Lambrecht moet de gevonden snelheid in het blokje stoppen, zodat Erik het er op de baan weer uit kan halen.
Vandaag de micornerspeed van Erik vergeleken met een sessie van vorig jaar onder dezelfde omstandigheden en daarbij zie je dat hij in iedere bocht grote winst heeft geboekt. Als je daartenover zijn topsnelheid bekijkt per aanrempunt neemt, zie je dat hij daar nauwelijks sneller is. In de helft van de meetpunten is hij sneller, maar in de andere helft langzamer per saldo komt daar een kleine plus uit. Dat is vreemd, want juist als je fors harder de bocht uitkomt, zou je topsnelheid ook hoger moeten liggen.
Eerlijkheidshalve moet daarbij gezegd worden dat Erik met zijn reserveblokje reed (
WK Scootercenter bedankt!!!) die vrijdagmiddag zo van de plank getrokken was. Cilinder, carburateur en ontsteking van het raceblok overgezet en zonder de testbank te hebben gezien naar Veldhoven zijn gegaan.
Ondanks dat het blokje goed liep, zouden we zomaar minder vermogen kunnen hebben dan vorig jaar. Voor we verder gaan met aanpassen van het blokje, zullen we hem op de Dynojet zetten om een ijkpunt te hebben.
Buiten de machine, heeft Erik ook nog voldoende punten waar aan gewerkt kan worden, maar dat laat ik over aan Roy. Samen kunnen ze goed analyseren en weten ze telkens een stapje naar voren te komen.