Race 9: Gran Premio d'Italia TIM 2012 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3

Racetopic
9

Mugello

15 juli 2012
Italië Autodromo Internazionale di Mugello

TRIVIA

Mika Kallio was hier niet altijd gelukkig in de kleinere klasses. In 2005 kwalificeerde hij zich met de Red Bull KTM op Pole, maar ging in leidende positie in de laaste bocht van de laatste ronde onderuit. Teamgenoot Gabor Talmácsi won toen de race.
Tomomi Manako rijdend op een Honda won hier in 1998 de 500e 125cc Grand Prix uit de geschiedenis. Manako zou dat jaar achter Kazuto Sakata als tweede eindigen in het wereldkampioenschap.
Tijdens zijn debuut GP rijdt wild-card rijder Loberto Locatelli op zaterdag 2 juli 1994 zijn Aprilia naar polepostion, in de race werd hij 10e.
Romano Fenati (KTM) won de race in 2014 voor merkgenoot Isaac Viñales en Alex Rins (Honda). De 0,010 sec. verschil tussen de eerste en derde plaats was het kleinste ooit gemeten.
Miguel Oliveira (Red Bull KTM Ajo) behaalde hier tijdens de Italiaanse GP van 2015 zijn eerste Grand Prix zege en werd hiermee de eerste coureur uit Portugal die een wegrace GP wist te winnen.
Jorge Lorenzo behaalde hier in 2016 de 100e MotoGP overwinning voor Yamaha door Marc Márquez in de laatste meters te verslaan. Teamgenoot Valentino Rossi moest opgeven wegens een opgeblazen motorblok.
Door het 2013 podium (Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa, Cal Crutchlow) eindigde een serie van 17 jaar waarin Italianen onafgebroken op het podium van de zwaarste klasse stonden. Luca Cadalora was in 1996 de eerste met een derde plaats.
Sebastián Porto (Aprilia) wist hier als eerste Argentijn een Grand Prix buiten eigen land te winnen door in 2004 de 250cc race op zijn naam te schrijven.
Topic: Race 9: Gran Premio d'Italia TIM 2012 (6279 keer gelezen)
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Ferry_van_Rijn schreef 13-07-12 om 19:32:26
of je moet een oud coureurtje zijn met slechte condite

Kijk, en daar zit ik dus al het hele seizoen aan te denken, het is net alsof zijn conditie hem parten speelt, alhoewel het mij zeer onwaarschijnlijk lijkt. Maar dat is voor mij nu de enige verklaring voor het slechte presteren in vrijwel elke 2de stint.

Het materiaal zal ook wel niet helemaal top zijn maar ook niet echt slecht. Als je ziet dat hij in de 4de ronde 1.5 sec sneller is dan de ochtendtraining mag je de verwachting hebben dat hij in dezelfde tijdtraining nog sneller kan.

Het blijven vreemd verlopen trainingen van Iwema die in de eerste stint altijd zijn beste tijd neerzet en een neerwaartste spiraal heeft na verloop van het weekend.

We wachten het morgen wel weer af.
Midstar racing
     Reageer met citaat 
Ferry_van_Rijn schreef 13-07-12 om 19:32:26
...Ik denk dat de motor,team en Jasper aan hun max zit.... zo slecht is het echt nog niet gezien het niveau gewoon mega is. Klopt er iets net niet dan komen de secondes er snel bij. Ik weet dit maar al te goed. Als het lekker gaat knal je er zo een paar secondes vanaf maar als je in de negatieve spiraal zit is het moeilijk om daar uit te komen. Zeker in de MotoGP....


zo zie ik het ook
     Reageer met citaat 
Ik denk niet dat het aan de conditie ligt, denk dat zijn conditie ver boven normaal ligt. Dan zou dat eerder in de wedstrijd dan in de training naar voren moeten komen. Ik denk dat het na de eerste sessie de verkeerde kant op gaat met de afstelling, maar goed, als het maar in de vrije training is, dan kun je nog wat proberen.
     Reageer met citaat 
Inmiddels is de teneur op dit forum een beetje dat Jaspers falen aan het team/de motor ligt. Toch gaat dat er bij mij niet in. Dat zou hout snijden als het in het vorige seizoen allemaal geweldig ging, maar dat is helaas niet zo, het was ook al een slecht seizoen. Het seizoen daarvoor was redelijk, niet meer maar ook niet minder. Het is dus niet zo dat Jasper tot nu toe de sterren van de hemel reed en dat dat door die vermaledijde FGR een halt toe is geroepen. Het is ongetwijfeld zo dat die FGR niet de beste machine van het veld is, maar ik denk toch ook dat Jasper zelf aan zijn tax zit. Goede coureur maar de GP's zijn voor sturctureel succes te hoog gegrepen.

« Gewijzigd: 14-07-2012 om 00:29:15 door Optimate »

RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Herma schreef 13-07-12 om 13:15:32
Een nieuwe sponsor op de kuipen van het RW Racing Team? 3570.it of iets dergelijks..

Klopt:

In Assen dus ook, maar op een andere plek (sorry betere RW Racing foto heb ik niet )
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
250cc schreef 13-07-12 om 22:30:32
. Ik denk dat het na de eerste sessie de verkeerde kant op gaat met de afstelling, maar goed, als het maar in de vrije training is, dan kun je nog wat proberen.


Dit gaat er bij mij niet meer in aangezien dit het hele seizoen al aan de orde is. Je kan niet structueel elke training de 2de stint de verkeerde kant opgaan.
Dan zou de veringsspecialist aldaar zijn taak niet volstaan en er ook nog eens niet van leren, maar dat geloof ik niet.

Wat misschien nog wel zou kunnen is dat het frame zo slecht is dat ze met de vering op de max zitten en elke verandering die ze proberen het alleen maar slechter maakt. Op deze manier beginnen ze de fp1 met een redelijke setup en door veranderingen verslechterd het t weekend,volgende weekend beginnen ze weer met de basis afstelling die de beste is enz...

Ja ook ik zou graag willen dat het niet aan Iwema ligt.
Maar zolang er geen goede/genoeg sponsors zijn in Nederland zullen de Ned rijders in dit niveau teams rijden.
En kan je ook niet het maximale eruit halen
Midstar racing
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Fp3 is zojuist afgelopen,

Iwema heeft nog wat snelheid kunnen vinden en reed in 5 rondjes naar een 2.00.332 dat is 1,5 sneller dan gisteren en daar had hij dan ook 7de gestaan met deze tijd.

In de 7de ronde is hij gevallen of de pits in gegaan maar dat kon ik nergens achterhalen.

Hierna bij terugkomen op de baan heeft hij zijn tijd wederom niet kunen verbeteren, en zakte af van een 9de naar een 17de tijd. Hij reed nog wel 2x een rondje van een halve sec boven zijn snelste tijd.

Wat mij wel opvalt en vorig jaar ook al meer dan eens, is dat Jasper vrij makkenlijk ingehaald wordt als het in beeld is. Zowel op aanremmen en in de bocht.

Dit kan met meerdere dingen te maken hebben, maar valt wel op.
Blokkie loopt wel hard als ik zijn snelheid vergelijk met anderen in de top 17 in ieder geval sneller dan de nr 1


Vanmiddag gaat iedereen weer een stapje harder, hopenlijk kan Jasper ook een stapje maken.

« Gewijzigd: 14-07-2012 om 11:45:06 door midstar »

Midstar racing
     Reageer met citaat 
RG500IU schreef 14-07-12 om 02:19:10
(...)

Klopt:
(afbeelding)
In Assen dus ook, maar op een andere plek (sorry betere RW Racing foto heb ik niet )

Dacht dat hij al langer met die reclame reed.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
250cc schreef 14-07-12 om 10:32:21
(...)
Dacht dat hij al langer met die reclame reed.

Klopt, Assen in elk geval wel. Maar wou aangeven dat 3570.It nu op de plek staat waar normaal TVM staat.
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Is er misschien iemand die wat dichter bij Jasper staat (Jan Abbink? iemand van de fanclub?) die wat licht kan schijnen op waarom er steeds zo weinig progressie in de rondetijden van de trainingen zit? Want nu zitten we met z'n allen maar een beetje te gissen en te mopperen. Het zou wel helpen als we beter konden begrijpen wat er gebeurt.
     Reageer met citaat 
Jasper één snel rondje gereden in de eerste stint, nu staat hij al een tijd in sector 3....
midstar
www.midstar.nl

     Reageer met citaat 
Als je denkt dat het niet slechter kan dan heb je het weer mis.

Pech of niet , van zijn eerste rondjes/stint moet hij het hebben en in de eerste 8 rondjes lukte het niet.
ruim 1 tot 1,5 sec langzamer dan in de ochtendtraining is gewoon bizar slecht.

Weer waar de druk hoger ligt is er groot verval.
Midstar racing
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 14-07-12 om 11:42:55
Is er misschien iemand die wat dichter bij Jasper staat (Jan Abbink? iemand van de fanclub?) die wat licht kan schijnen op waarom er steeds zo weinig progressie in de rondetijden van de trainingen zit? Want nu zitten we met z'n allen maar een beetje te gissen en te mopperen. Het zou wel helpen als we beter konden begrijpen wat er gebeurt.


Omdat het een peppie en kokkie team is
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Jarno
 Administrator

avatar
     Reageer met citaat 
Jasper meldt via twitter dat hij hard gecrasht is in de kwalificatie (hij moest een andere coureur ontwijken) en veel last heeft van zijn enkel.

Als het tegen zit dan zit het ook goed tegen.
     Reageer met citaat 
Jarno schreef 14-07-12 om 17:26:41
Jasper meldt via twitter dat hij hard gecrasht is in de kwalificatie (hij moest een andere coureur ontwijken) en veel last heeft van zijn enkel.

Als het tegen zit dan zit het ook goed tegen.


Mooi klote dus! Het is onzeker of hij morgen überhaupt kan rijden... De gifbeker moet blijkbaar echt helemaal leeg....

Pagina's: 1 2 3


Snelle navigatie: