TT circuit favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 105

Topic: TT circuit (342505 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Jep, de aanleiding lag in beide gevallen ergens anders maar de circuit layout heeft het in beide gevallen mogelijk gemaakt om terug op de baan de komen en heeft dus in mijn ogen wel de uikomst bepaald!!

( btw de redenen die je op de paddock hoort van betrokken rijders zijn vaak heel anders als degene die je in de officiele verklaringen leest)
Ocampa
Tja...

     Reageer met citaat 
Ik heb enkele posts over de val van Marc vd Bulk gewijzigd/verwijderd. In de posts werd (waarschijnlijk onbedoeld tijdens een verbale strijd) mijns inziens een verkeerd signaal afgegeven over de ene valpartij (en de gevolgen daarvan) tegenover de andere.

Ik heb retro en Gambler een IM gestuurd om een en ander uit te leggen.

« Gewijzigd: 20-03-2005 om 22:41:35 door Ocampa »

Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.
     Reageer met citaat 
Jammer dat de discussie niet meer goed te volgen is op deze manier. Hadden we misschien beter zelf onze posts aan kunnen passen, maar goed. The Mod is god!

Misschien idd op het randje gegaan vanwege de discussie. Vond ik wel leuk moet ik zeggen, want er was al een tijd geen pittige discussie meer op het forum.

Wat dat betreft wil ik nog één dinge aan Retro kwijt. Als jij denkt dat ik nooit op het circuit kom heb je het fout. Maar als jij zoveel meer dingen hoort en ingangen hebt, mag je mij wel eens uitnodigen! Kunnen we onder het genot van een hapje een drankje en een race nog wat verder babbelen...
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Citaat:
Jep, de aanleiding lag in beide gevallen ergens anders maar de circuit layout heeft het in beide gevallen mogelijk gemaakt om terug op de baan de komen en heeft dus in mijn ogen wel de uikomst bepaald!!

( btw de redenen die je op de paddock hoort van betrokken rijders zijn vaak heel anders als degene die je in de officiele verklaringen leest)



Er is denk ik altijd wel een kans om terug op de baan te komen, vooral als dezenat is. Denk aan de 125cc regenrace in PI, Ukawa op een nat Assen (weet niet meer welk jaar, hij reed met nummer 10 op die witte Honda)

Maar een feit blijft: in 80 jaar Assen is er maar 1 geval bekend van een motor die op het circuit terugkomt na een val in de Bult.

Begrijp me niet verkeerd, beter de veiligheid garanderen dan achteraf te moeten constateren, maar je kan het mi ook overdrijven...
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Rene Winkel, Honda, kwalificatie's voor de ONK SS600 race op 2e paasdag 2004. Wordt aangetikt in het knikje voor de Bult, gaat flink onderuit aan de binnenkant en ligt deels op het circuit binnenkant de bult.

Onbekende coureur, CRT training, BMW Boxercup replica, ziet knikje voor de Bult over het hoofd, gaat onderuit en beland aan de andere kant van het asfalt van de bult in het grind.

Jarno Janssen, Suzuki, ONK SS600 race tijdens de Race of the Champions 2004, waterlekkage, motor op achterband, gaat er in het knikje van af, motor stuitert en ligt op 30 cm van het asfalt. Had de motor niet gestuiterd, waren er nog een man of 10/15 op gereden.

Das alleen wat ik mee heb gemaakt of heb onthouden van het seizoen 2004
franky_4_fingers
max the worlds greatest

     Reageer met citaat 
ik kan me er ook wel een paar heriineren aangezien ik altijd daar zit tijdens tt, wel veel spectakel maar ook nmiet zonder risicos
     Reageer met citaat 
Citaat:


Zo zie je maar ,er gebeurd dus meer dan je denkt of bekend wordt gemaakt
Ocampa
Tja...

     Reageer met citaat 
Dit las ik op een Engels forum over de wijzigingen op Assen:

Citaat:
WHY NOT JUST RACE ROUND VALENCIA FOR 17 ROUNDS, BECAUSE THATS THE WAY ITS HEADING. :-(


Hij is het dus wel eens met ons...
Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.
     Reageer met citaat 
Citaat:
Rene Winkel, Honda,  kwalificatie's voor de ONK SS600 race op 2e paasdag 2004. Wordt aangetikt in het knikje voor de Bult, gaat flink onderuit aan de binnenkant en ligt deels op het circuit binnenkant de bult.

Onbekende coureur, CRT training, BMW Boxercup replica, ziet knikje voor de Bult over het hoofd, gaat onderuit en beland aan de andere kant van het asfalt van de bult in het grind.

Jarno Janssen, Suzuki, ONK SS600 race tijdens de Race of the Champions 2004, waterlekkage, motor op achterband, gaat er in het knikje van af, motor stuitert en ligt op 30 cm van het asfalt. Had de motor niet gestuiterd, waren er nog een man of 10/15 op gereden.

Das alleen wat ik mee heb gemaakt of heb onthouden van het seizoen 2004


GT bocht Assen 500km.

Nr. 134 gaat onderuit. Ligt zelf aangeslagen naast de baan, zijn motor erop.

Paar ronden later na de safety car voor het ongeval hierboven: twee coureurs onderuit op bijna hetzelfde punt. Motoren en coureurs bijna op de baan.

Maar de GT bocht wordt niet veranderd, maar daar komt een gewijzigde tribune, want de karakteristiek van de baan mag niet aangetast worden. Beetje tegenstrijdig allemaal, niet?

Helemaal als je ook eens leest van Warwick Nowland van dee aanpassingen vind:
Citaat:
Verder spraken we met oud tweevoudig wereldkampioen Warwick Nowland, hij vond het ten eerste jammer dat Assen weer was veranderd, "In mijn ogen verdwijnt het unieke wat men had steeds meer", liet de de oud wereldkampioen ons weten en moest toegeven dat het morgen moeilijk zal zijn om het SERT Suzuki team te verslaan. "Ik start een race om te winnen maar het zal geen makkelijke klus worden morgen" aldus een goedlachse Nowland.


Begrijp me niet verkeerd: een circuit moet veilig zijn, en ik schrok me rot bij het ongeval van #134. Maar je kan ook overdrijven. En dat is jammer, zeker wanneer het ten koste gaat van de dingen waar Assen bekend om staat. Een mooi circuit voor de coureurs vanwege de lay out en de fans die zo dicht op de baan zitten.
Mugello never sleeps!
Ocampa
Tja...

     Reageer met citaat 
Gambler, van welke site heb je die uitspraken van Nowland?
Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.
     Reageer met citaat 
Citaat:
Gambler, van welke site heb je die uitspraken van Nowland?


www.wegraceforum.nl

Zie nu in het topic dat het van racesport af komt.

Hoezo?

« Gewijzigd: 29-03-2005 om 11:03:27 door The.Gambler »

Mugello never sleeps!
Ocampa
Tja...

     Reageer met citaat 
Citaat:


www.wegraceforum.nl

Zie nu in het topic dat het van racesport af komt.

Hoezo?



Gewoon omdat ik benieuwd was welke site in het Nederlands de reactie over het circuit van Nowland stond. Bleek dus "gewoon" racesport te zijn.
Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.
     Reageer met citaat 
Citaat:


GT bocht Assen 500km.

Nr. 134 gaat onderuit. Ligt zelf aangeslagen naast de baan, zijn motor erop.

Paar ronden later na de safety car voor het ongeval hierboven: twee coureurs onderuit op bijna hetzelfde punt. Motoren en coureurs bijna op de baan.

Maar de GT bocht wordt niet veranderd, maar daar komt een gewijzigde tribune, want de karakteristiek van de baan mag niet aangetast worden. Beetje tegenstrijdig allemaal, niet?




Met alle respect hoor maar de op de veenslang zitten ze vol in 6 ,uitkomen de bult vol in 4 en uitkomen GT in 2 ,zou er een verschil zijn denk je??
     Reageer met citaat 
Het Begin
De eerste race werd georganiseerd door 'Motorclub Assen en Omstreken' op 11 juli 1925 over een parcours met een lengte van 28,4 kilometer. Niet over een glad gestreken circuit, maar over klinkerwegen tussen Drentse dorpen. Tijdens deze eerste race was er zelfs een stuk onverharde weg in de traject opgenomen. De route liep over Borger, Schoonloo en Grollo. Deze eerste race werd gewonnen door Piet van Wijngaarden op een 500 cc Norton met een gemiddelde snelheid van 91,4 kilometer per uur.

De jaren daarna werd de race verreden op een stratencircuit die langs de volgende punten voerde: De Haar, Barteldsbocht (bij Assen), Oude Tol (halverwege Hooghalen), Hooghalen, Laaghalen, Laaghalerveen.

In 1951 reed de Italiaan Umberto Massetti met zijn 500 cc Gilera een snelste ronde met een gemiddelde van 161,4 km/u. In 1954 kwam de Brit Geoff Duke tot 169,7 km/u maar toen was een deel van het traject tussen Assen en Hooghalen geasfalteerd. Tot 1955 werd dit oude circuit gebruikt, daarna werd het nieuwe circuit in gebruik genomen dat ruwweg overeen komt met het huidige, permanente circuit.

Het oude circuit wordt tegenwoordig doorsneden door de A28.

[bewerken]
Het huidige circuit
In 1955 werd het vernieuwde circuit met een lengte van 7.705 meter in gebruik genomen. Dit resulteerde in een ongekend hoge aanmelding van deelnemers.

Het huidige permanente circuit heeft een lengte van 6.027 meter en een breedte van 10 meter. Het bevat 14 rechter en 9 linker bochten. Het langste rechte eind is 970 meter.

In het merendeel van de vele bochten loopt het wegdek af naar de binnenkant. Dit, tezamen met het zeer stroeve asfalt, maakt dat er hoge bochtensnelheden mogelijk zijn. Hierdoor is het circuit van Assen een echt rijderscircuit en de rijders met de meeste durf en ervaring zijn hier duidelijk in het voordeel. Ook als het wegdek nat is blijft de grip hoog.

Baanlengte door de jaren heen
1925: 28,400 km (via Rolde)
1926-1954: 16,536 km (via Laaghalen)
1955-1983: 7,705 km (eerste echte circuit)
1984-1989: 6,134 km (Witterhaar, Bedeldijk, Stroomdrift en De Vennen verdwenen)
1990-2001: 6,049 km (door verbreding naar 10 meter)
2002-2005: 6,027 km (door verbreding paddock)
2006-?: 4,750 km (door opheffing noordlus)
[bewerken]
Uitbreiding en verbouw
Op 6 juli 2004 werd bekend gemaakt dat in samenwerking met een projectontwikkelaar plannen zijn gemaakt voor een amusementspark op de plaats waar nu nog de noordlus van het circuit ligt.

In 2007 zal deze noordlus zijn verdwenen en het circuit daarmee worden ingekort van van 6.027 naar 4.750 km. Het nieuwe centrum moet goed zijn voor 300.000 bezoekers per jaar en er is een investering mee gemoeid van 85 miljoen euro.

De organisatie
Tegenwoordig is de organisatie en het beheer van het circuit in handen van een stichting, nu voorgezeten door Jos Vaessen. Jaap Timmer is een van de bestuursleden, bij leven al legendarisch en hij wordt dan ook Mister TT genoemd. Hij is de zoon van Geert Timmer, een motorcoureur die een bocht op het TT-circuit naar zich genoemd kreeg.

In juni 2004 werd Roel Pranger gepresenteerd als nieuwe bestuurslid. Hij was daarvoor tien jaar voorzitter van Motorclub Assen. Pranger groeide op als zoon van een hotelier/caféhouder in Vries. Het Ducati fabrieksteam kwam altijd bij hen in het hotel logeren. Sindsdien had hij een levenslange relatie met de motorsport. Pranger maakte jaren deel uit van de medische dienst tijdens de TT. Hij was de eerste die met een mobiele kliniek langs het circuit stond. Het idee is daarna overgenomen door Claudio Costa.
Ezekiel 25:17 "The path of the righteous man is beset on all sides By the inequities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he who, in the name of charity and good will, Shepherd
     Reageer met citaat 
Citaat:


Met alle respect hoor maar de op de veenslang zitten ze vol in 6 ,uitkomen de bult vol in 4 en uitkomen GT in 2  ,zou er een verschil zijn denk je??


1, hoe hard komen ze op de GT af?
2, de motor kwam op de baan, veranderd de versnelling nix aan
Mugello never sleeps!

Pagina's: 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 105


Snelle navigatie: