EK Albacete 2012 favoriete topics

Moderator: RG500IU

Pagina's: 1 2

Topic: EK Albacete 2012 (27022 keer gelezen)
     Reageer met citaat 
Het was even zoeken maar ik heb toch de uitslag gevonden. Deroue uiteindelijk 15e: http://nijkerk.nieuws.nl/...ositie15_ek-albacete

Gelukkig dat "Nijkerk Nieuws" dat even berichtte want verder stond het volgens mij nergens.
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 08-10-12 om 10:17:14
Het was even zoeken maar ik heb toch de uitslag gevonden. Deroue uiteindelijk 15e: http://nijkerk.nieuws.nl/...ositie15_ek-albacete

Gelukkig dat "Nijkerk Nieuws" dat even berichtte want verder stond het volgens mij nergens.


Als je toch op die site zit, stem als bedankje even op de toren van Nijkerk voor toren van t jaar. Breda staat nu 639 stemmen voor. Nijkerk bestaat volgend jaar 600 jaar en heeft gewoon de mooiste toren!

[spam modus uit]
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Optimate schreef 08-10-12 om 10:17:14
Het was even zoeken maar ik heb toch de uitslag gevonden. Deroue uiteindelijk 15e: http://nijkerk.nieuws.nl/...ositie15_ek-albacete

Gelukkig dat "Nijkerk Nieuws" dat even berichtte want verder stond het volgens mij nergens.


Dat heb ik toch al een aantal jaren geleden gezegd. Een EK over 1 race in de motorsport is gewoon niet logisch en dat het elk jaar op hetzelfde circuit wordt gehouden ook niet. Als je het dan ook nog organiseert tegelijkerheid met een WSBK en een ONK, dan is het nog meer logisch dat er in de Benelux weinig aandacht wordt besteed aan dit EK.

Ik vind zo'n EK wel iets hebben, maar niet als het dus over slechts 1 race gaat en altijd op hetzelfde circuit wordt gehouden.

« Gewijzigd: 08-10-2012 om 10:42:51 door Wim_Kwanten »

     Reageer met citaat 
Wim_Kwanten schreef 08-10-12 om 10:38:59
(...)


Dat heb ik toch al een aantal jaren geleden gezegd. Een EK over 1 race in de motorsport is gewoon niet logisch en dat het elk jaar op hetzelfde circuit wordt gehouden ook niet. Als je het dan ook nog organiseert tegelijkerheid met een WSBK en een ONK, dan is het nog meer logisch dat er in de Benelux weinig aandacht wordt besteed aan dit EK.

Ik vind zo'n EK wel iets hebben, maar niet als het dus over slechts 1 race gaat en altijd op hetzelfde circuit wordt gehouden.


Dat het over 1 race wordt gehouden, kan wel degelijk succesvol zijn. Ooit eens gehoord van de Masters of Formula 3 op Zandvoort (en ik geloof ook nog enkele jaren op Zolder)? De race van het F3 kampioenschap. En dat zou dit ook voor motorrace kunnen zijn. Zei het niet dat de UEM maar weinig kaas van sport heeft gegeten.

Het concept vind ik in beginsel goed, uitstekend zelfs! De uitvoering daarentegen is hoogst belabberd.

Om het ieder jaar op een ander circuit te organiseren is een leuk idee. Niet noodzakelijk.

Qua promotie kan het sowieso beter. Er wordt geen enkele waarde aangehangen. Het enige wat je krijgt is een geldprijs. Garantie op een WK-start is ook lastig natuurlijk, maar zou een duw in de goede richting zijn
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
Overigens staan de uitslagen op www.europeanchamp.com

Top 3 van de drie klassen

Stock1000:
1 Carmelo Morales (SPA) Kawasaki
2 Ivan Silva (SPA) Kawasaki
3 Xavier Fores (SPA) BMW

Supersport 600:
1 Jordi Torres (SPA) Yamaha
2 Stefan Kerschbaumer (AUT) Yamaha
3 Angel Poyatos (SPA) Yamaha

Moto3:
1 Matteo Ferrari (ITA) San Carlo Honda
2 Juanfran Guevara (SPA) FTR Honda
3 Kevin Calia (ITA) Honda
12 Livio Loi (BEL) VDS Honda
15 Scott Deroue (NED) Honda
Mugello never sleeps!
     Reageer met citaat 
The.Gambler schreef 08-10-12 om 11:27:06
(...)


Dat het over 1 race wordt gehouden, kan wel degelijk succesvol zijn. Ooit eens gehoord van de Masters of Formula 3 op Zandvoort (en ik geloof ook nog enkele jaren op Zolder)? De race van het F3 kampioenschap. En dat zou dit ook voor motorrace kunnen zijn. Zei het niet dat de UEM maar weinig kaas van sport heeft gegeten.

Het concept vind ik in beginsel goed, uitstekend zelfs! De uitvoering daarentegen is hoogst belabberd.

Om het ieder jaar op een ander circuit te organiseren is een leuk idee. Niet noodzakelijk.

Qua promotie kan het sowieso beter. Er wordt geen enkele waarde aangehangen. Het enige wat je krijgt is een geldprijs. Garantie op een WK-start is ook lastig natuurlijk, maar zou een duw in de goede richting zijn


Ja, maar dat is wel een groot verschil. De F3 heeft een internationaal kampioenschap dat een EK is en over heel wat verschillende weekends wordt verreden, de F3 Euro Series, iets wat de wegrace niet meer heeft. Bovendien zijn er nog veel nationale F3 kampioenschappen.

De Masters zijn inderdaad enkele jaren op Zolder geweest en is inderdaad vaak een opstapklasse voor jong talent, mits ze uiteraard ook over voldoende budget beschikken om hogerop te racen. Echter heb je ook nog een internationale F3 race in Macao en zoveel andere nationale F3 kampioenschappen. In de wegrace heb je dus helemaal geen enkel kampioenschap over meerdere races dat zich een EK noemt.

Persoonlijk vind ik ook dat de factor geluk bij 1 race te groot is. Mechanische pech heb je niet in de hand of een domme stuurfout van een tegenstander die je kan uitschakelen. Een kampioenschap over 5 tot pakweg 10 races is zoveel eerlijker. Hoe vaak gebeurt het niet in het wielrennen dat er een onbekende of mindere renner het EK of WK wint? Toch wel regelmatig.
     Reageer met citaat 
We hebben een EK gehad, maar is aan een stille dood gestorven. Ondanks toppers als Alvaro Molina, de Rossi van het EK

Juist daarom is dit idee ontstaan: 1 race aan het einde van het seizoen, voor de top 5 (?) van ieder nationaal kampioenschap.

Echter, je ziet al dat het mis gaat bij draagvlak van de nationale bonden. KNMV die een race in hetzelfde weekend plant. BSB wat nog niet eens is afgelopen...
Mugello never sleeps!
Animal
grrrrrrr

     Reageer met citaat 
nog even over het samenvallen van de ROC en het EK.
wat een actie van de KNMV

voor veel rijders is het EK het moment om een topsport status te krijgen met alle financiƫle voordelen. Ik vraag me af of er ook een ander moment is.

tevens vraag ik me af wat de KNMV doet met het geld wat ze van de NOC/NSF krijgen om rijders af te vaardigen naar het EK. Het gaat om een bedrag van ca. EUR 1500 per rijder per klasse (max. 5 per klasse). Ik ken een verhaal (en geverifieerd) dat een rijder naar het EK wilde gaan, waar hij recht op had, en te horen kreeg dat hij geen vergoeding kreeg totdat hij aangaf dat hij op de hoogte was van de NOC/NSF vergoeding. Ik vermoed dat ze weer op inspiratie reis willen gaan naar de GP's van Qatar en Laguna Seca.

Pagina's: 1 2


Snelle navigatie: