Erik Günther (Aka Kikkie95) favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 47

Topic: Erik Günther (Aka Kikkie95) (414843 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Dat was een korte training zaterdag. Op een snoeiwarm circuit begon Erik aan de eerste sessie. Nieuw bandje en nieuwe zuiger, dus rustig aan beginnen. Zo nu en dan schakelt Erik mis bij het opschakelen en ook bij het terugschakelen ziet het er een beetje onsrustig uit.

Bij binnenkomen is het Barry Veneman ook opgevallen en spreekt Erik er op aan. Samen spreken ze de sessie even door. Erik rijdt deze training met zijn reserve laarzen, deze zijn net even anders van opbouw, waardoor hij met zijn voet in een andere hoek op het steuntje zit. Erik komt hierbij tot de conclusie dat zijn schakelpook iets meer omhoog moet komen om netjes te kunnen schakelen. Ook Barry denkt dat dit zal helpen om makkelijker te kunnen schakelen en meer rust in de machine te krijgen.

Na het aanpassen van de schakelpook kunnen we de baan weer op, in de outlap is meteen te zien dat de aanpassing goed is helaas geeft in de eerste volle ronde de machine het. Het lijkt op een doorgeslagen bougie, dus snel naar de tent om te wisselen. Het blijkt echter niet de bougie te zijn, maar de ontsteking die het niet meer doet.

We proberen nog een aantal dingen, maar de ontsteking wil niet meer meewerken. Zelf hebben we geen reserve ontsteking of blok. We krijgen kunnen wel een setje lenen, maar deze heeft een slechte reputatie voor wat betreft luchtgekoelde machines. Na overleg met Erik's monteur besluiten we te stoppen en in te laden.

NSF rijder Henk Vos geeft Erik de mogelijkheid om op zijn machine een sessie te rijden, zodat Erik toch nog wat meters kan maken. Henk is een heel stuk kleiner en lichter dan Erik. hij past dan ook niet echt op de machine, ook de vering staat veel te zacht voor Erik zijn gewicht. Het is 25 minuten hard werken en Erik stapt van de machine af, alsof hij net onder de douche vandaan komt.

Henk's opa en begeleider, biedt Erik aan nog meer sessies te rijden, maar gezien het warme weer en de grote verschillen in de setup, lijkt het ons beter om dat niet te doen. Team Vos rijdt zelf nog een sessie en vertrekt bijna gelijk met ons richting Noord-Holland. Nogmaals hartelijk dank voor het mogen rijden op de NSF.

Doordat Erik niet echt heeft kunnen rijden, hadden we niet veel aan de instructies van Barry en Joey, wel de algemene tips, maar geen dingen waarmee we de baan op konden. Jammer, want er werden goede tips gegeven, waaraan je de schat aan ervaring van Barry en Joey kunt merken. Joey weet heel veel van het racen op tweetakten en kan dat ook goed uitleggen.

Nu is het zaak om de machine weer op orde te krijgen voor het dubbele raceweekend volgende week.
     Reageer met citaat 
Over Barry en Joey gesproken. Tijd niets meer gehoord over ontwikkelingen van hun opleidingsprogramma. Zo halverwege t seizoen misschien wel eens aardig...
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Inmiddels zijn er 4 SOBW trainingen onder leiding van Barry en Joey geweest. Waar Henny en zijn mannen koos voor een selectie van rijders om mee te gaan trainen, geven Barry en Joey alle SOBW rijders de gelegenheid deel te nemen aan de trainingsdagen.

De eerste trainingsdag was vooral aftasten van de rijders en het kennismaken met de nieuwe baan in Assen. Gedurende de dag werden er markeringen op de baan gemaakt met instuurpunten en punten waar je uit moest komen. Voor de rest werd er veel aan de rijders zelf over gelaten het doel was om veel te rijden.

In het tweede weekend was er veel meer sprake van gerichte training, voor iedere sessie was er een briefing en er werd ook dieper in gegaan op verschillende technieken rijders werden ook persoonlijk aangesproken over het rijden op de baan en kregen daarover ook tips om dingen op een andere manier te benaderen. Barry en Joey hameren vooral op weten wat je doet, daar waar Henny helemaal niet geïnteresseerd was in het rijden van rondetijden, wordt er nu gezegd, weet wat je rijdt en probeer iedere nieuwe sessie weer snel up to speed te zijn. Push jezelf naar een hoge constante snelheid. Ga de baan op en probeer na het opwarmen van je banden zo snel mogelijk weer op de snelste ronden van de sessie ervoor te zitten. Op die manier weet je waar je mee bezig bent en kun je stap voor stap werken aan verbetering.

Henny trainde vooral op fysieke fitheid en bij het rijden op de baan stond plezier veruit bovenaan. Barry en Joey trainen vooral op technisch goed rijden en geven aan wat je kunt proberen. Het is ook mooi om te zien dat ze bepaalde bochten op de kleine baan vergelijken met bochten op een het grote circuit. Een totaal andere benadering dus, die veel minder schoolmeesterig overkomt. Ik zeg hier niet mee dat Henny het verkeerd deed, maar dat er een totaal andere benadering is.

Er zijn nog twee SOBW trainingen te gaan, als deze op dezelfde manie doorgaan is het in mijn ogen een mooie opzet. Naast de SOBW trainingen houden Joey en Barry zich ook bezig met andere klassen in andere series. Barry steunt ook Jasper Iwema met raad en daad. Wat de inbreng in de Moriwaki, Talentcup en eventueel ONK Moto3 is weet ik niet, daar kunnen wellicht forummers antwoord op geven die in deze serie actief zijn.

In de SOBW, zijn Barry en Joey druk om zoveel mogelijk rijders de kans te geven om onder begeleiding te trainen. Met als doel de talenten boven te laten komen.
     Reageer met citaat 
De wedstrijden komend weekend op de tocht door technische problemen. Zoals het er nu voor staat krijgen we de machine niet op orde voor de komende wedstrijden in Assen.

Het blijkt moeilijk om de juiste PVL ontsteking voor de MB te vinden en op tijd binnen te krijgen. Op dit moment is Erik zijn monteur nog bezig om te zien of er iets kan worden samengesteld uit de beschikbare parts, anders zullen we helaas een belangrijk raceweekend moeten overslaan.

Het zou bijzonder balen zijn als we ondanks alle energie die we er in gestopt hebben deze week de boel niet op tijd gereed krijgen.
     Reageer met citaat 
WimLex schreef 24-08-12 om 07:45:16
duidelijk en goed verhaal


Okay, thanks.

Hartstikke mooi natuurlijk, en vooral zo doorgaan. Wat mij alleen opvalt, is dat je er verder (als outsider) maar weinig over hoort. En dat is jammer. Niet omdat ik het nu zo graag wil weten, maar een beetje goede PR, helpt natuurlijk ook om publiciteit en sponsors te trekken.

Laat maar zien hoe professioneel je bezig bent. Wie de talenten zijn, de gezichten er achter en welke stappen er worden gemaakt.
Geef het bedrijfsleven maar vertrouwen in deze missie, net als het IOC*NSF iedere 4 jaar weer een missie heeft.

Ik las toevallig een oud interview met Barry, in de MotoGP-special van MotoPlus. Hoe staat het nu met deze jongens (Jasper weten we, maar krijgt het 'grote' publiek de ontwikkelingen van een Schouten, een Deroue, of een Bijsterbosch mee?)

Is er al meer bekend over de langere termijn? Ambitie was om invulling te geven aan een winterprogramma. Hoe gaat t daar mee?

Misschien vinden ze dat het ons niks aan gaat. Kan ook. Maar bij andere sporten (autosport, voetbal, wielrennen) lees ik wel dit soort verhalen, terwijl ik motorsport het meest volg van alles.

Maar goed, volgens mij zit ik nu in een verkeerd topic te kalken
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Ik zal het eens vragen aan de mannen als ik ze spreek, misschien morgen wel.

Erik's machine is op de valreep toch raceklaar! Halverwege vandaag had ik de hoop laten varen dat we de boel op tijd af zouden krijgen. Wel meer kosten gemaakt dan gepland, maar dat gaan we wel recht zien te krijgen de komende weken.

Uiteindelijk 0,1 PK meer op de testbank dan voor de machine stuk ging, heeft het toch nog iets opgeleverd.
Nu een paar uurtjes slapen en dan de aanhanger aankoppelen om een weekendje te knallen op het junior circuit!
kikkie95

avatar
#NLYF

     Reageer met citaat 
goed weekend gehad met een top 2de dag!
Even een verslag:

Zaterdag,
Vrije training,
In de vrije training was het vooral veel voelen en kijken of alles goed loopt, en dat deed het zeker. Het gevoel zat er goed in!

Kwalificatie:
De kwalifcatie moest ik rustig opbouwen en vooral mijn eigen ding doen, dat ging erg lekker. Ik heb een paar rondes vrije baan gehad en had veel vertrouwen in de machine, dat resulteerde in een 11de tijd. Het beloofde een bijzonder spannende race te worden aangezien p5 tot en met 11 binnen 1 seconde gekwalificeert stonden.

Race 1:
In race 1 had ik een slechte start en reed ik te gefocust op de mensen voor mij, dit zorgde er voor dat ik niet in een lekker ritme kwam. Toen ik uit eindelijk mijn ritme gevonden had was het gat naar de rest al te groot, het resulteerde in een 11de plaats.

Race 2:
Voor race 2 was het gaan regenen, hier had ik op gehoopt want regen in Assen daar kon ik mij eerder dit jaar in de KNMV training erg goed in vinden. De start was wederom niet super maar ik kon goed bij blijven, tegen het einde maakte ik een paar foutjes. Toen ik op een ronde gezet werd moest ik ook even ruimbaan maken en verloor daar veel tijd mee. Toen ik het gat had dicht gereden bleef mijn gas in het bochtige gedeelte hangen waardoor Patrick wederom een gat sloeg. In de laatste 2 rondes heb ik erg veel gepushed en kwam ik snel dichterbij, de race duurde helaas voor mij 1 ronde te kort. Ik heb een nette 9de plaats gereden maar er had meer in gezeten, ik was er op gebrand om zondag dan ook Patrick te verslaan!

Zondag:
Vrije training:
Net als zaterdag was de vrije training weer aftasten, de baan was nog lichtelijk nat en in stond dan ook op mijn regenband. De baan was echter zo goed als droog voor de start van mijn training. Al met al ging het lekker en zat ik maar 1 seconde van mijn pr af die ik op een volledig droge baan had gereden.

Kwalificatie:
De kwalificatie was de baan wederom opdrogend maar wel een stuk natter als in de vrije training, voor het eerst werkte wij deze kwalificatie met een pitbord wat bijzonder veel hielp. Vanaf het begin zat het tempo er goed in en zag ik gelijk een p4 op het pitbord verschijnen. De rondes er na liep dat op naar 5 toen 6 en zelf naar p7. Toen ik p7 zag ben ik gaan pushen en zag de tijden weer terug lopen waarna ik als snel op p5 stond met maar 0.5 seconden naar een 4de plaats. Ik heb het mijn alles gegeven en haalde zowaar een 4de plaats! Dit was mijn beste startpositie in een SOBW wedstrijd ooit en ik was dan ook super blij!


Race 1:
In race 1 had ik een super start, en ging als 4de de bocht in. Dit wist ik anderhalve ronde vol te houden toen Pieter mij voorbij kwam, ik besloot in zijn slipstream te blijven hangen en zo niet te veel te hoeven pushen. Met zijn 3e (Pieter, Robin en ik) reden we al snel weg van de rest van het veld. Gegevenmoment haalde Robin mij in en daarna al snel ook Pieter, ik probeerde ook Pieter in te halen wat niet lukte. Toen het gat naar Robin dusdadanig groot was dat ik het niet dicht kon rijden besloot ik om tot de laatste ronde achter Pieter te blijven en hem voor de langzame haarspeld uit te remmen. Dit lukte en in de laatste ronde hadden Pieter en ik een super gevecht waar ik als winnaar uit kwam, ik was blij alsof ik de race had gewonnen!

Race 2:
De laatste race op Assen voor dit jaar was alleweer aangebroken, ik was vastberaden om mijn kunstje van race 1 te herhalen. Helaas had ik ditmaal een slechte start en ging ik als 7de de 1ste bocht in, al snel was ik opgeschoven naar p6 door het uitvallen van Pieter. Wederom reden we in een groep van 3 man om p4 t/m 6 dit maal waren we met Robin, Bertus en ik. Robin reed wederom we waarna er een mooi gevecht onstond tussen Bertus(p3 in kampioenschap) en mij. Ik kon hem er enkele keren naast zeten en haalde voor de bochten combinatie Bertus is waarna ik vrijwel direct een gat sloeg van bijna 4 seconde. Ik hield Bertus goed in de gaten en deed de laatste ronde rustig aan, weer een p5. Dit was mijn beste SOBW resultaat ooit! namelijk p5 in de daguitslag!

Deze 2 dagen heb ik heel erg veel aan de tips van mijn teammaat Roy van den Nieuwendijk gehad. Voor de volgende race te Zwolle gaan we kijken of het Kiki Racing team nog kan trainen. Ik heb een goed gevoel voor Zwolle wat een nieuwe baan voor mij is.
Kiki Racing zal uitkomen in:
Retired
     Reageer met citaat 
Succes op Zwolle, 1 van de mooiste banen op de SOBW kalender!
     Reageer met citaat 
Nieuwsbrief 13 alweer

     Reageer met citaat 
Raceverslag Zwolle

     Reageer met citaat 

Roy en Erik evalueren de vrije training

Wedstrijddag in Veldhoven, 22 september.
Aan het begin van de dag nemen Erik en Roy de strategie voor de dag door, daarbij wordt de lat behoorlijk hoog gelegd. Een podium positie is het doel. In de kwalificatie en de trainingen liggen we ook op koers om dit doel te bereiken. In de wedstrijden lukt het helaas niet om de goede start van de dag ook nog eens te verzilveren.

In de eerste race maakt Erik teveel foutjes waardoor hij de aansluiting met de sportluchtrijders verliest. In de tweede wedstrijd rijdt hij technisch veel beter, maar mist hij de snelheid om echt een rol van betekenis te spelen. Geholpen door twee uitvallers krijgt hij toch nog een vijfde plaats in de schoot geworpen, waarmee hij zijn beste klassering evenaart.

Voor de stand in het kampioenschap maakte het niet veel meer uit, om nog een stapje hoger te eindigen, had hij ook twee keer een podium nodig en moest zijn directe concurrent achter hem eindigen. In de eindstand is Erik op een negende plaats uitgekomen en heeft 540 punten meer gescoord dan vorig seizoen. Vooral de laatste wedstrijden is er veel vooruitgang geboekt en biedt goede vooruitzichten voor het komende seizoen.

Roy en Erik weten waar de verbeterpunten zitten en hopen nog een keer het circuit op te kunnen om hier specifiek mee aan de slag te gaan. Daarnaast zullen we ook de focus leggen op de machine. Het doel is een volledig reserveblok op te bouwen en meer vermogen te vinden in het wedstrijd blok. Tevens willen we de machine lichter maken om zodoende precies op het minimum uit te komen. Kortom genoeg dingen om aan te werken gedurende het winter seizoen.
PTR
     Reageer met citaat 
Ik ga het komend seizoen in de gaten huoden
     Reageer met citaat 
anders ik wel
     Reageer met citaat 
Dus volgend seizoen nog weer sport lucht?
     Reageer met citaat 
Jazeker, tweetakt racen is erg leuk en we hebben de machine tenslotte. Verkopen gaat toch niet lukken, dus waarom niet nog een jaartje door. Zoals ik het hoor zijn er genoeg mensen die ook volgend jaar weer uitkomen in de sportlucht

Volgens mij in ieder geval
Cees Haan
Pieter Capelle
Robin Fick
Bertus van Essen
Patrick van Essen
Chris van Essen
Erik Gunther

En wellicht Stefan Stoker, Tijmen van Rossum en Henk Geesink er zo nu en dan bij.

Daarnaast hebben we een CBR600 waarmee we wat circuitdagen willen gaan rijden en gaan we van de winter weer indoor-minibiken.

Verveling is uit ons woordenboek geschrapt

Pagina's: 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 47


Snelle navigatie: