Zijspannen ONK favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Topic: Zijspannen ONK (216519 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Jammer hoor, de laatste uitval beurt was achteraf gezien misschien wel een teken aan de wand. Ik had daar geen goed gevoel bij.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Freek Dirksen die vorig jaar nog bij Keppel reed, wordt de opvolger van KeesyTapper staat er op racesport.nl te lezen.
In het Dagblad vh Noorden bijna halve pagina over de breuk en de komst van Dirksen. Verslaggever v Brummelen meldt dat Bennie vertelde dat er hele seizoen al meningsverschillen waren en dat hij Kees had verteld dat hij vlgd jaar niet met hem verder wilde. Kees was er direct klaar mee toen hem dat gezegd werd. De karakters verschillen, Bennie de stille en Kees de extraverte die gelijk zegt wat hem dwars zit. De oorzaak wordt mede daar in gezocht.. Ze hebben in elk geval verder geen ruzie met elkaar, gelukkig maar. Kees wil alleen actief zijn als passagier als hij WK kan rijden, dus we zien hem alleen maar terug bij eventueel een buitenlands team...
     Reageer met citaat 
http://www.rtvdrenthe.nl/...-endeveld-uit-elkaar

Luister ook even de radio interviews.
a good day at work aint as good as a bad day racing
     Reageer met citaat 
Deelnemers aan de Gamma Racingday

1 Bennie Streuer Kees Endeveld GROLLOO LCR
3 Jarno Keppel Tonnie van Gils NUNSPEET RCN Suzuki
5 Philip Croft Sammy Nicholas ROYSTON, HERTS YAMAHA
6 John Smits Gunter Verbruggen MIERLO RCN Yamaha
13 Colin Nicholson Jarno van Lith HELMOND RCN Yamaha
31 Ad Joosen Sander Faber VENLO LCR SUZUKI
32 Marcel Ritzer Erik Ritzer DOETINCHEM ROMAN RACING TEAM
34 Michiel de Groen Hans de Vries BREDA LCR SUZUKI
41 Hilbert Talens Werner Wiegers ASSEN LCR YAMAHA
46 Sebastien Seret Duy Rodrique ANTHISNES SUZUKI
47 Remy Gasche Urs Brechbühl HINDELBANK LCR SUZUKI
55 Horst Kowalski Bern Krüger PLAIDT SUZUKI Eurol Öl
64 Martin Vollebregt ROTTERDAM MEMARCO
67 Jacco Lokerse Toon Harthoorn Gieten LCR SUZUKI
85 Wiggert Kranenburg Jermaine van Middegaal breukelen LCR
95 Kees Kentrop Gerard Daalhuizen MIJDRECHT LCR YAMAHA
99 Wim Barneveld Jernoen Schmitz ZOETERMEER LCR HONDA
     Reageer met citaat 
Aanvulling Dutch sidecars

72 Scot Lawrie - James Neave GBR LCR Suzuki
77 Tim Reeves - Ashley Hawes GBR LCR Suzuki
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
siegerrr schreef 01-08-12 om 15:10:19
Deelnemers aan de Gamma Racingday

1 Bennie Streuer Kees Endeveld Freek Dirksen GROLLOO LCR
..

neem ik aan..
     Reageer met citaat 
keesytapper schreef 30-07-12 om 10:07:23
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/streuer-en-endeveld-uit-elkaar

Luister ook even de radio interviews.


Respect voor hoe die mannen uit elkaar gaan. Geen moddergooien, kunnen heel wat mensen een voorbeeld aan nemen. Het blijft zonde maar het is niet anders.
crosser78
Remco

     Reageer met citaat 
1 Bennie Streuer Freek Dirksen GROLLOO LCR
3 Jarno Keppel Tonnie van Gils NUNSPEET RCN Suzuki
5 Philip Croft Sammy Nicholas ROYSTON, HERTS YAMAHA
6 John Smits Gunter Verbruggen MIERLO RCN Yamaha
13 Colin Nicholson Jarno van Lith HELMOND RCN Yamaha
31 Ad Joosen Sander Faber VENLO LCR SUZUKI
32 Marcel Ritzer Erik Ritzer DOETINCHEM ROMAN RACING TEAM
34 Michiel de Groen Hans de Vries BREDA LCR SUZUKI
41 Hilbert Talens Werner Wiegers ASSEN LCR YAMAHA
46 Sebastien Seret Duy Rodrique ANTHISNES SUZUKI
47 Remy Gasche Urs Brechbühl HINDELBANK LCR SUZUKI
55 Horst Kowalski Bern Krüger PLAIDT SUZUKI Eurol Öl
64 Martin Vollebregt ROTTERDAM MEMARCO
67 Jacco Lokerse Toon Harthoorn Gieten LCR SUZUKI
72 Scot Lawrie - James Neave GBR LCR Suzuki
77 Tim Reeves - Ashley Hawes GBR LCR Suzuki
85 Wiggert Kranenburg Jermaine van Middegaal breukelen LCR
95 Kees Kentrop Gerard Daalhuizen MIJDRECHT LCR YAMAHA
99 Wim Barneveld Jernoen Schmitz ZOETERMEER LCR HONDA


mooi deelnemersveld

Hoop dat er in 2013 weer een WK race tijdens de TT op het programma staat.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Kees Endeveld, hier beter bekend als Keesytapper, is door Tim Reeves gevraagd om de laatste race op Assen te passagieren las ik net op Racesport
     Reageer met citaat 
Voor mij was dit al langer bekend en ben blij voor Kees dat hij verschillende mogelijkheden heeft voor volgend jaar. Hoop hem snel weer terug in het bakje te zien!
Connect Roké Racing team | LCR/Yamaha | Dutch and Belgian Champion 2013 & 2014 | www.connectrokeracingteam.nl
     Reageer met citaat 
tim reeves test in hengelo!

tijdens de wegrace's in hengelo staan er ongeveer 20 spannen aan de start 3 daarvan komen over uit het britse kampioenschap, 1 van hen is 4 voudig wereldkampioen tim reeves die dit jaar helemaal zijn pijlen heeft gericht om de TT op het eiland man te winnen, daarom heeft hij er voor gekozen om als een van de laatste tests hengelo aan te doen, niet met zijn F1 (1000cc) bak maar met zijn F2 (600cc) bak, aangezien je daar alleen maar mee mag rijden tijdens de TT. Naast tim reeves komt ook het duo Hagarty/Lawson (huidige nummer 5 van het kampioenschap) over uit engeland en Chaplow (huidige nummer 9) die dit jaar met de nederlander kees endeveld in de bak rijd. deze jongens zullen de nederlandse top het erg lastig gaan maken (zelf tim reeves met zijn 600cc motorblok)
     Reageer met citaat 
Kees Endeveld verlaat het bakje en gaat zelf sturen, twittert zelf dat hij zijn startlicentie gehaald heeft op circuit du Val de Vienne.
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Hier het verhaal over KeesyTapper op de site van RTV Drenthe
     Reageer met citaat 
Sidecarshop Racing (DSRA Xperience) zet sterk debuut neer!

Afgelopen weekend heeft Sidecarshop Racing zijn eerste ONK race verreden op het Drentse TT circuit. Voor het duo Kees Endeveld en Jeroen Remmé was dit hun allereerste wedstrijd in het Open Nederlands Kampioenschap. Bij voorbaad willen wij graag alvast alle sponsoren bedanken die ons nu steunen, zonder uw hulp hadden wij deze wedstrijd niet kunnen rijden.

Terugblik op Frankrijk
Twee weken geleden op het Franse circuit du Val de Vienne vond de voorjaarstraining van de zijspannen plaats. Ook de DSRA was aanwezig om zijn nieuwe cursisten op te leiden. Kees Endeveld was aanwezig om zijn rijders licentie te behalen. Jeroen Remmé ging mee samen met zijn vader Frank mee om als bakkenist te dienen voor Kees. In eerste instantie was het niet de bedoeling om gelijk twee weken daarna een wedstrijd te rijden, immers was het huidige DSRA experience zijspan al bezet door een ander nieuw team. Echter ging de rijder daarvan hard onderuit op zijn solo motor en besloot om te stoppen met racen. Zoekend naar een nieuw team kregen Kees en Jeroen het aanbod om op het experience span te gaan rijden. Na overleg en gesprekken met sponsoren werd dit aanbod aangenomen. Het avontuur was gestart en voor Kees en Jeroen kwam onverwachts een jongensdroom uit. We konden niet veel trainen in Frankrijk (we hadden slechts 14 ronden kunnen maken). Toch voelde die 14 rondjes goed genoeg om gelijk aan de eerste ONK in Assen deel te nemen. Kees heeft dan wel ervaring in de bak maar achter het stuur moest alles nog geleerd worden. Kees heeft namelijk geen motorrijbewijs en zelfs het schakelen was nieuw voor hem. Jeroen heeft al wat kilometers gemaakt in het verleden. Maar ook voor hem stond zijn eerste race als passagier op het programma.
De voorbereiding
Voordat er een wedstrijd gereden kon worden moest er een team gevormd worden. Gelijk boden Frank Remmé & Johan Hogenbirk (een zijspanduo uit het verleden) zich aan om ons te helpen in ons eerste seizoen. Frank zou het technische gedeelte ondersteunen en Johan zou het kuipwerk verzorgen. Al snel kwam ook de steun van Gert Jan Hietbrink, een goede vriend van Kees. Hij zal ook aanwezig zijn op het circuit voor ondersteuning. Het zijspan zelf moest ook aangepast worden, voor Kees werd de zit aangepast en voor Jeroen extra handvaten.
De racedag
Op zaterdag 12 april jl. was het dan zover, onze eerste wedstrijd. Nadat de laatste documenten waren geregeld met de KNMV konden we dan eindelijk de baan op. Het voelde direct goed aan en het vertrouwen tussen het duo was gelijk aan het groeien. In acht ronden konden we een tijd neerzetten van 2:06. Dit was verrassend aangezien het jonge duo zich een doel van 2:10 gesteld had. De belangstelling bij de tent was groot, wat natuurlijk voor een gezellige drukte zorgde. De 2e training wilden we ons meer focussen op een stabiel tempo zodat we de race van 12 ronden konden uitrijden. We konden een mooie sessie neer zetten waarbij de tijden mooi constant waren. Door het drukke schema van het eendaagse evenement volgde de wedstrijd al snel. Opstellend voor de starting grid hadden we kleine problemen met het wegrijden, de koppeling pakte niet helemaal aan zoals Kees het gewend was. Eenmaal van start konden we onze eigen race rijden, tegen andere combinaties strijden zat ervoor deze keer nog niet in. Wel konden we veel leren van de spannen die ons passeerde en pakte we gelijk hun lijnen op. Het leek erop dat we een vlekkeloze dag gingen afsluiten. Helaas kwamen we twee bochten voor de finish in een nare crash terecht. Team Kentrop en Team Keppel waren in een hevig gevecht en kwamen ons tegen op de baan. Vlak voor het aansnijden van de Ramshoek wilde Kentrop/de Haas Kees en Jeroen passeren. Omdat Kees en Jeroen hun lijn behielden knalde ze vol in ons achterwiel. Het gevolg hiervan was dat het span het gras in schoot en Jeroen uit de bak vloog. Kees wist instinctief het zijspan nog net op zijn wielen te houden wat veel schade heeft voorkomen. Uiteraard vallen bij dit soort ongevallen niemand iets te verwijten. In de felheid van een race is een klein foutje als snel gemaakt. Alle coureurs bleven gelukkig ongedeerd en dat is het belangrijkste. Wij wensen Team Kentrop veel sterkte en succes met het repareren van hun combinatie. De schade bij Team Kentrop is namelijk veel groter dan bij ons en dat is natuurlijk heel vervelend.
Voor nu rest ons de taak om het zijspan zo snel mogelijk weer klaar te maken voor de volgende wedstrijd. Deze zal verreden worden op 3 & 4 mei op de Gelderse Varsselring in Hengelo. Iedereen is welkom in de team-tent, de koffie staat klaar.

Sidecarshop Racing (DSRA Xperience)
a good day at work aint as good as a bad day racing
RG500IU
 Moderator
2 Strokes 4 Ever!!

     Reageer met citaat 
Gezien vanaf de hoofdtribune:

Het goede nieuws is dat iedereen gelukkig ok is

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Snelle navigatie: