Talent Cup 600 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Topic: Talent Cup 600 (162391 keer gelezen)
DanielV
NK Supercup 1000 #83

     Reageer met citaat 
250cc schreef 20-01-12 om 19:18:49
Op racesport: in 2012 wederom een groot veld.
Ik kan mij vergissen maar vorig jaar was er nou niet echt veel animo volgens mij. Ik dacht een stuk of 15??
En de inschrijvingen gaan in sneltreinvaart, maar er zijn nog wel plekken vrij, dat kan ik niet helemaal rijmen.

Hehe, vond het vorige bericht ook wel grappig...

"Sponsoren
Door het wegvallen van Kids on Tracks als hoofdsponsor van de Talent Cup 600 is er op dit moment meer ruimte voor eigen sponsoren. Momenteel lopen er nog een aantal gesprekken met potentiële sponsoren, mocht er een nieuwe hoofdsponsor voor de Talent Cup 600 komen zullen we alsnog aanspraak maken op de ruimte die dit jaar werd ingenomen door Kids on Tracks."


Dus uhm... plakken wat je plakken kan, maar zodra er een hoofdsponsor voor de TC600 is gevonden moeten de persoonlijke sponsoren naar een andere plek op de motor. Wat gaat deze hoofdsponsor voor de coureurs leveren? Anders gezegd, wat heeft bijvoorbeeld Kids on Track voor de coureurs geleverd...? Zoals Allard bovenin al aangaf, is het nu niet echt een 'aanbieding' te noemen
Trax
ZAC #111 en #717

     Reageer met citaat 
250cc schreef 20-01-12 om 19:18:49
Op racesport: in 2012 wederom een groot veld.
Ik kan mij vergissen maar vorig jaar was er nou niet echt veel animo volgens mij. Ik dacht een stuk of 15??
En de inschrijvingen gaan in sneltreinvaart, maar er zijn nog wel plekken vrij, dat kan ik niet helemaal rijmen.


Het was mij ook al opgevallen, typisch een "blabla"persbericht.
Goed verhaal! Lekker kort! Doen we niks mee!
     Reageer met citaat 
Ja ja de inschrijvingen gingen in sneltreinvaart.
Maar liefst 10 deelnemers tot nog toe.
kleppie
later als ik groot ben...

     Reageer met citaat 
250cc schreef 29-02-12 om 15:23:57
Ja ja de inschrijvingen gingen in sneltreinvaart.
Maar liefst 10 deelnemers tot nog toe.

idd, weer een opleidingsklasse die dood lijkt te bloeden
     Reageer met citaat 
kleppie schreef 29-02-12 om 15:28:56
(...)

idd, weer een opleidingsklasse die dood lijkt te bloeden


Ze leiden ze veel te goed op, zijn allemaal overgestapt naar de Dss
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
2 opleidings klasses was dus in een keer teveel van het goede.

voor veel jonge gasten die al goed mee kunnen komen met de moriwaki klasse is de stap naar moto3 of dss veel boeiender dan naar tc600, en jonge jongens/meisjes die dan willen beginnen op een 600 kunnen kiezen voor de cup600 en dan doorstromen
     Reageer met citaat 
kleppie schreef 29-02-12 om 15:28:56
(...)

idd, weer een opleidingsklasse die dood lijkt te bloeden


Denk dat dat vooral te maken heeft met de hoge kosten van de TalentCup, het is veel goedkoper om zelf een gebruikte motor aan te schaffen en dan bijvoorbeeld cup600 te rijden.
     Reageer met citaat 
Herma schreef 01-03-12 om 14:15:28
(...)


Denk dat dat vooral te maken heeft met de hoge kosten van de TalentCup, het is veel goedkoper om zelf een gebruikte motor aan te schaffen en dan bijvoorbeeld cup600 te rijden.


Dat is waar, in de CUP kun je ook met een oudere motor deelnemen maar daar lopen de kosten omhoog doordat er ook met echte regenbanden gereden mag worden en er vaak ook wel quickshifters, lichte tuning enz om de hoek komt kijken. Moraal van dit verhaal: racen kost altijd geld! Maar waar richt je je op? Wil je bijvoorbeeld een jaar talentcup doen en daarna Supersport of Cup dan kan dat ook, paar kleine wijzigen en je hebt een relatief nieuwe fiets die gewoon van jezelf is.

Ik ben wel een voorstander van klasses als een Moriwaki cup maar nu concurreren ze elkaar dood. Bij de SOBW concurreren de NSF Open en de Yamaha R125 cup elkaar. Bij de KNMV in zekere zin ook de Moriwaki en de Talentcup. Je zou gewoon alleen een Yamaha R125 klasse of een Moriwaki cup moeten hebben tot 18 jaar (volle startvelden als iedereen dat MOET rijden) en op die leeftijd overstappen naar het grote werk.

Keuze is mooi maar hoe meer je kunt kiezen hoe meer verschillende afslagen er genomen worden. Hoe meer afslagen er zijn, hoe minder volk op de doorgaande weg
Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing
kikkie95

avatar
#NLYF

     Reageer met citaat 
en wat dan voor de langere mensen onder ons?
Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired
     Reageer met citaat 
bertvds80 schreef 02-03-12 om 10:53:25
(...)


Dat is waar, in de CUP kun je ook met een oudere motor deelnemen maar daar lopen de kosten omhoog doordat er ook met echte regenbanden gereden mag worden en er vaak ook wel quickshifters, lichte tuning enz om de hoek komt kijken. Moraal van dit verhaal: racen kost altijd geld! Maar waar richt je je op? Wil je bijvoorbeeld een jaar talentcup doen en daarna Supersport of Cup dan kan dat ook, paar kleine wijzigen en je hebt een relatief nieuwe fiets die gewoon van jezelf is.

Ik ben wel een voorstander van klasses als een Moriwaki cup maar nu concurreren ze elkaar dood. Bij de SOBW concurreren de NSF Open en de Yamaha R125 cup elkaar. Bij de KNMV in zekere zin ook de Moriwaki en de Talentcup. Je zou gewoon alleen een Yamaha R125 klasse of een Moriwaki cup moeten hebben tot 18 jaar (volle startvelden als iedereen dat MOET rijden) en op die leeftijd overstappen naar het grote werk.

Keuze is mooi maar hoe meer je kunt kiezen hoe meer verschillende afslagen er genomen worden. Hoe meer afslagen er zijn, hoe minder volk op de doorgaande weg


Hoi,

Een klap op de vuurpijl!! KNMV moet er zijn voor het beiden van kansen niet van keuze´s!! Kleine vijver, weing vissen, 1000 vissers omheen, dus niemand vangt wat! Dat geldt inderdaad voor de NL wegracerij. Nu begint de SOBW/RAP er ook mee. In iedere nieuwe klasse stappen 3 rijders per saldo dus niks!

@Kikkie,

Wat bedoel je met langere mensen? Omdat je langer bent dan 1,80 betekend dit nog niet dat je gelijk op een SS600 of SBK moet met 15/16 jaar. Mocht je dat bedoelen.

Wim
     Reageer met citaat 
kikkie95 schreef 02-03-12 om 23:48:57
en wat dan voor de langere mensen onder ons?
Basketbal!
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
     Reageer met citaat 
kikkie95 schreef 02-03-12 om 23:48:57
en wat dan voor de langere mensen onder ons?


Misschien voor jouw tijd maar Gert Jan Kok is 2 keer Nederlands Kampioen geworden in de 125cc en die was toen ook wel lang. Dat zegt dus niet alles.



Voor een hoog niveau heb je meer rijders nodig dan de huidige aantallen in alle opleidingsklassen tot nu toe is mijn mening.
Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing
kikkie95

avatar
#NLYF

     Reageer met citaat 
Wat ik meer bedoelde is als je naar de moriwaki kijkt dat je daar heel erg weinig ruimte heb(dat weet ik inmiddels uit ervaring). Dat rijd dan ook gewoon niet meer lekker, zeker als je dat vergelijkt met hoe groot/ruim de YZF is.

@bertvds80 als je een eigen motor heb kan je hem redelijk goed aanpassen naar eigen smaak, de moriwaki kan je naar mijn weter helemaal niks veranderen om je wat meer ruimte te geven.
Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired
     Reageer met citaat 
bertvds80 schreef 03-03-12 om 10:53:52
(...)


Misschien voor jouw tijd maar Gert Jan Kok is 2 keer Nederlands Kampioen geworden in de 125cc en die was toen ook wel lang. Dat zegt dus niet alles.

(afbeelding)

Voor een hoog niveau heb je meer rijders nodig dan de huidige aantallen in alle opleidingsklassen tot nu toe is mijn mening.
Even de persmap TT 2005 erbij gepakt. Gert-Jan Kok was toen 1.92 meter. Tamelijk lang voor een 125cc rijder.
     Reageer met citaat 
Joey den Besten op zijn Cup 600 Yamaha R6



Bron Twitter; @denbesten165

deze foto moet natuurlijk in de cup 600, verkeerd gelezen.

« Gewijzigd: 25-03-2012 om 13:28:09 door falerossi »

“If everything seems under control, you're not going fast enough.”

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11


Snelle navigatie: