TT circuit favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 105

Topic: TT circuit (342601 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Citaat:

maar daar worden de motoren zo klein van :'(

Ja, maar daarom zijn er weer vidiwalls, of worden die ook kleiner.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
sTTevie
España para siempre (y la Isla de Man también)

     Reageer met citaat 
vanaf dit jaar zouden 'r ook op de taluds vidiwalls geplaatst worden .........

maar naar 't circuit ga je om de moto's in the flesh te zien & de uitlaatgassen & 't rubber te ruiken.......... niet om naar 'n scherm zitten te staren
#19 & #11 ... our future

Dennis Noyes is the daddy!!

go BIG or go home!
     Reageer met citaat 
Citaat:
vanaf dit jaar zouden 'r ook op de taluds vidiwalls geplaatst worden .........

maar naar 't circuit ga je om de moto's in the flesh te zien & de uitlaatgassen & 't rubber te ruiken.......... niet om naar 'n scherm zitten te staren

Ben ik het mee eens. Tv kijken kan thuis wel.
t Is n kunst t aigenste pad te lopen en doch aalweg wat aans te zain.
sTTevie
España para siempre (y la Isla de Man también)

     Reageer met citaat 
of ze moeten wat hot spots plaatsen ......... kunnen we alles via 't net volgen
#19 & #11 ... our future

Dennis Noyes is the daddy!!

go BIG or go home!
     Reageer met citaat 
En weer zijn ze aan het donderen daar in Assen. Dit las ik net op motorfreaks:

Citaat:
Op het TT-circuit in Assen is men met man en macht aan het werk om het circuit aan te passen aan de eisen die de FIM (Fédération Internationale de Motocyclisme) heeft gesteld. De FIM en de circuitorganisatie besloten tot deze wijzigingen over te gaan naar aanleiding van het dodelijke ongeval van Alessio Perilli tijdens het Superbike weekend afgelopen jaar.

Als gevolg van dit ongeval zal de Ruskenhoek verdwijnen, maar ook De Bult zal niet meer hetzelfde zijn als voorheen. In 2003 ondervond Marc van den Bulk de gevaren van deze bocht. Vlak voor De Bult ging hij onderuit en in het gras aan de binnenkant van de bocht terecht. Van den Bulk gleed helaas terug het circuit op en werd daar aangereden en met levensgevaarlijke verwondingen afgevoerd. Van den Bulk mag van geluk spreken dat hij bijna volledig kon herstellen.
Naar aanleiding van dit ongeval deed een grindbak aan de binnenkant van de bocht zijn intrede. Toch bleef deze situatie gevaarlijk, bleek dit seizoen. Onder andere Supersport coureurs Jarno Jansen en René Winkel kwamen bijna terug op het circuit.

Om deze levensgevaarlijke situatie aan te passen, is besloten de Bult rigoureus te wijzigen. De bocht zoals we deze kenden is verleden tijd. De knik naar rechts is verdwenen, de verkanting ook. Vanuit de Stekkenwal zullen coureurs nu vol gas recht door rijden en dan de hoek om verdwijnen naar Mandeveen.

De Ruskenhoek was een bocht wat regelmatig problemen op leverde met coureurs die met hoge snelheid terug op de baan kwamen of zelfs de baan weer over staken. Dit leverde eigenlijk nooit problemen op, helaas werd de onveiligheid onderstreept na het ongeval van de jonge Italiaan Alessio Perilli die net voor het terug komen op het asfalt onderuit ging en werd aangereden door Ghisbert van Ginhoven. Een ongelukkige samenloop van omstandigheden, maar reden genoeg om de Veenslang en de Ruskenhoek aan te passen.

Hoe het circuit er precies uit komt te zien, is vooralsnog een geheim, maar uit betrouwbare bron wisten wij hand te leggen op de nieuwe layout van het circuit. Zodra de officiële layout bekend wordt gemaakt, zullen wij dit hier plaatsen.



De (onofficiële) lay-out van het TT-circuit met ingang van seizoen 2005,
zoals het er volgens onze informatie uit komt te zien.
Met blauw zijn de nieuwe secties ingetekend.

Op dit moment is men met man en macht bezig de nieuwe delen aan te leggen. Enige haast is wel geboden, gezien het feit dat het circuit op zondag 20 maart weer terrein moet zijn van de coureurs.

Tribune Geert Timmerbocht

De 'zwevende' tribune in de Geert Timmerbocht begint duidelijk vorm te krijgen. Om u een idee te geven van het immense bouwwerk, heeft Motorfreaks een exclusieve panoramafoto van de nieuwe tribune gemaakt. Een klik op de foto toont u een vergrote versie van dit prachtige bouwwerk.


Over de twee bochten:

Over de Ruskenhoek klaagden de coureurs meteen al over het feit dat deze niet veilig zou zijn. Ik hoop dat die prutsers in Assen nu wel eens luisteren, of iig beter nadenken!

Over de Bult,
ik hoop dat er dit jaar gen enkele coureur op zijn plaat gaat, in welke klasse dan ook. Het lijk wel of er na iedere valpartij een bocht veranderd wordt.
Zo veranderd ondertussen de gehele karakteristiek van Assen. Moet je nu eens lezen wat ze van de Bult gaan maken. Ieder jaar een ander circuit. Leuk hoor, als je als fan de tijden wilt vergelijken met het jaar daarvoor!

Haal maar gelijk over de verkanting eruit. Weet je wat! Bel gelijk maar Herman Thilke. MAak er maar gelijk een autosport paleis van

Ik ben niet snel boos, maar hier kan ik me echt druk over maken!
Mugello never sleeps!
marc1976
Master of Disaster

     Reageer met citaat 
Citaat:

Over de Bult,
ik hoop dat er dit jaar gen enkele coureur op zijn plaat gaat, in welke klasse dan ook. Het lijk wel of er na iedere valpartij een bocht veranderd wordt.  
Zo veranderd ondertussen de gehele karakteristiek van Assen. Moet je nu eens lezen wat ze van de Bult gaan maken. Ieder jaar een ander circuit. Leuk hoor, als je als fan de tijden wilt vergelijken met het jaar daarvoor!

Haal maar gelijk over de verkanting eruit. Weet je wat! Bel gelijk maar Herman Thilke. MAak er maar gelijk een autosport paleis van


Er gaat inderdaad geen jaar meer voorbij zonder dat er wel een bocht is veranderd

Stilstand is achteruitgang zeggen ze weleens..maar deze vernieuwingsdrang kan ik ook niet helemaal volgen. Als je twee jaar niet naar de TT gegaan bent..weet je onderhand niet meer wat je ziet als je het derde jaar weer gaat
Ocampa
Tja...

     Reageer met citaat 
De nieuwe Ruskenhoek:




De nieuwe Bult:

Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.
Ocampa
Tja...

     Reageer met citaat 
Met name de nieuwe Ruskenhoek lijkt me echt niks. Het is gewoon een chicane! Van die mooie snelle Veenslang is nu helemaal niks meer over. Assen wordt steeds meer en meer een circuit zoals vele andere, een stop-and-go baantje.
Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.
Thomas_2-love
www.bmzrc.org.uk

     Reageer met citaat 
Die "chicane" lijkt zo op de foto misschien erger dan het is; als er nou uitrem-acties voor in de plaats komen.... Maar zeker, bij de zware machines wordt de snelheid er flink uitgehaald.

Maar ik vind dat niet echt erg, zo heb je toch meer tijd om ze te bekijken.

Bij de bult kon een gevallen rijder de baan weer opschuiven, dat zul je nu niet meer hebben. Was wel een mooie bocht, maarja, veiligheid...

Op crash.net staat een fijn kaartje met ook de verbindingslussen waarmee ze kortere circuits kunnen maken. Voor de MotoGP misschien niet van belang, maar voor je exploitatie (rijderscursussen etc.) van groot belang!

Vindt het er nog steeds slim en spannend uitzien, ons Assen! Ik denk niet dat het "karakter" zomaar verloren is.
Keith Code: He asked me to speak to the fellas on the MZ's. He said they were passing him too close! I wandered up to race control and kept an eye on them. The RC30 wasn't slow; those guys on MZ's were quick, very quick.
     Reageer met citaat 
Citaat:

Bij de bult kon een gevallen rijder de baan weer opschuiven, dat zul je nu niet meer hebben. Was wel een mooie bocht, maarja, veiligheid...

Vindt het er nog steeds slim en spannend uitzien, ons Assen! Ik denk niet dat het "karakter" zomaar verloren is.




Het karakter gaat misschien niet zomaar verloren, maar wellicht over een paar jaar dat het idd alleen nog maar krappe bochtjes zijn met zeeën van grintbakken...

« Gewijzigd: 20-03-2005 om 22:28:36 door Ocampa »

Mugello never sleeps!
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
Hmm, het ziet er naar uit dat ze de Bult echt helemaal verkracht hebben.. Knik weg, verkanting eruit....gewoon een "13 in een dozijn bochtje" geworden.

Het gerotzooi bij de Ruskenhoek is begonnen met de eerste wijziging aan de veenslang. Hadden ze dus niet moeten doen (of gelijk zo)
Qua bocht ziet het er nog wel uitdagend uit, het heeft meer in zich dan een chicane......
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
Ocampa
Tja...

     Reageer met citaat 


De nieuwe tribune, in de zon dit weekend. Een indrukwekkend geheel.

Maar zie ik nu goed dat ze het open gedeelte onder de tribune hebben afgesloten?
Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.
Thomas_2-love
www.bmzrc.org.uk

     Reageer met citaat 
Da's misschien om te voorkomen dat de coureurs die steunpilaren onder de "zwevende" tribune raken?
Keith Code: He asked me to speak to the fellas on the MZ's. He said they were passing him too close! I wandered up to race control and kept an eye on them. The RC30 wasn't slow; those guys on MZ's were quick, very quick.
     Reageer met citaat 
nou, ik moet zeggen dat ik dit wel een positief project vind. Dit ziet er goed uit, en de baan is niet gewijzegd. Nu nog de tribunes bij de nieuwe Noordlus, en dan kan de rest gewoon talud blijven
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Om maar weer terug te komen op het punt waar het om ging: als je denkt dat je een circuit 100% veilig kan krijgen heb je het fout. Zolang je met gemotoriseerde sporten bezig bent, blijf je altijd een risico houden.

Perilli kwam op nat gras terecht, het WSS incident kwam door olie op de baan na een geplofte motor.

Heel lullig dat Marc in n coma was geraakt (dat moest ik wel even opzoeken op racesport, wist niet precies meer waar t om ging) maar dat had ook kunnen gebeuren als hij verkeerd terecht was gekomen in de Haarbocht.
Mugello never sleeps!

Pagina's: 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 105


Snelle navigatie: