Jarno schreef 05-02-12 om 20:03:56
Ander idee: meer circuits. Vaste circuits gaat in Nederland niet lukken (hoewel Zandvoort zoals The Gambler ook aangeeft echt een gemiste kans is), maar zou het niet mogelijk zijn om nog enkele stratencircuits op te richten? Dat zou toch relatief eenvoudig moeten zijn, zou je denken.
Probleem in Nederland is dat Assen een geweldig mooi circuit is, maar voor veel mensen behoorlijk ver weg. Voor eenmaal per jaar MotoGP of SBK komen de mensen daar wel naartoe, maar voor vier keer per jaar ONK......?
Kom dan wat vaker naar de mensen toe en kijk of je je "circus" wat meer verspreid over het land kunt vertonen. Het NK Rally komt ook op heel wat meer plaatsen...
Een stratencircuit oprichten is heel moeilijk in deze tijden, vanwege dat het verkeer almaar toeneemt, vergunningen steeds moeilijker te verkrijgen en te behouden zijn, de mensen ondraaglijker zijn geworden qua lawaai (zelfs sommige festivals hebben grote moeilijkheden om nog elk jaar te organiseren), een nationaal kampioenschap komt in de Benelux niet op tv en dan is er uiteraard nog de crisis. Bovendien staan er al twee stratencircuits op de kalender, ik denk dat dit wel genoeg is. Het moet geen 'Open Road Racing Nederlands Kampioenschap' worden. Ook wordt een stratencircuit op een jaar tijd te weinig gebruikt om echt nog rendabel te zijn in de huidige tijden en staan er weinig Nederlanders te springen om op stratencircuits te rijden.
Wat betreft het vergelijken met het NK Rally. Dat kan je eigenlijk niet met de wegrace, aangezien rally zo goed als altijd op de openbare weg gereden wordt. Het aantal toeschouwers dat daar naar gaat kijken, is de afgelopen jaren ook steeds minder geworden. Organisaties zijn ook daar verdwenen, een bekende rally (de Exotic Green Rally, vroeger heette dat de BHV Expo Groep Rally) die vroeger over twee dagen werd verreden, wordt nu op 1 dag verreden vanwege de crisis en de alsmaar stijgende kosten die bij het organiseren van evenementen erbij komen kijken.