Jasper Iwema favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 73

Topic: Jasper Iwema (290425 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Gixxer, Je hoeft mij niet uit te leggen wat testen is, daarom baart mij de eerste testsessies ook zoveel zorgen.
     Reageer met citaat 
TeunisRace schreef 20-02-12 om 16:44:04
Gixxer, Je hoeft mij niet uit te leggen wat testen is, daarom baart mij de eerste testsessies ook zoveel zorgen.







teunis, als ik jou dat niet hoef uit te leggen, wat ook helemaal niet mijn bedoeling is aangezien ik helemaal niet weet met wie ik te maken heb.
waarom roep je dan dat deze tests voor niks zijn geweest?
ik vond dat een behoorlijk kansloze uitspraak vandaar dat ik er op in ging.

no hard feelings btw
     Reageer met citaat 
Leg mij maar eens uit wat er is bereikt dan in de eerste 2 tests
     Reageer met citaat 
moet ik jou dat gaan uitleggen? dat zal niet meevallen want ik was er namelijk niet bij

vraag het dhr abbink, die kan je vast wel text en uitleg geven...
mischien word er dan e.e.a duidelijk voor je.
     Reageer met citaat 
gixxer schreef 20-02-12 om 18:47:01
moet ik jou dat gaan uitleggen? dat zal niet meevallen want ik was er namelijk niet bij
Misschien wel de heer Jan Abbink het komende dagen uitleggen wat het nut is geweest van deze test?!
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
falerossi schreef 20-02-12 om 18:49:51
(...)
Misschien wel de heer Jan Abbink het komende dagen uitleggen wat het nut is geweest van deze test?!







je haalt de woorden uit mn mond!
     Reageer met citaat 
Waarom test Checa nu al 2 weekenden achter elkaar op Philip Island op een motor waarmee hij notabene kampioen is geworden. Dan valt er toch niets meer te testen. Wat een geld verspilling!



Ik snap je punt wel, tuurlijk was de test veel nuttiger en effectiever als hij met z'n complete fiets kon testen. Maar dan hoeft de test toch niet direct voor niets te zijn geweest. Zoals gezegd rijden alle Honda rijders nog niet met het Moto3 blok, toch gaan ook die jongens rijden. Wennen aan het nieuwe rijwielgedeelte, aan een 4-takt racer, aan zijn nieuwe team. Gewoonweg km's maken is al zo belangrijk. Lijken mij genoeg redenen voor het nut van deze test
     Reageer met citaat 
Chrissifumi schreef 20-02-12 om 19:19:22
Waarom test Checa nu al 2 weekenden achter elkaar op Philip Island op een motor waarmee hij notabene kampioen is geworden. Dan valt er toch niets meer te testen. Wat een geld verspilling!



Al dat racen is sowieso geldverspilling
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 20-02-12 om 09:41:07
Wat mij toch echt even van het hart moet is dat ik langzamerhand toch wel een beetje de balen er van krijg dat enkelen hier iedereen die nuchter naar de kansen van Jasper kijkt iets gelijk te vuur en te zwaard bestreden moeten worden. Even een bloemlezing van wat reacties van verschillende forumleden:

(...)

Jongens, het is hier wegraceforum.nl, niet het forum van de Jasper Iwema fanclub. Jasper en de zijnen willen graag meedoen met de groten der aarde en dan moet je er dus ook tegen kunnen dat er naar je gekeken wordt en over je gepraat wordt. Trouwens, Jan Abbink geeft daar zelf ook wel blijk van door af en toe even een nieuwsupdate te geven zonder allerlei emotioneel gedoe. Maar een aantal forumleden kan dat blijkbaar niet en meent dat iedereen die de zaak nuchter beschouwd de mond gesnoerd moet worden. Over alle GP-coureurs mag hier wat gezegd worden, dus ook over Jasper. En even voor de duidelijkheid, ik weet zeker dat IEDEREEN hier Jasper en zijn team het allerbeste gunnen en dat we allemaal hopen op veel WK-punten. Maar dat is wat anders dan met een roze bril kijken en lyrisch reageren op elke snipper nieuws die we nu te horen krijjgen. Van elke GP coureur die aan zijn 4e jaar in de GP's begint verwacht ik iets aansprekends, dus ook van Jasper. Dat hij een Nederlander is betekent echt niet dat wij devoor de handjes moeten vouwen in blinde aanbidding. Sterker nog, het is een reden om hem extra in de gaten te houden en als je je zorgen maakt dat uit te spreken.

Ik denk dat het een beetje beide kanten op werkt: te negatief wekt irritaties op en te positief ook. Als we elkaar met respect behandelen dan moet in principe alles gezegd kunnen worden.

Persoonlijk mogen reacties als "Rij jij zelf motor?" en "Ben jij wel een wegrace fan?" ook achterwege gelaten worden.
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 20-02-12 om 20:07:42
(...)

Ik denk dat het een beetje beide kanten op werkt: te negatief wekt irritaties op en te positief ook. Als we elkaar met respect behandelen dan moet in principe alles gezegd kunnen worden.

Persoonlijk mogen reacties als "Rij jij zelf motor?" en "Ben jij wel een wegrace fan?" ook achterwege gelaten worden.





het ''rij jij zelf motor'' was even om aan te geven waarom deze testen nuttig zijn. als jij altijd op een 600 hebt gereden en je moet nu op een 1000 gaan rijden zul je veel km's moeten maken om er het maximale uit te kunnen halen en als team de fiets te begrijpen. dat was wat ik ermee bedoelde. en het achterwege laten? kun je dat iets duidelijker uitleggen waarom je dat vind jarno? ben ik wel benieuwd naar.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Het lijkt alsof je er mee wil zeggen dat iemand alleen zijn/haar mening mag geven als hij/zij zelf motor rijdt of racet, wat natuurlijk onzin is. Misschien heb jij dat in dit geval niet zo bedoeld, maar het werd even als voorbeeld gebruikt.
     Reageer met citaat 
Eigenlijk had ik niets op dit Forum moeten schrijven, maar motorsport gaat mij erg aan het hart. En al vele jaren. Ik vind het goedkoop op alle domme opmerkingen hier te reageren. Je kan iemand gebrek aan ervaring niet kwalijk nemen. Niet iedereen krijgt de kans de sport van heel dichtbij mee te maken.

Wat ik hier veelal hoor is wacht eerst de eerste 3 races maar af. Dan ben je te laat! Jasper kan zich niet nog zo'n zepert als vorig jaar permiteren.

Wanneer je voor deze rondetijden al iets aan een rijwielgedeelte moet afstellen, houd je jezelf voor de gek, of het ding kan zo de kliko in. Problemen met het rijwielgedeelte krijg je pas als de laatste seconde eraf moet. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit rijwiel gedeelte slecht is, misschien is het heel erg goed.
Als je punten wilt scooren in de GP moet je op je motor met basis instellingen binnen 2 a 3 seconden van de snelste kunnen komen

Wat in ieder geval heel erg slecht is, is dat de rijder tegen een enorme achterstand aan zit te kijken, vlak voor het seizoen.

Het gemekker de onderdelen zijn er niet hoor ik al jaren, maak ze dan zelf. Ten Kate is ook niet groot geworden met afwachten. Heb ik het nog niet eens gehad over Jan Thiel, Martin Mijwaart, Cees van Dongen, Herman Meyer enz. Het is natuurlijk echt geen rocket science deze nieuwe klasse. De motor van Suter rijdt ook vooraan mee. Kan niet veel meer zijn dan een BMW superbike kop, en een beetje boere slimmigheid.

Dit seizoen is misschien wel Jaspers laatste kans, ik had er meer van verwacht!
     Reageer met citaat 
Ik heb me ook verwonderd over de reacties van sommigen in de trand van "wacht de eerste 3 races maar even af en dan zien we wel verder". Die tijd dat Jasper dat zich kon permiteren is allang voorbij. Hij zal zich moeten bewijzen dit jaar want na het echec van vorig jaar was het voor dit jaar al hoogst twijfelachtig of hij nog een plaatsje kon vinden maar godzijdank was daar nog dat FGR team dat nog op zoek was naar geld en een rijder. Maar we hebben het wel over een coureur die aan zijn 4e jaar GP's gaat beginnen en niet over een rookie. De tijd van "God zegene de greep en we wachten maar ff lekker af hoe het gaat" is voorbij. Ik neem ook aan dat Gamma voor de tonnen die zij erin heeft gestoken wel wat aansprekende resultaten wil zien en niet content is met meehobbyen in de achterhoede. En hoe je het ook went of keert, de voorbereiding is er weer een met horten en stoten en mitsen en maren, niet echt de basis die je wil hebben als je een goed seizoen moet draaien.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
TeunisRace schreef 21-02-12 om 07:24:19
Eigenlijk had ik niets op dit Forum moeten schrijven, maar motorsport gaat mij erg aan het hart. En al vele jaren. Ik vind het goedkoop op alle domme opmerkingen hier te reageren. Je kan iemand gebrek aan ervaring niet kwalijk nemen. Niet iedereen krijgt de kans de sport van heel dichtbij mee te maken.

Wat ik hier veelal hoor is wacht eerst de eerste 3 races maar af. Dan ben je te laat! Jasper kan zich niet nog zo'n zepert als vorig jaar permiteren.

Wanneer je voor deze rondetijden al iets aan een rijwielgedeelte moet afstellen, houd je jezelf voor de gek, of het ding kan zo de kliko in. Problemen met het rijwielgedeelte krijg je pas als de laatste seconde eraf moet. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit rijwiel gedeelte slecht is, misschien is het heel erg goed.
Als je punten wilt scooren in de GP moet je op je motor met basis instellingen binnen 2 a 3 seconden van de snelste kunnen komen

Wat in ieder geval heel erg slecht is, is dat de rijder tegen een enorme achterstand aan zit te kijken, vlak voor het seizoen.

Het gemekker de onderdelen zijn er niet hoor ik al jaren, maak ze dan zelf. Ten Kate is ook niet groot geworden met afwachten. Heb ik het nog niet eens gehad over Jan Thiel, Martin Mijwaart, Cees van Dongen, Herman Meyer enz. Het is natuurlijk echt geen rocket science deze nieuwe klasse. De motor van Suter rijdt ook vooraan mee. Kan niet veel meer zijn dan een BMW superbike kop, en een beetje boere slimmigheid.

Dit seizoen is misschien wel Jaspers laatste kans, ik had er meer van verwacht!


ik begin je gevoel denk ik wel te begrijpen nu. Als ik het mag samenvatten had jij verwacht dat men direct vanaf test dag 1 goed met de machine had moeten rijden. een paar rondes shakedown en als het dan goed voelt op tempo gaan rijden. kijken waar de rest van de punten zitten die verbeterd moeten worden. En doordat je op deze wijze test kun je direct enigszins respectabele tijden neer zetten.

Mocht ik dit verkeerd zien hoor ik het graag.

Ik denk dat dit inderdaad een manier van werken zou kunnen zijn. ik vermoed echter dat het team een andere manier hanteert. Het is maar wat voor hun het beste werkt toch? Misschien kun je op de tekentafel een concept bedenken wat ineens goed is en hard gaat. maar is dat echt zo reeel? grote fabrieken kunnen dat kleine teams niet.

Je stelt "Als je punten wilt scooren in de GP moet je op je motor met basis instellingen binnen 2 a 3 seconden van de snelste kunnen komen" Nogmaals met alle respect. maar waar baseer je het op dat men niet binnen 2 a 3 seconden zit? men heeft geen tijden bekend gemaakt dus weet je dat toch niet?

Het niet bekend maken van tijden staat niet gelijk aan het hebben gereden van pruttijden... Dat dit misschien vaak gebeurt... Maar in dit specifieke geval (en in elk ander geval eigenlijk ook niet) mag je daar niet van uitgaan. dat is anders een aanname die je zelf doet en vanuit een negatieve visie. Dat is gewoon jammer.

Ik heb hier nergens gelezen "wacht de eerste 3 races maar af." Wat hier door mij gesteld word is: kijk na de eerste kwalificaties waar hij staat. Dan kun je oordelen of men op dat moment goed bezig is of dat men jou teleursteld.


Je doet ook de aanname dat hij nu al tegen een enorme achterstand aanloopt. ook hier vind ik voor mijn gevoel veel te veel invulling aan de hand van het feit dat men geen tijden vrijgeeft.

Wat ik dus onder de streep wil zeggen is: ik begrijp dat voor jou gevoel naar aanleiding van de feiten die we nu weten er niet veel spectaculairs verwacht mag worden van Jasper en dit team. Misschien is dat gewoon een verkeerd gevoel. ondanks dat het allicht voor jou niet gaat zoals je had verwacht zou het goed zijn om nu in ieder geval er nog wel vertrouwen in te houden. ook juist omdat we zo weinig van de feiten afweten.

Tja en het punt dat ze niet zelf iets hebben ontwikkeld. tja dat is tegenwoordig ook niet makkelijk. (was het vroeger ook niet) maar daarbij als jij van een leverancier de toezegging krijgt dat iets op tijd komt en het is er niet. Wat wil je dan?
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
     Reageer met citaat 
Een winnaar heeft zelf de regie en maakt zich niet afhankelijk. Het is zo gemakkelijk te zeggen hij levert niet hij levert niet. Je moet je spullen hebben anders kun je niet vertrekken. Heb je enig idee wat deze twee testen hebben gekost?

Pagina's: 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 73


Snelle navigatie: