de commercialisering. In het begin viel de daling niet zo op. De getallen varieerden wel vaker. Maar gaandeweg werd een trend zichtbaar en hoe goed de mannen van Assen het altijd weer positief wisten uit te leggen, als waren het politici, ook zij konden de lege plekken op de taluds niet verbloemen. In Assen doet men er veel aan om het publiek aan zich te binden. Toch lijkt het er op dat er een proces aan de gang is dat zich moeilijk laat sturen. Met de toename van de commercie is de ontevredenheid gegroeid. Hoe kan dat?

Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Citaat:
Er zijn wel een paar dingen die ik kan bedenken, maar voor de goede orde, het zijn maar gedachten.

Om te beginnen zijn de Nederlandse rijders niet meer van belang. Ja, voor ons wel, maar niet voor de mensen die er over beslissen.Wat dat betreft is het niet voor niets dat de vijf Grand Prix’s in Italië en Spanje genoeg toeschouwers trekken. Een kleine veertig deelnemers tel ik zo uit die twee landen. Wij zouden ook massaal toestromen voor zo’n vijftien vaste Nederlandse deelnemers plus nog een aantal wildcards. De werkelijkheid is anders en dit zal zeker van invloed zijn op de publieke belangstelling.

Daarnaast heeft het publiek in het verleden altijd op een voetstuk gestaan in Assen. Dat was gewoon zo. Je voelde dat aan alles. Men wil ons nu doen geloven dat dit nog zo is, maar de commercie is echt belangrijker geworden dan Jan Publiek. Een klein voorbeeldje kan dat mooi illustreren. Tientallen jaren terug heeft de organisatie er voor gezorgd dat alle bomen en bosschages uit het midden terrein van de zuidlus verdwenen. Dat gaf een soort van stadion effect en overzicht over een groot gedeelte van het circuit. Het was service aan het publiek en het werd ook als zodanig aangeprezen.Nu staan op het middenterrein in diezelfde zuidlus grote reclame borden die het uit zicht nog meer belemmeren dan de bomen ooit gedaan hebben. Het mag duidelijk zijn dat de reclame uitingen letterlijk belangrijker zijn dan het zicht op de rijders. Er valt nog genoeg te zien, maar het maakt voelbaar dat de toeschouwers niet meer nummer één zijn.

Iets wat mij zeer heeft bezig gehouden is de steeds slechter wordende sfeer achter het hek. Het werd al maar vervelender en ik denk bijna wel zeker te weten dat dit één van de belangrijkste oorzaken is van de sterk dalende toeschouwersaantallen. Afgelopen jaar was een verademing. Het was weer prettig achter het hek. Als het goed is spreekt dit zich rond en doet de mond op mond reclame zijn werk. Komend jaar kan men weer in grote getale toestromen. Nu is het zo dat het bestuur plannen blijkt te hebben om de maatregelen die zo succesvol waren, te gaan versoepelen. Dat lijkt me geen goed idee. Het is waar dat er niet meer over het hek geklommen werd, maar ik zou de heren bestuurders willen oproepen om verder te kijken dan het hek alleen. Achter dat hek zitten vele echte fans die voor de sport komen en die niet om de haverklap lastig willen worden gevallen door zatlappen, pestkoppen en ruziezoekers.

Een andere factor zouden de Big Screens kunnen zijn. Een publiekstrekker van formaat. Grote Vidiwalls die voor de toeschouwers alles zichtbaar maken. Fantastisch. Het kan niet op. Maar het zegt ook nadrukkelijk dat je de tv beelden er bij moet hebben. Soms denk ik wel eens dat dit een averechts effect heeft. Het wordt aangeprezen als 200% live. Dat moet je meemaken. Maar het betekent ook dat de mensen die toevallig niet voor een van die schermen zitten een soort van tweede rang toeschouwers zijn geworden. En wie wil er nu tweede rang zitten. Als het dan toch zonodig op een scherm gezien moet worden dan kan dat thuis ook wel, dat scheelt ook nog met die inmiddels verdubbelde entreeprijzen. De TT zonder Vidiwalls was sterk genoeg. Sinds ze ingevoerd zijn, zijn de toeschouwersaantallen alleen maar gedaald.
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Citaat:
Nu zal dit wel niet de hoofdoorzaak zijn maar het neemt niet weg dat motorsport een televisie sport geworden is. Zo wordt het ook aangeprezen. Veel fans zullen daar gehoor aan hebben gegeven en de TT ook echt op de buis bekijken. De Amsterdamse socioloog Ruud Stokvis zegt in zijn pas verschenen boek "Sport, Media en Publiek"; "topsport is een mediasport geworden". Je hoeft niet meer naar het veld of naar de baan. Televisie brengt alles live thuis en als het afgelopen is hoef je niet in de file. In het begin van dit stukje hebben we al gezien dat er maar 40.000 echte motorsportliefhebbers op de TT afkomen. Ja en dan kan het hard gaan.

Assen is anders dan de andere Grand Prix’s. Dat was altijd zo en dat is nog zo. Ik hoop maar dat de veiligheidsmaatregelen gehandhaafd blijven en dat de toeschouwers, mede om die reden, de TT weer 100% live willen meemaken.



Heb het in 2 delen moeten doen omdat het anders te lang was. Dit is een column van Johan Kuipers op wegrace.info.

Denk dat het publiek en gebrek aan Nederlandse deelneme idd de belangrijkste oorzaken zijn. Dat van de Vidiwalls is mi absoluut niet waar. Denk dat dat juist een reden is voor mensen om wel te gaan omdat ze zo nix missen.

Maar denken jullie dat dit overdreven is, of dat er in de toekomst wellicht stukken minder liefhebbers komen en de kaartjes dus waarschijnlijk nog duurder worden?
Mugello never sleeps!
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Tja, er zitten wel goede stukken in zijn verhaal.

Ik weet alleen voor mezelf waarom ik zelden of nooit in Assen te vinden ben (en al zeker niet met de TT):
- Te weinig raceklassen voor teveel geld,
- te veel debielen op de tribunes en taluds,
- complete minachting van de bezoekers (moddertaluds, slechte aan- en afvoerwegen, geen toiletten etc.)

Het is een mooie baan maar verder heb ik er helemaal niks mee.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
Citaat:


Villie, ik bekijk de races, en dus ook de RRD, op het TT Circuit Assen niet vanaf de tribunes. Laten we zeggen dat ik nogal nauw betrokken ben...

Ik kan je dan ook bewijzen dat jouw stelling dat de motoren onder gewaardeerd worden en het slachtoffer worden van een krap tijdschema onjuist is.

Als er gedurende de racedag achterstand onstaat op het tijdschema, dan moet dat over alles raceklasses (auto's en motoren) ingelopen worden. Tijdens RRD 2003 hebben de motoren echter de volledige tijd gebruikt/verbruikt. Doordat de DSC (Dutch Supercar Challenge) aan het einde van het programma gepland was, zijn zei juist slachtoffer van een krap tijdschema. Als er namelijk te laat gestart wordt, dan valt een paar minuten voor zes uur toch de finishvlag zodat er om 18.00 uur motorstilte heerst, onafhankelijk van de verreden racetijd.

Begin er dus niet over dat de motoren onder gewaardeerd worden en altijd slachtoffer worden van de auto's! Dit is slechts éénmaal daadwerkelijk gebeurd tijdens de tweede editie van RRD (door heftige regenval liepen de motorraces ernstige vertraging op en werd de 250cc na tweemaal code rood voorgoed afgevlagd). Dit was afgelopen jaar absoluut niet het geval!

Toch heb ik het idee dat het voor de motorraces een grotere impact heeft dan voor de autoraces. Maar dat kan ook komen omdat ik een grotere motor dan autoracefan ben
En met de FRenault is bewezen dat ook in autoraces wel eens gesneden wordt
franky_4_fingers
max the worlds greatest

     Reageer met citaat 
het is gewoon te duur geworden om zo maar even heen te gaan. 35 euro voor het goedkoopste kaartje? veel te duur toch
jur
     Reageer met citaat 
Citaat:
het is gewoon te duur geworden om zo maar even heen te gaan. 35 euro voor het goedkoopste kaartje? veel te duur toch


Ik neem aan dat je het nu over de TT/Superbike hebt? Maar vergelijk die prijzen dan eens met de toegangsprijzen in het buitenland... of met een kaartje voor het edele spel dat voetbal heet. Of ga het eens vergelijken met andere evenementen, optredens, pretparken etc. etc... Dan zijn de prijzen nog helemaal niet zo afwijkend.

Oke, het is duur, dat geef ik toe, maar alles is duurder geworden. Nu kan ik daar wel een politiek gekleurde uitspraak over gaan doen, maar laat ik dat hier maar niet doen.
jur
     Reageer met citaat 
Citaat:

Toch heb ik het idee dat het voor de motorraces een grotere impact heeft dan voor de autoraces. Maar dat kan ook komen omdat ik een grotere motor dan autoracefan ben
En met de FRenault is bewezen dat ook in autoraces wel eens gesneden wordt  


Dat zal inderdaad veroorzaakt worden door je subjectiviteit.
     Reageer met citaat 
Ik vind de bedragen nog wel meevallen. Even naar een concert is even duur, zo niet duurder.

@trax, bij grote evenementen zijn er toch toiletwagens en de vaste gebouwen worden vernieuwd, wat dat betreft geen probleem.

Het slechte wegdek naar de parkeerplaatsen toe is inderdaad een punt, waarom niet even een laagje asfalt.

Dat de parkeerplaatsen zelf drassig worden, kan niemand iets aan doen. Het is niet mogelijk om de hele parking te verharden. Om te beginnen niet omdat natuurgebied is en daarnaast ga dat niet doen voor die paar mega evenementen per jaar.

Aan en afvoer problemen? Is ook betrekkelijk. de A28 is op een steenworp afstand. Het probleem is, dat iedereen tegelijk weg wil, dat is natuurlijk altijd lastig.
Zelf los ik het op door nog wat te blijven hangen en de bbq aan te steken, is altijd gezellig.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 105


Snelle navigatie: