Erik Günther (Aka Kikkie95) favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 47

Topic: Erik Günther (Aka Kikkie95) (414914 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
FF kijken hoe dat photoshop werkt!



originele foto: Zohrab fotografie

« Gewijzigd: 16-06-2012 om 16:06:01 door Ben-Gunther »

kikkie95

avatar
#NLYF

     Reageer met citaat 
Vanavond vertrekken richting Berghem voor de laatste wedstrijd voor de zomerstop. Sinds Emmen waar ik wat problemen had met grip aan mn achterwiel licht er nu een vers bandje om. We rijden dit weekend een nieuwe layout dus ik ben benieuwt, de machine staat er top bij en ik ben er helemaal klaar voor. Op naar een mooi weekend, met als doel om mn voorganger in het kampioenschap te paseren. Zal moeilijk worden maar alles is mogelijk!
Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
succ6 dit weekend Erik!
Elvera
Dus.

     Reageer met citaat 
Succes Erik!
Gas erop,en de blinkende kant boven
If it`s stupid but it works,it ain't stupid.
kikkie95

avatar
#NLYF

     Reageer met citaat 
Elvera schreef 22-06-12 om 20:37:37
Succes Erik!
Gas erop,en de blinkende kant boven


Mijn uitlaat glimt ook mooi hoor
Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired
kikkie95

avatar
#NLYF

     Reageer met citaat 
Gemengd weekend voor Kiki Racing,

Zaterdag 23 Juni Berghem,
Met een nieuw achterbandje wordt er rustig gereden in de vrije training. In de training is niks gebeurd dus ook weinig te vertellen.

Na de training hebben we het bandje bekeken, hij zag er goed uit en ik kreeg van mijn monteur (Lambrecht) te horen dat ik er voor kon gaan in de QP. Echter kwam ik er in de QP snel achter dat het achterbandje niet was wat we wilden, de band gleed veel en naar mijn mening veelste veel. De hele sessie geprobeerd een snelle tijd op de klok te zetten wat in de laatste ronde leek te gaan lukken, tot ik bij het opkomen van start finish compleet grip verloor met beide wielen. Gelukkig kon ik de machine overeind houden en bleef een crash bespaart, maar de snelle ronde kon ik op m'n buik schrijven.

Voor de race hebben we de bandenspanning aan gepast om de achterkant proberen stabiel te krijgen, dit hielp echter niets. De hele race was een gevecht met de machine en zat ik achter Rick Dunnink aan waar ik normaal toch een paar seconde voor zit. Toen was het al weer klaar voor de laatste race van zaterdag, nogmaals bandenspanning aangepast maar nu naar boven. Ook probeerde ik zo soepel en net mogelijk te rijden om zo min mogelijk te glijden, dit samen met de aanpassing aan de spanning kon ik redelijk mijn rondes draaien en kwam toch uit op een seconde verbetering ten opzichte van race 1.
Een ding is zeker, na de zomerstop staan we in Assen weer met een andere achterband.

Zondag 24 Juni,
Vandaag rijden we met 3 klasses in de SOBW1 groep, met ongeveer 10 man waarvan een stuk of 6 sport water, 1 nsf en 3 sport lucht. En ook de race was niet hoe we gewend zijn maar een constantsheid race waar de prijsuitrijking over de hele groep ging ipv per klasse.

Toen we richting het circuit reden (vanaf het huis van mijn tante zo'n 25km van het circuit) begon het te regen, wat tot het einde van de QP niet meer zou stoppen. Eenmaal op het circuit de racer op de regen bandje gezet, de vrije training ging gelijk een stuk beter als de hele dag er voor. Met het regen bandje had ik een goed gevoel en kon ik zonder overmatig glijden mooie rondes rijden. Wel een paar momentjes gehad, maar dat is niet raar op een baan met zo veel rubber.

Voor de QP hadden mijn moeder, die dit weekend mijn begeleidster was, en ik afgesproken dat ze mijn positie zou aangeven elke keer als ik langs start/finish kwam. Het eerste deel van de QP stond ik de hele tijd op een nette 3de positie terwijl ik niet heel veel pushte. Ongeveer 3 a 4 rondes voor het einde van de QP gaf mijn moeder opeens een 4de positie aan, hier wilde ik snel weer verandering in brengen wat ik moest en zal op die 1ste rij staan. Vanaf dat moment heb ik elke ronde een seconde van mijn tijd af gereden en ben ik een paar keer bijna onderuit gegaan. Helaas resulteerde dit alsnog in een 4de plaats, niet 100% tevreden maar wel een super startpositie voor de race.
Nu was het tijd voor de race, inmiddels was het al een uurtje of 2 gestopt met regenen en de baan was voor het grootste deel opgedroogt maar besloten wij toch om op de regenband van start te gaan omdat het gevoel met deze band zo veel beter is.

Ik mocht zoals net gezegt van een nette 4de plek starten, ik kwam goed van mijn plek en ging ook als 4de de eerste bocht in. Een paar bochten verder probeerde ik nog naar de 3de stek te gaan wat niet lukte. de top 3 reed langzaam van mij weg. De hele race reed ik lekker mn rondes en een mooi tempo, halverwege werd ik ingehaald door Robin die vervolgens zelfs de 3de man binnenhengelde. niet veel later viel de 2de man waardoor ik weer een plekje opschoof. Ik kwam netjes als 4de over de finish en was dan ook heel erg tevreden. Het was dan wel niet een echte race maar voor mij stiekem toch wel een beetje. Toen we de ronde tijden bekeken bleek dat ik helemaal niet constant rond heb gereden en dus geen kans had op een podiumplaats.

Wel een top dag gereden en super tevreden, nog nooit heb ik van de 2de startrij mogen vertrekken en zo dicht bij de top 3 gereden op mijn Honda.

De wedstrijd in Blokzijl laat ik schieten, waardoor het voor mij nu zomerstop is. Ik hoop een of twee trainingsdagen te kunnen pakken en dan weer te rijden met hetzelfde type band als waar ik de laatste wedstrijden mee had gereden. Jammer dat de gekozen band niet bracht wat we ervan hoopten, maar goed, al doende leert men zeggen ze.

« Gewijzigd: 25-06-2012 om 11:03:14 door kikkie95 »

Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired
     Reageer met citaat 
Dit was de eerse keer dat ik niet mee was als begeleider van Erik, hierdoor was voor ons beide een weekend met mixed emotions.

Zaterdag had Erik twee gasten van onze sponsor Vrooam Lubricants op visite met aanvullingen voor de tweede helft van het seizoen. Ze waren onder de indruk van de SOBW, samen met RAP-Holland is dit toch de kraamkamer van de motosport in Nederland.

Technisch werd Erik bijgestaan door zijn monteur en voor de overige zaken door zijn moeder. Jammer dat we een verkeerde bandenkeuze hadden gemaakt. We konden ook niet terugvallen op het andere type, omdat die simpelweg niet voor handen was. Erik heeft zaterdag het beste ervan gemaakt en neemt de puntjes weer mee naar huis. Hoewel Erik niet veel grip had met deze band, was in de data toch goed te zien dat hij in de snelle bochten toch weer harder ging dan eerst.

Zondag kon Erik de zaterdag lekker van zich af rijden. In de eerste instantie had hij niet zoveel zin om onder de natte omstandigheden de baan op te gaan, omdat het niet om een officiele wedstrijd ging. Uiteindelijk was hij erg blij dat hij het wel gedaan heeft. Lekker gereden en daardoor met een goed gevoel de zomer in.

Tijdens de zomerstop gaan we kijken of we een of twee testdagen kunnen doen, zodat we een goede band hebben voor na de stop.
     Reageer met citaat 
Nieuwe nieuwsbrief ook weer online!
kikkie95

avatar
#NLYF

     Reageer met citaat 

Afgelopen donderdag kreeg ik van mijn sponsor Vrooam een uitnodiging om als VIP gast bij het team van RW racing de kwalificaties bij te wonen. Ik heb echt een geweldige dag gehad.

Lekker rondgelopen in het paddock, Scott natuurlijk opgezocht om hem een goede race te wensen en kunnen praten met Brad Binder en Louis Salom, aardige gasten trouwens. In de skybox was ik naast de mensen van Vrooam, degene die het meest van de rijders en teams wist. Dus als er iets op de baan gebeurde kwamen ze mij vragen wij het was en zo. Best grappig dat je als jongste mannetje het meeste weet

Ik wil de mensen van Vrooam en RW-Racing hartelijk danken voor de uitnodiging en de gastvrijheid, het was een superdag!
Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired
     Reageer met citaat 
Erik krijgt zo nu en dan uitnodigingen om een circuitdag te rijden op banen als Assen, Mettet en dergelijke. Met zijn 50cc machine heeft dat geen enkele zin, daarom was hij al een tijdje op zoek naar een 600 om ervaring op de grote circuits te kunnen opdoen.

Afgelopen week heeft hij een CBR 600 aangeschaft waarmee hij circuitdagen wil gaan rijden. De machine is op Dyno geweest bij Hoogland Motoren en ok bevonden. De komende zullen we hem gaan aanpassen naar Erik's wensen en zal hij uiteraard in de Kiki Racing kleuren gespoten worden. Aan het einde van het SOBW seizoen hopen we de baan op te gaan met de 600.

kikkie95

avatar
#NLYF

     Reageer met citaat 
ook fototje met mij der op dan maar

« Gewijzigd: 13-07-2012 om 13:40:10 door kikkie95 »

Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired
     Reageer met citaat 
Nieuwsbrief nummer 12

kikkie95

avatar
#NLYF

     Reageer met citaat 
18 en 19 augustus is er weer trainings mogelijkheid op het junior track Assen, ik zal wederom verschijnen en zal rijden met mijn nieuwe Super corsa. Eerste dag zal vooral gevoel krijgen in de banden en lekker rijden een doel zijn. 2de dag wil ik wat met de vering gaan testen om zo helemaal tiptop voor de race van 25 en 26 augustus te zijn.

Ik heb er zin in!

Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired
kikkie95

avatar
#NLYF

     Reageer met citaat 
Vandaag bij Gamma Racing day geweest was een leuke dag. Jammer dat er maar 2 ECHTE motorklasses waren. Lekker door de paddock gebanjerd, blijft mooi.

Ook hebben we weer met Jan Abbink staan praten, in de box stond een Moto3 en de Moto2 van Scott Redding. Dus kon ik het natuurlijk niet laten om even te passen,



Mooie machine, zou ik toch best eens een rondje of wat willen rijden over het circuit.
Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired
kikkie95

avatar
#NLYF

     Reageer met citaat 
Zaterdag trainen heb er zin in!!!
Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired

Pagina's: 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 47


Snelle navigatie: