TT circuit favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 105

Topic: TT circuit (342603 keer gelezen)
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
ik wilde net vanmiddag ook even de tekst van racesport copieren om daar even over door te zagen dar staat tenslotte de beschrijving van de veranderingen in.


Voor het gemak het verhaal over de tribunes even weggelaten

nou bij deze even :

Citaat Racesport:

Nadat in de afgelopen weken is gewerkt aan de aanleg van de infrastructuur voor de nieuwe 7.000 half-verharde autoparkeerplaatsen aan de oostzijde van de Oude Noordlus (ter hoogte van Witterdiep, Madijk en Ossebroeken), zijn wederom een aantal bestaande stukken race-asfalt verwijderd voor de nieuwe Noordlus, waarmee het TT Circuit Assen in 2006 exact 4.555 meter lang wordt en Valentino Rossi op 24 juni maar liefst 26 ronden rijdt, dus 7 ronden méér actie en inhaalmanouvres dan tijdens de afgelopen 75e jubileum TT van Assen.

Zo werd na de startstreep het raceasfalt weg gefreesd en ter hoogte van de S-bocht ook het talud verplaatst. In de nieuwe situatie is er voor de flauwe rechts-links knik (S-bocht) geen plaats meer. Immers, vlak daarna moet de nieuwe Haarbocht door de coureurs worden aangesneden. Direct na de pitboxen richting Haarbocht gaat de circuitloop en die van het talud van de nieuwe Haarbocht tribune (voorheen de Talud-, S-bocht- en Haarbos tribune) nu rechtdoor tot aan de nieuwe Haarbocht (die niet haaks wordt, maar een bocht van circa 100 graden heeft). Daarna krijgen de coureurs (recht voor de nieuwe Strubben tribune) een kort recht stuk van circa 140 meter voorgeschoteld tot aan de Madijk-bocht. Vervolgens moeten ze eenzelfde afstand (ca 150 meter) overbruggen voor de TT World tribune tot de Ossebroeken bocht, die bestaat uit twee doorlopende rechterbochten (met een klein recht stuk) die op de verlegde Strubben uitkomt.

‘Doorsteken’
Voor een goede aansluiting op de baan is de oude doorsteek (Nationale Bocht) verwijderd, en het knikje boven de paddocktunnel in de Veenslang is er uit gehaald, waarvoor het talud ter hoogte van de Veenslang ook enkele meters oostelijk is verplaatst. De nieuwe ‘doorsteken’ zijn uitgegraven, waarmee het circuit in een Noord- en Zuidlus kan worden opgesplitst. Daarmee wordt als het ware de Ruskenhoek verbonden met de Geert Timmer-bocht, en ontstaat er een Zuidlus die wordt afgekort met een chicane bij Hoge Heide die richting Stekkenwal afbuigt.

Verder is de metalen vangrail ter hoogte van de pitstraat verwijderd. Deze wordt vervangen door een betonnen vangrail die loopt tot aan het einde van het Paddock. Bovenop de vangrail, die het rechte stuk voor de Hoofdtribune en de pitstraat scheidt, komt een FIA goedgekeurd hekwerk zoals dat op veel Formule 1 circuits te zien is.

Nadat de voorbereidende grondwerkzaamheden van de circuitaanpassingen volledig waren afgerond, is op woensdag 30 november gestart met het asfalteren van de onderlaag van de nieuwe gedeeltes. Afhankelijk van de weersomstandigheden (lees temperatuur) wordt er naar gestreefd om voor de jaarwisseling of kort daarna de toplaag aan te brengen. Aansluitend zullen de werkzaamheden met het aanleggen van kerbstones, grindbakken, hekwerken en taluds worden afgerond. Medio maart zal het circuit weer volledig beschikbaar zijn voor rijvaardigheidstrainingen en evenementen.
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
EPV_52

avatar
Poggi #54

     Reageer met citaat 
Citaat:
het TT Circuit Assen in 2006 exact 4.555 meter lang wordt en Valentino Rossi op 24 juni maar liefst 26 ronden rijdt

Dat hoop ik
Ocampa
Tja...

     Reageer met citaat 
Een ding bevalt me minderm iets wat ik net las op Motorfreaks:

Citaat:
Pitmuur vervangen
De metalen vangrail tussen pitstraat en het rechte stuk is verwijderd. Deze wordt vervangen door een betonnen vangrail met daar bovenop een FIA goedgekeurd hekwerk zoals we dat kennen van de vele Formule 1 circuits wereldwijd.


Er komt in Assen dus ook zo'n idioot hekwerk op de pitmuur. Waar is dat nou voor, zijn ze bang dat de Pitcrew zichzelf niet meer in de hand heeft en de baan op rent ofzo?
Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.
JT
     Reageer met citaat 
daar snap ik ook niet veel van inderdaad!

zie er het nut niet van in
TYRI_F1
GIXXER

     Reageer met citaat 
Citaat:
Een ding bevalt me minderm iets wat ik net las op Motorfreaks:


Er komt in Assen dus ook zo'n idioot hekwerk op de pitmuur. Waar is dat nou voor, zijn ze bang dat de Pitcrew zichzelf niet meer in de hand heeft en de baan op rent ofzo?


zorgt ervoor dat eventuele brokstukken niet over de pitmuur knal waardoor er veel slachtoffers vallen...

oorspronkelijk als eerste op magny cours gezet omdat verstappen iets te enthousiast de chicane nam
zo heeft verstappen zijn steentje bij gedragen aan de veiligheid van gemotoriseerde sporten heden ten dage
allard
Putoline Oil Racing

     Reageer met citaat 
Citaat:
daar snap ik ook niet veel van inderdaad!

zie er het nut niet van in


Heeft allemaal te maken met de kl*te auto's! Dit is echt geen maatregel die voor de motorsport bedoeld is.
Niets irritanter. Je moet een monteur met pitbord al een half uur van te voren wegsturen, wil je nog een plek kunnen bemachtigen.
http://www.allardracing.com
Dutch Superbike # 35
     Reageer met citaat 
Luchtfoto van de nieuwe noordlus in aanbouw.

http://img221.imageshack.us/img221/3513/ttassen201105overzicht118631ur.jpg

bron: tt-assen.com
staan nog veel meer foto's op, van de in aanbouw zijnde noordlus.
JT
     Reageer met citaat 
Citaat:


Heeft allemaal te maken met de kl*te auto's! Dit is echt geen maatregel die voor de motorsport bedoeld is.
Niets irritanter. Je moet een monteur met pitbord al een half uur van te voren wegsturen, wil je nog een plek kunnen bemachtigen.  


Maar hoeveel weekenden per jaar wordt er met auto's geraced in Assen?? Echt serieus bedoel ik dan he, geen meeting-weekend ofzo maar een serieus k'schap!

Lijkt me sterk dat ze alleen voor de RRD zon hekwerk daar neer zetten.
Met je commentaar ben ik het trouwens helemaal eens
Ocampa
Tja...

     Reageer met citaat 
Citaat:


Maar hoeveel weekenden per jaar wordt er met auto's geraced in Assen?? Echt serieus bedoel ik dan he, geen meeting-weekend ofzo maar een serieus k'schap!

Lijkt me sterk dat ze alleen voor de RRD zon hekwerk daar neer zetten.
Met je commentaar ben ik het trouwens helemaal eens


Er wordt wel vaker met auto's gereden op Assen hoor. Ook voor wat Duitse kampioenschappen enzo.
Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.
fuzzybear
600 CC Super Single!!

     Reageer met citaat 
Citaat:


Maar hoeveel weekenden per jaar wordt er met auto's geraced in Assen?? Echt serieus bedoel ik dan he, geen meeting-weekend ofzo maar een serieus k'schap!

Lijkt me sterk dat ze alleen voor de RRD zon hekwerk daar neer zetten.
Met je commentaar ben ik het trouwens helemaal eens


sluit me er helemaal bij aan. Het word lekker sfeervol zo de pits straat....
TOET TOEEEEEEEEET!!!!! Bereboot racing team volle kracht vooruit!
Ocampa
Tja...

     Reageer met citaat 
Het hoera-verhaal dat Egbert Streuer op verzoek van de TT-organisatie heeft afgestoken over de nieuwe baan is bijna 2 maanden na dato nu ook doorgedruppeld op de redactie van crash.net:

http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=6&nid=123188
Amerikanskaya firma Transceptor Technologies pristupila k proizvodstvu komp'yuterov Personal'ny sputnik.
EPV_52

avatar
Poggi #54

     Reageer met citaat 
Citaat:
Luchtfoto van de nieuwe noordlus in aanbouw.

http://img221.imageshack.us/img221/3513/ttassen201105overzicht118631ur.jpg

bron: tt-assen.com
staan nog veel meer foto's op, van de in aanbouw zijnde noordlus.

mooie foto!!
     Reageer met citaat 
Zie nu dat er meer verandert dan alleen de Noorlus en de Veenslang. Ook de Stekkenwal en de Ramshoek zijn de klos. Of lijkt dit alleen maar zo op de tekeningen?

Ik hoop het laatste...
Mugello never sleeps!
fred
Alonso betekent spaans wijf!

     Reageer met citaat 
Ik heb ineens een reuze goed idee voor de jongens van de tt baan . Als we nu eens stiekum de baan verplaatsen naar utrecht dan zijn we gelijk van de dronken idioten af tijdens de tt   . Er is hier meer dan genoeg parkeer ruimte   . voldoende openbaar vervoer om bij de baan te komen   . Overal ligt hier asfalt   . We hebben zat bioscopen en uitgaans gelegenheden   . We hebben ruimte (lees weiland) zat om een baan neer te leggen waar je met je poten van af kunt blijven   . En het ligt ook nog eens mooi in het midden van het land zodat je niet een pokke eind de middel of nowwhere in hoeft te rijden om er te komen . Ik zie maar één nadeel: mijn motor is nog niet eens warm of ik ben er al

« Gewijzigd: 13-12-2005 om 00:21:39 door fred »

Smoke it, smoke it, smoke it if it's ready for replacement
Anoniem
     Reageer met citaat 
Citaat:
Het hoera-verhaal dat Egbert Streuer op verzoek van de TT-organisatie heeft afgestoken over de nieuwe baan is bijna 2 maanden na dato nu ook doorgedruppeld op de redactie van crash.net:

http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=6&nid=123188



Willem Lute heeft afgelopen week dat verhaal in het Engels naar de media gestuurd. Vandaar dat het nu pas staat bij Crash

Pagina's: 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 105


Snelle navigatie: