TT circuit favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 105

Topic: TT circuit (342593 keer gelezen)
Anoniem
     Reageer met citaat 
Thomas




Wat me stoort aan de reaktie van Jur is dat hij enkel en alleen het 3e punt aanhaalt en dan zegt dat het circuit-organisatie daar niets aan kan doen. Da´s volkomen waar. Maar aan punt 1 en 2 kan je wel wat doen.

Nl.

1. Uitwassen keihard aanpakken en geen 99500 man de dupe laten worden van 500 eikels. Dan toon je lef.

2. Duidelijke instructies aan de controleurs dat tribunes worden vrijgegeven na afloop van de motogp en cursus klantvriendelijk omgaan met mensen voor de allerlompsten onder die figuren.

Met welgemeende excuses aan de de zeer vele wel normaal denkende vrijwilligers ter plekke.
     Reageer met citaat 
Citaat:


Snap je redenering maar hij gaat voor mij niet helemaal op. De "normale" raceliefhebber kijkt de races en drinkt daarbij een biertje voor de gezelligheid. Ik ga al 30 jaar en de meeste tijd meerdere dagen. Bezoek ook buitenlandse gp's. Biertje hoort erbij maar als er gereden wordt zit ik langs de baan en kijk ik races. De echte zatlappen van Assen komen niet voor de race. Of ze dat bier nu mogen meenemen of niet , zat en vervelend worden ze toch.
In mijn optiek slaat het nog steeds nergens op dat het meenemen van enkele blikjes bier of fris niet mag.

Klopt!


En niet te vergeten de NACHT VAN ASSEN, waar velen zich bezatten en dan ook nog de TT gaan "bekijken"
     Reageer met citaat 
Even iets anders:

als ik het waar is wat ik heb gelezen komt er volgend jaar op de plaats van t weggegraven talud op t Meeuwenmeer een tribune, en dit jaar al op de Bult.

Zometeen is er geen talud meer over, maar is alles tribune. De noordlus die wordt vervangen wordt nl ook al 1 grote tribune.

Laat de Zuidlus dan ajb voor de 'taludmensen'!!

er is trouwens veel meer onvrede, kijk maar eens op www.wegrace.info
Staat overigens een foto zoals het hoort: Taluds vol met echte racefans!

« Gewijzigd: 22-06-2004 om 16:58:02 door The.Gambler »

Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Even wat punten op een rijtje:

1 Vrijdag kwamen we aan bij de Stekkenwal. Er was daar ineens geen ingang meer en we moesten met onze spullen helemaal naar de ingang vlakbij de hoofdingang lopen. Een net aangelegde camping en de regfen zorgden voor een ongelooflijk modderbad. Een man naast me in de rij had een kaartje voor de hoofdtribune en kon nergens ander naar binnen. Hij kreeg te horen dat hij maar helemaal om moest lopen!

2 Ook de wegen achter het circuit was één en al blubber. Normaal is het ook niet altijd even fris, amar dit jaar natuurlijk extra erg. Waarom liggen daar niet op z'n minst keien? Moet niet te veel kosten denk ik.

3 Vrijdagnacht mochten we niet eens meer op de parkeerplaats slapen. Op zich te begrijpen omdat er altijd van die aso's rondlopen die dingen in de fik steken, maar we hadden hier nergens over gelezen. En zo waren er meer!
Ik vroeg waar we dan terecht konden, en of ik niet hoefde te blazen. We moesten naar een camping langs het circuit. Maar daar mochten we niet in omdat het 'vol' zat en er teveel blubber lag. We werden weggestuurd, en nog wel de verkeerde kant op ook! Toen kwamen we bij een boerderij, waar we €7,50 p.p. per nacht moesten betalen. Zo wordt je TT wel duur!
Het ergste is dan nog als je om 4.30 uur aankomt op de parkeerplaats dat er dan tentjes staan met een lekker kampvuurtje erbij!

4 Toen zaterdag de wedstrijd afgelopen was stond de heel boel vast achter het Meeuwenmeer. Eindelijk bij de auto gekomen sta je daarmee ook nog eens meer dan een uur mee in de file voordat je op de openbare weg bent. Niemand die wat regelde!

Hoe je als klant/gast behandelt wordt is gewoon niet normaal meer. Vorig jaar een mailtje gestuurd om 1 ding waar ik geen reactie op kreeg, ook al zoiets. Nu wordt het een officiele brief. Ik vind het te gek dat het verpest wordt voor de echte fan. Ze moeten de echte klootzakken er uit pikken, afvoeren en een flinke boete geven. Desnoods een geheel alcohol verbod. Nu waren er mensen die vuilniszakken met bier hadden ingegraven om ze op de zaterdag weer op te graven. Aanpakken moet je dat soort mensen!

Zodra ik tijd heb ga ik die brief schrijven en plaats hem hier. Hoop dat ik eindelijk eens een reactie krijg, die komt hier dan ook zsm. Hebben jullie nog wat te klagen? Plaats dat dan ook hier, misschien vergeet ik nog wat, en zo kan ik ook namens anderen spreken. Ik heb het er ook al met andere mensen op het circuit over gehad.

Ik kots van deze arrogantie van het TT-bestuur!!
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Citaat:
Nu waren er mensen die vuilniszakken met bier hadden ingegraven om ze op de zaterdag weer op te graven. Aanpakken moet je dat soort mensen!

Slim bekeken van ze. Ze zullen wel gedacht hebben, die dure blikjes op de baan, bekijk het maar stelletje afzetters. Bier zal wel lauw geweest zijn, niet ze zuipen. Zij liever dan ik

Nu ff serieus. Denk je nou echt dat een brief schrijven enige invloed zal hebben? Ze doen er toch niks mee, want ze weten dat het volgend jaar toch weer net zo druk zal zijn.
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Zeg dat niet te hard, Iso. Er is de laatste jaren een duidelijke daling in het aantal bezoekers te zien en ook de samenstelling verandert. De tijd dat de TT een gezellig dagje voor het hele gezin was ligt echt wel achter ons. Assen moet eens aan de bezoekers gaan denken!
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
dagobert
dago rules

     Reageer met citaat 
Citaat:
Er is de laatste jaren een duidelijke daling in het aantal bezoekers te zien en ook de samenstelling verandert. De tijd dat de TT een gezellig dagje voor het hele gezin was ligt echt wel achter ons. Assen moet eens aan de bezoekers gaan denken!



Hier ben ik het toch niet mee eens. Dit jaar mochten de kinderen van 12 jaar en jonger er gratis in, en het viel me op dat er best veel kinderen aanwezig waren.
En sinds 2 jaar gaat er in ieder geval 1 van mijn kinderen mee, vrijdag was onze zoon ( 8 ) mee en zaterdag onze dochter (11). En ze hebben alletwee de dag van hun leven gehad.
     Reageer met citaat 
Om te beginnen moet ik zeggen, dat ik het alcohol beleid wel begrijp, natuurlijk zijn er mensen die toch proberen bier mee te nemen, maar de uitwassen worden tegengegaan. Het is veel rustiger qua dronken mensen en rommel langs de baan.

Het is nu eenmaal veel makkelijker om je vol te laten lopen als je kratten of zelfs vaten bier meeneemt het circuit op.

Er is prima bier te koop langs de baan, dit jaar niet geprobeerd maar tijdens de SBK vorig jaar wel.

Dus daar hoor je mij niet over klagen.

Wat ik wel belachelijk vind, is dat er geen parkeer beleid is. Indien de organisatie besluit om een ander parkeer terrein te gebruiken, dienen zij er voor te zorgen dat er vervoer is naar het circuit.

Het is niet zo moeilijk te bedenken dat het merendeel van het publiek tijdens de trainingen graag rond de hoofdtribune wil zitten. Zorg ervoor dat ze daar kunnen komen. 3,5 kilometer omlopen is al onacceptabel, laat staan onder deze zeer slechte en gevaarlijke omstandigheden.

Later op de dag werd er omgeroepen dat er pendelbussen reden, Informatie waar je niets mee kunt. Hoe moet ik nu weten waar die bus mij nu weer naar toe brengt? Waarschijnlijk gaat hij via een route die je helemaal niet bekend voorkomt en ben je dus uren aan het zoeken voor je, je auto/motor weer gevonden hebt.

De bestrating op het circuit terrein is belachelijk en GP onwaardig te noemen. Asfalteren of op zijn minst bestraten die handel. Je kunt in Nederland je niet beroepen op overmacht, als het over slecht weer gaat. In Nederland is het nu eenmaal regelamtig regenachtig. Pas je accomodatie daar op aan.

Indien je, je publiek niet kunt bieden waar ze voor komen in dit geval, uren later pas op de plaats van bestemming omdat de organisatie geen parkeer plaats beschikbaar heeft. Dit terwijl er minder toeschouwers waren dan het jaar ervoor, was een kassa reductie wel het minst wat ze hadden kunnen doen.

Ook de afvoer van de circuits is altijd een groot probleem. Misschien moet het TT-bureau eens gaan informeren bij de grote voetbalstadions. Bij grote wedstrijden van het Nederlands ellftal of concerten zijn er in de grote steden ook van 50.000 bezoekers, ik heb de indruk dat de chaos dan lang niet zo groot is.

Onze groep gaat meestal BBQen en zien wel wanneer het rustig wordt.

Dit keer ben ik (tot woede van de mensen die ik tegenhield) zelf het verkeer gaan regelen op het einde van de trechter. Bepaalde rijen bleven maar doordrukken waardoor anderen niet konden invoegen. Ik heb het gereguleerd tot onze auto er door was.

Op de weg zelf stond politie, maar de regelaars die er in de ochtend wel zijn, zijn er in de avond niet. Zet gewoon wat mensen in om trechter vorming te voorkomen. Maak met een lijnentrekker (van het voetbal weet je wel) rijbanen en zet gewoon mensen neer die het in de gaten houden.

Politie in de buurt die lik op stuk beleid voert.

Wimlex, die toch geweldig genoten heeft en volgend jaar zeker weer heen gaat (dat zal ze leren )
Da_Lunacy
a.k.a. Toni #74

     Reageer met citaat 
Zeer jammer van het parkeerbeleid. Het wordt met het jaar slechter lijkt het wel.

En waarom die loopbruggen weggehaald zeg. Een maat van me zat op de stekkenwal, ik op de strubben. Eerst kon je dus de brug over, nu moet je heel het circuit rondlopen. We hebben dus maar telefonisch een praatje gemaakt.
Zattemongoleclub.tk, Bigger, Drunker and Uncut!
     Reageer met citaat 
Het TT Circuit Assen en Projektcom Vastgoed lanceerden op 6 juli de spectaculaire plannen rondom de verandering in de Noordlus van het TT Circuit Assen, die na het WK-seizoen 2005 vanaf september dat jaar gerealiseerd kunnen worden. De inkorting van de racepiste is onder andere ingegeven door de auto- en motorsport, waarin Assen al geruime tijd het langste GP-circuit is uit de verschillende WK-series. Om aansluiting te houden bij de internationale wensen en trends in de auto- en motorsport is gekozen voor het inkorten van het circuit. Een korter circuit betekent méér ronden voor de coureurs, spannender races, een grotere betrokkenheid van het publiek met automatisch een grotere attractiviteit. Het TT Circuit Assen zal voor de coureurs in lengte worden teruggebracht van 6,027 naar 4,750 km, waarbij de unieke Strubbenbocht in het circuit opgenomen blijft. Er ontstaat als het ware een soort stadion rondom de nieuwe bochtencombinaties, waaronder de Strubben. Met de inkorting van het circuit ontstaat er ruimte voor ca. 7.000 autoparkeerplaatsen net als de mogelijkheid tot het creëren van een attractief entreeplein, waarmee het publiek ook op dat gebied betere faciliteiten geboden kunnen worden. Na de inkorting van het circuit en het realiseren van de parkeerplaatsen en het entreeplein zorgt Projektcom Vastgoed voor een unieke creatieve invulling van de overgebleven 9 hectare, waarop een grootschalig (thema)-amusementspark tot stand zal komen.

In dit direct aan het circuit grenzende amusementspark is ruimte voor zowel dag- als verblijfsrecreatie alsook voor evenementen en circuit ondersteunende faciliteiten. In samenspraak met de thans reeds aanwezige exploitanten en vastgoedbeleggers zijn de ontwerpen van de individuele opstallen uitgewerkt en door BO2 Architectuur en Stedenbouw alsmede Grontmij Drenthe Advies- en Ingenieursbureau in een aantal indrukwekkende artist impressions vastgelegd. Daarin zijn opgenomen: een hotel met congresfaciliteiten, een evenementenhal, een detailhandelgebouw, motorcafé met aangrenzend een bowlingcentrum, een fun factory annex gamehal, een danszaal, een flight simulator, een kartcentrum met aangrenzend een sportauto assemblage faciliteit, een motor experience centrum inclusief motormuseum, een fitness aqua-welness en spa centrum evenals circuit ondersteunende faciliteiten zoals fastfood accomodaties, merchandising en toiletten welke gedeeltelijk onder de nieuwe Noordlus tribune zullen worden gerealiseerd.
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Het TT Circuit Assen investeerde in de afgelopen zes jaren ruim 35 miljoen euro in de upgrading van haar accommodatie. De nieuwbouw startte in september 1998 met de nieuwe Hoofdtribune en het Hospitality Complex, waarna vóór de TT van 2000 de nieuwe wedstrijdtoren, 34 nieuwe pitboxen, het media centre en kantoren in gebruik werden genomen. In de winter van 2002-2003 werd in bouwfase 3 de paddock vergroot van 40.000 naar 60.000 m2, een nieuwe tweebaans tunnel ter ontsluiting van de paddock aangelegd en het nationale circuit (Zuidlus) van een nieuwe asfaltlaag voorzien. Hiermee werden de bouwfasen 1 t/m 3 afgerond. In samenspraak met de thans reeds aanwezige exploitanten en vastgoed beleggers. Deel 1 van de over drie jaar uitgespreide bouwfase 4 bestond afgelopen winterperiode uit de aanleg van de bufferzone bij het Witterveld, 12.000 nieuwe verharde motorparkeerplaatsen en het verleggen van de TT Camping.

Deel 2 van bouwfase 4 zal in september van dit jaar van start gaan met de bouw van de nieuwe ‘zwevende’ Finishtribune bij de Geert Timmer-bocht, ten behoeve van een grotere uitloopzone en grindbak. Vervolgens staat in de winter van 2005-2006, met de inkorting van de Noordlus en de bouwstart van het amusementspark het derde en laatste deel van bouwfase 4 gepland.

Door de gewenste inkorting van het circuit komt er aan de noordzijde van de baan een schitterend gebied vrij, waarvoor Projektcom Vastgoed, onderdeel van Giesbers Groep met de risicoparticipanten Giesbers Groep, Kropman Installatietechniek en HTO beheer, als initiatiefnemer een werkelijk unieke invulling heeft gevonden. De plannen zijn inmiddels in een zover gevorderd stadium, dat met de realisatie (begin 2006 direct na het aanpassen van het circuit in de Noordlus) een aanvang kan worden genomen. Vóór de start van het auto- en motorsportseizoen 2007 kunnen de poorten voor het publiek worden opengesteld.

De in Prinsenbeek gevestigde projectontwikkelaar is van meet af aan bij de plannen voor de aanpassingen aan de Noordlus betrokken geweest. In 2000 startte Projektcom Vastgoed zijn onderzoeken naar de mogelijkheden van een grootschalig amusementspark, dat onlangs aan B&W van Assen en het Drenths provinciebestuur werd voorgesteld.

De plannen passen binnen het juridisch raamwerk van ruimtelijke mogelijkheden welke deze locatie biedt. Gevoegd bij de belangstelling die al bij exploitanten is gewekt ligt een voortvarende uitwerking van deze invulling voor de hand.
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 








Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
nou, lekker is dat. Voor veel geld een amusementspark neer zetten, en laat de TT-bezoeker maar barsten!

Laat ze nu eerst maar zorgen dat de bezoekersaantallen niet dalen en ze een mooie GP aan kunnen bieden. Maar ik heb zo het gevoel dat het TT-bestuur liever met andere dingen dan racen bezig is.

Je kan het geen CIRCUIT meer noemen over een paar jaar

Vond eerdere tekeningen van de Noordlus mooier. De lay-out van de baan vind ik ook minder. Assen is dan waarschijnlijk niet meer de snelste baan van allemaal. Zo raken 'we' steeds meer bijzondere dingen kwijt in Assen.

« Gewijzigd: 06-07-2004 om 19:00:54 door The.Gambler »

Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
1. De loopbrug moest weg van de heren coureurs
2. De kosten voor die nieuwbouw in de Noordlus worden NIET door het circuit betaald. Alleen het verleggen van het circuit. Dit brengt ook veel voordelen met zich mee.

Assen zal altijd speciaal blijven, maar om Assen te behouden moet ook Assen commercieel denken.
     Reageer met citaat 
Als dit gaat komen vind ik het heeeeel jammer van toch die mooie noordlus. Maar in die bocht na start finisch zal wel mooi worden gedrift.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 105


Snelle navigatie: