Afgelopen woensdag zijn we voor het eerst de baan op geweest met de HMR op het Pottendijk circuit in Emmen. Omdat het nat was, besloten we de regenbandjes te monteren. Na de machine geheel te hebben nagelopen zijn we de baan op gegaan voor een eerste sessie.
Na de eerste sessie wist Erik te melden dat de machine prima liep,hij had ruim voldoende grip met de Dunlops. Wel gaf hij aan weer te moeten wennen aan het remmende vermogen van de viertakt.
De tweede sessie krijgt Erik de opdracht zo soepel mogelijk te rijden, netjes gedoseerd met de gashandle omgaan om er een goed gevoel in te krijgen. Gedurende de sessie gaat dat steeds beter. Na binnenkomst nemen we een aantal bochten door, waaran we specifiek willen gaan werken in de derde sessie.
In de derde sessie werkt Erik aan de bochten die we besproken hebben en boekt daar ook stukje bij beetje vooruitgang. Op ongeveer tweederde van de sessie is Erik de machine bij het aanremmen na start/finish ineens kwijt. Hij denkt eerst aan een blokkerende rem, maar bij het nakijken van de data en doorspreken van wat er gebeurde moet het haast wel wat olie geweest zijn.
Helaas kwam Erik's machine in aanraking met de Yamaha van Jeremy, die daardoor ook onderuitschoof. Erik is meteen naar hem toegegaan om zijn excuses aan te bieden, waarna we de machine terug brachten naar het paddock. We hebben nog even gekeken of we de machine voor de vierde sessie weer gereed konden krijgen, maar dat ging helaas niet lukken.
Afgezien van de schuiver in de derde sessie kijken we terug op een mooie test. De machine staat weer zo goed als gereed voor de volgende test die 11 maart gepland staat op het Sokafran circuit bij Spa.